Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine
-
- Příspěvky: 142
- Registrován: pát říj 20, 2006 8:52 pm
- Bydliště: Poděbrady III
Články a fotografie s časopisů a novin
Články a fotografie z časopisů a novin
-
- Příspěvky: 142
- Registrován: pát říj 20, 2006 8:52 pm
- Bydliště: Poděbrady III
Ten vývoj je zajímavej, člověk pak vidí že vývoj auta není vůbec žádná sranda a vše má svůj význam. Hlavní je že sme si to auto dělali sami a odvedli jsme doboru práci. Jako třeba při vývoji favorita. Někdo si řekne že to je špatný auto, ale není to až zas tak pravda. Bylo to nejlepší auto východního bloku a dělali jsme si ho sami, bez licence. A že jsme měli dobré konstruktéry ukazuje to že to zvládli v termínu vyvinout úplně jiný auto než se u nás vyrábělo, navíc s dobrými vlastnostmi za 2 roky. A že to bylo dobrý auto ukazeje taky zisk poháru FIA v roce 1994 pro auta s jednou poháněnou nápravou a objemem do 2 litrů (!).
S tym favoritom je to pravda. Ved aj taka felicia bola postavena na zaklade favorita len presla faceliftom. A uz ked to bolo take zle auto tak preco si ho kupilo tolko ludi? Ono aj keby sa ten LIAZ uberal inym smerom tak mohol dodnes vyrabat. Tam bola chyba ze sa vybrali smerom v ktorom mali velku konkurenciu v ktorej nemohli uspiet. Keby sa vybrali smerom komunalnych vozidiel tak si myslim ze by sa na trhu udrzali. To je moj nazor.
Uvidime jak se prosadi Tedomtruck s Foxem. ale s tim motorem na cng a 4x4 maj rek bych slusnou sanci... takovej sypac Fox do Liberce jak delanejJanik píše:S tym favoritom je to pravda. Ved aj taka felicia bola postavena na zaklade favorita len presla faceliftom. A uz ked to bolo take zle auto tak preco si ho kupilo tolko ludi? Ono aj keby sa ten LIAZ uberal inym smerom tak mohol dodnes vyrabat. Tam bola chyba ze sa vybrali smerom v ktorom mali velku konkurenciu v ktorej nemohli uspiet. Keby sa vybrali smerom komunalnych vozidiel tak si myslim ze by sa na trhu udrzali. To je moj nazor.Vojta píše:Ten vývoj je zajímavej, člověk pak vidí že vývoj auta není vůbec žádná sranda a vše má svůj význam. Hlavní je že sme si to auto dělali sami a odvedli jsme doboru práci. Jako třeba při vývoji favorita. Někdo si řekne že to je špatný auto, ale není to až zas tak pravda. Bylo to nejlepší auto východního bloku a dělali jsme si ho sami, bez licence. A že jsme měli dobré konstruktéry ukazuje to že to zvládli v termínu vyvinout úplně jiný auto než se u nás vyrábělo, navíc s dobrými vlastnostmi za 2 roky. A že to bylo dobrý auto ukazeje taky zisk poháru FIA v roce 1994 pro auta s jednou poháněnou nápravou a objemem do 2 litrů (!).
-
- Hlavní admin
- Příspěvky: 5752
- Registrován: úte úno 28, 2006 8:41 am
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Ste si jistý, že Favorita vymysleli čeští konstruktéři? Dle mých informací a vzpomínek to byl celý projekt od Bertoneho. Ikdyž konečný design měli na starosti češi ( původně to mělo být mnohem zajímavější auto, ale to je jedno). Ale Bertone na tom odvedl dost práce!Vojta píše:Ten vývoj je zajímavej, člověk pak vidí že vývoj auta není vůbec žádná sranda a vše má svůj význam. Hlavní je že sme si to auto dělali sami a odvedli jsme doboru práci. Jako třeba při vývoji favorita. Někdo si řekne že to je špatný auto, ale není to až zas tak pravda. Bylo to nejlepší auto východního bloku a dělali jsme si ho sami, bez licence.
Jasně. Bertone totiž dělal jen design a vyrobil pár prvních sad plechů pro karoserii. Neřešil jak se to svaří, vylisuje, jestli to praskne, povrchovou úpravu, jak se budou otvírat dveře, na jakých pantech budou viset, co k ní a kde bude přivěšeno a tak... To vše se dělalo u nás, stejně jako motor, podvozek, přístroje, zkoušky atd. Ano podílelo se tam hodně firem ze zahraničí, ale jen v tom kde sme potřebný díl neměli, nebo neměli ho v té potřebné kvalitě. Například karburátor, třmeny brzd, sedla ventilů...
Že odvedl dost práce to nepopírám, ale nebylo to tak že dělal většinu auta, jen ten vzhled...
Že odvedl dost práce to nepopírám, ale nebylo to tak že dělal většinu auta, jen ten vzhled...
-
- Hlavní admin
- Příspěvky: 5752
- Registrován: úte úno 28, 2006 8:41 am
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Já znám ten příběh vlastně od Pavla Huška - který s Bertonem byl a je hodně ve styku, tak mi právě něco vyprávěl i o Favoritovi. Ale je pravda, že Bertoneho design si Škoda asi právě z finančních a jiných důvodů který si uvedl (světla apod.) nemohli dovolit
Takže...beru svou poznámku trochu a částečně zpět
Takže...beru svou poznámku trochu a částečně zpět
jj v pohodě Já sem se právě náhodou dostal v knihovně k tý knížce o vývoji favorita, takže vím jak to tam asi probíhalo. A i v knížce o historii Škodovky bylo o tom hodně napsáno, takže znám i nějaké historky apod. Od tý doby mě to hrozně zajímá. I proto že vlastně favoritem jezdím.
A nevzpoměl bysis prosím ještě na něco o Favoritu od Pavla Huška??
A nevzpoměl bysis prosím ještě na něco o Favoritu od Pavla Huška??
Článek ze SM (1998):
> Certifikát získali v době konkursu:
http://tatra-page.kx.cz/Downloads/2007- ... u/Page.htm
> Certifikát získali v době konkursu:
http://tatra-page.kx.cz/Downloads/2007- ... u/Page.htm
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti