Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Odpovědět
Pajtyi
Příspěvky: 50
Registrován: pát dub 05, 2019 12:54 pm

Re: Dotaz: Přestavba motoru tatra 10V na turbo.

Příspěvek

STK radsej komentovat nebudem.S 30 rocnym autom samozrejme chodim za kamaratom ktoreho nezaujima kolko valcov alebo kolko kusov turba tam je :D A predpokladam ze turbo V12 ma nizsie emisie ako moja V10atmosfera :D
pon dub 08, 2019 10:48 pm

Uživatelský avatar
Mikki
Příspěvky: 809
Registrován: ned říj 21, 2007 2:57 pm
Bydliště: Predajná, Stredné Slovensko

Re: Dotaz: Přestavba motoru tatra 10V na turbo.

Příspěvek

Nazdar. Začni tým, čo písal Pavel. Atm. V10 nie je nič moc, ale keď je v dobrom stave, tak to musí ísť lepšie ako tebe. Sólo 815 s dobrým motorom, 120-kou rukou, ťažkou Essel korbou a 12 m3 bukového fičí po rovine 75 km/h v pohode. To, čo píšeš by sedelo na 148-ku. Skús najskôr skontrolovať svoj motor, prípadne ho prehodiť za V10 v dobrom stave. Ak by to nestačilo tak určite počúvni rady chalanov, ktoré odzneli. V10 turbo je dobrá akurát na trial - krátku intenzívnu záťaž to znesie v pohode, dlhodobú nie. Už atm. V12 je iná káva ako V10. Motor je neporovnateľne stabilnejší v nízkych otáčkach ako V10, samozrejme vyšší výkon a kruťák je cítiť a pri lesovoze by ti spotreba dramaticky nestúpla. 2 valce by sa pod kryt motora schovali aj na STK, ale ak máš možnosti na STK/EK ako píšeš tak by som neváhal a šupol tom V12 2xturbo. Dosť veľa muziky za rozumný peniaz...
Točivý moment náš každodenný daj nám dnes, ako na diaľnici tak aj v teréne...
stř dub 10, 2019 11:28 am

Pajtyi
Příspěvky: 50
Registrován: pát dub 05, 2019 12:54 pm

Re: Dotaz: Přestavba motoru tatra 10V na turbo.

Příspěvek

Ahoj Mikki dakujem ti za prispevok a radu ako aj ostatnym.Mate pravdu kedze skusenosti hovoria ze turbo na V10 sa neosvedcilo tak to nebudem silit.Ako prve sa este pokusim pohrat s mojim motorom a ked nic nepomoze tak potom porozmyslam nad zastavbou V12 turbo.Nieco musim vymysliet lebo s autom som maximalne spokojny a chcem si ho este dlho nechat.V lese som stym kral. :dance: Nie raz som stym uz tahal tahace s navesom alebo aj 6x4 novsie auta.Predtym som mal tahac renault+naves lesovoz s rukou v strede na navese a velakrat len vtedy som sa dostal do lesa ak tam bol aj traktor.Tento moj motor nevyzera byt ze by bol vylagrovany zniceny.Mam vychytane vsetky uniky oleja.Motor je cisty a suchy.Cez odvetranie dycha len minimalne co je na V10 podla mojho odhadu v norme.Tlak oleja ma studeny skoro 6atm.Pri beznej jazde zohriaty ma okolo 4-5atm.V lete v horucavach s privesom v dlhom kopci boli min 2atm.Odkedy som vymenil 2 pokazene trysky a vsetky nastavil na 230 tak ako ma byt sa chod zhorsil.Nastal kolisavy volnobeh a motor nema silu okolo volnobeznych otacok.Tazko sa rozbieha z volnobehu a pri praci s hydraulickou rukou nevladze pohanat hydraulicke cerpadlo akoby nemalo vykonnostne vstrekovacie cerpadlo.Musim nastavit bud vyssie otacky alebo prepnut na pake gombikom na malu.Predstih som steloval a tym to nieje.Nastavil som na ucho.Posunul som o jednu rysku cerpadlo a tak som siel na jednu furu.Motor bol priliz ostry.Potom som vratil pol rysky a teraz ma zvuk akurat.Dymivost v norme.Akurat na volnobeh a pri praci s rukou a potom ked vyrazim tak cca 1km dymi a potom sa uz vypali.Cize ako prve skusim opet vybrat trysky a prestavim ich na povedzme 210 a potom sa uvidi aka bude zmena.Zaujimave je ze pred rokom ked som kupil tuto tatru a vtedy kontroloval trysky tak vsetky boli nastavene na 175 ale cerpadlo je S kove ku ktorym maju byt 1409 trysky a tlak 230.Take nieje mozne ze niekto niekedy robil to cerpadlo a vnutrajsok je urobene na K ckove a preto boli aj trysky na 175??? Ale trysky su tam 1409.
stř dub 10, 2019 5:28 pm

peter gasparovic
Příspěvky: 4515
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Re: Dotaz: Přestavba motoru tatra 10V na turbo.

Příspěvek

Pajtyi - odkial si? pokial to nemas daleko do koprivnice,zajdi aj s autom ku Kristkovi. urobi to to a budes mat klud,oplati sa to. ja byvam v chebe a s kazdou tatrou som u neho bol,takze viem o com hovorim😉 a ze to je cez 1000km hore dole, fakt pan co sa vyzna. pozna ho tu viacej chalanov 😉 ak budee chciet poslem kontakt👍🏻 doma s tym laborovat nema zmysel uplne si myslim.
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
stř dub 10, 2019 10:23 pm

Pajtyi
Příspěvky: 50
Registrován: pát dub 05, 2019 12:54 pm

Re: Dotaz: Přestavba motoru tatra 10V na turbo.

Příspěvek

Peter Gasparovic som z Novych Zamkov.Koprivnice mam hore dole 540km.Troska este polaborujem zato nic nedam .Ja sa pohram maximalne s tlakom trysiek a predstihom.Do cerpadla si netrufam zasahovat.A ak by sa to nezlepsilo tak mozno oslovim pana koho doporucujes.Ak ta teda mozem poprosit poslal by si nanho kontakt?
stř dub 10, 2019 10:34 pm

peter gasparovic
Příspěvky: 4515
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Re: Dotaz: Přestavba motoru tatra 10V na turbo.

Příspěvek

Pajtyi - kukni tu http://www.motory-tatra.cz prelez si to a je tam aj kontakt. Nepoznam lepsieho odbornika. Tu na zapade cech je par ludi co oprsvuju tatra motory a stejne to vozim k nemu. V nafte sa my to za cias podnikania vratilo ein zwei. Kukni sem nech vies aky zvuk ma moja v12biturbo ktors je od Kristka poladena :D http://www.truck-forum.cz/forum/viewtop ... &start=810
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
čtv dub 11, 2019 1:11 am

Uživatelský avatar
Mikki
Příspěvky: 809
Registrován: ned říj 21, 2007 2:57 pm
Bydliště: Predajná, Stredné Slovensko

Re: Dotaz: Přestavba motoru tatra 10V na turbo.

Příspěvek

Tlak oleja na kľuke na výkon vplyv nemá, dýchanie skús skontrolovať cez nalievacie hrdlo oleja, odparovák môže byť zahádzaný karbónom. Vstrekovacie čerpadlo na starých 815 nemá výkonnostnú reguláciu. Ešte by som zmeral tlaky vo valcoch a ak sú ok, tak to treba dať borcovi, čo ho spomína Peťo.
Točivý moment náš každodenný daj nám dnes, ako na diaľnici tak aj v teréne...
pát dub 12, 2019 7:42 pm

Pajtyi
Příspěvky: 50
Registrován: pát dub 05, 2019 12:54 pm

Re: Dotaz: Přestavba motoru tatra 10V na turbo.

Příspěvek

Mikki Ja som bol vtom ze 815ky maju vsetky vykonnostne cerpadlo a ze 148 nie vsetky mali.Tie kompresne tlaky by sa oplatilo zmerat.Inak to auto sa pred rokom kupilo a pred kupou prerabal na lesovoz.Povodne pochadza od elektrikarov kde velmi malo jazdila a zevraj nedavno pred predajom sa robila go motora a odvtedy malo najazdila.Zacnem prestavenim trysiek na nizsi tlak.Ak nepomoze tak zabehnem za mojim motorarom ci nema merak na kompresiu.
pát dub 12, 2019 7:52 pm

Pajtyi
Příspěvky: 50
Registrován: pát dub 05, 2019 12:54 pm

Re: Dotaz: Přestavba motoru tatra 10V na turbo.

Příspěvek

Pripadne neviete odporucit merak cim by som vedel odmerat kompresiu?A kolko su spravne tlaky a kolko minimalne? Dakujem
pát dub 12, 2019 8:24 pm

Uživatelský avatar
Mikki
Příspěvky: 809
Registrován: ned říj 21, 2007 2:57 pm
Bydliště: Predajná, Stredné Slovensko

Re: Dotaz: Přestavba motoru tatra 10V na turbo.

Příspěvek

Ak má malý nájazd od GO alebo od nova tak to ešte nebude správne sadnuté a dotatočne "vybehané", surový motor nedosahuje tabuľkový výkon. Ostatní tu budú vedieť po koľko km by to už malo byť zabehnuté.
Točivý moment náš každodenný daj nám dnes, ako na diaľnici tak aj v teréne...
pát dub 12, 2019 8:37 pm

Pajtyi
Příspěvky: 50
Registrován: pát dub 05, 2019 12:54 pm

Re: Dotaz: Přestavba motoru tatra 10V na turbo.

Příspěvek

Odkedy je umna tak to najazdilo 8tis km. A prave som nasiel v starych prispevkoch ze by tlaky mali byt medzi 2,6-3,0Mpa pri 600 otackach a 80stupnovom oleji.Postup je taky ze zohrejem motor a po jednom vyberem trysky vlozim merak a nastartujem na volnobeh alebo zohrejem motor vyberem vsetky trysky a po jefnom meram valce a tocim starterom?
pát dub 12, 2019 8:44 pm

Predseda
Příspěvky: 117
Registrován: úte bře 21, 2017 3:06 pm
Bydliště: Sereď

Re: Dotaz: Přestavba motoru tatra 10V na turbo.

Příspěvek

Podľa toho čo píšeš by som povedal že to bude vstrekovacie čerpadlo...
pát dub 12, 2019 9:14 pm

besttracker
Příspěvky: 331
Registrován: pon čer 15, 2009 8:20 pm
Bydliště: Honolulu

Re: Dotaz: Přestavba motoru tatra 10V na turbo.

Příspěvek

mal som moznost jazdit tiez s motorom po ,,GO,, po case sa zistilo ze vymenili len piestne kruzky ...... ale +- pol roka to islo fakt dobre.....mala spotreba ,dobry vykon ,ale potom to islo len dole vodou .. new valec ma mat 3,2 - 3,0 Mpa vybehany valec ma +- 2,5 Mpa pod 2,5 Mpa by si ho mal menit ,mame motor co mali valce 2,2Mpa pred 3 rokmi a stale idu dodnes,ist idu funguju pod bagrom...
meranie staci ked aj studeny motor zmeras (prestnost neviem ale merali sme to pri vonkaj. teplote +- 15 st) vybrali vsetky trisky a postupne sme montovali merak a starterom to chvilu tocili....max tlak sa ukaze po +- 5 sekundach ...

ako prisali predomnou kolisanie volnobehu nema nic s tlakom vo valcoch....
:-)
ned dub 14, 2019 9:31 pm

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů