Stránka 3 z 13

Napsal: čtv čer 12, 2008 8:41 pm
od Karlos
Nechci tady vypadat za vseznalka,po te diskusi o razeni :? ,ale kdyz nikdo nereaguje tak ti odpovim.
Ten Torettuv motor muzes klidne pouzit-predpokladam ze ma ze sve 150 typ 640 s predchladicem.Bohuzel budes muset kompletne prestrojit prsa,vanu,vymenik,drzak kompresoru,cerpadlo hydropohonu vrtule....atd z tveho motoru.K tomu si budes muset sehnat svody vyfuku a sani z karosy turbo-jsou odlisne oproti atmosfere.
Na prevodovku ti pasovat bude,jediny problem je spojka.Zalezi jestli mas na busu dvojlamelovou se starym posilovacem,nebo jednolamelovou s talirovou pruzinou.Pokud mas 2lamely bude lepsi prehodit celej setvak i se spojkou na Torettuv motor.Dalsi problem je vyfuk, u turba je objemnejsi oproti atm. motoru-takze take vymena.Na sani tusim staci upravit privodni potrubi od filtru.Nevim co bude delat vstrik.cerpadlo bez predchladice,mozna by bylo dobry vymenit ho za cerpadlo z typu 638 a k tomu odpovidajici vstriky.
Kdysi jsem delal neco podobnyho ale opacne.Z autobusu SL motor do MTS.

Napsal: pát čer 13, 2008 11:22 pm
od ŠT-180N
Karlos díky moc :wink: přesně nějak tak sem si to všechno představoval. Akorát bych potřeboval objasnit ty prsa, jinak v tom nevidím problém. Jestli tu máte k tomu ještě někdo nějaký připomínky tak dejte vědět díky moc :wink:

Napsal: sob čer 14, 2008 8:47 am
od Karlos
ad prsa:
myslel jsem to obecne at to nemusim rozepisovat-prsa jako takova zustanou,tusim i s krytem vackoveho soukoli.Musis ale prehodit kostku ktera nahrazuje prirubu olej. filtru na sikmym motoru,vyvody z cerpadla servorizeni,komplet cely termostaty+remenici vodni pumpy.U tech termostatu nezapomente dat ten plech s dirou 8 do hadice k vod. pumpe-voda by pak cirkulovala jen po motoru a ten by se hral.Take na remenici motoru presroubit pridavnou 2radou remenici k pohonu kompresoru.Na vyvod k vacce snimac otackomeru.....atd,atd.
Proste prestavis Torettuv motor na lezak tim ze pouzijes vse z tveho motoru,kromne odlisnosti ohledne turba-ty dily budes muset pozhanet.
Doporucuji nez budete motor nasazovat nasadit si do volnych drzaku druhej starter a zapojit k prvnimu na tlacitko do palubky.Kdyz ti nekde na ceste zacne delat neplechu tak se nemusis valet pod busem a elegantne pouzijes rezervni uz zapojenej :D

Napsal: sob čer 14, 2008 1:07 pm
od ŠT-180N
Karlos díky moc. Kurna to s tým starterem to bude amerika teda :wink: jinak si myslím že to nějak tak zvládnu všechno v poho. Zatím díky moc :D

Napsal: čtv črc 17, 2008 12:59 pm
od Stryko
Ahoj Mám dotaz na zdejší odborníky. Potřeboval bych vědět po kolika stupních jsou na klikovém hřídeli otočeny čepy pro ojnice. Jednat se bude o nějaké poslední tipy protože se vyrábějí dodnes. Tak pokud byste někdo věděli uvítám jakoukoliv informaci předem moc díky

Napsal: čtv črc 17, 2008 2:02 pm
od Samer
Já tuším...teda abych nekecal kraviny, ale tam jdou vždycky dva písty spolu... po 120°?

Napsal: čtv črc 17, 2008 2:50 pm
od Stryko
jj také si to myslím oni jsou rozděleny na tři a tři a měly by bejt po 120° jen nás tam mate to že prostřední dva jsou stejně tak se pro jistotu ptám.
Obrázek

Napsal: čtv črc 17, 2008 9:53 pm
od Díťe spětt
Tak vem v úvahu pořadí zapalování a tím se to vysvětluje :idea:

Napsal: čtv črc 17, 2008 10:03 pm
od Samer
LOL, no...153624 )

Napsal: čtv srp 07, 2008 2:29 pm
od papergeorge
Zdar kluci,

nemuzu nikde naji informace o lezatych motorech LIAZ. Protoze zrovna, pokud to jde, makam na rypadle (z papiru) UNEX, potreboval bych co nejvic udaju, fotek, vykresu... apod o vnitrku strojovny, rozvodech apod...

Napsal: sob led 17, 2009 8:50 am
od burny
mám jeden dotaz, v čem je lepší stoják motor než ležák :?:

Napsal: sob led 17, 2009 9:07 am
od Toretto
zeptej se doma :-) bud manželky nebo přítelkyně :-)

Ne je to jinak stoják je novější, když pominu MTS a silnější a celkově trošku jinak udělaný dával se do řady 200 a pak novější do řady 300

Napsal: sob led 17, 2009 10:15 am
od burny
nooo to jo, to vím ale když porovnám motor stoják s 290 koňmi a ležák ze 150, který měl 300 koní a jezdil bez poruchy, tak jediné lepší na stojáku je to, že je o trošku lepší na tah v kopci a že má euro II

Napsal: sob led 17, 2009 10:51 am
od Toretto
ležák motor má 270 nebo 220 koní

stojáky dělali 290 a 330 koní

já mám teda taky na ležáku 330 koní, ale to je zase jiná pohádka

Napsal: sob led 17, 2009 11:07 am
od burny
jn to je jasné ale beztak by to chtělo aspoň 350 koní