Pokec o AETRu, profesních průkazech, pravidlech, zákonech, apod.

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
sibr
BAN
Příspěvky: 1784
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:37 pm
Bydliště: Ostrava

pro TACHO

Příspěvek

Tak jste to tam měli nechat, ať všichni vidí, co jste tenkrát psali.
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
pát kvě 27, 2011 9:03 pm

sibr
BAN
Příspěvky: 1784
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:37 pm
Bydliště: Ostrava

PETR1

Příspěvek

Jj Petře, vyměnit zaměstnavatele bylo před lety nejlepší řešení. Taky to vypadalo jako hrdinský čin a dodnes to tak mnoho řidičů dělá. Jenže doba i okolnosti se změnily. Dnes odejít jinam, je jen gesto zoufalců, co nemají odvahu se o svoje práva přihlásit. A pak stejně zjistí že musí držet hubu a krok, protože ho ojebou všude. Tak proč by ho dopravci nevyužívali? Všem těmto hochům držím palce, ať je to ještě dlouho baví :wink:
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
stř srp 17, 2011 12:02 pm

Uživatelský avatar
strejda Marek
Příspěvky: 118
Registrován: pon říj 04, 2010 3:25 pm
Bydliště: Plzeň

Příspěvek

ANO, je, ba dokonce i ZP, 589 atd., jde pouze o úhel pohledu.
Sorry, jen bych doplnil, upřesnil a možná i poopravil některá tvrzení úvodního příspěvku (možná se to tu již probíralo Xkrát, přesto si myslím, že je toto téma stále aktuální.

Nařízení 561/2006 neřeší pracovní dobu jako takovou, 561 svým obsahem řeší spíše doby řízení, "bezpečnostních" přestávek v řízení a dob odpočinku. Pracní dobu řeší ZP a pro řidiče je to také NV 589/2006.

Budu-li brát tvůj příspěvek postupně tak jak je psán, pak bych se pokusil doplnit popř. i napravit některé údaje:
Nařízení 561/2006 nám umožňuje prodloužit běžnou pracovní dobu až na 13h denně - zde bych žádal doplnit kde či jak jsi k tomu došel?
Pokud, ale jsi měl na mysli 589 pak se též jedná o chybu, jelikož ta říká, že délka směny nesmí překročit 13 hod. Směna je něco jiného než prac. doba.

Je-li cesta delší, nebo se nějakým způsobem protáhne a po odpracování maximální týdenní pracovní doby nejsme doma - nastala „překážka v práci na straně zaměstnavatele“: = BLBOST
Překážka v práci nastane jen a pouze tehdy nemůže-li zaměstnanec konat práci nikoli to, že nejsi doma. Po odpracování maximální týdenní pracovní doby nastává týdenní doba odpočinku (nejen podle ZP, ale i podle 589, potažmo 561). NIKDY nemůže a nenastane situace, kdy bude překážkou v práci jakýkoliv právní předpis či povinnost dodržet jakékoli ustanovení práv. předpisu.
Doba strávená na pracovní cestě nebo na cestě mimo pravidelné pracoviště jinak než plněním pracovních úkolů, která spadá do pracovní doby, se považuje za překážku v práci na straně zaměstnavatele, při které se zaměstnanci mzda nebo plat nekrátí. Tímto je myšleno např.: doba strávená na trajektu (ty se vezeš v kajutě a nemůžeš pracovat) nebo sedíš v hotelu protože ti už týden opravují auto či dva lidi jedou na sl. cestu přičemž řídí pouze jeden a ten co se jen veze, nemůže pracovat - POZOR NEZAMĚŇOVAT S JÍZDOU V OSÁDCE (tohle je případ spíše pro tzv. řidiče referenty) a podobně. V takovém případě se použije tebou zmíněný § 208 ZP.

Ustanovení § 3 písm. c) (zmiňovaného v článku) nařízení vlády č. 589/2006 Sb. je nyní úplně o něčem jiném, cituji:
c) zaměstnancem pracujícím letmo zaměstnanec drážní dopravy, jemuž zaměstnavatel nemůže, vzhledem k podmínkám provozu, vypracovat v rámci nerovnoměrně rozvržené pracovní doby písemný rozvrh týdenní pracovní doby a sezná-mit s ním zaměstnance nejpozději dva týdny před začátkem období, na něž je pracovní doba nerovnoměrně rozvržena,

Zmiňované nařízení 589 proběhlo aktualizací!!!
Nově se pracovní pohotovostí podle § 78 odst. 1 písm. h) zákoníku práce člena osádky nákladního automobilu nebo autobusu také doba, během níž člen osádky nákladního automobilu nebo au-tobusu doprovází vozidlo přepravované trajek-tovou lodí11) nebo vlakem, čekací doby na hra-nicích a čekací doby z důvodu zákazu jízdy a doba strávená řidičem za jízdy na sedadle spolu-jezdce nebo na lehátku; tato doba není považo-vána za dobu nepřetržitého odpočinku mezi směnami a v týdnu,

S myšlenkou, že pokud by neexistovalo nařízení 561 a AETR nebyly by splněny zákonné podmínky pro vznik překážky v práci - nelze až tak souhlasit. Zmiňované předpisy jsou snahou (možná i jistým vynucením) dodržováním daných (zástupci mnoha dotčených států, mimochodem volených) pravidel o zlepšení situace na silnicích.
Ano, řidiči by mohli dojet (někdy až) domů, ale ohrožovala by je případná jejich únava (a nejen je).

např. při využití NV 589 bude mít řidič při týdenní pracovní době 40 hod. "pouze" 20 hodin, tj. 2,5 prac. dne (od toho se pak vine perioda). POZOR? vše je odvislé od sjednané týdenní pracovní doby (díle jen: TPD), takže při sjednané TPD 37,5 týdne je to jinak: při 60 hot. max. TPD (podle 589) je to 22,5 hod. přesčasů. Tohle vše je, ale ještě podmíněné rozvržením pracovní doby na NEROVNOMĚRNÉ ROZVRŽENÍ PR.DOBY. při rovnoměrném rozvržení to nelze využít.

Pokud zaměstnavatel neumožní čerpat NV nejpozději do 3 měsíců od vzniku nároku, musí tyto přesčasové hodiny proplatit včetně veškerých příplatků podle ZP. Termín čerpání náhradního volna musí zaměstnavatel předem písemně sjednat se zaměstnancem a tyto dny musí být na výplatním pásku jednoznačně uvedeny. Jinak se nejedná o NV = NEPRAVDA

Nelze použít 589 (60hod týdně) a ust. § 114 ZP současně. § 114 má účinnost při rovnoměrně rozvržené pracovní době, kdežto 60hod. týdně lze vyuýít pouze při nerovnoměrně rozvržené pracovní době. citace § 5 NV 589: Pracovní dobu je možné prodloužit až na 60 hodin týdně, pokud její průměr bez práce přesčas nepřesáhne stanovenou týdenní pracovní dobu za období, které může činit nejvýše 26 týdnů po sobě jdoucích .




PS: ve slově vyplývá se píše "y", slovo je odvozeno od "plynout" :)
Variam semper dant otia mentem.
Nečinnost vždy vyvolává nestálé myšlenky
stř led 18, 2012 6:37 pm

Uživatelský avatar
strejda Marek
Příspěvky: 118
Registrován: pon říj 04, 2010 3:25 pm
Bydliště: Plzeň

Příspěvek

pro Bohousek1

citace tvého příspěvku z ne leden 02, 2011 4:10 pm

Kód: Vybrat vše

pro Venca6 - stahovani dat z karty ridice, ti zajisti program : 
TAGRA TRUCKER EU, 
viz : http://portal.proridice.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=123:tagra-trucker-pedvadka&catid=1:latest-news&Itemid=50

_________________
.::: Bohousek1 :::. 
NEPRAVDA,
stahovani dat z karty řidiče ti zajistí např. v Česmadu (na úplatu a hlavně na počkání ba co víc, dokonce to data na vyžádání rovnou vyhodnotí a vypálí na CD)
TaGra umí tyto data archivovat, vyhodnotit a též zpracovat a exportovat ke kontrole (např. kontrolním orgánům).
Variam semper dant otia mentem.
Nečinnost vždy vyvolává nestálé myšlenky
stř led 18, 2012 6:52 pm

sibr
BAN
Příspěvky: 1784
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:37 pm
Bydliště: Ostrava

strejdo

Příspěvek

HM – dobrá odpověď. S tebou mě to začíná bavit. A jak by jsi spočítal ten výčet přesčasů a náhradního volna, co je pod tím?
Vypočítat co má mít řidič zaplaceno a na kolik volna má nárok je nejpodstatnější. Jak se to pak odůvodní je až druhořadé.
Myslím, že není možné, aby řidič byl vysílán stále dokola na pracovní cesty. Pracoval třeba jen 8h denně a všechen volný čas by pak trávil někde po parkovištích. V takovém případě by se mohl podívat domů až v důchodě, nebo po skončení pracovního poměru. A tomu nevěřím :)


citace-"Pokud zaměstnavatel neumožní čerpat NV nejpozději do 3 měsíců od vzniku nároku, musí tyto přesčasové hodiny proplatit včetně veškerých příplatků podle ZP. Termín čerpání náhradního volna musí zaměstnavatel předem písemně sjednat se zaměstnancem a tyto dny musí být na výplatním pásku jednoznačně uvedeny. Jinak se nejedná o NV = NEPRAVDA"
A JAK SE DOZVÍM ŽE MÁM NV? CO SE STANE S NV KDYŽ HO ZAMĚSTNAVATEL NEUMOŽNÍ ČERPAT? (vše ještě podle loňského ZP a případné korekce podle nového)
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
stř led 18, 2012 7:02 pm

Uživatelský avatar
strejda Marek
Příspěvky: 118
Registrován: pon říj 04, 2010 3:25 pm
Bydliště: Plzeň

Příspěvek

těmi uvedenými příklady se budu asi zabývat moc nebudu, odráží se v nich mylné pochopení legislativy (add. výš mé opravy a připomínky), mimoto mne již volá rodina (žena a hladová zvěřú ale ještě v rychlosti:

citace: Myslím, že není možné, aby řidič byl vysílán stále dokola na pracovní cesty. Pracoval třeba jen 8h denně a všechen volný čas by pak trávil někde po parkovištích. V takovém případě by se mohl podívat domů až v důchodě, nebo po skončení pracovního poměru. A tomu nevěřím

ano, bylo by to morálně špatně, ale jak by si firma která by toto takhle dělal zajistila v praxi pravidelné stahování dat z vozidla či karty řidiče, popř. koleček? Co by předložila ke kontrole kontrolním orgánům? ale tak jako tak, konec konců umím si představit i toto, ale pořád by to bylo asi pro čerstvého otce deprimující... takové trasy by byli asi opravdu pro samotářské vlky nebo pro beduína, ale je tu i dovolená... takový příklad by byl do jisté míry nelidsky krutý, ovšem ne nemožný...

Kód: Vybrat vše

citace-"Pokud zaměstnavatel neumožní čerpat NV nejpozději do 3 měsíců od vzniku nároku, musí tyto přesčasové hodiny proplatit včetně veškerých příplatků podle ZP. Termín čerpání náhradního volna musí zaměstnavatel předem písemně sjednat se zaměstnancem a tyto dny musí být na výplatním pásku jednoznačně uvedeny. Jinak se nejedná o NV = NEPRAVDA" 
A JAK SE DOZVÍM ŽE MÁM NV? CO SE STANE S NV KDYŽ HO ZAMĚSTNAVATEL NEUMOŽNÍ ČERPAT? (vše ještě podle loňského ZP a případné korekce podle nového)
opět nezapomínat na ujednané rozvržení pracovní doby!!! To je pro tento případ rozhodné.
A kde jsi vzal tohle, cituji: Termín čerpání náhradního volna musí zaměstnavatel předem písemně sjednat se zaměstnancem a tyto dny musí být na výplatním pásku jednoznačně uvedeny.
Na pásce bude NIC, jelikož NV je placené tudíšm v evidenci docházky bude vyznačeno NV, a na pásce pak toto NV bude jako přítomnost na pracovišti, proto je to náhradní volno.
Zase apeluji na rozvržení prac. doby. Taky se může stát, že se vše v rámci vyrovnávacího období srovná a nebude žádný přesčas, ýádná nárok, NIC. Kolikrát ještě musí něco nadělávat.

Ale přesto může být, že zaměstnavatel neumožnil čerpat NV a neposkytl místo toho ani příplatek za práci přesčas. Nezbývá než uplatnit nárok soudně. Nic jiného nepomůže, ani když si bude dotyčný stěžovat u ministra práce.

A jak se to dozvíš, že máš nějaký přesčas, popř. nárok na NV? je tu přece § 96 ZP. A k tomu také je nutná jistá součinnost ze strany zaměstnance
Variam semper dant otia mentem.
Nečinnost vždy vyvolává nestálé myšlenky
stř led 18, 2012 8:01 pm

sibr
BAN
Příspěvky: 1784
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:37 pm
Bydliště: Ostrava

strejdo

Příspěvek

Ten výpočet prosím udělej později. Třeba za pár dnů, až budeš mít čas a chuť. Fakt by mě zajímalo jak to podle svých znalostí spočítáš.
V tom stahování karet, nebo dlouhých jízdách není žádný problém. Mohly by to být jízdy třeba Plzeň – Ostrava. Prostě jedeš, když jsi na firmě, tak ti třeba ve středu okolo 9h stáhnou kartu a podle tvého výkladu pokračuješ dále. Jednou přespíš u Jihlavy, příště u Brna, pak v Praze, nebo Olomouci. Takhle by jsi mohl jezdit roky. Já jsem přesvědčený, že to zákon řeší a neumožňuje.
Dále ta evidence pracovní doby. Tak jak ty, to vysvětluje spousta firem. Ale!!! Soudy ne. Řidiči mají jednu obrovskou výhodu proti třeba zaměstnancům ve stavebnictví. Zedník, nebo tesař nemá tachograf, kterým prokáže kdy a jak dlouho byl v práci. Řidiči ho mají.

Plně se ztotožňuji s tímto tvým tvrzením: „Ale přesto může být, že zaměstnavatel neumožnil čerpat NV a neposkytl místo toho ani příplatek za práci přesčas. Nezbývá než uplatnit nárok soudně. Nic jiného nepomůže, ani když si bude dotyčný stěžovat u ministra práce“.

Toto má SUIP dokonce napsáno přímo na svých stránkách. Může dát pokutu, ale nemůže nařídit aby zaměstnavatel zaměstnanci cokoliv doplatil. Na to má pravomoc pouze soud. Proto je samotná kontrola k ničemu, ale její výsledek může posloužit u soudu jako dobrý důkaz.

§ 96

(1) Zaměstnavatel je povinen vést u jednotlivých zaměstnanců evidenci

a) odpracované
1. pracovní doby [§ 78 odst. 1 písm. a)],
2. práce přesčas [§ 78 odst. 1 písm. i) a § 93],
3. noční práce (§ 94),
4. doby v době pracovní pohotovosti (§ 95 odst. 2),

b) pracovní pohotovosti, kterou zaměstnanec držel [§ 78 odst. 1 písm.

h) a § 95].

(2) Na žádost zaměstnance je zaměstnavatel povinen umožnit zaměstnanci nahlédnout do jeho účtu pracovní doby nebo evidence pracovní doby a do jeho účtu mzdy a pořizovat si z nich výpisy, popřípadě stejnopisy na náklady zaměstnavatele.

§ 114
Mzda nebo náhradní volno za práci přesčas

(1) Za dobu práce přesčas přísluší zaměstnanci mzda, na kterou mu vzniklo za tuto dobu právo (dále jen "dosažená mzda"), a příplatek nejméně ve výši 25 % průměrného výdělku, pokud se zaměstnavatel se zaměstnancem nedohodli na poskytnutí náhradního volna v rozsahu práce konané přesčas místo příplatku.

(2) Neposkytne-li zaměstnavatel zaměstnanci náhradní volno v době 3 kalendářních měsíců po výkonu práce přesčas nebo v jinak dohodnuté době, přísluší zaměstnanci k dosažené mzdě příplatek podle odstavce 1.
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
stř led 18, 2012 8:45 pm

Uživatelský avatar
strejda Marek
Příspěvky: 118
Registrován: pon říj 04, 2010 3:25 pm
Bydliště: Plzeň

Příspěvek

aktualizovaný ZP
§ 96
(1) Zaměstnavatel je povinen vést u jednotlivých zaměstnanců evidenci s vyznačením začátku a konce
a) Odpracované
1. Směny [§ 78 odst. 1 písm. c)],
2. Práce přesčas [§ 78 odst. 1 písm. i) a § 93],
3. Další dohodnuté práce přesčas (§ 93a),
4. Noční práce (§ 94),
5. Doby v době pracovní pohotovosti (§ 95 odst. 2),
b) Pracovní pohotovosti, kterou zaměstnanec držel [§ 78 odst. 1 písm. h) a § 95].
(2) Na žádost zaměstnance je zaměstnavatel povinen umožnit zaměstnanci nahlédnout do jeho účtu pracovní doby nebo evidence pracovní doby a do jeho účtu mzdy a pořizovat si z nich výpisy, popřípadě stejnopisy na náklady zaměstnavatele. .

Nejsem přesvědčen, že to (uvedený nonstop příklad) zákon neumožňuje. v tomto okamžiku si nejsem jist který předpis by tohle zakazoval (bohužel)

Ještě k té evidenci pracovní doby, smůla pro mnohé, je v tom, že právě soudy již rozhodli o tom, že kolečka a aut. záznamy digitachografu nejsou jedinnou evidencí prac. doby, (dle rozhodnbutí soudu jsou jen součástí této evidence, tj. podkladem pro výpočet mzdy) kde je ev. doby kterou strávil řidič tř. ne dílně, nebo v kanceláři dispečera apod.?

§ 114
Mzda nebo náhradní volno za práci přesčas
(1) Za dobu práce přesčas přísluší zaměstnanci mzda, na kterou mu vzniklo za tuto dobu právo (dále jen "dosažená mzda”), a příplatek nejméně ve výši 25 % průměrného výdělku, pokud se zaměstnavatel se zaměstnancem nedohodli na poskytnutí náhradního volna v rozsahu práce konané přesčas místo příplatku.
(2) Neposkytne-li zaměstnavatel zaměstnanci náhradní volno v době 3 kalendářních měsíců po výkonu práce přesčas nebo v jinak dohodnuté době, přísluší zaměstnanci k dosažené mzdě příplatek podle odstavce 1.
(3) Dosažená mzda a příplatek ani náhradní volno podle odstavců 1 a 2 nepřísluší, je-li mzda sjednána (§ 113) již s přihlédnutím k případné práci přesčas. Mzdu s přihlédnutím k případné práci přesčas je možné takto sjednat, je-li současně sjednán rozsah práce přesčas, k níž bylo při sjednání mzdy přihlédnuto. Mzdu s přihlédnutím k případné práci přesčas je možné sjednat nejvýše v rozsahu 150 hodin práce přesčas za kalendářní rok a u vedoucích zaměstnanců (§ 11) v mezích celkového rozsahu práce přesčas (§ 93 odst. 4).

k odst. 2 opět nutno připomenout: důležité je to jaké je rozvržení pracovní doby

Při nerovnoměrně rozvržené pracovní době je na každý pracovní týden naplánon různý počet pracovních hodin a až za delší období (tzv. vyrovnávací období) může toto být průměr naplánovaných hodin odpovídá sjednanému týdennímu úvazku; současně platí, že délka naplánované pracovní směny při nerovnoměrně rozvržené pracovní době nesmí překročit 12 hodin; pružná pracovní doba rozvržená na 2 - 4 týdny a konto pracovní doby jsou podskupiny nerovnoměrně rozvržené pracovní doby.
Nerovnoměrným rozvržením pracovní doby rozvr-žení, při kterém zaměstnavatel nerozvrhuje rovno-měrně na jednotlivé týdny stanovenou týdenní pra-covní dobu, popřípadě kratší pracovní dobu, s tím, že průměrná týdenní pracovní doba nesmí přesáh-nout stanovenou týdenní pracovní dobu, popřípadě kratší pracovní dobu, za období nejvýše 26 týdnů po sobě jdoucích. Jen kolektivní smlouva může toto období vymezit nejvýše na 52 týdnů po sobě jdoucích.
Variam semper dant otia mentem.
Nečinnost vždy vyvolává nestálé myšlenky
stř led 18, 2012 9:15 pm

sibr
BAN
Příspěvky: 1784
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:37 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek

S tím souhlasím, ale po uplynutí těch 26 (52) týdnů ti to náhradní volno poskytnout musí. Nebo zaplatit i s příplatky. Kromě toho ti musí předem oznámit od kdy do kdy budeš náhradní volno čerpat.
Ohledně těch koleček a tachografů souhlasím. Je to jen doplňující údaj. Když máš na kolečku, nebo tachografu 10h v práci, můžeš případně dokazovat ještě další dvě na dílně. Ale nikdo nemůže zpochybnit, že jsi ten den pracoval hodin méně. Na tom se snad shodneme.
V praxi řidičů to znamená, že na základě koleček nebo tachografů dokážou přesčasy alespoň v rozsahu výkonu.
Nedávno mi borec ukazoval sešit. Na každé stránce měl připnutý výtisk z tachografu a ručně dopsán začátek a konec směny i co a kde ten den dělal.
Prostě super a těžko zpochybnitelné !!! Alespoň já bych nechtěl být v kůži zaměstnavatele, který by to chtěl u soudu zpochybňovat :)
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
stř led 18, 2012 9:38 pm

Uživatelský avatar
strejda Marek
Příspěvky: 118
Registrován: pon říj 04, 2010 3:25 pm
Bydliště: Plzeň

Příspěvek

pořád se mýlíš, NV ti neposkytnou po uplynutí vyrovnávacího období, ale v jeho průběhu

a předem oznámit čerpání také není zcela správný výklad, platí to, že na čerpání NV se oběs strany dohodnou v době 3 kalendářních měsíců po výkonu práce přesčas nebo v jinak dohodnuté době

citace: na základě koleček nebo tachografů dokážou přesčasy alespoň v rozsahu výkonu
k těm údajům (nejen o jiné práci a prac. pohotovosti) je důležité, aby byly údaje řidičem správně zaznamenány přepínáním tachografu, při dokazování pak, ale vždy má takovýto technicky provedený záznam přednost před jakýmkoli ručním údajem a třebas i údajem z PC i když se vždy asi budou srovnávat veškeré dostupné údaje

to co ti borec ukazoval je pěkné, ale pozor jedná se o termotisk a tedy trvanlivost takovéhoto výtisku je omezena v závislosti na způsobu skladování, tak ať to vozí za předním sklem auta nebo ať si to schová doma v prádelně... hahaha :lol: :lol: :lol:
Variam semper dant otia mentem.
Nečinnost vždy vyvolává nestálé myšlenky
stř led 18, 2012 9:57 pm

Uživatelský avatar
Bohousek1
Příspěvky: 470
Registrován: pon črc 30, 2007 9:45 am
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Strejda Marek - diky za připomínku :

NEPRAVDA,
stahovani dat z karty řidiče ti zajistí např. v Česmadu (na úplatu a hlavně na počkání ba co víc, dokonce to data na vyžádání rovnou vyhodnotí a vypálí na CD)
TaGra umí tyto data archivovat, vyhodnotit a též zpracovat a exportovat ke kontrole (např. kontrolním orgánům).

Ano máš pravdu program Tagra-Trucker jen data vyhodnocuje.
Ale pokud jsi cetl dotaz, na který jsem odpovídal:

...a ještě bych si to shrnul - takže zálohovat vypis z karty (nevíš o nějakém programu jak se to stahuje do počítače?nebo to dělá firma?)
..


JInak data stahuje řidičům i naše sdruzeni a vyhodnocuje zdarma na místě.

JInak díky za tvoje příspěvky, je vidět, že věci rozumíš.
.::: Bohousek1 :::.
http://www.sdruzeniridicu.cz/
http://www.proridice.eu/
...Ridici pro ridice...
stř led 18, 2012 10:20 pm

sibr
BAN
Příspěvky: 1784
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:37 pm
Bydliště: Ostrava

strejdo

Příspěvek

Neboj, on už s tím má zkušenosti. Samozřejmě, že k tomu má také elektronická data. A krom toho: po třech letech jsou nároky promlčeny, takže uchovávat si výtisky 10 let je zbytečné.
A když už píšeš, že se mýlím, tak věř, že se nemýlím jen já. Některé věci špatně formuluji, ale většinou to jsou výsledky z jednání s právníky. Ne všechno je napsáno přímo ve vyhlášce, nebo zákoně, ale spousta závazných pravidel je napsáno v různých předpisech které s tím souvisí. Na druhou stranu více právníků má více názorů. Tím nechci říct, že mám pravdu ve všem, ale že nakonec rozhodují soudci. A ti rozhodují v různých instancích také rozdílně. Tak se bavme spíše v rovině, co by měl nebo mohl řidič v součinnosti s právníky prosadit u soudu. K vyhrání sporu nestačí mít jen pravdu, ale taky je potřeba bezchybně dodržet procesní postupy. A to je pro laika velice těžké, až nemožné.
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
stř led 18, 2012 10:27 pm

Uživatelský avatar
strejda Marek
Příspěvky: 118
Registrován: pon říj 04, 2010 3:25 pm
Bydliště: Plzeň

Příspěvek

pro Bohousek1

odpověď zní, zálohovat lze data běžným způsobem (např. v tebou preferované tagře: exportovat data a posléze vypálit na CD či uložit na jiné médium) žádný soft ti data z karty do počítače nepřenese (mimo čtečky), ale slyšel jsem o možnosti stahování a zasílání dat na dálku přes satelit (k tomu bych raději požádal někoho kdo s tím má zkušenost, ať nám popíše případná fakta - já to nevím na 100%)

pro sibr:
tím upozorněním na omyl (že se mýlíš) jsem tě chtěl jen na tuto skutečnost upozornit, nebylo to nic ve zlém, máš pravdu 10 právníků bude mít 20 právních názorů, které nakonec smete ze stolu rozhodnutí soudu, a to i to není konečné, jak nám různé kauzy dávají za pravdu (jeden soud rozhodne tak a jiný toto rozhodnutí obrátí, byť by se jednalo o precedent změní a obrátí)

a ano, legislativa a v dopravě obzvlášť je tak rozsáhlá, že jí jen těžko pojme jeden člověk
Variam semper dant otia mentem.
Nečinnost vždy vyvolává nestálé myšlenky
čtv led 19, 2012 1:32 am

posa
Příspěvky: 504
Registrován: ned bře 21, 2010 8:40 pm
Bydliště: u KH

Příspěvek

strejda Marek
Jaký je rozdíl v tom když si kartu nechám stáhnout na Česmadu oproti tomu když si ji stáhnu sám v Tagra-Trucker?
čtv led 19, 2012 9:06 am

sibr
BAN
Příspěvky: 1784
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:37 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek

Ohledně toho převodu dat do PC: Možná Tagra, nebo jiný program na stahování dat umí převádět do excelu. Mám to takto zálohované. Jeden soubor je originál, který ani neotevřu. Druhý je to samé převedené do excelu, kde si to můžu editovat jak chci. Ten převedený nemůžete použít jako důkaz nikde, ale dobře se z toho počítají směny atd. Oba soubory je možno posílat e-mailem.
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
čtv led 19, 2012 11:04 am

Odpovědět

Zpět na „Legislativní témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů