Stránka 1 z 20

Řepná kampaň

Napsal: ned pro 26, 2010 12:30 pm
od Filip Závada
Je mi jasné, že asi kopnu do vosího hnízda, ale je tu někdo, kdo vozí řepu a má přibližnou představu kolik to váží s těmi nastavci a čepicí navrch? A jak je možné, že policie toleruje překročenou nejvyšší povolenou výšku vozidla? Opět je to tak, že pár jednotlivců si namastí kapsu a všichni dohoromady pak máme silnice a mosty v prdeli. To samé kontejnery, v Číně naloží 40 tun do kontejneru a pak to tady cestuje na kamionech, jeden takový jsem stavěl na kola.

Napsal: ned pro 26, 2010 6:54 pm
od hošík
Bydlím pět km od cukrovaru,takže kampaň si užívám plnýmy doušky.Spoustu kluků znám osobně.Mývají kolem padesáti-šedesáti tun celkovou.Policajti to řeší rozumně,když nejseš moc přeloženej tak 600 za vážení a když to je víc tak co kilo to koruna.Dělají to jenom kvůli lidem co si stěžujou aby jim zavřeli hubu.Jinak to žádný moc rito není a ty kluci aby si vydělaly by s papírovou hmotností byly skoro na nule.

Napsal: ned pro 26, 2010 7:18 pm
od Venca6
foto???

Napsal: ned pro 26, 2010 7:30 pm
od 4215
No nevím jak to je teď, ale kdysi to bylo velké ryto. Kdysi před léty co si pamatuji, tak se do svozové skupiny dostali auta ze zainteresovaných zem. podniků. S příchodem volného trhu se vše obrátilo a aby se soukromník dostal na řepnou kampaň, tak musel hooooodně (agronom cukrovaru měl po sezoně vždy nové auto) zaplatit, aby podepsal smlouvu. Fungovalo to tak, že byla placená celá točka, a když se z cukrovaru vezli řízky, nebo kořínky, tak byla zaplacena cesta 2x. Tak si to každý umí spočítat. Myslím že hodně lidí na tom zbohatlo a jako se vším podělalo co se dalo. Co si ještě pamatuji, tak za ČSAD jsme měli taky tatru s vanou na kampani, bylo vedeno jen jako hotovostní vozidlo, to znamená, že vozil jen hlínu a občas dovezl furku řepy a vedení si mnulo ruce, jaký to je byznys. Teď je to asi už utažené na hranici rentability a kdo se chce prosadit, tak musí jít s platem řidiče na minumum, aby mohl jezdit, jako všude jinde.

Napsal: ned pro 26, 2010 8:46 pm
od hošík
Teď je doprava jako taková pod spedicí soukromé firmy.To že po kampani mají papaláši nové auta se nic nemění.letos je na kampani jen cca 93 aut což je pomalu o dvacet méně něž loni a dostal se tam jen ten co má největší objem.Funguje to že máš naftu ne režii cukrovaru a pár kč k tomu.Ale už to není že se ti za kampaň zaplatilo auto,ty doby už jsou dávno pryč.Sice to je v dnešní době jedna z lepších prací ale lítat na dvě karty jako tady je zvykem to bych snad ani nemusel....

Napsal: ned pro 26, 2010 8:50 pm
od LUKA
Taky by mě vcelku zajímalo kolik řepa váží,protože to co potkávám na silnicích,tak to jsou nástvaby do nebe.. teď tady u nás jezdili sklápěčky od Kroupy a měli na návěsu snad ještě 3/4 metru nástavce z prken


tohle je moje auto u bývalýho majitele,mělo by to být zhruba před 7 lety vyfocený a už i v tý době se s objemem bláznilo..
ObrázekObrázek

Napsal: ned pro 26, 2010 8:52 pm
od milan815
Před 5 lety když jsem jezdil v Hrušovanech tak si policajti sedli na váhu přímo v cukrovaru.
Tam to zvážili a když bylo o víc jak 2 tuny tak se platilo,už si nepamatuju kolik.

Napsal: ned pro 26, 2010 8:54 pm
od mili
Tak to má být....

Napsal: ned pro 26, 2010 9:01 pm
od roadtrain
a já si říkal proč v tom Rakousku vozí takové malé fůrky té řepy že to se jim nemůže oplatit když je to lehky,no asi není

Napsal: ned pro 26, 2010 9:03 pm
od hošík
Teď se neplatí pokud nemáš třeba víc jak deset tun.Cukrovar to má šikovně podmáznuty.říká se že kluci soutěžily kolik kdo uveze nejvíc a ůdajně měl jeden s volvem 70 tun celkovou.

Napsal: ned pro 26, 2010 9:05 pm
od LUK444SSSS
No tak to je riadna vaha ked ma 70 t celkovu :shock: U nas je to tak kto zobere viac shrabne viacej penazi a potom su same kolaje a ine nerovnosti na ceste :mad:

Napsal: ned pro 26, 2010 9:08 pm
od hošík
Tady jsou placený od tunokilometru....

Napsal: ned pro 26, 2010 9:16 pm
od Michal89
Co jsem byl jeden rok na kampani.Otec teda i víc, ale ja byl jen před 3ma lety.Od bývalé firmy tam jezdilo cca 5 aut.
Všechno vany já měl hlinikový návěs Gt Benalu.Většinou jsme jezdili v okolí Brna.Nejvíc Uherský Ostroh,Petrov,Kunovice ad.
A svaželo se to do Hrušovan nad Jevišovkou.Co jsme jezdili nahoru na váhu od hlavní silnice.Tak tam stavali občas pomahači, ale vždy jen zajeli na vratnici chvilku tam hovořili s obsluhou a odjeli.Ale klidně nebyl problem 50t celková někteří i víc.Jezdilo tam pár podobných souprav jako má ted Čmakal a ty mohly mít i víc.Jednou se jelo vážit do vedlejší vesnice do JZD.Najelo tam první auto a jak odjížděl tak se poslední ocelový panel na váze vylomil a prdel navěsu mu sklouzla z hrany.No nedozvěděli jsme se kolik měl, ale asi málo ne.A pak jsou tu i jiné věci které bych tu moc nešířil, ale mnozí určitě i ví.Tehdy to ještě bylo docela placeno dobře a co to jezdil otec dřív tak ještě lip.Ale za jakou cenu... :roll:

Napsal: ned pro 26, 2010 9:17 pm
od mirazapletal
ObrázekObrázek

Tak ono vyjeté koleje bych přičítal hlavně nekvalitní práci při stavbě silnic, to je jak s kvalitní židlí, ta klidně unese dennodení sezení 150kg maníka ikdyž je dělaná na 100kg a plastiková vám prasne ikdyž jste do metráku :wink: Ale je fakt, že ty fůry i těm lepším silnicím moc nepřidají.... Zvláštní je, že cukrovary mají peníze na úplatky ale přidat peněz aby se mohlo jezdit s normálníma fůrama, tak na to nemají...

Napsal: ned pro 26, 2010 9:37 pm
od LUK444SSSS
mirazapletal: Urcite to je aj chyba stavitela cesty ze ju nespravili dokladne a iba odfakly rychlo na to nabuchali asfalt a bolo ale ako hovoris ani tym dobrym cestam to pretazovanie nerobi dobre a aj s tych dobrych ciest budu raz zle ked sa bude stale viac a viac pretazovat :)