Pokec např. o kurtování nákladu, vysílačky+rádia, tachografy, poruchy, výbava aut, spotřeba, navigace,nooteboky, atd...

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
Uživatelský avatar
exot
Příspěvky: 30
Registrován: pon kvě 25, 2009 8:27 am

Ridici profici, jak byste tohle resili vy?

Příspěvek

Stala se mi dneska jedna takova pekna vec. Vezu naves s cihlama, souprava mela skoro 44t (mistni maximum). Blizim se k vrcholu kopce a chystam se klesat. Klesani je pro vasi predstavu strmejsi, nez Barrandovsky most a podobne dlouhe, akorat, ze se serii tahlych zatacek. Hned pod kopcem je prudka zatacka doleva. Pred kopcem je mistni specialita, neco jako retarder, pruh, co se oddeli od dalnice, do ktereho si muzete zajet, napodrazovat si, a pak se zase pripojit na dalnici, ktera ma ted misto pruhu dvou pruhy tri a zacina klesat, levy pruh je nejpomalejsi.

Zajedu do "retarderu" a jdu z 18 na 5, mam vyzkousene, ze s Jake brake to na 1500 otacek sjedu tak 30km/h a na brzdy nemusim ani sahnout. Tesne nez retarder konci a prejde opet na dalnici, se prede me nacpe idiot se soupravou a z kopce zpomali asi na 25 km/h (ma nejspis automat). A ja mam v ten moment smulu, jelikoz motor ma ted tak 600 otacek a Jake brake je mi uplne nanic. Zacinam se potit, protoze vim, ze budu muset brzdit, az dolu. Do rychlych pruhu nemuzu, protoze jsou tam osobaky jedouci tak 70 a bez rozestupu.

Omluvte obrazek, vypada, jak kdyby ho kreslil debil:


Obrázek


Takze, co byste delali vy?

a) Pojedu dal za Idiotem, a budu se modlit, abych neuvaril brzdy (Verte mi, ze na tomhle kopci je to i v petadvaceti realna moznost)

b) Pokusim se podradit (Sance nic moc, nesynchro prevodovka a dost veliky mezery mezi pomerama)

c) Zastavim a rozjedu se z kopce znovu na ctyrku a uz ji tam taky necham.

Ani jedna moznost za moc nestoji. Je tu nejaky reseni, ktery jsem prehlidnul?
Jebe vám? Přijdte k nám.

Staňte se řidičem z povolání!
stř kvě 27, 2009 8:00 am

milos
Příspěvky: 143
Registrován: ned dub 20, 2008 2:33 pm

Příspěvek

Podle toho co píšeš,mi jako nejlepší řešení připadá možnost C
stř kvě 27, 2009 8:10 am

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11911
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

as i C nevím jak se řadí u Tvýho, že by hůř než stará 815 nebo liaz?
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
stř kvě 27, 2009 12:28 pm

Uživatelský avatar
exot
Příspěvky: 30
Registrován: pon kvě 25, 2009 8:27 am

Příspěvek

A vis, ze nevim, jak s Tatrovkou nebo s Lizou? Ani s jednou jsem nikdy nejel. Moje je asi tak prumer, clovek se musi celkem soustredit a NIC nezvorat. 3 rady o sesti kvaltech, najeto dost pres 1.5 mega. V mem pripade bylo c taky spravne. Frajera bych nejradsi zaskrtil.
Jebe vám? Přijdte k nám.

Staňte se řidičem z povolání!
stř kvě 27, 2009 12:40 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11911
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

no asi je každopádně brzdit na 0, když to ještě jde a dát si to "znova" pomalu sice ale jistě ,když sem začínal tak sem hořel na mohelničáku se starou148+ návěs a asi 25 t bylo to maso.... :mad:
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
čtv kvě 28, 2009 5:48 pm

JiRaY
Příspěvky: 3064
Registrován: sob led 10, 2009 10:22 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Hmm,tak to bych šel okamžitě na brzdy,a zkusil bych podřadit,jakmile by se mi nepovedlo,tak bych volil možnost C-zastavit,a šourat se dolů kopcem.KAždopádně je to hodně blbá situace,ovšem,je taky možné že debil podcenil své síly,a proto zpomalil na těch svých 25.Rozhodně bych nevolil možnost A,to by byl konec.
P.S:předpokládám že to bylo v anglii,ne?To čumím že maj prohozené i pruhy :D
Pražské dodávkář a návěsář

Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master

Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu :-)
čtv kvě 28, 2009 7:12 pm

Uživatelský avatar
Globe
řidič angličáku
Příspěvky: 4787
Registrován: pon srp 28, 2006 4:55 pm
Bydliště: Usti nad Labem

Příspěvek

Ccko mi rozhodne prijde nejmin o drzku = nejrozumnejsi
pát kvě 29, 2009 11:57 pm

rudolf diesel
Příspěvky: 171
Registrován: pon říj 15, 2007 9:13 pm
Bydliště: Plzeň

Příspěvek

C zní dobře,ale můžeš ještě uvést sčím si jel, nevím proč bys nepodřadil o stupeň dolů?
sob kvě 30, 2009 6:16 am

Uživatelský avatar
exot
Příspěvky: 30
Registrován: pon kvě 25, 2009 8:27 am

Příspěvek

Jojo, Freightliner FLB 6x4, cat 440hp, roadranger 18spd, naves Fruehauf quad.
A podrazovat bych nezkousel presne z toho duvodu, proc se z kopce podrazovat nesmi: Nepovede se a jsi bez kvaltu. A taky bez toho zbytecku motorove brzdy. A v pruseru.
Jebe vám? Přijdte k nám.

Staňte se řidičem z povolání!
sob kvě 30, 2009 7:13 am

Uživatelský avatar
Globe
řidič angličáku
Příspěvky: 4787
Registrován: pon srp 28, 2006 4:55 pm
Bydliště: Usti nad Labem

Příspěvek

jeeee, FLBcko, na to mam krasny vzpominky :) Akorat ze my jezdili tusim ze s Detroitem... uz je to par let :)

Obrázek
sob kvě 30, 2009 11:30 am

Uživatelský avatar
exot
Příspěvky: 30
Registrován: pon kvě 25, 2009 8:27 am

Příspěvek

To vis, tady budou takovyhle auta slouzit jeste dost dlouho. Na nejaky Euro normy se tu nehraje.
Jebe vám? Přijdte k nám.

Staňte se řidičem z povolání!
sob kvě 30, 2009 11:37 am

Uživatelský avatar
jankriz100
Příspěvky: 77
Registrován: stř led 07, 2009 9:10 pm
Kontaktovat uživatele:

Cat V-power

Příspěvek

Ahoj,prosím tě,můžeš mi poslat fotky tvého krasavce? Vše co je Caterpillar mě zajímá. Dík moc
pon čer 01, 2009 9:46 am

cvokdopruceno-PC
Příspěvky: 111
Registrován: ned čer 14, 2009 9:26 pm
Bydliště: Úsov

Příspěvek

Rozhodně C je správně. V rychlosti 30KM to brzdy zvládnou bez pohromy. Pak si v klidu podřatit, když za jízdy je to problém. Jet dlouho jen na brzdách je šíjensství
ned zář 13, 2009 11:18 pm

Endewer
Příspěvky: 21
Registrován: úte úno 02, 2010 3:25 pm
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

Já Bych zkusil podřadit zastavit můžu vždy. Normálně patou na brzdě špičkou meziplyn a většinou se povede.
pon bře 15, 2010 9:35 pm

Uživatelský avatar
convoy
Příspěvky: 54
Registrován: čtv lis 13, 2008 2:17 pm
Bydliště: zlín

Příspěvek

nechci být drzí ale já bych volil jako první zpomalit a podřadit, pokud jsi na tom s řazením bez synchronů tak blbě že počítáš už dopředu s tím že se ti to nepovede pak u tebe platí postup se zastavením, ale nevím proč by i slabší americké brzdy neměly ubrzdit a zastavit kamion z rychlosti 30km/h v případě nezařazení rychlosti.
jinak chápu že nikdo učený z nebe nespadl a někomu to trvá třeba dýl než se to naučí,
navíc u tohoto auta můžeš levou nohou lehce přibržďovat(chce to ale cit v noze) protože stejně řadíš bez spojky
úte bře 16, 2010 2:17 pm

Odpovědět

Zpět na „Technická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 hostů