Obsah fóra TRUCK-FORUM.cz
RegistraceHledatFAQSeznam uživatelůUživatelské skupinyPřihlášení
Zaslat odpověď Strana 7 z 8
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
561-sociální, nebo ne?
Autor Zpráva
Příspěvek  
posa

žádný, česmad je uveden jen jako příklad,



před použitím protřepat


_________________
Variam semper dant otia mentem.
Nečinnost vždy vyvolává nestálé myšlenky
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Příspěvek  
Vůbec nechápu, co řešíte se zálohováním dat. Samozřejmě když mám sw Tagra a nebo jiný program , tak mám zálohovaný i soubor. Pro kontrolu je potřebný pouze ten stažený soubor s koncovkou DDD a program v případě kontroly nikoho nezajímá. Samozřejmě u programu je zapotřebí aby vyhodnocení analyzoval správně. Pouze stažený a uložený soubor v hw je vám k ničemu, protože bez vyhodnocení budete chyby opakovat do té doby než vám to vysvětlí někdo na silnici a nebo dopravci ve firmě.


_________________
mé stanovisko k otázkám nemusí být totožné s názorem společnosti Centrum dopravního vdělání s.r.o.

Roman Šotola
e-mail: cdvz@cdvz.cz
více informací zde: www.cdvz.cz
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Příspěvek tacho 
Toto vlákno není o kontrole na silnici, ale o uplatnění nároků řidiče o doplacení mzdy za přesčasy na zaměstnavateli zpětně. To znamená, že řidič nikdy žádnou pokutu nedostal, ale přesto se domáhá doplacení přesčasů a příplatků po zaměstnavateli. V takových případech se zaměstnavatelé snaží předložené, stažené data z karty řidiče zpochybnit. Prohlašují, že data jsou nějakým způsobem přepsána.
Myslíš si, že je možné, aby tento argument nějaký soudce uznal? Myslíš, že data jsou nedostatečně chráněna, proti neodhalitelnému přepisování?


_________________
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Příspěvek  
Ano jsou a když mě někdo obviní že jsem tato data zfalšoval, tak at mi to dokáže.


_________________
mé stanovisko k otázkám nemusí být totožné s názorem společnosti Centrum dopravního vdělání s.r.o.

Roman Šotola
e-mail: cdvz@cdvz.cz
více informací zde: www.cdvz.cz
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Příspěvek  
Tomuhle tvému výroku možná rozumíš jednoznačně jenom ty sám. Jinak se k tomu dá připojit jakýkoliv význam. Upřesníš to? Nebo je to tak napsáno schválně?


_________________
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Příspěvek  
Co je napsáno schválně Question
Jestli chce někdo zpochybnit stažený soubor z karty řidiče, tak k tomu musí mít přeci důvod a mít to podložené. Hlavně pochybuji že to jen tak někdo dokáže.


_________________
mé stanovisko k otázkám nemusí být totožné s názorem společnosti Centrum dopravního vdělání s.r.o.

Roman Šotola
e-mail: cdvz@cdvz.cz
více informací zde: www.cdvz.cz
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Příspěvek tacho 
Ano máš pravdu v rovině běžného jednání. Kdežto u soudu bývá průkazní břemeno na jedné straně a druhá strana lže a beztrestně mění výpovědi jak se ji zachce. To je pak jiná. Řidiči se většinou ocitají v situaci, že musí svoji pravdu prosadit proti všem lhářům. A to není vždy tak jednoduché jak píšeš.


_________________
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Příspěvek  
Ty to popisuješ jako kdyby jsi za sebou měl desítky soudních řízení.


_________________
mé stanovisko k otázkám nemusí být totožné s názorem společnosti Centrum dopravního vdělání s.r.o.

Roman Šotola
e-mail: cdvz@cdvz.cz
více informací zde: www.cdvz.cz
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Příspěvek tacho 
Na debilní otázky, jen debilní odpovědi. Ale žádná debilní odpověď mě zrovna nenapadá. Jedině debilní otázka: „Opravdu si myslíš, že mi přes svoje známe dokážeš nějak ublížit v mém profesním životě, jak jsi mi už nedávno vyhrožoval? A že mám z tvojí osoby nějaký strach?


_________________
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Příspěvek Sibr 
Vůbec nevím co ti odepsat. Musíš být snad opravdu nemocný, fakt nevím a opět na tvé příspěvky přestávám reagovat.


_________________
mé stanovisko k otázkám nemusí být totožné s názorem společnosti Centrum dopravního vdělání s.r.o.

Roman Šotola
e-mail: cdvz@cdvz.cz
více informací zde: www.cdvz.cz
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Příspěvek tacho 
Díky - napiš až budeš mít něco co by pomohlo řidičům.
I když mi vyhrožuješ, že mi zajistíš doživotní pracák, tak oceňuji tvůj zájem vysvětlovat novým řidičům, jak se zachází s tachografem a kolečkama.
Na druhé straně nevím jaké z toho máš za zisky, když jsi ochotný dalším řidičům vyhrožovat nezaměstnaností. Trošku čachry?
Zapíráš, co jsi mi psal v SZ? Chceš mě nazývat bláznem, co si to vymyslel?
Každý jsme nějaký...


_________________
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Příspěvek  
Nikomu nevyhrožuji a co se týče tebe tak pěkně překrucuješ. Jsi horší než veš a začal jsi otravovat více než bylo zdrávo. Na tebe rozhodně nejsem zvědav a to je poslední co píšu k tvému příspěvku. Laughing


_________________
mé stanovisko k otázkám nemusí být totožné s názorem společnosti Centrum dopravního vdělání s.r.o.

Roman Šotola
e-mail: cdvz@cdvz.cz
více informací zde: www.cdvz.cz
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Příspěvek tacho 
Ještě jednou děkuji, že už o tobě nikdy neuslyším.

Týpky, co vyhrožují řidičům nezaměstnaností, opravdu nemusím !


_________________
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Příspěvek  
Strejdo děkuji za odpověd takže odpověd a rada od Bohouška byla správná, myslím že ji Venca pochopil i když tam nebylo napsáno stahování si zajistíš sám pomocí programu

Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Příspěvek  
Vzhledem k tomu, že vyrovnávací období může činit nejvýše 26 týdnů po sobě jdoucích (ALE TAKÉ NEMUSÍ) ptám se: jaké je v tomto případě vyrovnávací období?
Budu-li však vzorově brát v úvahu možnost využití oněch max. 26 týdnů (za předpokladu, že není kolektivní smlouva s odbory), říkám, že jsi pozapomněl na přestávku na jídlo a oddech a určit začátek a konce směny (důležitý to fakt pro určení délky přestávky na „svačinku“ jelikož dle ustanovení § 5 (NV 589) nejméně 45 minut (pokud je pracovní doba člena osádky nákladního automobilu nebo autobusu v silniční dopravě delší než 9 hodin) jinak je samozřejmě 30 mni.

Běžný stav v dopravě je, že zaměstnavatel (většina dopravců) pro řidiče plánuje práci v nerovnoměrném rozvržení pracovní doby tj.: rozvržení, při kterém zaměstnavatel nerozvrhuje rovnoměrně na jednotlivé týdny stanovenou týdenní pracovní dobu, popřípadě kratší pracovní dobu, s tím, že průměrná týdenní pracovní doba nesmí přesáhnout stanovenou týdenní pracovní dobu, popřípadě kratší pracovní dobu, za období nejvýše 26 týdnů po sobě jdoucích. Jen kolektivní smlouva může toto období vymezit nejvýše na 52 týdnů po sobě jdoucích.

Nevíme, jak zaměstnavatel určil začátek a konec směny. Směny nemusí být ve stejných délkách (časových úsecích). Např. jeden den může být krátká (v délce 7 hod.), jiný běžná (délka 8 hod.) a další den dlouhá (12 hod.), pak třeba (10 hod., 13 hod.) atd. Vše je jen a jen na zaměstnavateli.

Vše nasvědčuje tomu, že použitý rozpis je model rovnoměrné rozložené pracovní dob.

A pokud budu brát v úvahu přestávku na „svačinku“ (30 min.) pak si myslím, že v vedeném modelu je moře chyb a nepřesností.

Vycházíme-li z předpokladu, že zaměstnavatel stanovil týdenní pracovní dobu 40 hodin týdně (5x8 hodin) při rovnoměrném rozložení pracovní doby a určil začátek směny v 6:00 a konec směny v 14:30.

1. týden
po 6 – 18h = 8 + 3,5
út 6 – 19h = 8 + 4,5
st 6 – 18h = 8 + 3,5
čt 6 – 17h = 8 + 2,5
pá 6 – 14h = 7,5
so 8 – 12h = 4h
POZOR: Výkon práce v SO může být stanovená směna a tedy normální pracovní doba (a to při využití obou možností rozvržení pracovní doby),

Poznámka: kde jsi vzal, že od 8:00 do 12:00 je 8 hodin: (4+4)???
Pokud jsme doma, tak máme za 5 dnů od pondělka 40h mzda + 16h přesčas s příplatkem 25%, nebo můžeme čerpat 2 dny NV. To bychom příští týden šli do práce až ve středu. = Hloupost.

Z uvedeného příkladu (viz. citace níže) není 100% jisté, co jsou ony „víkendové“ hodiny výkonu práce. Zda je to plánovaná směna a tedy výkon práce v pracovní době, nebo se jedná o přesčasy. Pak se ale nabízí otázka: proč by se však zaměstnavatel domlouval se zaměstnancem na práci přesčas v sobotu? Vždyť by byl sám proti sobě.
OTÁZKA: JAKÉ JE ROZVRŽENÍ PRAC. DOBY V PŮVODNÍM PŘÍKLADU?
Za předpokladu, že je to rovnoměrné rozvržení a 40 hod. týdně je odpracováno 17,5 hod. přesčasů) tzn. 17,5x25% nebo 17,5h NV (2 prac. dny v délce 8hod. + 1,5 h)
Takže za tento 1. týden je úhrnem odpracováno: 57,5 hodin (vč. práce přesčas) následuje TDO.
TDO od so 12:00 do po 9:00 (12+24+9 = 45 hodin)

2. týden
po 9 – 19h = 8 + 1,5
út 6 – 19h = 8 + 4,5
st 6 – 18h = 8 + 3,5
čt 6 – 19h = 8 + 4,5
pá 6 – 18h = 8 + 3,5
Za předpokladu, že je to rovnoměrné rozvržení a 40 hod. týdně je odpracováno 17,5 hod. přesčasů) tzn. 17,5x25% nebo 17,5h NV (2 prac. dny v délce 8hod. + 1,5 h)
Za tento 2. týden zaměstnanec odpracoval úhrnem 57,5 hodin (vč. práce přesčas) následuje TDO.
so volno
ne volno
TDO od pá 18:00 do po 6:00 (6+24+24+6 = 60hodin)

3. týden
po 6 – 18 = 8 + 3,5
út 6 – 19 = 8 + 4,5
st 6 – 19 = 8 + 4,5
čt 6 – 17 = 8 + 0,5
pá 6 – 16 = 8
so 6 – 11 = 5
ne volno
Za předpokladu, že je to rovnoměrné rozvržení a 40 hod. týdně je odpracováno 18 hod. přesčasů) tzn. 18x25% nebo 18h NV (2 prac. dny v délce 8hod. + 2 h)
Za tento 3. týden zaměstnanec úhrnem 58 hodin (vč. práce přesčas) následuje TDO.
TDO od so 11:00 do po 8:00 (13+24+8 = 60hodin)

4. týden
po 8 – 20 = 8 + 3,5
út 7 – 20 = 8 + 4,5
st 7 – 20 = 8 + 4,5
čt 7 – 20 = 8 + 4,5
pá 7 – 16 = 8 + 0,5
so volno
Za předpokladu, že je to rovnoměrné rozvržení a 40 hod. týdně je odpracováno 17,5 hod. přesčasů) tzn. 17,5x25% nebo 17,5h NV (2 prac. dny v délce 8hod. + 1,5 h)
Za 4. týden zaměstnanec odpracoval úhrnem 57,5 hodin (vč. práce přesčas) následuje TDO.
TDO od pá 16:00 do ne 7:00 (8+24+7 = 39 hodin / ZKRÁCENÝ TDO – Zkrácení musí být vyrovnáno odpovídající dobou odpočinku vybranou v celku před koncem třetího týdne následujícího po dotyčném týdnu. V tomto případě je potřeba dorovnat 6 hodin.)

5. týden
ne 7 – 19 = 11,5 nebo 8 + 3,5
po 7 – 22 = 8 + 6,5
út 7 – 20 = 8 + 4,5
Za předpokladu, že je to rovnoměrné rozvržení a 40 hod. týdně je odpracováno 14,5 hod. přesčasů) tzn. 14,5x25% nebo 14,5h NV (1 prac. den v délce 8hod. + 6,5 h)
Za 5. týden zaměstnanec odpracoval úhrnem 57,5 hodin (vč. práce přesčas) následuje TDO.

Příklad dále nepokračuje, takže lze předpokládat, že následuje prodloužení (vyrovnání předchozího zkráceného týdenního odpočinku) o dobu 6 hodin.
Takže předpoklad:
TDO od út 20:00 do ne 7:00 [(4+24+17)+6] = 51 hodin běžný TDO + vyrovnání 6ti hodin.)
takže TDO trvá minimálně až do ne 23:00 hod.

Jsme doma za 30 dnů: 176h mzda + 104h přesčas s příplatkem 25% + 47h překážka, můžeme čerpat 18 dnů NV = 24 dnů kalendářních + 7h přesčasů s příplatkem k proplacení, nebo si vybrat méně NV a zbytek přesčasových hodin si nechat zaplatit. = Hloupost.
Rekapitulace:
1.týden 57,5 hodin
2.týden 57,5 hodin
3.týden 58 hodin
4.týden 57,5 hodin
5.týden 57,5 hodin

celkem: 288 hodin

Dle fondu pracovní doby lze rozlišit „řádné“ pracovní hodiny a přesčasové hodiny. Předpokládejme, že je fond na té nejmenší hodnotě (168 hodin). V takovém případě by vzorový zaměstnanec odpracoval celkem 120 hodin přesčasů (tj. 15 dnů NV).

V případě požití nerovnoměrně rozvržené pracovní doby vznikl přebytek 120 hodin, které budou srovnány v průběhu vyrovnávacího období (dle podmínek zaměstnavatele).

V uvedeném příkladu je příliš mnoho nejasností a neurčitostí (nutno doplnit) a proto nelze jednoznačně říci tak či onak.
Nejprve je třeba začít s odpověďmi: Jaké je rozložení pracovní doby? Jaká je stanovená dílka pracovní doby? Jak je stanoven začátek a konec směny?
Doplňující otázky: Je vypracován písemný rozvrh týdenní pracovní doby? Nebo byl snad tento pokus (uvedený příklad) oním rozvrhem? Pokud ano, pak byl velmi nedostatečně vypracován.

Legislativa:
§ 81 ZP
Pracovní dobu rozvrhuje zaměstnavatel a určí začátek a konec směn. Pracovní doba se rozvrhuje zpravidla do pětidenního pracovního týdne. Při rozvržení pracovní doby je zaměstnavatel povinen přihlédnout k tomu, aby toto rozvržení nebylo v rozporu s hledisky bezpečné a zdraví neohrožující práce.

§ 79 ZP
Délka stanovené týdenní pracovní doby činí 40 hodin týdně.

§ 93
4) Celkový rozsah práce přesčas nesmí činit v průměru více než 8 hodin týdně v období, které může činit nejvýše 26 týdnů po sobě jdoucích. Jen kolektivní smlouva může vymezit toto období nejvýše na 52 týdnů po sobě jdoucích.
5) Do počtu hodin nejvýše přípustné práce přesčas ve vyrovnávacím období podle odstavce 4 se nezahrnuje práce přesčas, za kterou bylo zaměstnanci poskytnuto náhradní volno

§ 5 NV 589
Pracovní dobu je možné prodloužit až na 60 hodin týdně, pokud její průměr bez práce přesčas nepřesáhne stanovenou týdenní pracovní dobu15) za období, které může činit nejvýše 26 týdnů po sobě jdoucích.
Poznámka 15 zní: § 79 zákoníku práce

NR 561
článek 4
"týdenní dobou odpočinku" týdenní doba, během níž může řidič volné nakládat se svým časem a která zahrnuje "běžnou týdenní dobu odpočinku" a "zkrácenou týdenní dobu odpočinku":
- "běžnou týdenní dobou odpočinku" se rozumí doba odpočinku v celkovém trvání nejméně 45 hodin,
- "zkrácenou týdenní dobou odpočinku" se rozumí doba odpočinku kratší než 45 hodin, která smí být za podmínek stanovených v čl. 8 odst. 6 zkrácena na nejméně 24 po sobě následujících hodin;

článek 8
Ve kterýchkoli dvou po sobě následujících týdnech musí mít řidič
- dvě běžné týdenní doby odpočinku nebo
- jednu běžnou týdenní dobu odpočinku a jednu zkrácenou dobu odpočinku v celkové délce 24 hodin. Zkrácení však musí být vyrovnáno odpovídající dobou odpočinku vybranou v celku před koncem třetího týdne následujícího po dotyčném týdnu.
Týdenní doba odpočinku musí začít nejpozději po uplynutí šesti 24hodinových časových úseků od skončení předchozí týdenní doby odpočinku.
Každá doba odpočinku vybraná náhradou za zkrácení týdenní doby odpočinku musí bezprostředně navazovat na jinou dobu odpočinku trvající nejméně 9 hodin.


ASI TAK...







citace:
sibr út srpen 24, 2010 2:40 PM

Pro lepší přehlednost jsem udělal jeden příklad, jak můžeme počítat mzdu a volno:
den čas prac. hod. přesčas překážka
po 6 – 18h = 8 + 4
Pokud je cesta ukončena dnes doma, vznikl nárok na 8h mzdu + 4h přesčas s příplatkem 25%
Jinak pokračujeme dále na cestu pětidenní
út 6 – 19h = 8 + 5
st 6 – 18h = 8 + 4
čt 6 – 17h = 8 + 3
pá 6 – 14h = 8
Pokud jsme doma, tak máme za 5 dnů od pondělka 40h mzda + 16h přesčas s příplatkem 25%, nebo můžeme čerpat 2 dny NV. To bychom příští týden šli do práce až ve středu.
Jinak pokračujeme dále na cestu desetidenní
so 8 - 12h = 0 + 4 + 4h
Déle než 4 hodiny nemůžeme pracovat. Přetáhli bychom maximální týdenní výkon 60h.
ne pauza 8h
po 9 – 19h = 8 + 2
út 6 – 19h = 8 + 5
st 6 – 18h = 8 + 4
Pokud jsme doma, tak máme za 10 dnů: 64h mzdu + 31h přesčas s příplatkem 25% + 12h překážka, můžeme čerpat 5 dnů NV = 9 dnů kalendářních + 3h přesčasů s příplatkem.
Jinak pokračujeme dále na cestu dvacetidenní
čt 6 – 19 = 8 + 5
pá 6 – 18 = 8 + 4
Musíme začít týdenní pauzu. Přetáhli by jsme maximální týdenní výkon 60h.
so pauza 8h
ne pauza 8h
po 6 – 18 = 8 + 4
út 6 – 19 = 8 + 5
st 6 – 19 = 8 + 5
čt 6 – 17 = 8 + 1
pá 6 – 16 = 8
so 6 – 11 = 0 + 5
Pokud jsme doma, tak máme za 20 dnů: 120h mzda + 60h přesčas s příplatkem 25% + 28h překážka, můžeme čerpat 11 dnů NV = 15 dnů kalendářních.
Jinak pokračujeme dále na cestu třicetidenní
Za sobotu budeme počítat 5h přesčas + překážku 3h
ne pauza 8h
po 8 – 20 = 8 + 4
út 7 – 20 = 8 + 5
st 7 – 20 = 8 + 5
čt 7 – 20 = 8 + 5
pá 7 – 16 = 8 + 1
so pauza 8h
ne 7 – 19 = 0 + 12
po 7 – 22 = 8 + 7
út 7 – 20 = 8 + 5
Jsme doma za 30 dnů: 176h mzda + 104h přesčas s příplatkem 25% + 47h překážka, můžeme čerpat 18 dnů NV = 24 dnů kalendářních + 7h přesčasů s příplatkem k proplacení, nebo si vybrat méně NV a zbytek přesčasových hodin si nechat zaplatit.



_________________
Variam semper dant otia mentem.
Nečinnost vždy vyvolává nestálé myšlenky
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:
Zaslat odpověď Strana 7 z 8
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.