Stránka 4 z 7

Samer

Napsal: úte čer 18, 2013 6:01 pm
od Tomik
tak když sedíš vedle toho vývojáře,tak mu za ty motory 421 a 422 nafackuj :wink: zaslouží si to právem

Napsal: úte čer 18, 2013 6:10 pm
od Jirka Novák
Ok když jsou nakupovaný motory tak v tom nebude problém, ale v nulovém servisním zázení v cizině je zásadní nedostatek. Tím pádem Avie byla odsouzená k ježdění v našem ďolíku a na mezinárodní dopravu jedině auto výrobce s celoevropským servisem. Tímto tedy perspektiva firmy byla dlouhodobě neudržitelná.

Napsal: stř čer 19, 2013 9:04 am
od Samer
Tomíku, na motory 421 a 422 jsem se zeptal.

Stačilo se jen zmínit a povídali jsme si teď o tom asi dvacet minut. Snad neřeknu nic špatného, když prozradím že to je p.Lutišan.

Kolega začal u motorů Euro 1 o kterých líčil vývoj a přestavby atmosférických motorů se starým blokem Saviem a hlavou MAN. Říkal, že ještě za socialismu nikdo nevěřil že vůbec bude Avia turbo motory vyrábět a montovat. Pořád klacky pod nohy, ale vyvíjeli ho a nikdo jim do práce moc nemluvil, až se nakonec motor s přeplňováním pro Euro 1 hodil. Povídal, že s ním chěli jezdit všichni zkušební řidiči a pokud nebylo nutné do prototypu zastavovat přímo atmo motory, stavěly se všechny auta s turbem a ty motory najezdily moc a moc kilometrů a montovaly se až do roku 1996 kdy přišlo Euro 2. V tu dobu Avia už pracovala na nových motorech 421 a 422, které už měly nový blok a čtyři ventily na válec, čerpadlo Bosch. Nový blok měl shodnou rozteč válců, ten původní Saviem kvůli koncepci nikoli.

Na požadavek Korejců byly do vozidel Euro2 již zastavovány motory 421/422 ačkoli pouhou optimalizací spalování by i starý motor splnil Euro2 a že by bývalo bylo lepší udělat novou čtyřventilovou hlavu na původní blok a ušetřila by se spousta potíží. Tomu motoru prý chyběl alespoň rok dalšího vývoje a ladění. Nebyl čas na více zkoušek a úpravy. Korejci ale chtěli nový motor a příkaz vedení je jako rozkaz pro vojáka. Prostě to tak musí být. Byla to už doba, kdy motorářům mluvil do práce každý a nebylo zbytí.

Tolik ve stručnosti náš asi dvacetiminutový rozhovor.

Můžeš mi, prosím, říct přesně za co mám panu kolegovi nafackovat? Pokud o to máš zájem, zastav se u nás v Karlíně, domluvím ti schůzku a můžeš si postěžovat.

Nejsem v tomhle oboru víc než učedníkem, ale jestli jsem se za těch pár let něco naučil, tak je to fakt, že konstruktér není neomezený pán a vládce a v praxi je omezován dramaticky víc a z mnohem více stran než si lidé, kteří tuhle práci neznají, myslí. Proto až budeš příště zase na něco na autě nadávat a chtít profackovat konstruktéra, který tu danou partii zpracoval, zkus pomyslet taky na to, jestli skutečnost není náhodou složitější než se na první pohled zdá.

Napsal: stř čer 19, 2013 9:50 am
od HAD
Jirka Novák: :clap: přesně tak a to je to co říkám už dlouho a v podstatě stejnej problém byla liazka a je i tatra. Jsou to prostě auta jenom pro česko a slovensko. Kdo to ustál? škodovka díky vw a rozvinutý síti, karosa díky ivecu...

Kabina je sice do dneška pěkná a tenkrát udělali opravdu nadčasouvou věc, ale mohli to aspoň trochu poupravit. co si budem povídat ta kabina se spaním za sedačkama je vyloženě k smíchu, a povězte mi co dělali špatně, že státní správa kupuje iveca a ne avie? silničáři, pošta.

Napsal: stř čer 19, 2013 11:08 am
od danies
Nechtěla nebo nevyužívá Tatra náhodou prodejní sítě DAF ? Jinak pomalu nám ty značky mizí... (Praga, Avie, Liaz, krátce ROSS a Tedom) Snad to alespoň z náklaďáků Tatra ustojí. Škoda, že značka AVIE od nás úplně zmizí....

Napsal: stř čer 19, 2013 11:52 am
od Jirka Novák
Já teda nelituju konce a nyní můžu srovnávat kvalitu produkce východ - západ. Takže Volvo FL 6 r.v. 1991 do provozu 1993 najeto 530 Tkm a kabina je po 22 letech bez koroze, na rámu je sice koroze, ale ne závažná. Na motoru jsem vyndal jako první od fabriky vstřikovače a to šlo tak snado jako by tam byly týden. Vše je mechanicky v super kondici a auto prošlo dovozovou STK bez oprav. Takže když vidím naší produkci z té doby tak je to nesrovnatelný. Jediná nevýhoda je v cenách dílů, ale zato já je mám po celým světě.

Napsal: stř čer 19, 2013 2:09 pm
od mischicka
Dovozovou STK myslíš evidenční prohlídku??

Napsal: stř čer 19, 2013 3:00 pm
od Jirka Novák
I evidenčku i STK a emise. Vše je potřeba k první registraci v CZ a D. TK se neuznává.

Napsal: stř čer 19, 2013 6:03 pm
od Tomik
vtom případě zato může automobilka,svojí hamižností šetřila na kvalitě a spolehlivosti a díky tomu to dopadlo jak to dopadlo,odradila tím nepovedeným šmejdem svoje dlouholeté zákazníky a bylo vymalováno.zklamaní lidé se zpět vracejí hodně špatně.
oni když by původně ten blok vyrobily masivnější a z lepšího materiálu asi by nebylo moc co ladit,nevým,nevyznám se vtom,ale měl jsem jich několik kusů a vím o tom svoje jako uživatel.mě by jen zajímalo jak vůbec takovej motor testovali,že ho mohli pustit do aut.a není to jen o výkonu,to vem čert,ale že motor bez výkonu se kroutí jako prase,odcházeji lágry,turba,naftová čerpadla.nevim co natom ladit,asi od začátku bylo vše špatně

Napsal: stř čer 19, 2013 7:58 pm
od Aleš 400
:cry:
K té prodejní síti; vloni chodily z Avie zprávy, jak budují síť na Blízkém východě, v Jižní Americe v Ruské Federaci a na Ukrajině, dále zprávy o tom že chystají automobil 15 t a 18 t. atd. To je jako Indové nechali v klidu pracovat a už byli dávno rozhodnutí, že s výrobou skončí? Co se týče silných zahr. partnerů, ano někteří ty podniky pozvedli, ale taky jich sem hodně přišlo, aby tady zlikvidovalï konkurenci, např. Siemens - ČKD dopravní systémy nebo Thrall - Vagonka Studenka nebo Izraelci a Lachema Brno. A např. Zetor Brno se zvedl bez nějakého Johna Deera nebo Case.

Jestli je pravda, že se areál Avie zničí a bude tam rezidenční čtvrt, tak to je další rána pro výrobu a průmysl, i když v Praze se toho už zbouralo hodně. A nejen tam, stejně se má postupovat v Brně s areálem Zbrojovky (jezdím kolem 2x denně) nebo v Pardubicích v případě Tesly. Dokonce už vyšla i kniha s názvem Co jsme si zbořili. A co tam budou ti kancelisti dělat? V Brně je plno kancelářských objektů neobsazeno a staví se další.

Když nebudeme vyrábět, co tady budeme dělat? To budeme všichni něco pronajímat, skladovat, překupovat, šmelit... :?: :savle:

Napsal: čtv čer 20, 2013 12:22 pm
od Timy
Klidně můžeme jenom prodávat to, co za pakatel vyrobí dětští pracovníci někde v Asii - a klidně to můžeme prodávat zase zpět do Asie. V podstatě už ta ekonomika takhle funguje - Číňani vyrobí trička pro německý Nike a v Šanghaji si je můžou zákazníci koupit - a Němci jen shrábnou zisky. Nakonec má stejně většinou víc peněz ten kdo prodává, než ten kdo vyrábí...

Napsal: čtv čer 20, 2013 2:57 pm
od Jirka Novák
Taky k tomu konci přispěla stále nekončící krize a tato situace může podle nečernějších prognoz trvat ještě 9 let. To než pochopí Eu že neustálým svazováním podnikání a zpřísňování norem vede do záhuby celou Evropu. Proto výroba mizí do Indie, kde jsou daleko lepší podnikatelský podmínky a obrovský trh s velkou perspektivou. Vždyť se podívejte co se u nás stalo s cenou energií a nákladovosti pracovní síly. Jinej konec ani nemohl nastat.

Napsal: pát čer 21, 2013 8:55 pm
od Aleš 400
:(
Světovou hospodářskou krizi uváděl jako jeden z důvodů neúspěchu projektu Tedom Truck i Martin Macík a o cenách energie jako jedné z příčin naší nekonkurenceschopnosti mluvil v parlamentu i Miloš Zeman. A když si k tomu přidáme ještě hloupé byrokraty v Bruselu, kteří jsou úplně odtržení od reality, tak je vymalováno.

Poslední zprávy říkají, že dealerská síť zůstane zachována a popírají to, že koncern Ashok Leyland vůbec nebude de EU vyvážet. Tak jen aby to byla pravda, protože to by byl krach dalších firem (pokud by se tedy nepřeorientovali na jinou činnost) a další nezaměstnaní.

http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-e ... sit-999473

http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-ce ... ditel-avie
:think:
Ač jsem silný patriot, tak v dané situaci budu rád, pokud se tady budou objevovat nové nákladní automobily Avia, i když už nebudou vyrobeny u nás. Ale alespoň ta značka tady bude pokračovat. Samozřejmě pokud to bude pravda a nenastane nakonec ta předchozí varianta.

Napsal: pát čer 21, 2013 9:46 pm
od Tomik
trošku mám pochyb že se ten vůz bude jmenovat avia :wink:

Napsal: pát čer 21, 2013 10:44 pm
od Jirka Novák
Klidně se může jmenovat v každé zemi jinak a přitom to bude stejné auto. Je to jako u elektroniky kde jeden výrobek z Činy má X obchdních názvů a to podle regionálních požadavků odběratelů. Je otázka zda se jim to vyplatí celé auta vláčet do Evropy když by musely splňovat veškeré místní předpisy. Přitom by pro méně náročné trhy za cenu evropské verze udělali i dvě auta. A trh v Asii a na Dálném východě včetně Afriky je nesmírně obrovskej. Maj to velice dobře propočítaný.