Moderátoři: martin_100, Olda, Chomuťák
no tak se tu nevztekej se ale ten přives se vyrobyli jen 3 kusy jinak tento přives ma čsad česke budejovice sou jedniní v čr kdo tento přives ma jinak davam nova fota našeho šd přiravy na lak http://img24.imageshack.us/gal.php?g=1003021.jpg jo a ješte to šd na obrazku je taky prototyp pač nema delene sklo jako ostatno šd a toto šd maji taky v budejovicich
-
- Medvěd
- Příspěvky: 3182
- Registrován: čtv bře 09, 2006 4:27 pm
- Bydliště: Reichenberg
@elektron - promin ale ja se nevztekam, pouze upozornuji, že rotel není prototyp a upřesnuji muj dotaz kdyz jsem nebyl pochopenej co myslim novejsim lakovaním
jinak je to zhruba jak pise tatracyber
ŠD11 s jedněma bouchačkama a zadnim panoramatickym sklem (Evropabus) bylo udajne (co jsem se dočetl) vyrobeno 100ks, z toho vyrobní čísla 001, 003. 052, 053 a 095 meli prave tento rotel
samo ze je jeden v budejkach a fotky dalsich jsou taky jeste k videni ( opet jak pise tatracyber)
jestli je nedelene predni sklo vysadou prototypu bohuzel nevim, rekl bych ze je videt na vice nez dosti busech všech mdoelových řad, v publikacich co mam dostupne jsem se o tom bohuzel nic nedocetl a z historie si to jiz nepamatuji preci jenom jsem se v ešemkách vozil jako malej kluk
jinak je to zhruba jak pise tatracyber
ŠD11 s jedněma bouchačkama a zadnim panoramatickym sklem (Evropabus) bylo udajne (co jsem se dočetl) vyrobeno 100ks, z toho vyrobní čísla 001, 003. 052, 053 a 095 meli prave tento rotel
samo ze je jeden v budejkach a fotky dalsich jsou taky jeste k videni ( opet jak pise tatracyber)
jestli je nedelene predni sklo vysadou prototypu bohuzel nevim, rekl bych ze je videt na vice nez dosti busech všech mdoelových řad, v publikacich co mam dostupne jsem se o tom bohuzel nic nedocetl a z historie si to jiz nepamatuji preci jenom jsem se v ešemkách vozil jako malej kluk
tak jsem jeste trochu studoval v publikacích ....
opravdu si nemyslim ze nedelne predni okno meli jen prototypy, dukazem napriklad i zminena ČB ŠD, rok výroby 1968, číslo 020, tzn z oné 100ks série .... má nedělené sklo, ze stejné série ale č.054 již dělené sklo má (nyní soukromá ŠD na veteránské RZ)
asi prvni co zmizelo z puvodnich verzi byl vlnitej plech na bocich ŠM, nicmene vyrobeno jich podle fotek bylo docela dost, u ŠL byl vlnitej plech však už pouze u prototypů a u ŠD asi nikdy
pak nebo ve zhruba podobne dobe(preci jenom daji se najit foto Šx s vlnitým plechem a již děleným sklem) zmizelo nedelene okno, nicmene zadni nedelene panoramaticke melo všech 100ks Evropabusu .. to si myslim ze je bez diskuze
a pak řekl bych současně zmizely hliníkové lemy blatníků (nahrazeno plechovými lemy - styl RTO) a dělené hliníkové nárazníky s gumou, to je asi zrhuba od doby kdy se rozjela plna vyroba na nove lince
rád tyto informace s někym zkonzulutuju, dost mě to zajima a myslim ze by bylo i fajn kdyby na takovýmhle míste byly uvedeny
opravdu si nemyslim ze nedelne predni okno meli jen prototypy, dukazem napriklad i zminena ČB ŠD, rok výroby 1968, číslo 020, tzn z oné 100ks série .... má nedělené sklo, ze stejné série ale č.054 již dělené sklo má (nyní soukromá ŠD na veteránské RZ)
asi prvni co zmizelo z puvodnich verzi byl vlnitej plech na bocich ŠM, nicmene vyrobeno jich podle fotek bylo docela dost, u ŠL byl vlnitej plech však už pouze u prototypů a u ŠD asi nikdy
pak nebo ve zhruba podobne dobe(preci jenom daji se najit foto Šx s vlnitým plechem a již děleným sklem) zmizelo nedelene okno, nicmene zadni nedelene panoramaticke melo všech 100ks Evropabusu .. to si myslim ze je bez diskuze
a pak řekl bych současně zmizely hliníkové lemy blatníků (nahrazeno plechovými lemy - styl RTO) a dělené hliníkové nárazníky s gumou, to je asi zrhuba od doby kdy se rozjela plna vyroba na nove lince
rád tyto informace s někym zkonzulutuju, dost mě to zajima a myslim ze by bylo i fajn kdyby na takovýmhle míste byly uvedeny
Trochu bych problematiku znaků jednotlivých sérii ŠX zkusil osvětlit.
ŠM 11
-Prototypy a první série nedělená okna vpředu/vzadu, vlnitý plech, transparent nad předními dveřmi, hliníkové dělené nárazníky, hliníkové blatníky
-1968 dělená okna
-1970 rovné plehy, chybí transparent
-1973 plechové nárazníky v kuse, plechové blatníky
ŠM 16,5
Funkční vzorek ->okna vpředu/vzadu, vlnitý plech, transparent nad předními dveřmi, hliníkové dělené nárazníky, hliníkové blatníky
Prototyp->rovné plechy
Ověřovací série->opět vlnité plechy
1970-rozhodnutí o nezahájení sériové výroby ŠM 16,5 (RVHP, bo Ikarus atd.)
T11
Funkční vzorek+prototyp okna vpředu/vzadu, vlnitý plech, transparent nad předními dveřmi, hliníkové dělené nárazníky, hliníkové blatníky
Ověřovací série-dělená čelní okna
1970-rozhodnutí o nezahájení sériové výroy T 11, jednak z důvodů trolejbusové krize ve světě, jednak malá životnost kastle, a taky samozřejmě nechuť SSSR brát něco jiného než 9 Tr
ŠL 11
Prototyp+Ověřovací série ->nedělená okna vpředu/vzadu, vlnitý plech, transparent nad předními dveřmi, hliníkové dělené nárazníky, hliníkové blatníky, čtyřkřídlé zadní dveře
1971-rovný plech, zadní dveře 3 křídla
1973-plechové nárazníky v kuse, plechové blatníky
ŠD 11
Prototyp + 100 kusová série z let 1968+1969
nedělená okna vpředu, zadní okno taky nedělené ale posazené výše než u pozdějších sérií, rovný plech, hliníkové dělené nárazníky, hliníkové blatníky
1972-plechové nárazníky v kuse, plechové blatníky
Nezacházím samozřejmě do detailů typu pozičky, ventiačky v oknech, přístrojová deska atd.
Pokud má někdo zájem, tak více zde www.sx11.ic.cz
ŠM 11
-Prototypy a první série nedělená okna vpředu/vzadu, vlnitý plech, transparent nad předními dveřmi, hliníkové dělené nárazníky, hliníkové blatníky
-1968 dělená okna
-1970 rovné plehy, chybí transparent
-1973 plechové nárazníky v kuse, plechové blatníky
ŠM 16,5
Funkční vzorek ->okna vpředu/vzadu, vlnitý plech, transparent nad předními dveřmi, hliníkové dělené nárazníky, hliníkové blatníky
Prototyp->rovné plechy
Ověřovací série->opět vlnité plechy
1970-rozhodnutí o nezahájení sériové výroby ŠM 16,5 (RVHP, bo Ikarus atd.)
T11
Funkční vzorek+prototyp okna vpředu/vzadu, vlnitý plech, transparent nad předními dveřmi, hliníkové dělené nárazníky, hliníkové blatníky
Ověřovací série-dělená čelní okna
1970-rozhodnutí o nezahájení sériové výroy T 11, jednak z důvodů trolejbusové krize ve světě, jednak malá životnost kastle, a taky samozřejmě nechuť SSSR brát něco jiného než 9 Tr
ŠL 11
Prototyp+Ověřovací série ->nedělená okna vpředu/vzadu, vlnitý plech, transparent nad předními dveřmi, hliníkové dělené nárazníky, hliníkové blatníky, čtyřkřídlé zadní dveře
1971-rovný plech, zadní dveře 3 křídla
1973-plechové nárazníky v kuse, plechové blatníky
ŠD 11
Prototyp + 100 kusová série z let 1968+1969
nedělená okna vpředu, zadní okno taky nedělené ale posazené výše než u pozdějších sérií, rovný plech, hliníkové dělené nárazníky, hliníkové blatníky
1972-plechové nárazníky v kuse, plechové blatníky
Nezacházím samozřejmě do detailů typu pozičky, ventiačky v oknech, přístrojová deska atd.
Pokud má někdo zájem, tak více zde www.sx11.ic.cz
super, díky konečne dalsi podrobnejsi informace
akorat me pripadne ze vsechny tyto zminene upravy byly spis krokem zpet (delene sklo, plechove narazniky, plechove blatniky), asi pravdepodobne vyrobne levnejsi prvky
naopak zadni dil se me libi vic klasicky nez ten u evropabusu no otazka vkusu a nazoru
akorat me pripadne ze vsechny tyto zminene upravy byly spis krokem zpet (delene sklo, plechove narazniky, plechove blatniky), asi pravdepodobne vyrobne levnejsi prvky
naopak zadni dil se me libi vic klasicky nez ten u evropabusu no otazka vkusu a nazoru
Já si nemyslím že to byl pokaždé krok zpět.
Dělěné sklo u prvních sérií se neosvědčilo, protože přeci jen ŠX jsou poněkud lehčí stavby než třeba bytelné RTO. Jednodílná skla praskaly. Navíc je levnější vyměnit po nehodě jen půlku skla než celé. I dnes se například u Solarisu dělá na přání buď přední sklo v celku nebo půlené.
Plechové nárazníky jsou taky přeci jen o dost bytelnější než dělené. Samozřejmě, že hezčí jsou spíš ty dělené s hliníkovou lištou. Ale víc ochraní ta "traverza", co je u pozdějších sérií.
Ty plechové blatníky, jejich smysl jsem nepochopil. Jsou určitě výrobně složitější a dražší než jen hliníková lišta. Nakonec následující řada K 700 měla opět hiníkové.
Taky trasparent nad předními dveřmi se stejně nikde moc nepoužíval, slyšel jsem že z důvodu omezené délky plátna.
Dělěné sklo u prvních sérií se neosvědčilo, protože přeci jen ŠX jsou poněkud lehčí stavby než třeba bytelné RTO. Jednodílná skla praskaly. Navíc je levnější vyměnit po nehodě jen půlku skla než celé. I dnes se například u Solarisu dělá na přání buď přední sklo v celku nebo půlené.
Plechové nárazníky jsou taky přeci jen o dost bytelnější než dělené. Samozřejmě, že hezčí jsou spíš ty dělené s hliníkovou lištou. Ale víc ochraní ta "traverza", co je u pozdějších sérií.
Ty plechové blatníky, jejich smysl jsem nepochopil. Jsou určitě výrobně složitější a dražší než jen hliníková lišta. Nakonec následující řada K 700 měla opět hiníkové.
Taky trasparent nad předními dveřmi se stejně nikde moc nepoužíval, slyšel jsem že z důvodu omezené délky plátna.
no myslel jsem krok zpet prave v designu ne funkčně, ale dřív už jsem si taky říkal že "traverza" vydržela určitě trochu vic a dělené okno vyjde z heldiska provozních nákladů lépe
transparent je bez diskuze
jinak jsem se ted stoural encyklopedií autobusů, a hle je tam ŠL z ověřovací série s vlnitým plechem, ale pozor, již dělené přední sklo
jinak ještě zajímavost, kterou možná někdo neví ... ověřovací série ŠL měla druhé dveře 4 dílné, fotku mam snad někde jenom jednu .. škoda
taky mám ještě někde foto ŠD s neděleným sklem, hliníkovýma lemama i nárazníkama ale již dvěmi bouchacími dveřmi!!!
baví me se stourat v tehle "anomáliích"
transparent je bez diskuze
jinak jsem se ted stoural encyklopedií autobusů, a hle je tam ŠL z ověřovací série s vlnitým plechem, ale pozor, již dělené přední sklo
jinak ještě zajímavost, kterou možná někdo neví ... ověřovací série ŠL měla druhé dveře 4 dílné, fotku mam snad někde jenom jednu .. škoda
taky mám ještě někde foto ŠD s neděleným sklem, hliníkovýma lemama i nárazníkama ale již dvěmi bouchacími dveřmi!!!
baví me se stourat v tehle "anomáliích"
Naposledy upravil(a) amogh dne pon dub 06, 2009 8:51 am, celkem upraveno 1 x.
tady je ta ŠL z ověřovací série se 4dílnýma dveřma ale s děleným sklem!!!
a další zajímavý foto, zmíněná ŠD s neděleným sklem jakoby ze 100 kusové série, ale s dvěma bouchačkama. Aby to nebylo tak jednoduchý tak ještě k tomu na prospektu k ŠL-Turist
jinak super stranky!!! konecne nekde poradne rozepsano podle typu, prototypu, overovacich serii atd
http://www.sx11.ic.cz
a další zajímavý foto, zmíněná ŠD s neděleným sklem jakoby ze 100 kusové série, ale s dvěma bouchačkama. Aby to nebylo tak jednoduchý tak ještě k tomu na prospektu k ŠL-Turist
jinak super stranky!!! konecne nekde poradne rozepsano podle typu, prototypu, overovacich serii atd
http://www.sx11.ic.cz
Máte pravdu ověřovací série se 4dílnými zadními dveřmi měla už dělené čelní sklo. Omlouvám se za mystifikaci. Jinak hezká fotka, kde je to vidět je ještě tady http://sx2.ic.cz/typy/sl/7_1.jpg
Ten poslední obrázek té dvoudvéřové ŠD je dobová fotomontáž, viděl jsem ji i v nějaké dobové knižce zpracovávající historii ČS automobilů. Ovšem to nevylučuje, že takový vůz s dvěma bochacími dveřmi neexisstoval, buď jako nějaký prototyp a nebo lidová tvořivost. Kdysi jsem dokonce viděl i ŠL, co měla první dveře klasické skládací a druhé bouchací.
Ten poslední obrázek té dvoudvéřové ŠD je dobová fotomontáž, viděl jsem ji i v nějaké dobové knižce zpracovávající historii ČS automobilů. Ovšem to nevylučuje, že takový vůz s dvěma bochacími dveřmi neexisstoval, buď jako nějaký prototyp a nebo lidová tvořivost. Kdysi jsem dokonce viděl i ŠL, co měla první dveře klasické skládací a druhé bouchací.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů