Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, Pavel Bíteš
- michal.heky
- Příspěvky: 30
- Registrován: pon úno 22, 2021 11:03 am
- Bydliště: Praha - Kobylisy
- Kontaktovat uživatele:
Re: RC DAKAR
Mildo, do totální tatry jsem byl jako kluk zamilovanej:-)
Měřítko mám 1:12, čili nárazník, tenhle https://www.prusaprinters.org/cs/prints ... es#preview, má na šířku 208mm. Ale totální tatra má nárazník jiný, zasloužila by si ho mít správně. Když mi pošleš okótovaný výkres, klidně od ruky, tak ti ho vyrobím.
Tu velikou kabinu bych z té mé udělat dokázal, minimálně ten červený vršek. Pak bych měl, jak píšeš, nádrže, ochranný rám, pak mám použitelné zadní blatníky a zadní nárazník.
No ale hlavně to chce výkyvné polonápravy. U čtyřkolky to tolik nebije do očí, ale u osmikolky a u zadních kol šestikolek je hrozně vidět, když mají nápravy netatrováckou kinematiku
Jednou ji budu dělat taky, ale kdy, to je ve hvězdách.
Měřítko mám 1:12, čili nárazník, tenhle https://www.prusaprinters.org/cs/prints ... es#preview, má na šířku 208mm. Ale totální tatra má nárazník jiný, zasloužila by si ho mít správně. Když mi pošleš okótovaný výkres, klidně od ruky, tak ti ho vyrobím.
Tu velikou kabinu bych z té mé udělat dokázal, minimálně ten červený vršek. Pak bych měl, jak píšeš, nádrže, ochranný rám, pak mám použitelné zadní blatníky a zadní nárazník.
No ale hlavně to chce výkyvné polonápravy. U čtyřkolky to tolik nebije do očí, ale u osmikolky a u zadních kol šestikolek je hrozně vidět, když mají nápravy netatrováckou kinematiku
Jednou ji budu dělat taky, ale kdy, to je ve hvězdách.
Re: RC DAKAR
Tak to mi sedí, já se chtěl jen odpíchnout pomocí nárazníku velikostí s mim podvozkem vím že je jiný
Nárazník budu dělat kovový bude dostávat hodně ran, ale kabina by už se vyplatila
Nárazník budu dělat kovový bude dostávat hodně ran, ale kabina by už se vyplatila
Re: RC DAKAR
Totalni Tatra ... hmmm!
To mi budou davat maratonsky etapy vetsi smysl. Podle rychlyho scotu by se ti tam melo vejit deset pechovek piva
To mi budou davat maratonsky etapy vetsi smysl. Podle rychlyho scotu by se ti tam melo vejit deset pechovek piva
Re: RC DAKAR
Zdar borci, zrušil jsem Facebook nechtěně už není cesta zpět Baron Milda navždy skončil, někdo se mi poslední dobou často nabourával do účtu, zamknul se a já zapomněl kontrolní údaje pro ověření. Omlouvám se budu muset znovu žádat o přátelství
Založím nový a až bude aktuální dám sem název a odkaz
Založím nový a až bude aktuální dám sem název a odkaz
Re: RC DAKAR
Mildo, bez FB je svet barevnejsi!
Aspon se probere diskuze tady na foru
Jara
Aspon se probere diskuze tady na foru
Jara
Re: RC DAKAR
Zřejmě jste již zaznamenali smutnou zprávu.
Informaci o smrti legendárního automobilového závodníka potvrdil České televizi jeho syn Tomáš.
Kdo jste ho znali vzdejte "Čest jeho památce. "
Odkaz.
https://www.sport.cz/clanek/moto-rallye ... ru-3020575.
https://cnn.iprima.cz/motoristicky-svet ... akar-54247
Informaci o smrti legendárního automobilového závodníka potvrdil České televizi jeho syn Tomáš.
Kdo jste ho znali vzdejte "Čest jeho památce. "
Odkaz.
https://www.sport.cz/clanek/moto-rallye ... ru-3020575.
https://cnn.iprima.cz/motoristicky-svet ... akar-54247
- michal.heky
- Příspěvky: 30
- Registrován: pon úno 22, 2021 11:03 am
- Bydliště: Praha - Kobylisy
- Kontaktovat uživatele:
Re: RC DAKAR
Čest jeho památce.
Re: RC DAKAR
Naposledy upravil(a) jarousz dne pon led 03, 2022 8:07 am, celkem upraveno 1 x.
Re: RC DAKAR
Járo, ten termín v září byl původně 17.9., není tam chyba? Nebo je změna?
Re: RC DAKAR
Sneku, diky!
Samozrejme to bylo 27.8. a 17.9.
Jsem jenom zkousel, jestli to tu nekdo cte
Jara
Samozrejme to bylo 27.8. a 17.9.
Jsem jenom zkousel, jestli to tu nekdo cte
Jara
- michal.heky
- Příspěvky: 30
- Registrován: pon úno 22, 2021 11:03 am
- Bydliště: Praha - Kobylisy
- Kontaktovat uživatele:
Re: RC DAKAR
Nikdo tu dlouho nic nenapsal a skoro by se zdálo, že se v roce 2022 RC Dakar nejel.
Opak byl pravdou, jelo se všech pět závodů a aby to nezapadlo, sepíšu své dojmy začátečníka. Třeba to někoho inspiruje.
Závodil jsem se šestikolovou tatrou, startovní číslo 634, v měřítku 1/12.
7. 5. 2022 RC MOROCCO DESERT CHALLENGE
Prošel jsem technickými přejímkami, i když má koncepce s šesti malými motorky je dost nestandardní. Při pohledu na trať šly na mne ale mrákoty, s něčím takovým jsem nepočítal, písku bylo moc, strašné rygoly, výjezdy, prudké zatáčky, duny. Málem jsem se otočil a mazal zase domů.
Obhlídl jsem konkurenci. Drtivá většina modelů je mimořádně zdařilá, krásné detaily, čistá práce. Šíleně silné motory. Na můj vkus často příliš tvrdé odpružení. Některé detaily jsou až neuvěřitelné - jeden za všechny: Jan de Rooy, v reálu silný kuřák, má na palubní desce krabičku cigaret, pěkně v měřítku 1:12.
Startovalo skoro 40 aut, já nasadil taktiku "pojedu jako z hnojem, ať se mi to nerozsype hned na startu". Stylem jako s hnojem jsem v prologu dokonce několik aut předjel, neb těm se to hned po startu rozsypalo.
Asi po třech etapách mne přepadl optimismus, neboť jsem byl stále v závodě a i když pomalu, pořád mi to jelo a byl jsem někde kolem 13tého místa celkově!
Hned v další etapě jsem zapadl a co hůř - do špatně utěsněných motorů se začal dostávat písek, začaly se přidírat. Dále jsem zjistil, že regulátor z číny za 400kč nestačí, na zpátečku dává jen 30% výkonu a to se v dunách ani nehnu.
Nejhorší byla dlouhá královská etapa, při té jsem kávovou lžičkou přeházel půl pláže, zpátečka odešla definitivně, dvě zadní kola byla přidřená lehce, jedno se tak tak točilo. A to byl závod v půlce.
Zjistil jsem, že konkurenti mají také sem tam problémy, ale jsou schopni během deseti minut vyměnit motor, převodovku či kardan. Já, abych motorek vyndal, musel auto hodinu rozebírat a hodinu skládat. V závodě nereálné. A tak jsem o přestávkách seděl, kecal, pil pivo a předstíral, že problémy nemám.
Tři etapy před koncem jsem už šel vzdát, ale cestou mi Petr poradil, až zadřené kolo sundám a vyvážu, že to nějak doplouhám. To se podařilo, byl jsem v cíli, což nečekal asi nikdo, včetně mne:-) Navíc jsem nedopadl vůbec špatně, asi 15tý celkově, nebo tak nějak. Bohužel, výsledky nemám.
28.5. PHARAON'S RALLY
Měl jsem 20 dnů na předělání zadních náprav, ale podařilo se. Zadní motorky jsem utěsnil a jdou vyměnit za 10 minut. Stačil jsem ještě vyměnit regulátor, na zbytek auta jsem nesáhl.
V závodě jsem se pak mohl začít pokoušet závodit, už to nebylo jen o tom, zda se mi podaří dojet do cíle. Závodění mi ale nešlo, auto jelo pořád rovně a na řízení nereagovalo, při pokusech o rychlejší jízdu jsem byl často na boku. Technické problémy se mi ale vyhnuly, nicméně i ostatní závodníci svoje auta vychytali a dopadl jsem hůř než minule, mlhavě tuším, že 18tý.
2. - 3.7. RC DAKAR RALLY
Hlavní, dvoudenní závod sezony. Před závodem jsem se pokoušel vylepšit přední nápravu, aby auto začalo zatáčet. Záklon rejdového čepu o 4°, posunul jsem baterii trochu dopředu. A měl jsem za to, že mi tratě mimo písek budou víc vyhovovat a dělal jsem si zálusk na dobré umístění. Já naivka.
Tratě v Novém Veselí jsou nádherné, je tam vše - písek, kamení, výjezdy, sjezdy, rychlé pasáže, trialové pasáže, dlouhé etapy, milion výmolů a děr.
Jel jsem co to šlo, ale auto se mi začalo postupně sypat. Díly, které nikdy neměly problémy, začaly praskat. Zejména disky přední nápravy, poloosa, pružiny pérování. Rozcupoval jsem molitany v kolech. Naprosto nevhodné se ukázalo umístění těžké baterie nahoře na korbě. Byl jsem neustále na boku, výsledkem rychlé jízdy bylo 18 trestných minut a skončil jsem předpředposlední.
27. 8. 2022 RC SILKWAY RALLY
Naštěstí jsem měl na konstrukční úpravy dost času. Baterii jsem přesunul těsně nad tatrováckou centrální rouru, přepracoval jsem disky předních kol, přepracoval jsem řízení, pružení dostalo gumové dorazy.
I když model vypadal pořád stejně, jízdní vlastnosti se změnily diametrálně k lepšímu.
Tratě byly hodně mokré, po noční průtrži, ale až na občasný průjezd louží to šlo.
Bez technických obtíží, svižnou ale ne bezhlavou jízdou, jsem skončil sedmý celkově. Úspěch jako hrom.
17. 9. 2022 RC AFRICA ECO RACE.
Před závodem jsem jen měnil jeden motor na zadní nápravě, kde odešel pastorek. Jinak jsem na auto nesáhl.
Zato jsem na závody přihlásil druhé auto, čtyřkolovou tatru z roku 1990, kde jsem si chtěl ověřit, jestli se dokáže zadní náprava čtyřkolky uchladit. Martin Pluhař se uvolil a závod s ní odjel. Chudák, dostal tam regulátor s tou 30% zpátečkou a starou verzi přední nápravy, i tak ale dokázal dojet do cíle.
Písek byl mokrý, až tak záludná trať ale nebyla, šestikolová tatra si s ní celkem v pohodě poradila. Čím víc se blížil závěr, tím jsem jel pomalejc, asi z nervozity, chtěl jsem dojet všechny závody. Čili jsem se ze sedmého místa "propadl" na desáté. Což pořád považuji za úspěch, konkurence je opravdu silná.
Podtrženo a sečteno, závodění s modely mne chytlo. Dobře organizačně zvládnuté, i při tolika lidech nedochází ke zmatkům a dohadům. Výborně tratě. Krásná auta. Prvních pět jede strašnou palbu, na to ani nepomýšlím. Nechápu, jak to dělají, ale drtí nás senioři, klobouk dolů.
Kolem závodů se motá neuvěřitelně šikovný fotograf Pavel Herm, dokáže modely zachytit v akci během závodu naprosto fantasticky.
Trošku mne jen mrzí, že se účastníci fóra přesunuli na facebook. Ne každý ho má, navíc je to neveřejné, čili potencionálního závodníka není jak nalákat. Ale taková je asi doba.
Děkuji a těším se v květnu na první závod sezony 2023:-)
Opak byl pravdou, jelo se všech pět závodů a aby to nezapadlo, sepíšu své dojmy začátečníka. Třeba to někoho inspiruje.
Závodil jsem se šestikolovou tatrou, startovní číslo 634, v měřítku 1/12.
7. 5. 2022 RC MOROCCO DESERT CHALLENGE
Prošel jsem technickými přejímkami, i když má koncepce s šesti malými motorky je dost nestandardní. Při pohledu na trať šly na mne ale mrákoty, s něčím takovým jsem nepočítal, písku bylo moc, strašné rygoly, výjezdy, prudké zatáčky, duny. Málem jsem se otočil a mazal zase domů.
Obhlídl jsem konkurenci. Drtivá většina modelů je mimořádně zdařilá, krásné detaily, čistá práce. Šíleně silné motory. Na můj vkus často příliš tvrdé odpružení. Některé detaily jsou až neuvěřitelné - jeden za všechny: Jan de Rooy, v reálu silný kuřák, má na palubní desce krabičku cigaret, pěkně v měřítku 1:12.
Startovalo skoro 40 aut, já nasadil taktiku "pojedu jako z hnojem, ať se mi to nerozsype hned na startu". Stylem jako s hnojem jsem v prologu dokonce několik aut předjel, neb těm se to hned po startu rozsypalo.
Asi po třech etapách mne přepadl optimismus, neboť jsem byl stále v závodě a i když pomalu, pořád mi to jelo a byl jsem někde kolem 13tého místa celkově!
Hned v další etapě jsem zapadl a co hůř - do špatně utěsněných motorů se začal dostávat písek, začaly se přidírat. Dále jsem zjistil, že regulátor z číny za 400kč nestačí, na zpátečku dává jen 30% výkonu a to se v dunách ani nehnu.
Nejhorší byla dlouhá královská etapa, při té jsem kávovou lžičkou přeházel půl pláže, zpátečka odešla definitivně, dvě zadní kola byla přidřená lehce, jedno se tak tak točilo. A to byl závod v půlce.
Zjistil jsem, že konkurenti mají také sem tam problémy, ale jsou schopni během deseti minut vyměnit motor, převodovku či kardan. Já, abych motorek vyndal, musel auto hodinu rozebírat a hodinu skládat. V závodě nereálné. A tak jsem o přestávkách seděl, kecal, pil pivo a předstíral, že problémy nemám.
Tři etapy před koncem jsem už šel vzdát, ale cestou mi Petr poradil, až zadřené kolo sundám a vyvážu, že to nějak doplouhám. To se podařilo, byl jsem v cíli, což nečekal asi nikdo, včetně mne:-) Navíc jsem nedopadl vůbec špatně, asi 15tý celkově, nebo tak nějak. Bohužel, výsledky nemám.
28.5. PHARAON'S RALLY
Měl jsem 20 dnů na předělání zadních náprav, ale podařilo se. Zadní motorky jsem utěsnil a jdou vyměnit za 10 minut. Stačil jsem ještě vyměnit regulátor, na zbytek auta jsem nesáhl.
V závodě jsem se pak mohl začít pokoušet závodit, už to nebylo jen o tom, zda se mi podaří dojet do cíle. Závodění mi ale nešlo, auto jelo pořád rovně a na řízení nereagovalo, při pokusech o rychlejší jízdu jsem byl často na boku. Technické problémy se mi ale vyhnuly, nicméně i ostatní závodníci svoje auta vychytali a dopadl jsem hůř než minule, mlhavě tuším, že 18tý.
2. - 3.7. RC DAKAR RALLY
Hlavní, dvoudenní závod sezony. Před závodem jsem se pokoušel vylepšit přední nápravu, aby auto začalo zatáčet. Záklon rejdového čepu o 4°, posunul jsem baterii trochu dopředu. A měl jsem za to, že mi tratě mimo písek budou víc vyhovovat a dělal jsem si zálusk na dobré umístění. Já naivka.
Tratě v Novém Veselí jsou nádherné, je tam vše - písek, kamení, výjezdy, sjezdy, rychlé pasáže, trialové pasáže, dlouhé etapy, milion výmolů a děr.
Jel jsem co to šlo, ale auto se mi začalo postupně sypat. Díly, které nikdy neměly problémy, začaly praskat. Zejména disky přední nápravy, poloosa, pružiny pérování. Rozcupoval jsem molitany v kolech. Naprosto nevhodné se ukázalo umístění těžké baterie nahoře na korbě. Byl jsem neustále na boku, výsledkem rychlé jízdy bylo 18 trestných minut a skončil jsem předpředposlední.
27. 8. 2022 RC SILKWAY RALLY
Naštěstí jsem měl na konstrukční úpravy dost času. Baterii jsem přesunul těsně nad tatrováckou centrální rouru, přepracoval jsem disky předních kol, přepracoval jsem řízení, pružení dostalo gumové dorazy.
I když model vypadal pořád stejně, jízdní vlastnosti se změnily diametrálně k lepšímu.
Tratě byly hodně mokré, po noční průtrži, ale až na občasný průjezd louží to šlo.
Bez technických obtíží, svižnou ale ne bezhlavou jízdou, jsem skončil sedmý celkově. Úspěch jako hrom.
17. 9. 2022 RC AFRICA ECO RACE.
Před závodem jsem jen měnil jeden motor na zadní nápravě, kde odešel pastorek. Jinak jsem na auto nesáhl.
Zato jsem na závody přihlásil druhé auto, čtyřkolovou tatru z roku 1990, kde jsem si chtěl ověřit, jestli se dokáže zadní náprava čtyřkolky uchladit. Martin Pluhař se uvolil a závod s ní odjel. Chudák, dostal tam regulátor s tou 30% zpátečkou a starou verzi přední nápravy, i tak ale dokázal dojet do cíle.
Písek byl mokrý, až tak záludná trať ale nebyla, šestikolová tatra si s ní celkem v pohodě poradila. Čím víc se blížil závěr, tím jsem jel pomalejc, asi z nervozity, chtěl jsem dojet všechny závody. Čili jsem se ze sedmého místa "propadl" na desáté. Což pořád považuji za úspěch, konkurence je opravdu silná.
Podtrženo a sečteno, závodění s modely mne chytlo. Dobře organizačně zvládnuté, i při tolika lidech nedochází ke zmatkům a dohadům. Výborně tratě. Krásná auta. Prvních pět jede strašnou palbu, na to ani nepomýšlím. Nechápu, jak to dělají, ale drtí nás senioři, klobouk dolů.
Kolem závodů se motá neuvěřitelně šikovný fotograf Pavel Herm, dokáže modely zachytit v akci během závodu naprosto fantasticky.
Trošku mne jen mrzí, že se účastníci fóra přesunuli na facebook. Ne každý ho má, navíc je to neveřejné, čili potencionálního závodníka není jak nalákat. Ale taková je asi doba.
Děkuji a těším se v květnu na první závod sezony 2023:-)
- Jozef Dojčar
- Příspěvky: 1163
- Registrován: ned kvě 07, 2006 8:26 pm
- Bydliště: Jedovnice
Re: RC DAKAR
Tak Michal krásně zastoupil Davida. Suprová reportáž. Taky už jsem z Dakaru dlouho nic neviděl a nečetl... Facebook nemám, tož tak.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 44 hostů