Moderátoři: martin_100, Olda, Chomuťák

Odpovědět
electron
Příspěvky: 98
Registrován: sob úno 28, 2009 6:55 pm
Bydliště: plzen

Příspěvek

nejak ti neruzumim co mysliš tim novejšim lakovaním ten přives za šd je nejakej prototyp ne?
úte bře 31, 2009 12:05 pm

Uživatelský avatar
amogh
Příspěvky: 78
Registrován: pát srp 29, 2008 10:05 am

Příspěvek

ten rotel není žádnej portotyp, jezdilo jich několik

novějším lakováním myslím to co jsem dal na fotce v předchozím příspěvku, většinou první ŠD měli tento lak
Obrázek
úte bře 31, 2009 12:11 pm

electron
Příspěvky: 98
Registrován: sob úno 28, 2009 6:55 pm
Bydliště: plzen

Příspěvek

no tak se tu nevztekej se ale ten přives se vyrobyli jen 3 kusy jinak tento přives ma čsad česke budejovice sou jedniní v čr kdo tento přives ma jinak davam nova fota našeho šd přiravy na lak http://img24.imageshack.us/gal.php?g=1003021.jpg jo a ješte to šd na obrazku je taky prototyp pač nema delene sklo jako ostatno šd a toto šd maji taky v budejovicich
úte bře 31, 2009 2:54 pm

tatracyber
Medvěd
Příspěvky: 3182
Registrován: čtv bře 09, 2006 4:27 pm
Bydliště: Reichenberg

Příspěvek

no jestli se nepletu, tak vyrobeno bylo asi 8 ks a jak jsem tak koukal na jinych serverech tak minimalne 2 (3) kusy stale existuji (jihotrans, písek, a neco zelenyho kdesi na louce)
Už tu nejsem, už mě s fórem neotravujte.
úte bře 31, 2009 3:50 pm

Uživatelský avatar
amogh
Příspěvky: 78
Registrován: pát srp 29, 2008 10:05 am

Příspěvek

@elektron - promin ale ja se nevztekam, pouze upozornuji, že rotel není prototyp a upřesnuji muj dotaz kdyz jsem nebyl pochopenej co myslim novejsim lakovaním :?

jinak je to zhruba jak pise tatracyber :D

ŠD11 s jedněma bouchačkama a zadnim panoramatickym sklem (Evropabus) bylo udajne (co jsem se dočetl) vyrobeno 100ks, z toho vyrobní čísla 001, 003. 052, 053 a 095 meli prave tento rotel

samo ze je jeden v budejkach a fotky dalsich jsou taky jeste k videni ( opet jak pise tatracyber)

jestli je nedelene predni sklo vysadou prototypu bohuzel nevim, rekl bych ze je videt na vice nez dosti busech všech mdoelových řad, v publikacich co mam dostupne jsem se o tom bohuzel nic nedocetl a z historie si to jiz nepamatuji preci jenom jsem se v ešemkách vozil jako malej kluk
úte bře 31, 2009 6:50 pm

Uživatelský avatar
amogh
Příspěvky: 78
Registrován: pát srp 29, 2008 10:05 am

Příspěvek

tak jsem jeste trochu studoval v publikacích ....

opravdu si nemyslim ze nedelne predni okno meli jen prototypy, dukazem napriklad i zminena ČB ŠD, rok výroby 1968, číslo 020, tzn z oné 100ks série .... má nedělené sklo, ze stejné série ale č.054 již dělené sklo má (nyní soukromá ŠD na veteránské RZ)

asi prvni co zmizelo z puvodnich verzi byl vlnitej plech na bocich ŠM, nicmene vyrobeno jich podle fotek bylo docela dost, u ŠL byl vlnitej plech však už pouze u prototypů a u ŠD asi nikdy

pak nebo ve zhruba podobne dobe(preci jenom daji se najit foto Šx s vlnitým plechem a již děleným sklem) zmizelo nedelene okno, nicmene zadni nedelene panoramaticke melo všech 100ks Evropabusu .. to si myslim ze je bez diskuze

a pak řekl bych současně zmizely hliníkové lemy blatníků (nahrazeno plechovými lemy - styl RTO) a dělené hliníkové nárazníky s gumou, to je asi zrhuba od doby kdy se rozjela plna vyroba na nove lince

rád tyto informace s někym zkonzulutuju, dost mě to zajima :-) a myslim ze by bylo i fajn kdyby na takovýmhle míste byly uvedeny :-)
čtv dub 02, 2009 8:43 am

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Příspěvek

amogh: Mám dojem, že to SD s neděleným zadním a děleným předním má vepředu to dělené kvůli DN, ale jistý si tím nejsem :wink:
sob dub 04, 2009 2:04 pm

Sxman
Příspěvky: 8
Registrován: stř srp 08, 2007 12:46 pm
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Trochu bych problematiku znaků jednotlivých sérii ŠX zkusil osvětlit.

ŠM 11
-Prototypy a první série nedělená okna vpředu/vzadu, vlnitý plech, transparent nad předními dveřmi, hliníkové dělené nárazníky, hliníkové blatníky
-1968 dělená okna
-1970 rovné plehy, chybí transparent
-1973 plechové nárazníky v kuse, plechové blatníky

ŠM 16,5
Funkční vzorek ->okna vpředu/vzadu, vlnitý plech, transparent nad předními dveřmi, hliníkové dělené nárazníky, hliníkové blatníky
Prototyp->rovné plechy
Ověřovací série->opět vlnité plechy
1970-rozhodnutí o nezahájení sériové výroby ŠM 16,5 (RVHP, bo Ikarus atd.)

T11
Funkční vzorek+prototyp okna vpředu/vzadu, vlnitý plech, transparent nad předními dveřmi, hliníkové dělené nárazníky, hliníkové blatníky
Ověřovací série-dělená čelní okna
1970-rozhodnutí o nezahájení sériové výroy T 11, jednak z důvodů trolejbusové krize ve světě, jednak malá životnost kastle, a taky samozřejmě nechuť SSSR brát něco jiného než 9 Tr

ŠL 11
Prototyp+Ověřovací série ->nedělená okna vpředu/vzadu, vlnitý plech, transparent nad předními dveřmi, hliníkové dělené nárazníky, hliníkové blatníky, čtyřkřídlé zadní dveře
1971-rovný plech, zadní dveře 3 křídla
1973-plechové nárazníky v kuse, plechové blatníky

ŠD 11
Prototyp + 100 kusová série z let 1968+1969
nedělená okna vpředu, zadní okno taky nedělené ale posazené výše než u pozdějších sérií, rovný plech, hliníkové dělené nárazníky, hliníkové blatníky
1972-plechové nárazníky v kuse, plechové blatníky


Nezacházím samozřejmě do detailů typu pozičky, ventiačky v oknech, přístrojová deska atd.

Pokud má někdo zájem, tak více zde www.sx11.ic.cz
sob dub 04, 2009 8:40 pm

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Příspěvek

Sxman: Díky za osvětlení problematiky v pravou chvíli :D
sob dub 04, 2009 9:32 pm

Uživatelský avatar
amogh
Příspěvky: 78
Registrován: pát srp 29, 2008 10:05 am

Příspěvek

super, díky :-) konečne dalsi podrobnejsi informace :-)

akorat me pripadne ze vsechny tyto zminene upravy byly spis krokem zpet (delene sklo, plechove narazniky, plechove blatniky), asi pravdepodobne vyrobne levnejsi prvky :-(

naopak zadni dil se me libi vic klasicky nez ten u evropabusu :-) no otazka vkusu a nazoru :-)
ned dub 05, 2009 9:54 am

Sxman
Příspěvky: 8
Registrován: stř srp 08, 2007 12:46 pm
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Já si nemyslím že to byl pokaždé krok zpět.

Dělěné sklo u prvních sérií se neosvědčilo, protože přeci jen ŠX jsou poněkud lehčí stavby než třeba bytelné RTO. Jednodílná skla praskaly. Navíc je levnější vyměnit po nehodě jen půlku skla než celé. I dnes se například u Solarisu dělá na přání buď přední sklo v celku nebo půlené.

Plechové nárazníky jsou taky přeci jen o dost bytelnější než dělené. Samozřejmě, že hezčí jsou spíš ty dělené s hliníkovou lištou. Ale víc ochraní ta "traverza", co je u pozdějších sérií.

Ty plechové blatníky, jejich smysl jsem nepochopil. Jsou určitě výrobně složitější a dražší než jen hliníková lišta. Nakonec následující řada K 700 měla opět hiníkové.

Taky trasparent nad předními dveřmi se stejně nikde moc nepoužíval, slyšel jsem že z důvodu omezené délky plátna.
ned dub 05, 2009 11:53 am

Uživatelský avatar
amogh
Příspěvky: 78
Registrován: pát srp 29, 2008 10:05 am

Příspěvek

no myslel jsem krok zpet prave v designu :-) ne funkčně, ale dřív už jsem si taky říkal že "traverza" vydržela určitě trochu vic a dělené okno vyjde z heldiska provozních nákladů lépe

transparent je bez diskuze :-)

jinak jsem se ted stoural encyklopedií autobusů, a hle je tam ŠL z ověřovací série s vlnitým plechem, ale pozor, již dělené přední sklo :-)

jinak ještě zajímavost, kterou možná někdo neví ... ověřovací série ŠL měla druhé dveře 4 dílné, fotku mam snad někde jenom jednu .. škoda :-(

taky mám ještě někde foto ŠD s neděleným sklem, hliníkovýma lemama i nárazníkama ale již dvěmi bouchacími dveřmi!!! :-)

baví me se stourat v tehle "anomáliích" :-)
Naposledy upravil(a) amogh dne pon dub 06, 2009 8:51 am, celkem upraveno 1 x.
ned dub 05, 2009 3:15 pm

Uživatelský avatar
amogh
Příspěvky: 78
Registrován: pát srp 29, 2008 10:05 am

Příspěvek

tady je ta ŠL z ověřovací série se 4dílnýma dveřma ale s děleným sklem!!!
Obrázek

Obrázek

a další zajímavý foto, zmíněná ŠD s neděleným sklem jakoby ze 100 kusové série, ale s dvěma bouchačkama. Aby to nebylo tak jednoduchý tak ještě k tomu na prospektu k ŠL-Turist :-)

Obrázek

jinak super stranky!!! konecne nekde poradne rozepsano podle typu, prototypu, overovacich serii atd :-)
http://www.sx11.ic.cz
pon dub 06, 2009 7:31 am

Sxman
Příspěvky: 8
Registrován: stř srp 08, 2007 12:46 pm
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Máte pravdu ověřovací série se 4dílnými zadními dveřmi měla už dělené čelní sklo. Omlouvám se za mystifikaci. Jinak hezká fotka, kde je to vidět je ještě tady http://sx2.ic.cz/typy/sl/7_1.jpg

Ten poslední obrázek té dvoudvéřové ŠD je dobová fotomontáž, viděl jsem ji i v nějaké dobové knižce zpracovávající historii ČS automobilů. Ovšem to nevylučuje, že takový vůz s dvěma bochacími dveřmi neexisstoval, buď jako nějaký prototyp a nebo lidová tvořivost. Kdysi jsem dokonce viděl i ŠL, co měla první dveře klasické skládací a druhé bouchací.
pon dub 06, 2009 4:21 pm

electron
Příspěvky: 98
Registrován: sob úno 28, 2009 6:55 pm
Bydliště: plzen

Příspěvek

no každopadne se šdček vyrabelo tolik že se vtom ani sam nevyznám
pon dub 06, 2009 4:34 pm

Odpovědět

Zpět na „AUTOBUSY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů