Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine
- pt_55
- Příspěvky: 268
- Registrován: sob pro 27, 2008 1:14 pm
- Bydliště: Cassovia
- Kontaktovat uživatele:
Česi to použivaju tiež "Kocour v pytli" aspoň som to čital par krat
Inak sa na nas usmialo šťastie a ojnice sa stale daju zohnať, dokonca original take ako su uvedené v katalogu ND Takže nahodime nove vložky, piesty a kružky + vyvažene a nove ojnice. A myslim, že to bude OK. Na tych par km ktore s ŠLkou urobime a plny autobus je iba výnimočne by to nemalo robiť problem.
Inak sa na nas usmialo šťastie a ojnice sa stale daju zohnať, dokonca original take ako su uvedené v katalogu ND Takže nahodime nove vložky, piesty a kružky + vyvažene a nove ojnice. A myslim, že to bude OK. Na tych par km ktore s ŠLkou urobime a plny autobus je iba výnimočne by to nemalo robiť problem.
Renovujem motor ML 634. Mám ho v dielni rozobratý a vyskočilo mi mnoho otázok.
U rôznych výkonostných verzií motora M/MŠ/ML 634 je výkon daný len vstrekmi a vstrekovacím čerpadlom? Alebo sú na motoroch aj nejaké hardwarové zmeny? Zistil som, že sa používajú motory s výkonom 132 kW (najčastejšie stroje), s výkonom 141 kW (prevažne nákladné autá), 148 kW (autobusy a nákladné autá) a napokon 155 kW (motorové vozne M.152). Prípadne ak nie je na motore štítok, ako ho dokážem identifikovať? Starí profesionáli na motory a ani čerpadlári mi nepomohli, lebo oni sa vždy riadili len podľa označenia čerpadla. Niej je však isté, či je na motore správne čerpadlo. Nedávno sa tu riešil motor, ktorý mal 2 turbo piesty aj s ojnicami. Ja som mal v motore pre istotu všetkých 6 turbo piestov aj s ojnicami. Proste čo bolo po ruke, to sa tam dalo. Tak si nerobim ilúzie o ďalších dieloch v motore.
Má zmysel vyťahovať aj kľukovku na vyváženie a vymieňať tesnenie pod prsiami motora? Predsa len to bude celkom pracné dať dole remenicu a prsia motora.
Existuje spôsob, ako premerať opotrebenie vačkovky? Samotné vačky asi v motore nezmeriam a ložiská budú celkom tvrdý oriešok.
U rôznych výkonostných verzií motora M/MŠ/ML 634 je výkon daný len vstrekmi a vstrekovacím čerpadlom? Alebo sú na motoroch aj nejaké hardwarové zmeny? Zistil som, že sa používajú motory s výkonom 132 kW (najčastejšie stroje), s výkonom 141 kW (prevažne nákladné autá), 148 kW (autobusy a nákladné autá) a napokon 155 kW (motorové vozne M.152). Prípadne ak nie je na motore štítok, ako ho dokážem identifikovať? Starí profesionáli na motory a ani čerpadlári mi nepomohli, lebo oni sa vždy riadili len podľa označenia čerpadla. Niej je však isté, či je na motore správne čerpadlo. Nedávno sa tu riešil motor, ktorý mal 2 turbo piesty aj s ojnicami. Ja som mal v motore pre istotu všetkých 6 turbo piestov aj s ojnicami. Proste čo bolo po ruke, to sa tam dalo. Tak si nerobim ilúzie o ďalších dieloch v motore.
Má zmysel vyťahovať aj kľukovku na vyváženie a vymieňať tesnenie pod prsiami motora? Predsa len to bude celkom pracné dať dole remenicu a prsia motora.
Existuje spôsob, ako premerať opotrebenie vačkovky? Samotné vačky asi v motore nezmeriam a ložiská budú celkom tvrdý oriešok.
Ta vačka když není opticky odřená tak jí nic nebude.odcházelo to vždy na kloboukách co jsou v hlavě vydrolená styčná plocha.Vačka není velký problém demontovat a vyměnit futra co se na ní točí.když strčíš pajzr do vačky a budeš páčit (propínat) vačku vůči bloku nesmí se to ve futrech hejbat více jak 1mm, dle skušeností se to niky neměnilo.je pravda že jednou se mi ložiska vačky protočila a blok byl nepoužitelný, prostě tam nedržela.koupil jsem tu nejlepší chemii a nalepil je tam šlapalo to dál.
Naposledy upravil(a) Karel334 dne ned kvě 26, 2013 8:48 pm, celkem upraveno 1 x.
- pt_55
- Příspěvky: 268
- Registrován: sob pro 27, 2008 1:14 pm
- Bydliště: Cassovia
- Kontaktovat uživatele:
Inak keď už som tu tak, ten náš motor ktorý sa preberal asi jednu stranu dozadu sme nakoniec poskladali. Vymenili sme piestné sady (vložky, piesty, krúžky, čapy) ojnice sme zohnali so správnym vŕtanim a vyvážili sme všetky na cca 3gr. dali sme nové vstreky a poskladali sme ho. Zatial ide parádne. Ešte doriešime vstrekovacie čerpadlo lebo začalo z neho tlačiť asi naftu okolo nalievacieho hrdla oleja v tom spoji kde je cele čerpadlo predelené.
Vedel by mi niekto povedať, prípadne poslať link, aké HW rozdiely sú medzi jednotlivými motormi LIAZ? Ide mi hlavne o motory ML 636 a novšie. Minule som si všimol, že ML 636 by mal mať výkon 152 kW ale pritom má turbo. To na taký malý výkon potrebovali turbo? Alebo je ten udávaný výkon nesprávny? Veď ja mám v buse atmosférický motor ML 634 a ten má výkon 148,5 kW. A ako sa od ML 636 líšia novšie motory ML 637, 638, ..., keď tie už majú citeľne vyšší výkon? Akosi v tom celom postrádam logiku.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 hostů