Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Re: Kurtujte, soudruzi, kurtujte.
Já i když na plachtě byl ještě mlaďoch ta jsem na to kurty hodil. Na 25 tun železa většinou 14, 10 na oka a 4 jsem to stahnul dobromady . Cihly většinou jen dozadu desku a poslední palety +první dvě co byly po jedné. To jsme měli ještě návěsy z bočnicemi. Nějaké třístranné shrnovačky? To bylo scifi a koukali jsme na to v Německu jak tydydi.
Re: Kurtujte, soudruzi, kurtujte.
.
Naposledy upravil(a) 153 dne pát črc 22, 2022 2:03 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: Kurtujte, soudruzi, kurtujte.
Já to vážu vlastně víc než se má a víc než ostatní.. Neboj mám to okoukaný co se musí a jak to chcou Jak ale vyndaj příručku, je to konec
To čelo, dál to dát nejde kvůli nakládce a vykládce.. To moje čelo, nevím jestli má certifikát XL, ale bylo tak 10° nakloněný dopředu, než sem tam dal kurtny a utáhl šrouby.. když za jěj veme rukou tak ho zlomí, jak bude chcít, nic to nevydrží.. Ta kurtna toho podrží strašně moc, nezdá se to, kluci tam maj řetězy, foto sem dával toho šedýho auta co sem měl.. Ale ono de spíš o to, že když se to dřevo pohne dopředu, tak to to čelo sklopí jak padací most u hradu.. Takle mi to ta kurtna podrží alespoň v krajích, zbytek se hne vpřed a čelo vyboulí, tím se to bude chovat jako přehradní hráz naruby a vydrží to násobek, než pokud bude rovný O nic víc nešlo, vypadá to, polda si může spočítat víc a já mám klid na duši, že sem udělal maximum, jde to přivařit ke klanici nahoře, ale to zlomí klanici a pak vypadne všecko dřevo Říkám, efekt, jako když máš kurtnu jednu do kříže přes náklad..
To čelo, dál to dát nejde kvůli nakládce a vykládce.. To moje čelo, nevím jestli má certifikát XL, ale bylo tak 10° nakloněný dopředu, než sem tam dal kurtny a utáhl šrouby.. když za jěj veme rukou tak ho zlomí, jak bude chcít, nic to nevydrží.. Ta kurtna toho podrží strašně moc, nezdá se to, kluci tam maj řetězy, foto sem dával toho šedýho auta co sem měl.. Ale ono de spíš o to, že když se to dřevo pohne dopředu, tak to to čelo sklopí jak padací most u hradu.. Takle mi to ta kurtna podrží alespoň v krajích, zbytek se hne vpřed a čelo vyboulí, tím se to bude chovat jako přehradní hráz naruby a vydrží to násobek, než pokud bude rovný O nic víc nešlo, vypadá to, polda si může spočítat víc a já mám klid na duši, že sem udělal maximum, jde to přivařit ke klanici nahoře, ale to zlomí klanici a pak vypadne všecko dřevo Říkám, efekt, jako když máš kurtnu jednu do kříže přes náklad..
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
Re: Kurtujte, soudruzi, kurtujte.
.
Naposledy upravil(a) 153 dne pát črc 22, 2022 2:04 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: Kurtujte, soudruzi, kurtujte.
Šofér Prouza sem dal fotku svojho auta a jeho nákladu na posúdenie a zrejme to myslel ako príklad dobrého gurtňovania.
Šofér 153 mu oponoval, že to až tak moc dobré nieje, vlastne sú tam niektoré veci dosť zlé. A vznikla s toho zaujímavá debata o gurtňovaní.
-------------------------------------------------------------------------------------
Na tejto fotke sú dve veci, ktoré by mali zaujať každého hneď na prvý pohľad. Neviem či 153 spomínal aj to napojenie dvoch gurtní. Aj to je zaujímavé a pri kontrole políciou by neprešlo. Problém je prvá gurtňa. A nie to, že je chytená za klanicu (to by asi byť nemalo). A ani nie preto, že v prípade zaťaženia by hák gurtňa silno páčila v smere na ktorý nieje stavaný, čo by tiež byť nemalo. Ide o celý princíp ako ju tam šofér dal, v tom je problém.
Šofér Prouza tvrdí dve veci:
Šofér tvrdí, že tá predná gurtňa má uhol 45°. Pri takomto spôsobe umiestnenia gurtne je uhol dôležitý. Ak sa gurtňa používa k blokovaniu nákladu v smere dopredu, uhol medzi podlahou a gurtňou nikdy nesmie byť väčší ako 45°, lebo potom viazanie stráca význam. Čím väčší uhol, tým slabšia pevnosť. Šofér tvrdí, že je to 45°, ja by som si tipol, že je to ešte o voľačo viac- možno 50°.
Lenže, ten "Prouzov uhol" môže byť v skutočnosti celkom iný. Neviem presne ako má uchytenú gurtňu, ale tipujem, že ide tak, ako som označil modrou plnou čiarou. Niekde v tej výške ako je modrá prerušovaná čiara je gurtňa uchytená na čelo. Takže v skutočnosti je to tak, ako keby mal šofér gurtňu uchytenú na boku čela vo výške žltého krúžku a jeho gurtňa (hrubá červená čiara) zvierala s podlahou uhol asi 70°. Ak by gurtňa mala zvierať uhol minimálne 45° musela by ísť tak ako je na obrázku tenká červená čiara.
"
To vyšrafované zelené na obrázku je to, kvôli čomu som sa nad tým zamyslel. Šoférova teória je, že ak by sa drevo posunulo, tá gurtňa čo vraj "toho podrží strašne moc" by čelo udržala. Ale neudržala by zvyšok čela nad gurtňou. Drevo by čelo vo vyšrafovanej zelenej časti ohlo smerom dopredu. To by mala byť tá "přehradní hráz naruby". Zaujímavá teoria, ale podla mňa by to fungovalo celkom inak.
------------------------------------------------------------------
Na maximálny uhol 45° treba pri gurtňovaní pamätať.
Šofér 153 mu oponoval, že to až tak moc dobré nieje, vlastne sú tam niektoré veci dosť zlé. A vznikla s toho zaujímavá debata o gurtňovaní.
-------------------------------------------------------------------------------------
Na tejto fotke sú dve veci, ktoré by mali zaujať každého hneď na prvý pohľad. Neviem či 153 spomínal aj to napojenie dvoch gurtní. Aj to je zaujímavé a pri kontrole políciou by neprešlo. Problém je prvá gurtňa. A nie to, že je chytená za klanicu (to by asi byť nemalo). A ani nie preto, že v prípade zaťaženia by hák gurtňa silno páčila v smere na ktorý nieje stavaný, čo by tiež byť nemalo. Ide o celý princíp ako ju tam šofér dal, v tom je problém.
Šofér Prouza tvrdí dve veci:
To tretie tvrdenie o "přehradní hrázi" ma zaujalo natoľko, že som začal nad tým rozmýšlať, ako to šofér myslel. A donútilo ma to spraviť tieto obrázky.To čelo s tou kurtnou si ale vyprošuji, mám tam úhel vázání 45°..., "ta kurtna toho podrží strašně moc..." "takle mi to ta kurtna podrží alespoň v krajích, zbytek se hne vpřed a čelo vyboulí, tím se to bude chovat jako přehradní hráz naruby a vydrží to násobek, než pokud bude rovný"
Šofér tvrdí, že tá predná gurtňa má uhol 45°. Pri takomto spôsobe umiestnenia gurtne je uhol dôležitý. Ak sa gurtňa používa k blokovaniu nákladu v smere dopredu, uhol medzi podlahou a gurtňou nikdy nesmie byť väčší ako 45°, lebo potom viazanie stráca význam. Čím väčší uhol, tým slabšia pevnosť. Šofér tvrdí, že je to 45°, ja by som si tipol, že je to ešte o voľačo viac- možno 50°.
Lenže, ten "Prouzov uhol" môže byť v skutočnosti celkom iný. Neviem presne ako má uchytenú gurtňu, ale tipujem, že ide tak, ako som označil modrou plnou čiarou. Niekde v tej výške ako je modrá prerušovaná čiara je gurtňa uchytená na čelo. Takže v skutočnosti je to tak, ako keby mal šofér gurtňu uchytenú na boku čela vo výške žltého krúžku a jeho gurtňa (hrubá červená čiara) zvierala s podlahou uhol asi 70°. Ak by gurtňa mala zvierať uhol minimálne 45° musela by ísť tak ako je na obrázku tenká červená čiara.
"
To vyšrafované zelené na obrázku je to, kvôli čomu som sa nad tým zamyslel. Šoférova teória je, že ak by sa drevo posunulo, tá gurtňa čo vraj "toho podrží strašne moc" by čelo udržala. Ale neudržala by zvyšok čela nad gurtňou. Drevo by čelo vo vyšrafovanej zelenej časti ohlo smerom dopredu. To by mala byť tá "přehradní hráz naruby". Zaujímavá teoria, ale podla mňa by to fungovalo celkom inak.
------------------------------------------------------------------
Na maximálny uhol 45° treba pri gurtňovaní pamätať.
Re: Kurtujte, soudruzi, kurtujte.
Sof Dobre si to rozobral, len si špatně určil body, kde se přenáší zatížení
Za prvé, přehradní hráz ano, ale ne ve smyslu že ti přeteče a ohne čelo horizontálně nad tou kurtnou, nýbrž že je prohlá jako luk na ležato, a tedy předpnutá v celé výšce
Dále, kurna je uchycená někde 1.5m nad podlahou návěsu, to ano a z fotky to vypadá jako že je rovně až nahoru, při pohledu z boku ale uvidíš, že svírá opravdu asi 45°, protože v místě kde dochází ke kontaktu z čelem se stáčí kolem hrany dál nahoru A zrovna tady v tom bodě dochází k "přítlaku"
Ta kurtna(vlastně to tak maj ti co tam maj řetěz, pásovinu atd) by měla být chycená do té hrany, jenže tam není dost materiálu, je to jen jekl o síle 2mm, já to mám za hlavní vzpěru toho čela, ještě v místě kde se sbíhaj výstuhy, ocelovým šroubem(10.9) prošroubován hák ze staré kurtny a přivařen..
Dle toho náčrtu(při pohledu z vrcha!) je teda jasné, že když se hne dřevo, kurtny podrží kraje a čelo se začne vydouvat v prostřed(mimochodem vyduté už je).. A nedojde k přetržení ani když si čelo začne i přes vydutí lehat, protože je ta kurtna "za roh" a deformací čela se to celý krásně přizpůsobí
Ta kurtna tam není ideálně ale ani tam lépe a jednodušeji nešla
Tady je vidět konstrukce čela malinko lépe a vyznačil jsem tam i bod uchycení(díry byla origo)..
Ty čela tam drží pouze šroubama za spodek do rámu a tedy asi jen na 20cm páky na čtyřech místech, ty kurtny znásobily pevnost několikrát
Kúpel se tedy nekoná a zajimavé, že mě chtějí máčet ti, co kurtny v ruce neměli
Hurá že si někdo všiml napojení ráčen, technicky by asi problém nebyl, ta kurtna je tam stejně navíc, ale orgán by asi protestoval, tak bych mu ji s hlubokým opovržením sundal a bylo by to podle příručky
Bohužel, 7,6m kurtna a byla krátká, mohl jsem dát za klanici a stačila by, leč sem ji tam dal kvůli krutu, bo se třema kurtnama už k němu nedochází S takovým a takle rozloženým nákladem sem ale chtěl udělat něco nad příručku Už sem se ale polepšil a už mám dlouhých dostatek wink:
Ještě k těm 45°.. Nevím co myslí, sof, tvá příručka tím pružným uvázáním, ale 45° je nepodstatných(na silnici).. Kurtna má největší "sílu" pokud je kolmo a jen v tomto směru přenáší přítlak(byť příručka s těma úhlama čaruje) 153 tu dával nějaký graf kde to bylo barevně v kruhu znázorněno.. Když přikurtuješ něco na kolečkách kolmo k podlaze tak ti to bude jezdit a střihne se to, proto tu kolovali obrázky s 50ti kurtnama, dnes ty kolečka zabrzdíš, dáš koeficient tření a i pokud ji máš kolmo k podlaze, podrží i proti pohybu vpřed, pokud máš 45° je to ideální kompromis na vázáni proti pohybu ve dvou směrech, 5° sem, 5° tam, pořád to drží náklad, v tvém obrázku k podlaze a proti pohybu vpřed a pokud šoupneš stupně na jednu či druhou stranu pouze měníš poměr kam co podrží víc. Ideální proti pohybu vpřed by bylo vést kurtnu vodorovně pod minimálním úhlem
Já bych tu kurtnu taky dal dál od čela, jenže to nejde kvůli skládání a furt ji štelovat tam a z5 nejde, protože ji s nákladem nedotáhneš, musel by si ráčnu otočit a to by trčela ven, nebo ji dát za čelo no První klanici mám aspoň přivařenou, druhou klanicí šteluju, takže nic a za rám by to bylo moc divoký ty úhle
153: Díky, zase budu o kousek zodpovědnější a lepčí
Sof, ako by to dle tebe fungovalo? Možná sem si to špatně představil a něco nedej bože přehlédl
Áno, někdy je těžké pochopit mou myšlenku No to zas bude haló
Edit:
Vydutí patrné
Edit2:
Co sem si tak všimnul, vždycky počítali ty koeficienty na podlahu(k tomu gumy, čelo atd..), nikdy ne(třeba na dřevotřísce mezi plotnama) mezi nákladem a vzhkedem k tomu že ty klacky sou do toho oplenu zařízlí na dvou hranách který to má, tak ten koeficient bych počítal ne 0.6 ale rovnou 1celá Obzvlášť když to sedí ve dvou oplenech a někdy i víc
Za prvé, přehradní hráz ano, ale ne ve smyslu že ti přeteče a ohne čelo horizontálně nad tou kurtnou, nýbrž že je prohlá jako luk na ležato, a tedy předpnutá v celé výšce
Dále, kurna je uchycená někde 1.5m nad podlahou návěsu, to ano a z fotky to vypadá jako že je rovně až nahoru, při pohledu z boku ale uvidíš, že svírá opravdu asi 45°, protože v místě kde dochází ke kontaktu z čelem se stáčí kolem hrany dál nahoru A zrovna tady v tom bodě dochází k "přítlaku"
Ta kurtna(vlastně to tak maj ti co tam maj řetěz, pásovinu atd) by měla být chycená do té hrany, jenže tam není dost materiálu, je to jen jekl o síle 2mm, já to mám za hlavní vzpěru toho čela, ještě v místě kde se sbíhaj výstuhy, ocelovým šroubem(10.9) prošroubován hák ze staré kurtny a přivařen..
Dle toho náčrtu(při pohledu z vrcha!) je teda jasné, že když se hne dřevo, kurtny podrží kraje a čelo se začne vydouvat v prostřed(mimochodem vyduté už je).. A nedojde k přetržení ani když si čelo začne i přes vydutí lehat, protože je ta kurtna "za roh" a deformací čela se to celý krásně přizpůsobí
Ta kurtna tam není ideálně ale ani tam lépe a jednodušeji nešla
Tady je vidět konstrukce čela malinko lépe a vyznačil jsem tam i bod uchycení(díry byla origo)..
Ty čela tam drží pouze šroubama za spodek do rámu a tedy asi jen na 20cm páky na čtyřech místech, ty kurtny znásobily pevnost několikrát
Kúpel se tedy nekoná a zajimavé, že mě chtějí máčet ti, co kurtny v ruce neměli
Hurá že si někdo všiml napojení ráčen, technicky by asi problém nebyl, ta kurtna je tam stejně navíc, ale orgán by asi protestoval, tak bych mu ji s hlubokým opovržením sundal a bylo by to podle příručky
Bohužel, 7,6m kurtna a byla krátká, mohl jsem dát za klanici a stačila by, leč sem ji tam dal kvůli krutu, bo se třema kurtnama už k němu nedochází S takovým a takle rozloženým nákladem sem ale chtěl udělat něco nad příručku Už sem se ale polepšil a už mám dlouhých dostatek wink:
Ještě k těm 45°.. Nevím co myslí, sof, tvá příručka tím pružným uvázáním, ale 45° je nepodstatných(na silnici).. Kurtna má největší "sílu" pokud je kolmo a jen v tomto směru přenáší přítlak(byť příručka s těma úhlama čaruje) 153 tu dával nějaký graf kde to bylo barevně v kruhu znázorněno.. Když přikurtuješ něco na kolečkách kolmo k podlaze tak ti to bude jezdit a střihne se to, proto tu kolovali obrázky s 50ti kurtnama, dnes ty kolečka zabrzdíš, dáš koeficient tření a i pokud ji máš kolmo k podlaze, podrží i proti pohybu vpřed, pokud máš 45° je to ideální kompromis na vázáni proti pohybu ve dvou směrech, 5° sem, 5° tam, pořád to drží náklad, v tvém obrázku k podlaze a proti pohybu vpřed a pokud šoupneš stupně na jednu či druhou stranu pouze měníš poměr kam co podrží víc. Ideální proti pohybu vpřed by bylo vést kurtnu vodorovně pod minimálním úhlem
Já bych tu kurtnu taky dal dál od čela, jenže to nejde kvůli skládání a furt ji štelovat tam a z5 nejde, protože ji s nákladem nedotáhneš, musel by si ráčnu otočit a to by trčela ven, nebo ji dát za čelo no První klanici mám aspoň přivařenou, druhou klanicí šteluju, takže nic a za rám by to bylo moc divoký ty úhle
153: Díky, zase budu o kousek zodpovědnější a lepčí
Sof, ako by to dle tebe fungovalo? Možná sem si to špatně představil a něco nedej bože přehlédl
Áno, někdy je těžké pochopit mou myšlenku No to zas bude haló
Edit:
Vydutí patrné
Edit2:
Co sem si tak všimnul, vždycky počítali ty koeficienty na podlahu(k tomu gumy, čelo atd..), nikdy ne(třeba na dřevotřísce mezi plotnama) mezi nákladem a vzhkedem k tomu že ty klacky sou do toho oplenu zařízlí na dvou hranách který to má, tak ten koeficient bych počítal ne 0.6 ale rovnou 1celá Obzvlášť když to sedí ve dvou oplenech a někdy i víc
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
Re: Kurtujte, soudruzi, kurtujte.
.
Naposledy upravil(a) 153 dne pát črc 22, 2022 2:04 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: Kurtujte, soudruzi, kurtujte.
Díky sof, můj telefon není tak "smart"
Ta hřídelka, ano Zkoušel sem ten hák dát za ten navíječ kam se prostrkává kurtna ale nešlo to tam, ta hřídel je celkem bytelná i po dorvání se ani nehla Když vážete třeba železo co je tak 50cm od podlahy, tak ta kurtna přes to jde v úhlu 90° a třeba ještě přes páku když zrovna trčí těsně nad, ty síly tam sou taky obrovské
K čelu.. jsou návěsy(a že jich je), které čelo nemají, místo čela je za kabinou složená ruka a to i s 2m mezerou, pak je taky pár případů že je čelo ja tahači za kabinou, na rámu a návěs o5 bez čela s 50cm mezerou Na vleku čela také nejsou, možná se zase počítá ruka na konci auta jako adekvátní náhrada, ale kdysi sem tu sem dával Německou soupravu bez ruky a bez čela na vleku
U logistiku sem měl na autě čelo z hliníku které bych narazil na kabinu když bych se do něj rozběhl
Čelo co mám snese dost, víc jak na standartní nové plachtě Schwarumüller nebo Berger
153: Neboj, vážu tak že se to nehne, sedím před tím, tak dávám kurňa majzla a nebojím se, klidně to zašlápnu jak rejč a ani se nehne Vyzkoušeno nejednou..
Na tu sílu kolik toho to čelo vydrží se musí nahlížet tak, jako by ten náklad narazil vcelku jako jeden kus na patu toho čela, pak to udrží neskutečnou sílu, vůbec posilněné jak to mám
Docela zajimavá diskuze by byla na téma barvy kurten, není to totiž jen barva ale různé materiály(PP, PE,...) a vlastnosti, včetně různé síly
Ta hřídelka, ano Zkoušel sem ten hák dát za ten navíječ kam se prostrkává kurtna ale nešlo to tam, ta hřídel je celkem bytelná i po dorvání se ani nehla Když vážete třeba železo co je tak 50cm od podlahy, tak ta kurtna přes to jde v úhlu 90° a třeba ještě přes páku když zrovna trčí těsně nad, ty síly tam sou taky obrovské
K čelu.. jsou návěsy(a že jich je), které čelo nemají, místo čela je za kabinou složená ruka a to i s 2m mezerou, pak je taky pár případů že je čelo ja tahači za kabinou, na rámu a návěs o5 bez čela s 50cm mezerou Na vleku čela také nejsou, možná se zase počítá ruka na konci auta jako adekvátní náhrada, ale kdysi sem tu sem dával Německou soupravu bez ruky a bez čela na vleku
U logistiku sem měl na autě čelo z hliníku které bych narazil na kabinu když bych se do něj rozběhl
Čelo co mám snese dost, víc jak na standartní nové plachtě Schwarumüller nebo Berger
153: Neboj, vážu tak že se to nehne, sedím před tím, tak dávám kurňa majzla a nebojím se, klidně to zašlápnu jak rejč a ani se nehne Vyzkoušeno nejednou..
Na tu sílu kolik toho to čelo vydrží se musí nahlížet tak, jako by ten náklad narazil vcelku jako jeden kus na patu toho čela, pak to udrží neskutečnou sílu, vůbec posilněné jak to mám
Docela zajimavá diskuze by byla na téma barvy kurten, není to totiž jen barva ale různé materiály(PP, PE,...) a vlastnosti, včetně různé síly
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
Re: Kurtujte, soudruzi, kurtujte.
.
Naposledy upravil(a) 153 dne pát črc 22, 2022 2:05 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: Kurtujte, soudruzi, kurtujte.
Hmm to sem taky netušil Možná si koukal do špatný normy, s těma dvouma rokama tam problém nějakej byl
Já to neutahuju aby to lépe(víc) drželo, ale až si dřevo sedne aby to nebylo volný Taky když tam namotáš 5cm tak ta páka je jinde Zkrátka uzahuju dokud to de, pak to teprv drží, toť praxe, ne příručka
Já to neutahuju aby to lépe(víc) drželo, ale až si dřevo sedne aby to nebylo volný Taky když tam namotáš 5cm tak ta páka je jinde Zkrátka uzahuju dokud to de, pak to teprv drží, toť praxe, ne příručka
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
Re: Kurtujte, soudruzi, kurtujte.
.
Naposledy upravil(a) 153 dne pát črc 22, 2022 2:05 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: Kurtujte, soudruzi, kurtujte.
.
Naposledy upravil(a) 153 dne pát črc 22, 2022 2:05 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 7541
- Registrován: ned pro 02, 2018 8:31 am
Re: Kurtujte, soudruzi, kurtujte.
Mozna je i lepsi nekurtovat vubec.zastavi te Bag.aufmachen.otevres.kurty.dojde cyp a meri napeti,druhy masturbuje nad stitkama.tak to otevres.kurt zadny.cumi jak chuj.ja taky.bud anebo.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů