Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Odpovědět
v0jna
Příspěvky: 124
Registrován: stř srp 11, 2010 11:57 pm
Bydliště: Praha

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

A další věc při navyšování plnícího tlaku, která mi přijde, že se obecně moc neřeší, je tlak výfukových plynů ve svodech. Ono totiž při přemapování a navýšení tlaku v sání se zvýší i tlak ve svodech, v extrémním případě i na dvojnásobek plnícího tlaku, což samozřejmě nesvědčí jak motoru z důvodu špatného vyplachování válců, tak i výfukovým svodům, které se pak všelijak kroutí a praskají... Ale to mají určitě v MM technology podchycený a takovou blbost by neudělali :hvizd:
pát led 21, 2022 7:14 pm

Cursor86
Příspěvky: 403
Registrován: sob led 12, 2019 10:45 am

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Jak filip, v0jna a Vy ostatní jste již tady problémy u MM pěkně shrnuli. Pro mě je důkaz nekompetentnosti to, že pět let vyvíjí podle svých slov vlastní motor a pak na nejdůležitější závod sezóny nasadí cizí, byť tovární motor, který neměli vůbec vyzkoušený. V Maroku byl v Arnoštovi původní motor, což jde jasně poznat z videí, takže tovární Iveco dávali do Karla na poslední chvíli. Možnost vyzkoušet továrnu bych využil, ale dal bych ho do Arnošta. Jenže chápu, že dát hypotetickou výhodu byť týmovému kolegovi nepřenese ego MM.
Pro mě osobně je zadostiučiněním, že MM jasně řekl, že starší motor je lepší a hlavně ... že je vidět, že zázraky se na počkání nedějí a vše se musí tvrdě odmakat. Tak jak Mates závodí s ostatními řidiči, tak stejně mezi sebou soupeří konstruktéři aut a motorů. A to vše je pro mě Dakar.
pát led 21, 2022 8:02 pm

mirasat
Příspěvky: 1846
Registrován: sob led 06, 2018 10:59 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Díky pánové za rozbor. Kdyby jel mates starej motor, mohl urvat pátej flek....no nic. Akorát by mě zajímalo, jakou závadu měl ve skutečnosti Šoltys na Arnoštovi. Prý měl také urvaný výfuk, ale ....
pát led 21, 2022 9:20 pm

visby
Příspěvky: 29
Registrován: pon led 03, 2022 1:06 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

mirasat píše:
pát led 21, 2022 9:20 pm
Díky pánové za rozbor. Kdyby jel mates starej motor, mohl urvat pátej flek....no nic. Akorát by mě zajímalo, jakou závadu měl ve skutečnosti Šoltys na Arnoštovi. Prý měl také urvaný výfuk, ale ....
na keby sa nehra...

mne to pride, ze zastavba toho fabrickeho motora nebolo rozhodnutie mladeho Matesa, zjavne nie k jeho spokojnosti. zopar krat aj podpichol kocoura na videach tymto smerom. ale to su len dohady, treba dufat ze FIA serial im da moznost auto dobre odladit.
sob led 22, 2022 9:31 am

Uživatelský avatar
jsafra
Příspěvky: 732
Registrován: úte pro 01, 2009 12:11 am
Bydliště: Pardubice

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Kdyby se podařilo odladit auto a huba mladého pana Macíka, bylo by to super :D
sob led 22, 2022 10:38 am

Uživatelský avatar
Pick
Příspěvky: 1391
Registrován: ned led 05, 2014 12:22 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Zajímavej rozhovor s Vjazovičem: https://av.by/news/bolshoe-intervyu-s-s ... lrpk5kM5Yw První půlka je o ničem, ale druhá půlka je o týmu, technice atd. Mimochodem tam zmiňuje nějakej
novej brzdovej systém v Kamazech, kterej zřejmě není v souladu s pravidly..... :think:
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
ned led 23, 2022 9:14 pm

Uživatelský avatar
Basstl
Příspěvky: 98
Registrován: sob led 18, 2014 6:40 pm
Bydliště: Teplice

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Kamaz už testuje.
Obrázek
pon led 24, 2022 7:33 pm

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

To bude nějaká starší fotka. :think: "Kapotnik" tyhle nasávače na boku měl tak cca pře 5 lety, ještě s Gyrtechem. V poslední evoluci, co jsem zachytil mají chlazení stejné jako na trambusu - jen za kabinou. A tyhle disky už také nepoužívají. :wink: Naposledy vypadal takto. https://www.youtube.com/watch?v=1FonS5e ... AA&index=6

A nebo jich mají víc :think:
Filip Nikl
pon led 24, 2022 7:56 pm

Dalby
Příspěvky: 668
Registrován: čtv led 21, 2016 7:57 pm
Bydliště: Praha

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Kamaz jel s Gyrtechem vůbec nějakou soutěž nebo ne ? :think: Ta spolupráce pak taky nějak vyšuměla do ztracena..
pon led 24, 2022 8:48 pm

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Jo jeli s tím Silk Way minimálně jednou a pak určitě tu jejich Zoloto Kagana. No ani tak vyšuměla jako skončila. Kamaz potřeboval moderní 13l motor, aby mohl testovat řešení okolo toho a vyvíjet kamion typu, se kterým jezdí nyní. Takový motor neměli, tak si pronajali Gyrtech. V té době vlastně ani jiná možnost nebyla. Když zjistili co a jak, tak si udělali vlastní motor.

Někde kdysi byl článek, že se vlastně od začátku počítalo s Gyrtechem na využití, co píšu. Psali tam, že tým Kamaz, aby fungoval, tak jak funguje nemůže brát motor od externího dodavatele jako černou skřínku. Musí mít pod kontrolou vývoj a "vidět dovnitř" což u motoru od dodavatele není možné.
Filip Nikl
pon led 24, 2022 9:00 pm

Peter G
Příspěvky: 639
Registrován: čtv úno 28, 2013 1:00 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Tie fotky kapotniku Kamaz sú určite staršie, niekto to dal na FB akože Kamaz už testuje. A okrem toho sa mi zdá, že kapotnik u Kamazu nemá budúcnosť, keby mal, už dávno je na závodoch. Myslím že to skončilo ako projekt závodného auta, alebo sa mýlim? Mam pocit že u Kamazu je budúcnosť spojená iba s trambusmi.
úte led 25, 2022 10:24 am

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Podle mě ho mají jako testovací / porovnávací stroj. Když vymyslí něco nového, tak to dají na kapoťáka i na trambusa a sledují, jak se to chová. A zatím evidentně kapotová koncepce nepřináší nějakou zásadní výhodu.
Další věc je, že do loňského roku neexistoval sériový Kamaz, který by mohl být "vzorem" pro závodní verzi. Nemělo asi moc význam komplikovat si život krkolomnou homologací, když vyhrávají i tak. Teď už je, tak se třeba příští rok objeví i na Dakaru.
https://autoreview.ru/images/Article/17 ... 60_575.jpg

Ale i tak to nedává moc smysl z hlediska logistiky. Ikdyž je základ stejný, tak kapotnik má přeci jen určité procento odlišných dílů, které budou muset někde vézt. Je to komplikace oproti tomu, když mají 4 stejná auta.
Filip Nikl
úte led 25, 2022 12:59 pm

laik
Příspěvky: 2575
Registrován: čtv říj 04, 2012 2:30 pm
Bydliště: Zeměkoule

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Připomenu co zaznělo cca před půl rokem od Kamazu. Tedy že u kapotníka jim nefunguje tlumení tak jak jsou zvyklí u trambusů a mají problém ho naladit.
úte led 25, 2022 1:18 pm

msifa
Příspěvky: 2106
Registrován: pát bře 03, 2006 8:32 am
Bydliště: Jižní čechy

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Letos také něměl kamaz 4 stejná auta (měl 2 starší a 2 nová). A jak dopadl (první čtyři místa)? Takže bych v tom problém neviděl.
Ale je fakt, že asi v kapotovaném autu zatím nevidí výhodu (protože kdyby ano, tak už s ním závodí).
Navíc v Kamazu nejsou takový machři (na rozdíl od MMT) aby na každou sezonu stavěli nový typ auta......
úte led 25, 2022 4:46 pm

Uživatelský avatar
Coudy
Příspěvky: 2876
Registrován: pon zář 07, 2009 11:56 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Tuším, že Mardějev loni říkal, že mají 2 samostatné projekty. Prvním je vývoj nového vozu "K5" s novou kabinou, který má přednost před druhým v podobě vývoje kapotniku. Na druhou stranu, Kamaz ten kapotnik ani nepotřebuje. Kdyby ho potřeboval k porážení zbytku světa, už by ho dávno měl. Změnit to může asi jen MAZ, pokud bude se svými kapotovými trucky zásadním způsobem tlačit na trambusy od Kamazu. Do té doby mohou být ruští hoši naprosto v klidu.
úte led 25, 2022 6:49 pm

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 hostů