Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, -Ondra-, Globe
Hasiči a Volvo
Naposledy upravil(a) Čonkin dne pát lis 27, 2009 12:08 am, celkem upraveno 10 x.
V současnosti by mělo být u nás v provozu těhle 8 aut:FireMAN píše:bohužel se Volva k českým hasičům moc nedostanou :mad:
Cisternové automobilní stříkačky:
CAS 24/4000/400, Volvo FM9-380 4x4,nástavba SPS-THZ Slatiňany,SDH Nové Město na Moravě
CAS 24/2500/200, Volvo FM9-340 4x4,nástavba SPS-THZ Slatiňany,SDH Nový Bor
CAS 20/5000/400, Volvo FM9-340 4x4, nástavba ISS Wawrzaszek, SDH Nový Bor
Výšková technika:
AVP 32, Volvo FM7-290 4x2, plošina Bronto Skylift F32, HZS Středočeského kraje, úz.odbor Příbram
AVP 37, Volvo FL6-250 4x2, plošina Bronto Skylift F37, HZS Jihočeského kraje, úz.odbor Tábor
AVP 42, Volvo FL10 6x4, plošina Bronto Skylift F42, HZS Zlínského kraje, úz.odbor Zlín
AVP 42, Volvo FM12 6x4,plošina Bronto Skylift F42, HZS Olomouckého kraje, úz.odbor Olomouc
AVP 54, Volvo FL10 8x4, plošina Bronto Skylift F54, HZS Královéhradeckého kraje, úz.odbor Hradec Králové
Naposledy upravil(a) Čonkin dne čtv lis 26, 2009 11:55 pm, celkem upraveno 5 x.
Tak zase po čase pár kousků:
Naposledy upravil(a) Čonkin dne čtv lis 26, 2009 11:56 pm, celkem upraveno 2 x.
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
www.bm-autocross-team.euweb.cz
čonkin: Trochu Tě opravím a doplním - v Příbrami je F37, v Táboře F32, navíc další FL6 s nástavbou F32 je v Českých Budějovicích. Rozdíl mezi budějickou a táorskou je následující - Tábor má evakuační žebřík podél plošiny, Budějice ne. Bohužel fotku táborského nemám.
České Budějovice - - - - - - - - - Olomouc
Zlín - - - - - - - - - - - - - - - Hradec Králové
České Budějovice - - - - - - - - - Olomouc
Zlín - - - - - - - - - - - - - - - Hradec Králové
Re: Hynek
Díky za doplnění, jsi prostě naše encyklopedie. Tu 32 a 37 jsem popletl, když jsem to sem přepisoval z tabulky . Olomoucké FMko jsem osobně viděl naposled před cca 9 lety, když bylo uváděné do provozu . Ale o té plošině v ČB slyším poprvé, žil jsem v bludu, že tam přesunuli na čas tu táborskou. Tu mám vyfocenou pro změnu já, ovšem jen takhle v "nedbalkách" při opravě převodovky.
Jinak tahle auta FLka jsou zajímavá motorem D6A 250, který kromě klasického výfukového turba má ještě mechanické dmychadlo typu Roots, poháněné řemenem přes elektromagnetickou spojku. To je v činnosti při nižších otáčkách motoru a eliminuje tak nevýhodu větších klasických turb, t.j. zpožděný náběh.
Jinak tahle auta FLka jsou zajímavá motorem D6A 250, který kromě klasického výfukového turba má ještě mechanické dmychadlo typu Roots, poháněné řemenem přes elektromagnetickou spojku. To je v činnosti při nižších otáčkách motoru a eliminuje tak nevýhodu větších klasických turb, t.j. zpožděný náběh.
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
www.bm-autocross-team.euweb.cz
Malý vánoční dáreček
FM 8x4/2 hasičského záchranného sboru Norrtälje (SWE)
Motor D13A 440, Euro 5
Automatická 6-ti stupňová převodovka Powertronic VT2506 PT s integovaným retardérem
Kotoučové brzdy 430 mm s EBS
Přední náprava s nosností 9 t, odpružená parabolickými 3-listovými pery.
Zadní náprava Tridem, první dvě poháněné a převodem 3,78, třetí vlečená zvedací s elektrohydraulickým natáčením, kompletní odpružení dvanácti vzduchovými měchy.
Nástavba je v provedení kontejnerová cisternová stříkačka, výrobcem je domácí firma SRF AB.
Objemy nádrží 13600 l voda a 1000 l pěnidlo, vlastní (nezávislé na podvozku) motorové čerpadlo Ziegler o výkonu 3000 l/min.
Motor D13A 440, Euro 5
Automatická 6-ti stupňová převodovka Powertronic VT2506 PT s integovaným retardérem
Kotoučové brzdy 430 mm s EBS
Přední náprava s nosností 9 t, odpružená parabolickými 3-listovými pery.
Zadní náprava Tridem, první dvě poháněné a převodem 3,78, třetí vlečená zvedací s elektrohydraulickým natáčením, kompletní odpružení dvanácti vzduchovými měchy.
Nástavba je v provedení kontejnerová cisternová stříkačka, výrobcem je domácí firma SRF AB.
Objemy nádrží 13600 l voda a 1000 l pěnidlo, vlastní (nezávislé na podvozku) motorové čerpadlo Ziegler o výkonu 3000 l/min.
Naposledy upravil(a) Čonkin dne úte pro 23, 2008 5:59 pm, celkem upraveno 1 x.
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
www.bm-autocross-team.euweb.cz
Jo, natahovák. Ve Švédsku to je celkem trend, velký cisterny jako je u nás třeba na 815-ce tam vesměs dosluhujou (stáří přes 10-15 let) a nově se pořizují tyhle. Velký sbory mají většinou kontejnerů několik v různým provedení (plaťák, vana, skříně s různou výzbrojí, zdrojový, týlový), které se ale používají jen občas. Takže primárně mají naloženou tuhle stříkačku a pokud je potřeba něco jiného, operativně to přehodí (ty ostatní provedení většinou nejsou potřeba tak urgentně) a ušetří jedno auto. Tohle je docela exot, většinou se to staví na 3-osý podvozek a nádrž má tak 10 kubíků. Má to na sobě i armatury pro připojení hadic, namontujou ti na to i vodní kanón s RC ovládáním... Pěkný řešení.
Ještě pár podobných kousků:
Ještě pár podobných kousků:
Naposledy upravil(a) Čonkin dne pát lis 27, 2009 12:12 am, celkem upraveno 2 x.
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
www.bm-autocross-team.euweb.cz
Kde jinde o hasičských Volvech:
http://www.pozary.cz/rubriky/technika/c ... _5920.html
http://www.pozary.cz/rubriky/jsdh/prvni ... _6282.html
http://www.pozary.cz/rubriky/extra/troc ... _6985.html
http://www.pozary.cz/rubriky/jsdh/nove- ... _7446.html
http://www.pozary.cz/rubriky/technika/t ... _8152.html
http://www.pozary.cz/rubriky/jsdh/nove- ... 12500.html
http://www.pozary.cz/rubriky/technika/firebus_2273.html
http://www.pozary.cz/rubriky/technika/v ... 13780.html
http://www.pozary.cz/rubriky/jsdh/prvni ... _6282.html
http://www.pozary.cz/rubriky/extra/troc ... _6985.html
http://www.pozary.cz/rubriky/jsdh/nove- ... _7446.html
http://www.pozary.cz/rubriky/technika/t ... _8152.html
http://www.pozary.cz/rubriky/jsdh/nove- ... 12500.html
http://www.pozary.cz/rubriky/technika/firebus_2273.html
http://www.pozary.cz/rubriky/technika/v ... 13780.html
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
www.bm-autocross-team.euweb.cz
Dvě "nestříkačky" z GB:
Hákový nosič kontejnerů v petrochemickém závodě BP Grangemouth.
VOLVO FM9 4x2 R s motorem D9A 260 , manuální převodovkou VT2412B (12+2R+C),
kotoučovky 430 mm s EBS na obou nápravách, pérování na přední nápravě 2listovými
pery, na zadní vzduchové se čtyřmi měchy a elektronickou regulací ECS.
Na prvním obr. je hadicový kontejner, určený pro převoz, pokládání a zrušení hadicového vedení.
Pojme až 1 km hadice o průměru 152 mm a je vybaven navíjecím zařízením s vlastním pohonem.
Na druhém je pak plošina pro převoz kontejnerů s pěnidlem.
FL6 s motorem D6B 250 Euro3 a automatickou převodovkou Allison má jako nástavbu speciální valník na dopravu pěnidla.
Je na ní 6 IBC-kontejnerů po 1000 l pěnidla s přiměšovači (při zásahu se napojí na cisternu).
Součástí je HR Palfinger pro snadnou manipulaci.
Výfukový systém je vybaven neřízeným samoregeneračním katalyzátorem PuriFilter.
Auto je ve službě u sboru na ostrově Man.
VOLVO FM9 4x2 R s motorem D9A 260 , manuální převodovkou VT2412B (12+2R+C),
kotoučovky 430 mm s EBS na obou nápravách, pérování na přední nápravě 2listovými
pery, na zadní vzduchové se čtyřmi měchy a elektronickou regulací ECS.
Na prvním obr. je hadicový kontejner, určený pro převoz, pokládání a zrušení hadicového vedení.
Pojme až 1 km hadice o průměru 152 mm a je vybaven navíjecím zařízením s vlastním pohonem.
Na druhém je pak plošina pro převoz kontejnerů s pěnidlem.
FL6 s motorem D6B 250 Euro3 a automatickou převodovkou Allison má jako nástavbu speciální valník na dopravu pěnidla.
Je na ní 6 IBC-kontejnerů po 1000 l pěnidla s přiměšovači (při zásahu se napojí na cisternu).
Součástí je HR Palfinger pro snadnou manipulaci.
Výfukový systém je vybaven neřízeným samoregeneračním katalyzátorem PuriFilter.
Auto je ve službě u sboru na ostrově Man.
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
www.bm-autocross-team.euweb.cz
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů