Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
for Mack: ADR.kový vozidlo uděláš třeba z Liazky, ovšem důležité je co budeš vozit. Když to bude např.2.tř.v kusové podobě (plynové bomby) tak těch zásahů je minimum a udělají Ti to víceméně na jakékoliv auto (jak psal Sovouš myslím), ovšem kdyby jsi chtěl vozit jiné třídy tak to hola hola prrrr. tam už by jsi to nepředělal, ADR-kový tacho, ADR-ková elektrika , všelijaké zadeklování, majáky a spoustu jiných drobností - to už jsou vozidla z výroby ADR-kový. Ovšem na vše jsou normy. Prirotou je aby jsi si řekl, co by mělo dané vozidlo vozit, resp. jakou tř.ADR. protože není ADR vozidlo jako ADR vozidlo
Jen bych to trochu rekapituloval - mack se ptal co vše musí udělat aby mohlo být vozidlo technicky způsobilé pro přepravu ADR - opakuji odpověď, že je důležité si ujasnit co resp.jakou tř.popř.podtřídy ADR bude dané vozidlo vozit.
tedy třídy ADR jsou následující:
1. Výbušné látky a předměty
2. Plyny
3. Hořlavé kapaliny
4.1. Hořlavé tuhé látky
4.2. Samozápalné látky
4.3. Látky při styku s vodou vyvíjející zápalné plyny
5.1. Látky působící vznětlivě
5.2. Organické peroxidy
6.1. Jedovaté látky
6.2. Infekční látky
7. Radioaktivní látky
8. Žíravé látky
9. Jiné nebezpečné látky a předměty
a dle těchto tříd (resp.podtříd ) se rozlišují i skupiny(typy) vozidel tyto látky přepravující
typ EX/II a EX/III pro vozidla určená pro přepravu výbušnin,
typ FL pro vozidla určená pro přepravu kapalin s bodem vzplanutí nejvýše 610C nebo hořlavých plynů v cisternových kontejnerech s vnitřním objemem větším než 3000 litrů, v nesnímatelných cisternách, snímatelných cisternách nebo bateriových vozidlech s vnitřním objemem větším než 1000 litrů určených pro přepravu hořlavých plyntyp OX pro vozidla určená pro přepravu látek třídy 5.1(látek působících vznětlivě), číslice 1.a) kapalné látky podporující hoření a jejich vodné roztoky) v cisternových kontejnerech s vnitřním objemem větším než 3000 litrů, v nesnímatelných cisternách nebo snímatelných cisternách
typ AT pro vozidla, jiná než vozidla typů FL nebo OX, určená pro přepravu nebezpečných věcí v cisternových kontejnerech s vnitřním objemem větším než 3000 litrů, v nesnímatelných cisternách a v bateriových vozidlech s vnitřním objemem větším než 1000 litrů, jiných než typu F.
no a od toho i technická způsobilost pro přepravu ADR. tedy např.ABS,retarder(jiný zpomalovací systém),zábrany proti nárazu,elektrické příslušenstvízabezpečení palivové nádrže, výfuku atd atd atd.takže není 1 a 7 a všechno ostatní....
uf, musel jsem se krapítko rozepsat, sorry
mějte se
tedy třídy ADR jsou následující:
1. Výbušné látky a předměty
2. Plyny
3. Hořlavé kapaliny
4.1. Hořlavé tuhé látky
4.2. Samozápalné látky
4.3. Látky při styku s vodou vyvíjející zápalné plyny
5.1. Látky působící vznětlivě
5.2. Organické peroxidy
6.1. Jedovaté látky
6.2. Infekční látky
7. Radioaktivní látky
8. Žíravé látky
9. Jiné nebezpečné látky a předměty
a dle těchto tříd (resp.podtříd ) se rozlišují i skupiny(typy) vozidel tyto látky přepravující
typ EX/II a EX/III pro vozidla určená pro přepravu výbušnin,
typ FL pro vozidla určená pro přepravu kapalin s bodem vzplanutí nejvýše 610C nebo hořlavých plynů v cisternových kontejnerech s vnitřním objemem větším než 3000 litrů, v nesnímatelných cisternách, snímatelných cisternách nebo bateriových vozidlech s vnitřním objemem větším než 1000 litrů určených pro přepravu hořlavých plyntyp OX pro vozidla určená pro přepravu látek třídy 5.1(látek působících vznětlivě), číslice 1.a) kapalné látky podporující hoření a jejich vodné roztoky) v cisternových kontejnerech s vnitřním objemem větším než 3000 litrů, v nesnímatelných cisternách nebo snímatelných cisternách
typ AT pro vozidla, jiná než vozidla typů FL nebo OX, určená pro přepravu nebezpečných věcí v cisternových kontejnerech s vnitřním objemem větším než 3000 litrů, v nesnímatelných cisternách a v bateriových vozidlech s vnitřním objemem větším než 1000 litrů, jiných než typu F.
no a od toho i technická způsobilost pro přepravu ADR. tedy např.ABS,retarder(jiný zpomalovací systém),zábrany proti nárazu,elektrické příslušenstvízabezpečení palivové nádrže, výfuku atd atd atd.takže není 1 a 7 a všechno ostatní....
uf, musel jsem se krapítko rozepsat, sorry
mějte se
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11911
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
osobně doufám, že jsou všechny už ve šrotu a jestli ne ,tak jí snad nepotkám i když uznávám, že ve svý době byla orig. úprava těhle aut východisko z nouze, ale doba jde dopředu...bohudík
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
-
- Příspěvky: 1457
- Registrován: ned pro 28, 2008 12:48 pm
- Bydliště: praha
- Kontaktovat uživatele:
pedro pokud budeš vozit Adr přepravu v kusech = ve vlastním obalu ( sudy ,bedny , kontejnery atd.)tak není problém, taky není problém u většiny volně ložených látek . Není ADR auto jako ADR auto . A s tou plácačkou to platí (podle mých zkušeností) s jakýmkoliv autem. Byl jsem zastavován i 2* denně. roky to už nejezdím a nestavěli mě vubec
Školení ADR dělá Dekra v Praze, http://www.dekra-automobil.cz. A školí to dobře, mám jak řidiče, tak bezpečnostního poradce. Řidič podle tříd tuším do 6 tisíc (včetně cisteren, ale mám tuším jen třídu 3) a bezpečnostní poradce 15.000 školení a 1250 zkouška. Udělat řidiče není těžké, je to asi dvou nebo třídenní školení, dostaneš materiály k výkladu a doma to chce se na to podívat a ne se na to vykašlat.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů