Rendabanan, trepes dve na tri.
1) okolo r. 1990 MAN-OAF postavil tazky tahac so 790hp motorom, dodnes sluzi u firmy Felbermayr. Sucasna ponuka MANu konci pri 680hp, ale ked ta neobmedzuju predpisy o emisiach a o tom co moze na verejne cestu, tak ti kludne postavia priseru s nejakym priemyselnym motorom co maju v ponuke, momentalne max 850-900kW (1100-1200hp).
Co sa tyka Volva, tak D16G750 je asi ich najsilnejsi motor; priemyselne motory co robia su tiez len 16L do ~700hp max. Ale zato moze na cestu.
2) O strukture akcionarov a deleni zisku sa docitas vo vyrocnych spravach, ked ta to zaujima, daju sa stiahnut z webu. A potom vypravaj o cinskom vedeni a zisku za morom.
http://www.man.eu/MAN/en/Investor_Relat ... sstruktur/
http://www.man.eu/MAN-Downloadgalleries ... ne_e_s.pdf
http://www.volvogroup.com/group/global/ ... wners.aspx
http://www3.volvo.com/investors/finrep/ ... ction.html
Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, -Ondra-, Globe
-
- Příspěvky: 39
- Registrován: ned lis 02, 2008 11:03 am
- Bydliště: přerov
jinak o te sile motoru Man i Volvo dělá motory pro lodě jak pro ty malé tak i pro ty největší kde sila je cca 10000 koni a je jich více po hromadě...že konečná síla je rozhodně větší ale spíše je problém je dostat se do evropských emisních norem a do velikosti motorového prostoru....jinak jako jediný výrobce volvo stále využívá jen řadový šestiválec to je pozoruhodné jako jediný a proto i spotřeba je přijatelná pro autodopravu to podle mého....a v tom je to geniální, myslím si že není problém udělat motor desetiválcový s velkým obsahem a s velkým výkonem a krouťákem ale snižit ho na emise který budou vhovovat dnešní době a spotřebě nafty na rozumnou míru
proto "Jedině VOLVO" ..
Opel Combo Tour (Doprovodné vozidlo)
Volvo FH12 + Kogel A18
___________________
Transporting Company
www.euroexpress.sk
Volvo FH12 + Kogel A18
___________________
Transporting Company
www.euroexpress.sk
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
www.bm-autocross-team.euweb.cz
-
- Příspěvky: 39
- Registrován: ned lis 02, 2008 11:03 am
- Bydliště: přerov
No jo,je to hezký.....ale k čemu to vlastně v dnešní době je?K závodům s omezovačem na dálnici 85-88? Většina aut jsou dneska polo či plný automaty.Takže člověk se ani nenamaká s řazením,takže je to zase jedno.Jediná výhoda že udržíš dýl rychlost ve stoupání.No a pak ten ušetřenej čas ztratíš zase někde v lajně s ostatníma neštastníkama na omezovač.Asi nejvíc tu sílu využijou třeba solo sklápěčky,mixy atd,na stavbách a v terénu.Jinak je to fešák!
TTN
TTN
- Actros1880
- Příspěvky: 255
- Registrován: ned čer 17, 2007 4:54 pm
- Bydliště: Slovenia
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů