Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek, mc.cvok
přehřívání motoru T912 PRAGA V3s
Zdravím všechny příznivce značky PRAGA
mam mensi potiz s tou pragou co se poslala na Haiti
dost se hreje !
Zmensoval sem remenici, nove hlavy, valce jako nove temer nezajete auto, vse ciste, nove remeny, naftove cerpadlo taky nove a nastavene, vstriky,...
Uz nevim jak ji schladit
Napada vas nekoho neco ?
Vic zmensovat remenici uz nechci aby se ne prechladila z venku a nehryzli se pisty chce to nejak zevnitr.
chladic jako S5t tam nenapasuju nema tu prirubu vzadu na motoru k tomu uspusobenou a na tomhle motoru neni priprava na napojeni oleje
Chci delat nejaky cerpadylko ktere bude brat olej z vany pres chladic a zpet do vany.
Jak pohanet cerpadlo ? a jak chladit ten chladic ?
Nepotkal jste nekdo na necem neco podobneho ?
Za jakekoliov rady jsem moc vdecny
Ve stredu 20,10,2010 odletaji kolegove vrtat studny na Haiti tak sem jim to chtel dat sebou do batohu...
www.praga-haiti.cz
mam mensi potiz s tou pragou co se poslala na Haiti
dost se hreje !
Zmensoval sem remenici, nove hlavy, valce jako nove temer nezajete auto, vse ciste, nove remeny, naftove cerpadlo taky nove a nastavene, vstriky,...
Uz nevim jak ji schladit
Napada vas nekoho neco ?
Vic zmensovat remenici uz nechci aby se ne prechladila z venku a nehryzli se pisty chce to nejak zevnitr.
chladic jako S5t tam nenapasuju nema tu prirubu vzadu na motoru k tomu uspusobenou a na tomhle motoru neni priprava na napojeni oleje
Chci delat nejaky cerpadylko ktere bude brat olej z vany pres chladic a zpet do vany.
Jak pohanet cerpadlo ? a jak chladit ten chladic ?
Nepotkal jste nekdo na necem neco podobneho ?
Za jakekoliov rady jsem moc vdecny
Ve stredu 20,10,2010 odletaji kolegove vrtat studny na Haiti tak sem jim to chtel dat sebou do batohu...
www.praga-haiti.cz
Pojem dost se hřeje je relativní, kolik to je stupňů a čím je to měřeno? Kapilára měřící olej dokáže někdy pěkně kecat, chce to ověřit jiným teploměrem.
Jako první bych zkusil zmenšovat předvstřik, dokud nezačne bíle hulit, potom lehce přidat, aby hulení ustálo, ale zas nezačala řehtat.
Jako další úprava se dá použít větší olejová náplň, vyžaduje to ale vanu dolů a zvětšit ji, nebo na ni přidat žebrování pro zvětšení chladící plochy. Sice se trochu zmenší světlost, ale při normálním používání to nijak nevadí.
Jako první bych zkusil zmenšovat předvstřik, dokud nezačne bíle hulit, potom lehce přidat, aby hulení ustálo, ale zas nezačala řehtat.
Jako další úprava se dá použít větší olejová náplň, vyžaduje to ale vanu dolů a zvětšit ji, nebo na ni přidat žebrování pro zvětšení chladící plochy. Sice se trochu zmenší světlost, ale při normálním používání to nijak nevadí.
http://www.drakk.eu
http://www.dentalnihygiena.com
Je těžké být debilem, neboť konkurence je vysoká.
http://www.dentalnihygiena.com
Je těžké být debilem, neboť konkurence je vysoká.
teplomer sice origo ale mel sem nalozeno cca jen 2,5T a na ceste pres horu sv. Sebsiana do Hamburku pri teplote cca 115°C skakala slina na hlave jak po zehlicce !!
a byl dost citi olej z laufu !!jede pekne a predvstrik je nastaven dobre.
jezdim s nima uz dlouho ale takhle teplo sem jeste snad nezazil ani pri nejvetsim zaberu.
kdyz sem sundal hlavy byly tri dost popraskany asi to nekdo poradne dloho drzel do kopce.
ted sou vsechny novy...
myslis treba vanu z "trojky" ? ta je hlubsi.
to zebrovani jsi uz nekde videl jak nejlip to poresit ??
plechy, trubky, ...
diky
a byl dost citi olej z laufu !!jede pekne a predvstrik je nastaven dobre.
jezdim s nima uz dlouho ale takhle teplo sem jeste snad nezazil ani pri nejvetsim zaberu.
kdyz sem sundal hlavy byly tri dost popraskany asi to nekdo poradne dloho drzel do kopce.
ted sou vsechny novy...
myslis treba vanu z "trojky" ? ta je hlubsi.
to zebrovani jsi uz nekde videl jak nejlip to poresit ??
plechy, trubky, ...
diky
Měl jsem podobný problém na tatra 805.. pořád to moc hřálo...kolik má ten motor najeto?? měl jsem vyběhané ojniční ložiska a olej se nedostával kam měl-a nechladil...
a dát olej takový -aby byl hustý i když je horký...(ne když se zahřeje a je z něj voda)...tam asi není moc pod nulou ,že by to vlivem hustého oleje nenastartovalo...viskozity z hlavy neznám...a taky zkusit vyměnit teploměr.jak píše drak. toť vše --čerpadélko a jiné --je zase jen zdrojem dalších poruch a problémů...
a dát olej takový -aby byl hustý i když je horký...(ne když se zahřeje a je z něj voda)...tam asi není moc pod nulou ,že by to vlivem hustého oleje nenastartovalo...viskozity z hlavy neznám...a taky zkusit vyměnit teploměr.jak píše drak. toť vše --čerpadélko a jiné --je zase jen zdrojem dalších poruch a problémů...
chtělo by to machra na oleje -já si jen z hlavy pamatuji ,že tam bylo číslo 50 ale nevím už kde...jestli první číslo nebo až vzadu-spíše vzadu -
např-15W-40.
http://oleje.cz/index.php?left=main&page=mot_visko
http://oleje.cz/index.php?left=main&pag ... sti_oleju2
http://oleje.cz/index.php?left=main&page=clanky_mytus6
Letní číslo
Druhé číslo informuje o viskozitě oleje při přibližně provozní teplotě oleje. Čím je toto číslo vyšší, tím je olej při provozu automobilu hustší a tím větší klade odpor proti vzájemnému pohybu třecích ploch. V dobách jednosezónních olejů se udávalo pouze toto číslo. Jestliže tedy máme oleje SAE 15W-40, 10W-40 a 5W-40, při provozní teplotě budou mít všechny tyto oleje stejnou viskozitu a nebude mezi nimi v tomto směru žádný rozdíl. Rozdíl bude pouze v tekutosti a čerpatelnosti při nízkých teplotách.
Viskozitní index
Většinou platí, že čím je rozdíl zimního a letního čísla větší, tím má olej vyšší viskozitní index. Ten udává jak se mění viskozita oleje s teplotou. Větší rozdíl a vyšší viskozitní index znamená, že změna viskozity s teplotou bude menší. V praxi se u některých spotřebitelů vžil dojem, že čím je tento rozdíl větší, tím je olej lepší, protože lépe maže. Naopak, výroba takového oleje znamená, že se musí použít větší množství polymerních modifikátorů viskozity, které při provozu oleje degradují (střihová nestabilita) a zhoršují se viskozitní vlastnosti oleje. Oleje, např. SAE 10W-50 či 10W-60, jsou určeny pro motory soutěžních vozů, které jsou tepelně velmi namáhané, zejména díky vysokým otáčkám motoru. V motorech, i s turbodmychadlem, s běžnými nebo i mírně zvýšenými otáčkami je použití těchto olejů zcela zbytečné.
např-15W-40.
http://oleje.cz/index.php?left=main&page=mot_visko
http://oleje.cz/index.php?left=main&pag ... sti_oleju2
http://oleje.cz/index.php?left=main&page=clanky_mytus6
Letní číslo
Druhé číslo informuje o viskozitě oleje při přibližně provozní teplotě oleje. Čím je toto číslo vyšší, tím je olej při provozu automobilu hustší a tím větší klade odpor proti vzájemnému pohybu třecích ploch. V dobách jednosezónních olejů se udávalo pouze toto číslo. Jestliže tedy máme oleje SAE 15W-40, 10W-40 a 5W-40, při provozní teplotě budou mít všechny tyto oleje stejnou viskozitu a nebude mezi nimi v tomto směru žádný rozdíl. Rozdíl bude pouze v tekutosti a čerpatelnosti při nízkých teplotách.
Viskozitní index
Většinou platí, že čím je rozdíl zimního a letního čísla větší, tím má olej vyšší viskozitní index. Ten udává jak se mění viskozita oleje s teplotou. Větší rozdíl a vyšší viskozitní index znamená, že změna viskozity s teplotou bude menší. V praxi se u některých spotřebitelů vžil dojem, že čím je tento rozdíl větší, tím je olej lepší, protože lépe maže. Naopak, výroba takového oleje znamená, že se musí použít větší množství polymerních modifikátorů viskozity, které při provozu oleje degradují (střihová nestabilita) a zhoršují se viskozitní vlastnosti oleje. Oleje, např. SAE 10W-50 či 10W-60, jsou určeny pro motory soutěžních vozů, které jsou tepelně velmi namáhané, zejména díky vysokým otáčkám motoru. V motorech, i s turbodmychadlem, s běžnými nebo i mírně zvýšenými otáčkami je použití těchto olejů zcela zbytečné.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Jestli je ten motor nezajetý a s málo Km tak příčina přehřívání je ve vyšším vnitřním tření díky těsnému složení mortoru. Kdysi jsem měl takto udělaný jeden motor a ten se zabíhal v ciklech a stále delších provozních dobách. Pokud jsi takhle hned vyrazil na cestu a bez záběhu tak třeba jízda po Německé dálnici je téměř smrt pro motor. Takto třeba pár nových majitelů IFY v Německu odrovnalo motor, protože ho hnali několik hodin stále na 2200 ot a na to nebyl stavěný.
Volvo FL 614.
od vojaku nebyla uplne nova, a mi jsme s nim po ČR najezdily nejmín 2tis,
po nemecku jsme nejeli po dalnicich ale po vedlejsich na klidek meli jsme dost casu na cestu tak jsme ji nehonili.
taky si myslim ze je to sirovim motorem ale na haiti bude vetsi napor nez tady a nestihne si asi sednout driv nezli ho oddelaji
chlapi v krkonosich co z nich maj vyvazecky tak davaj do olejoviho okruhu nejak chladic normalni z auta na vodu ?!
zjistuji podrobnosti a zitra provedu zkusebni srovnavaci test na sve a poslu ho pripadne ve stredu v batohu letadlem
kdyz to zitra nevijde tak ten motor tam podle me nema sanci
zatim diky
po nemecku jsme nejeli po dalnicich ale po vedlejsich na klidek meli jsme dost casu na cestu tak jsme ji nehonili.
taky si myslim ze je to sirovim motorem ale na haiti bude vetsi napor nez tady a nestihne si asi sednout driv nezli ho oddelaji
chlapi v krkonosich co z nich maj vyvazecky tak davaj do olejoviho okruhu nejak chladic normalni z auta na vodu ?!
zjistuji podrobnosti a zitra provedu zkusebni srovnavaci test na sve a poslu ho pripadne ve stredu v batohu letadlem
kdyz to zitra nevijde tak ten motor tam podle me nema sanci
zatim diky
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Pravda motor Pragy neznám tak dokonale, ale ten chladič oleje by jistě šel namontovat dodatečně na vývod tlakovýho oleje. Třeba na mojí hydraulické ruce mám olejový chladič myslím z Tatry 148, který je samostatný a po změně hydraulického šroubení ho mám ve zpětném beztlakém okruhu hydrauliky. Funguje již 15 let perfektně. Takže upravit se dá všechno.
Volvo FL 614.
máš ho tam jen vřazený a sálá z něj teplo volně bez nejakého ochlazovani ?
na T148 je stejny jako na S5t.
na tatře je přišroubovaný za kompresorem přímo na blok motoru kde je připevněný a těsní jen dosedací plochou přes "o" kroužky.
je to dost uzavřený blok chtěl bych nějaký více plochý ať může lépe sálat
na T148 je stejny jako na S5t.
na tatře je přišroubovaný za kompresorem přímo na blok motoru kde je připevněný a těsní jen dosedací plochou přes "o" kroužky.
je to dost uzavřený blok chtěl bych nějaký více plochý ať může lépe sálat
Předvstřik může být normální, ale snížením na únosnou mez se motor míň hřeje. Úprava vany je samodomo a musíš ji pořešit pomocí fantazie, už sem to u pár kluků, kde byla extrémně zatěžovaná viděl. Zvětšená náplň oleje až na dvojnásobek, plus přišroubovaný hliníkový žebra na vanu a teplota šla rázně dolů. Popraskaný hlavy svědčí o tom, že ju někdo podržel do kopca a hned potom zdechl, hlava je dělaná tak, že zvládá provozní teplotu do 200°C a krátkodobě i vyšší. Olej M6AD je pro to podnebí taky naprd, chce to aspoň 15W50 nebo 15W60, pořád počítej s teplotou o dost vyšší, než tady. Kdyby to tak nehořelo, tak se poptám kluků ve VOP šternberk, co tam dávali do Iráku za olej, případně jak ju upravovali. Taky tam dostávaly celkem na prdel, taková R-140 má na zádech něco kolem 5 tun a smékaly za sebou ještě třítunový agregáty a v pohodě.
http://www.drakk.eu
http://www.dentalnihygiena.com
Je těžké být debilem, neboť konkurence je vysoká.
http://www.dentalnihygiena.com
Je těžké být debilem, neboť konkurence je vysoká.
No a kdy už uvidíme další video z provozu -něco podobného jako tuto??
http://www.youtube.com/watch?v=fT135KAGT04
http://www.youtube.com/watch?v=fT135KAGT04
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů