Poruchy a opravy Tater
Napsal: čtv srp 11, 2011 5:37 pm
Zdravím všechny uživatele. Původně jsem nechtěl tohle zakládat ale o poruchách a opravách je tu plno malých témat a tak mě napadlo že by nebylo špatné mít tyhle věci pěkně pohromadě
Nedávno se tu objevilo pár dotazů ohledně výměny zkrutné či torzní, jak je kdo zvyknutý, tyče. Jelikož mě tato kratochvíle dnes také postihla tak jsem udělal malou fotodokumentaci aby případní zájemci věděli jak na to.
Takže takhle nějak to vypadá když to rupne, já jsem to fotil původně kvůli tomu jak se podařilo našemu svářeči opravit uvolněné schody. Přivařil je k blatníku čímž sice zamezil samovolnému poskakování ale znemožnil sklápět kabinu
Já jsem měl dnes to "štěstí" že mi torzka rupla vepředu a ne až v tom zadním uložení odkud se hůř tahá ven
Začal jsem tím že jsem sundal kolo a zajistil si auto. Pak jsem odpálil na čepu co drží "brýle" navařený nos který jim zabranujě aby sjely
Pak jsem si zapálil tyč tak aby se dala dobře bouchat a vytáhnul zajišťovací kroužek pod kterým je ještě podložka a kroužek. Nahřál jsem držák tyče do červena a zbytek tyče vyrazil. Tohle může trvat hodně dlouho, někdy je potřeba do tyče, ve které je vyřezaný závit, našroubovat šroub s navařeným okem a pomoc hupcuku torzku táhnout ven. Je dobré si ten šroub do torzky i přivařit poněvadž ten závit to vtšinou nevydrží a zděsí se z toho. Takhle se to tahá ven když se torzka zalomí v tom zadním držáku.
Mě praskla vepředu proto že byl zlomený kámen přes který je uložená vepředu na rameni. Musel jsem přešrubovat celý držák protože byl vymačkaný. Šlo to dost na .... , asi tam byl od fabriky
Foto zajištění vozu
Pak jsem vyčistil drážky jak na tyči tak v obou uloženích
Torzku tam dávám zepředu durch přes zadní uložení, obě uložení mažu grafitovou vazelínou aby šla příště líp ven. Pak si ji nachystám na nasazení předního ramene.
Po nasazení je potřeba ji předpružit, dělám to tak že si nastavím brýle na čep tak aby oko bylo o díru níž než čep. Pak to heverem napružím abych dostal oko brýlí na čep.Sorry za druhou fotku, nějak jsem ji neotočil
Torzku doklepnu až na doraz dopředu, nasadím vymezovací kroužek, podložku a zajistím zajišťovacím kroužkem.
Někdo nezapaluje nos na dorazu brýlý ale vytahuje čep na rameni, já to dělám jak jsem popisoval. Přijde mi to lepší ale kdyby někdo chtěl tak takhle vypadá stahovák, druhou fotku berte jako návod
A hybaj vydělávat
Možná má někdo nějaký jiný a třeba i lepší systém, kdyžtak dejte vědět, rád se přiučím. Někdy je to celkem boj tak je potřeba si pomáhat všemi dovolenými i nedovolenými prostředky
Nedávno se tu objevilo pár dotazů ohledně výměny zkrutné či torzní, jak je kdo zvyknutý, tyče. Jelikož mě tato kratochvíle dnes také postihla tak jsem udělal malou fotodokumentaci aby případní zájemci věděli jak na to.
Takže takhle nějak to vypadá když to rupne, já jsem to fotil původně kvůli tomu jak se podařilo našemu svářeči opravit uvolněné schody. Přivařil je k blatníku čímž sice zamezil samovolnému poskakování ale znemožnil sklápět kabinu
Já jsem měl dnes to "štěstí" že mi torzka rupla vepředu a ne až v tom zadním uložení odkud se hůř tahá ven
Začal jsem tím že jsem sundal kolo a zajistil si auto. Pak jsem odpálil na čepu co drží "brýle" navařený nos který jim zabranujě aby sjely
Pak jsem si zapálil tyč tak aby se dala dobře bouchat a vytáhnul zajišťovací kroužek pod kterým je ještě podložka a kroužek. Nahřál jsem držák tyče do červena a zbytek tyče vyrazil. Tohle může trvat hodně dlouho, někdy je potřeba do tyče, ve které je vyřezaný závit, našroubovat šroub s navařeným okem a pomoc hupcuku torzku táhnout ven. Je dobré si ten šroub do torzky i přivařit poněvadž ten závit to vtšinou nevydrží a zděsí se z toho. Takhle se to tahá ven když se torzka zalomí v tom zadním držáku.
Mě praskla vepředu proto že byl zlomený kámen přes který je uložená vepředu na rameni. Musel jsem přešrubovat celý držák protože byl vymačkaný. Šlo to dost na .... , asi tam byl od fabriky
Foto zajištění vozu
Pak jsem vyčistil drážky jak na tyči tak v obou uloženích
Torzku tam dávám zepředu durch přes zadní uložení, obě uložení mažu grafitovou vazelínou aby šla příště líp ven. Pak si ji nachystám na nasazení předního ramene.
Po nasazení je potřeba ji předpružit, dělám to tak že si nastavím brýle na čep tak aby oko bylo o díru níž než čep. Pak to heverem napružím abych dostal oko brýlí na čep.Sorry za druhou fotku, nějak jsem ji neotočil
Torzku doklepnu až na doraz dopředu, nasadím vymezovací kroužek, podložku a zajistím zajišťovacím kroužkem.
Někdo nezapaluje nos na dorazu brýlý ale vytahuje čep na rameni, já to dělám jak jsem popisoval. Přijde mi to lepší ale kdyby někdo chtěl tak takhle vypadá stahovák, druhou fotku berte jako návod
A hybaj vydělávat
Možná má někdo nějaký jiný a třeba i lepší systém, kdyžtak dejte vědět, rád se přiučím. Někdy je to celkem boj tak je potřeba si pomáhat všemi dovolenými i nedovolenými prostředky