Pokec o AETRu, profesních průkazech, pravidlech, zákonech, apod.

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
Uživatelský avatar
TACHO.1
Příspěvky: 1734
Registrován: stř črc 29, 2009 11:50 am
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

:idea:
Naposledy upravil(a) TACHO.1 dne úte led 25, 2011 3:26 pm, celkem upraveno 2 x.
sob říj 30, 2010 1:28 am

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11909
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

to nás asi bude víc.... :wink:
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
sob říj 30, 2010 1:42 am

sibr
BAN
Příspěvky: 1784
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:37 pm
Bydliště: Ostrava

TACHO

Příspěvek

Nic proti nikomu nezaměřuji. Nestavím se na žádnou stranu. Vím že v dopravě je to velmi těžké na všech stranách.
Nicnéně:
Zákoník práce a další nařízení určují jistá pravidla pro zaměstnavatele a zaměstnance.
Pokud si někteří jedinci, dneska spíše firmy, zájmová sdružení či jiné korporace, dělají z řidičů dojné krávy až otroky, tak je na místě uvést určité skutečnosti.
Všichni jsme Češi a všichni víme jak to chodí.
Jenomže mnozí už zapomněli jak to vlastně má být.
Proto si myslím, že je vhodné připomenout, jaké jsou zákonem stanovená pravidla.
Já si myslím, že pokud se obě strany chovají korektně, tak žádný řidič se nebude domáhat svých nároků 3 roky zpětně.
Ale pokud zaměstnavatel poruší všechny morální a etické hranice, tak je jediná zákoná možnost jak nechcípnout hlady - vymáhat vše zpětně 3 roky.
[/b]
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
sob říj 30, 2010 2:52 am

petrW.
Příspěvky: 1457
Registrován: ned pro 28, 2008 12:48 pm
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

To sibr
?zajmova sdruzeni si delaji z ridicu dojnou kravu ? Myslis tim sdruzeni ridicu? Je videt jak malo vis o teto organizaci. Klidne si dal napadej a
osocuj. Zesmesnujes akorat sam sebe. A propo na proridice.com se ozval nick smid, ktery se dostal diky tvemu 561 socialni do problemu, kdy mu majitel jasne vysvetlil jakou ma volbu a jak je to ve skutecnosti s tvymi radobyradami pro ridice.Kde si byl, kdyz potreboval poradit? Smida jsem kontaktoval a nabidl jsem mu kontakt na pravni kancelar se kterou spolupracujeme. Pravnik mu celou zalezitost vysvetlil a rekl mu ze nemas pravdu a ze nezbyva nez od nekterych naroku ustoupit. Tak dopadaji lide, jez se ridi tvymi radobyradami. Nastesti jeho zamestnavatel je pry vcelku ferovy a nechal mu cas na rozmyslenou a nebude se dal stourat v cele zalezitosti. Vic ti mozna napise sam smid.
sob říj 30, 2010 9:44 am

sibr
BAN
Příspěvky: 1784
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:37 pm
Bydliště: Ostrava

petrw

Příspěvek

Vymyslet si Šmída, nebo jiného studenta není problém (známe např. z událostí 17.listopadu 1989)...
Žádný šmíd mě nikdy osobně nekontaktoval.
Já se nepovažji za ombutsmana, který musí denně lustrovat celý net, kdyby náhodou někdo potřeboval...
(ostatně každý čech ví, co heslo "pomáhat a chránit" v praxi může znamenat)

Pokud jsem někdy, někde někomu radil, tak vždy ať každý NEJDŘÍVE zajde za právníkem...
Můj úvodní příspěvek není žádná rada všem, jak si to někteří myslí.
Je to jen popis případu s odkazem na některé paragrafy ZP, který se stal.
Nemíním tady zveřejňovat ani jména ani jiné skutečnosti k tomuto případu.
Ani nechci nikoho přesvědčovat, že to tak je. Právě protože jednotlivý případ musí vždy nejdříve posoudit právník.
Ostatně pokud má někdo opravdový zájem a chce hledat, může si na netu, reálné případy najít.
Vyhrávají řidiči - pokud mají právní zastoupení.

V době kdy jsi mi TY nabídnul, abych spolupracoval se sdružením řidičů jsem Tobě osobně poslal několik osobních zpráv a konkrétních informací.
Ty jsi je pak vždy pozměnil a překroutil. Buď špatně čteš, nebo prostě lobuješ za jiné zájmy. Já už s tebou nepotřebuji debatovat.
Vaše Sdružení řidičů jsem v předchozím příspěvku nezmiňoval. Toto sdružení samo, by si mělo, pohlídat jaké kdo výroky šíří, pod jejich logem.
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
sob říj 30, 2010 11:26 am

mates
Příspěvky: 4115
Registrován: úte led 23, 2007 4:37 pm
Bydliště: Budilov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

otíku ty jedeš....
www.proridice.eu, www.sdruzeniridicu.cz ....řidiči pro sebe
CB10(7) Martin-Háje
original pražskej pepik s botama od hnoje.....t.č trvale u hnoje
sob říj 30, 2010 7:56 pm

sibr
BAN
Příspěvky: 1784
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:37 pm
Bydliště: Ostrava

ucetni

Příspěvek

Kdo četl článek na něhož odkazuji na předchozí stránce, se dočetl co je čistá pracovní doba, kterou zmiňuje pán účetní ve svém příspěvku.
Z článku: "Od roku 2001 se totiž přešlo na "čistou" pracovní dobu, kdy se do pracovní doby již nezapočítávají přestávky na jídlo a oddech"
Účetní asi nepracuje v dopravě jinak by věděla že:
Zákoník práce § 89
(1) Má-li zaměstnanec při výkonu práce právo na bezpečnostní přestávku podle zvláštních právních předpisů, započítává se tato přestávka do pracovní doby.

V dopravě toto nařizuje zvláštní předpis 561/2006
Výpočet pracovní doby a mzdy je tedy velice jednoduchý.
Přišel-li řidič do práce v 8h a odešel v 18,30h, během této doby měl přestávky, čekání na nakládky a vykládky, nebo jiná zdržení 2 hodiny, odpracoval 10,5 hodin. Pokud se nejedná o řidiče, který pracuje v tzv. „trhačce“. Tu je možno sjednat například s řidiči pravidelných linek, strojvůdci… Jestli pán účetní řidičům přepočítává pracovní dobu jakkoliv jinak, přidává si zbytečnou práci a poškozuje řidiče. Vystavuje svou firmu riziku doplacení mezd a příplatků i odvodů za 3 roky zpětně. Zaplacení soudních nákladů a pokut, v případě, že se řidiči obrátí na soud. Běžná účetní kontrola ze strany úřadů se nezabývá kontrolou výpočtu mezd, tak podrobně, aby tyto nedostatky odhalila..
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
čtv lis 18, 2010 1:08 pm

Venca6
Příspěvky: 235
Registrován: pon úno 22, 2010 3:03 pm

Příspěvek

Ahoj,
Já našel tabulku diet, a tam Česká republika nebyla- můžes mi prosím říct, kde se vzalo těch 160 kč?
K těm snížením dietám- zaměstnanec ti je sníží o max 25 % a potom ti to doúčtuje do 100%? nebo máš smojlíka?
A když ti dá víc diet (to kapesné) až o 40 % , tak to pak vymáhá zpět?
díky, další dotazy snad už nebudou.

a ještě bych si to shrnul - takže zálohovat vypis z karty (nevíš o nějakém programu jak se to stahuje do počítače?nebo to dělá firma?)
- nebo si nechávat kolečka (jenže tam nemáš země, kvůli dietám:-( )
- zachovávat vyplatní pásky
- diety se většinou vyplácí, jak jsem četl, na ruku, takže nějaký papír k tomu asi taky bude co?diety se nezdaní, logicky,dyžtak mě oprav . a když podepíšu diety, že je budu mít menší např o 50 % procent, (je to nezákoné) mohu to u soudu vymáhat? protože podpis je podpis, nevím.
- ty stazky mi musí evidovat zaměstnavatel? a když neeviduje, je problém...


chtěl bych tyhle všechny věci mít tak nějak pod kontrolou, ať se do toho nepustím po hlavě, a všichni mě budou škubat jako kuře.
dyžtak, jestli jsem na něco zapoměl, připiš. chtěl bych si to ucelit. takový tutorial prevence :D
ned led 02, 2011 2:53 pm

Uživatelský avatar
Bohousek1
Příspěvky: 470
Registrován: pon črc 30, 2007 9:45 am
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

pro Venca6 - stahovani dat z karty ridice, ti zajisti program :
TAGRA TRUCKER EU,
viz : http://portal.proridice.eu/index.php?op ... &Itemid=50
.::: Bohousek1 :::.
http://www.sdruzeniridicu.cz/
http://www.proridice.eu/
...Ridici pro ridice...
ned led 02, 2011 3:10 pm

Uživatelský avatar
Pegos
Příspěvky: 950
Registrován: pát bře 14, 2008 9:21 pm
Bydliště: liberecko

Příspěvek

Pro Vencu: Druhy cestovních náhrad stanový § 156 Zákoníku práce

§ 156 Druhy cestovních náhrad

(1) Zaměstnavatel uvedený v této hlavě je povinen za podmínek stanovených v této hlavě poskytnout zaměstnanci při pracovní cestě náhradu

a) jízdních výdajů,

b) jízdních výdajů k návštěvě člena rodiny,

c) výdajů za ubytování,

d) zvýšených stravovacích výdajů (dále jen "stravné"),

e) nutných vedlejších výdajů.

(2) Pro účely poskytování cestovních náhrad se za pracovní cestu považuje i cesta uvedená v § 152 písm. b) a c).

(3) Zaměstnavatel může zaměstnanci poskytovat i další náhrady výdajů, za cestovní náhrady se však považují pouze ty, které byly poskytnuty v souladu s § 152.



Náhrady stravného při tuzemských pracovních cestách

Pokud služební cesta trvá méně jak pět hodin, není přiznán žádný nárok na dietu v tomto dni. Pokud trvá služební cesta déle než 5 hodin, stanovuje se sazba vždy podle délky trvání cesty na základě stanovených tabulek.
Podrobné informace o sazbách stravného při pracovních cestách naleznete v zákoníku práce (Zákon č.262/2006, Sb.) v § 163 a v § 176.



§ 163 Stravné

(1) Za každý kalendářní den pracovní cesty poskytne zaměstnavatel zaměstnanci stravné nejméně ve výši

a) 58 Kč, trvá-li pracovní cesta 5 až 12 hodin,

b) 88 Kč, trvá-li pracovní cesta déle než 12 hodin, nejdéle však 18 hodin,

c) 138 Kč, trvá-li pracovní cesta déle než 18 hodin.

Tato výše stravného se mění v závislosti na vývoji cen prováděcím právním předpisem vydaným podle § 189.

(2) Bylo-li zaměstnanci během pracovní cesty poskytnuto jídlo, které má charakter snídaně, oběda nebo večeře, na které zaměstnanec finančně nepřispívá, je zaměstnavatel oprávněn za každé uvedené jídlo stravné krátit až o hodnotu

a) 70 % stravného, trvá-li pracovní cesta 5 až 12 hodin,

b) 35 % stravného, trvá-li pracovní cesta déle než 12 hodin, nejdéle však 18 hodin,

c) 25 % stravného, trvá-li pracovní cesta déle než 18 hodin.

(3) Nesjedná-li zaměstnavatel nebo neurčí před vysláním zaměstnance na pracovní cestu vyšší stravné, než je stanovené v odstavci 1, nebo míru jeho krácení podle odstavce 2, přísluší zaměstnanci stravné podle odstavce 1.

(4) Při pracovní cestě, která spadá do 2 kalendářních dnů, se upustí od odděleného posuzování doby trvání pracovní cesty v kalendářním dnu, je-li to pro zaměstnance výhodnější.

(5) Po dobu návštěvy člena rodiny nebo po dobu dohodnutého přerušení pracovní cesty z důvodů na straně zaměstnance stravné zaměstnanci nepřísluší. Doba rozhodná pro právo na stravné před návštěvou člena rodiny nebo dohodnutým přerušením pracovní cesty končí ukončením výkonu práce, nebo jiným předem dohodnutým způsobem, a po návštěvě člena rodiny nebo přerušení pracovní cesty z důvodů na straně zaměstnance začíná současně se začátkem výkonu práce, nebo jiným předem dohodnutým způsobem.

(6) Je-li zaměstnanec vyslán na pracovní cestu do místa svého bydliště, které je odlišné od jeho místa výkonu práce nebo pravidelného pracoviště, přísluší mu stravné pouze za cestu do místa jeho bydliště a zpět a za dobu výkonu práce v tomto místě.

(7) Důvody pro neposkytnutí stravného stanovené v odstavcích 5 a



V případě profesionálního řidiče dálkové zahraniční přepravy se jedná i o zahraniční stravné upravené v § 170.

To se počítá podle doby strávené mimo území ČR a to v měně používané v dané zemi. A to podle § 170 odstavec 3: jestliže je doba strávená mimo území ČR v kalendářním, dni delší 12-ti hodin náleží zaměstnanci náhrada ve výši základní sazby, déle než 6 hodin a nejvíce 12 hodin v poloviční výši základní sazby a konečně trvá li doba méně než 6 hodin avšak alespoň jednu hodinu ve čtvrtinové výši.
Výše vyplacených diet musí dosahovat nejméně 75% základní sazby určované MPSV.
ned led 02, 2011 10:26 pm

sibr
BAN
Příspěvky: 1784
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:37 pm
Bydliště: Ostrava

Venco

Příspěvek

Zkusím to shrnout postupně:
1) Zálohuješ si data z karty.
Pokud máš na výplatní pásce vyznačeny pouze odpracované hodiny a nemáš tam vyznačeny přesčasy a tzv.náhradní volna, tak ti zaměstnavatel přesčasy neevidoval - neproplatil. Jsou - li na pásce uvedeny odměny, nebo jiné prémie, nemají tyto částky se zaplacením přesčasů nic společného. Jednoduše zjistíš začátky a konce směn a můžeš požadovat doplacení přesčasových hodin a příplatků. Pokud stojíš mimo domov přes víkendy, svátky… Můžeš požadovat proplacení tzv.překážky v práci na straně zaměstnavatele (doložíš vyúčtováním pracovní cesty). Veškeré doklady, výplatní pásky, cest.příkazy i data z karty musíš doložit ty.
Firma by doklady raději ztratila, než by ti doplácela tyto rozdíly. Počítej například: přesčas cca 20 hod týdně + případný víkend 16 hod = za rok přes tisíc přesčasových hodin. Přepočteno na peníze včetně příplatků to je přes 100 tisíc korun zaměstnanci, plus podobná částka na odvody (soc.zdrav.poj a daň). Krom toho má zaměstnanec značně překročen roční limit přesčasových hodin. Ale to je odpovědnost zaměstnavatele, nikoliv zaměstnance.
2) Doplatek diet:
Pokud ti firma nedá před cestou podepsat souhlas se snížením diet maximálně o 25%, tak můžeš vymáhat jejich doplacení do 100%. Pokud podepíšeš, že souhlasíš se snížením o 50% tak tato dohoda odporuje zákonu. Proto je neplatná a také můžeš vymáhat doplacení zákonem stanovené částky.
3) Následný spor:
V obou případech je možno uplatnit nároky zpětně 3 roky a je potřeba počítat s tím, že se firma bude bránit všemi prostředky a celá věc skončí u soudu. Proto je dobré mít pojištění právní ochrany a od začátku spolupracovat s právníkem. Veškeré soudní náklady pojišťovna uhradí.
Během vymáhání se firma může snažit, různými způsoby takového zaměstnance šikanovat. Bránit se lze velice jednoduše a při spolupráci s právníkem i velice účinně. Není potřeba dávat výpověď, nebo souhlasit s odchodem na základě dohody. Případnou výpověď ze strany zaměstnavatele, jde taky soudně napadnout. V takovém případě by zaměstnanec až do vynesení rozsudku nechodil na pracoviště, ale firma by mu musela nakonec doplatit všechny mzdy během této doby. V takovém případě je to i jistá výhoda, protože čas hraje pro zaměstnance. Úroky jsou vždy 10% od vzniku nároku
4) Součinnost s kontrolními orgány (ÚP ,nebo SUIP)
Není skoro žádná. Jejich úředníci jsou zvyklí pohybovat se v běžném pracovním prostředí, kde jsou pracovní cesty spíše výjimkou, než pravidlem a nebo skutečnou délku pracovní doby nelze s určitostí prokázat. Mají v tom, ze svého pohledu, bohužel pravdu. Protože toto rozhodnutí může na základě důkazu udělat pouze soud (vis.příspěvek o pravomoci kontrolních orgánu http://www.liaz.cz/forum/viewtopic.php?t=7125 .
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
pon led 03, 2011 2:59 pm

sibr
BAN
Příspěvky: 1784
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:37 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek

Stále dostávám dotazy na věrohodnost úvodního článku tohoto vlákna.
Proto přidávám odkaz na rozsudek Nejvyššího soudu ČR v podobném případě řidičů autobusů:
http://www.bozpinfo.cz/rady/otazky_odpo ... idicu.html
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
sob úno 12, 2011 6:14 pm

sibr
BAN
Příspěvky: 1784
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:37 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek

Vidím že TACHO a Frantaemail svoje oponentury k tomuto článku již smazali. Byli to oponenti, kteří věci rozumí.
Doufám že to znamená: že zlepšení pracovně právních poměrů v dopravě je již blízko.
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
pát kvě 27, 2011 6:10 pm

Uživatelský avatar
TACHO.1
Příspěvky: 1734
Registrován: stř črc 29, 2009 11:50 am
Kontaktovat uživatele:

Pro sibr

Příspěvek

To, že jsem smazal své příspěvky a Franta udělal totéž, byla tvoje zásluha.Snažit se něco udělat pro řidiče za účasti sibra a podobných, nelze.Já se na truckforum vrátil, protože ostatní kterým mohou mé příspěvky být přínosem nebudu házet do jednoho pytle s těma, který pouze provokují a vyvolávají témata na nic.
on-line poradenství pro řidiče
https://www.facebook.com/groups/939367739437323/
pát kvě 27, 2011 7:20 pm

PETR1
Příspěvky: 442
Registrován: ned bře 21, 2010 11:46 am
Bydliště: u tří koček

Příspěvek

I když v některých vláknech se Šíbrem mám rozdílný názor nebo pohled, v tomto vláknu má v dosti věcech pravdu a jestli se opravdu většina z nás zamyslí musí mi dát za pravdu.Jak v otázkách právních tak pracovněprávních.Neznám ze svého okolí řidiče kterému po neprávu jsou strženy nějaké děngi (třeba nadspotřeba bez průkazných měření)aby šel na Dasku nebo k právníkovi.Vesměs změní místo nebo stále chodí naštvaný, práce ho nebaví a podle toho pak vypadá.
pát kvě 27, 2011 8:25 pm

Odpovědět

Zpět na „Legislativní témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 hostů