Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Odpovědět
Cursor86
Příspěvky: 402
Registrován: sob led 12, 2019 10:45 am

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Přesně jak říká Filip. Buď mají závadu na čidle, což by zjistili rychle, protože se tam dává paralelně ještě jedno pro diagnostiku, nebo okopírovali cizí software ve kterém jsou pastičky právě pro takové různé šťouraly.
pát zář 30, 2022 10:59 pm

Peryo
Příspěvky: 30
Registrován: ned led 30, 2022 10:39 am

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Podľa všetkého im berie moc nafty do motora a výkon ide na 70% ak som teda pochopil čo písal na FB.
Macikovci a motory to je nekonečna story
sob říj 01, 2022 5:50 am

mirasat
Příspěvky: 1844
Registrován: sob led 06, 2018 10:59 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Takže budou moct těžit jen z problémů druhých a tomu musí přizpůsobit taktiku. V každé etapě něco ztratí a budou se modlit, aby nezapadly kvůli výkonu motoru a udělali co nejmíň gum...Zajímalo by mě, jakou mapu má Valtr a jakou Aleš...
Valtrovo Iveco asi docela jede, když ho nedokázal BGR speciál v Polsku dohnat...
Mé očekávání od Macíkovic týmu je maximálně 4.flek při neúčasti KA-MAZů...pokud ti nejrychlejší pojedou trochu hlavou...

Jestli dobře chápu, tak Prokop letos použije opět atmosférický motor (byť turbomotor má již koupený) a otestuje nový tvar vozu...
Změna na tlumičích funguje...
sob říj 01, 2022 9:39 am

filip 90
Příspěvky: 6364
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

No hlavně je rozdíl, že Aleš a Jarda Valtr používají ten "český" Cursor, zatímco Martin by měl mít koupený tovární Cursor s CR jako má DeRooy. Bavíme se tedy o úplně jiném motoru. :wink:
A ano Jardovi s Alešem to tahá pěkně. On Franta tahá pěkně. :lol: Ale holt tovární produkt přeci musí být lepší, že jo... když to má DeRooy... :hvizd: No tak jooo. :D
Filip Nikl
sob říj 01, 2022 12:23 pm

Peryo
Příspěvky: 30
Registrován: ned led 30, 2022 10:39 am

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Továrny motor je lepší ale treba mať v tíme skúseného motorára ktorý ho vie nastaviť.
Prokop s atmosférou bude trošku strácať proti turbomotorom ale ak mu zafunguje aero ako čaká tak to bude super
sob říj 01, 2022 1:12 pm

Uživatelský avatar
jsafra
Příspěvky: 729
Registrován: úte pro 01, 2009 12:11 am
Bydliště: Pardubice

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

to zas bude řečí že vlastně krom nejlepšího podvozku už mají i nejlepší motor :lol:
i když jsem tatrovák tak bych si přál ať už to všem frčí jako pila bez závad a všechny řádně proženou bez ohledu na logu co mají na čumáku :)
sob říj 01, 2022 1:32 pm

Cursor86
Příspěvky: 402
Registrován: sob led 12, 2019 10:45 am

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Je to čistě můj názor, ale pokud je pravda, že loňský motor do Karla si Macík od FPT koupil (tomu nasvědčuje i to, že motor na dílně rozdělával, což by jinak nesměl), tak letos chtěl určitě s FPT vydrbat a postavil si jeho kopii.
sob říj 01, 2022 2:45 pm

Uživatelský avatar
Adjunkt
Příspěvky: 1489
Registrován: úte led 11, 2011 7:56 am
Bydliště: Děčín

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Koukal jsem teď na video z kvalifikace a tam už Čenda nehulil, tak to asi byla opravdu závada...
https://fb.watch/fUVrDnCAL-/
ned říj 02, 2022 8:14 am

mirasat
Příspěvky: 1844
Registrován: sob led 06, 2018 10:59 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Jj, bafne jen když automat přeřadí a to ne vždy.
Měnili macíci automat během posledního dakaru ?
Ptám se proto, že v následujícím závodu se rozsypal.
ned říj 02, 2022 10:07 am

xtomos
Příspěvky: 1609
Registrován: čtv led 01, 2015 4:15 pm
Bydliště: Praha

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Tak MM ml. komentuje, ze posledni zavod ve zlutych barvach. Koho tipujete na hlavniho sponzora? RedBull, Monster? 8)
Tomáš Ďurčo
ned říj 02, 2022 10:45 am

Uživatelský avatar
jsafra
Příspěvky: 729
Registrován: úte pro 01, 2009 12:11 am
Bydliště: Pardubice

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

zkusím RedBull :think:
ned říj 02, 2022 11:21 am

Peryo
Příspěvky: 30
Registrován: ned led 30, 2022 10:39 am

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Pôjde pod MM Technology s podporou Ivar. Môj tip
ned říj 02, 2022 11:25 am

Dalby
Příspěvky: 668
Registrován: čtv led 21, 2016 7:57 pm
Bydliště: Praha

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Můj tip, že pojede v barvách Energy drinks 69 :lol:
ned říj 02, 2022 4:08 pm

filip 90
Příspěvky: 6364
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Já myslím, že měnili hned někdy ze začátku. :think: Nebo jestli Šoltysovi...? Ale určitě měnili, protože pak už další převodovku neměli a proto jel Martin s tou původní a v závodě mu chrupla. :wink:

No těžko říct. Podle mě zmizí BIG SHOCK, ostatní sponzoři zůstanou a auto se obranduje do MM Technology, jako reklamní vozidlo. Ale jen tipuju. :wink:

Jinak Prokop po dnešní etapě. Aerodynamika dobrý, tlumiče prý strašný...
Já to fakt jako nechápu... :doh: Proč už konečně nekoupí Reigery a je to vyřešený. To jsou ty FRT - čka tak levný nebo co? Stejně se to nemůže vyplatit. I kdyby byly za půlku, tak snad 3. Dakar laboruje s tlumičema a pořád nic není vyřešený a nebude. Kdyby se počítalo něco jako "ušlý závodní zisk", tak už ty Reigery musí mít zaplacený. Nevím...

U kamionů to chápu, hrajou tam obrovskou roli ega, takže je velmi malá možnost nebo dokonce chuť se svézt v něčem jiném. A stejně pak je problém si vytvořit objektivní názor. Viz. třeba Aleš. Dokud se nesvez s Phoenixem od Buggyry tak taky nad FRT nebylo... Možná kdyby si MM vytahnul hlavu z... atd. dohod se s Valtrem aby mu to na chvíli půjčil, aby zjistil jak chodí nejlepší podvozek na světě na Reigerech, tak by to taky vypadalo jinak. Ale to je utopie.
Ovšem u Prokopa tomu nerozumím zvlášť když Reigery používá na WRC - čku.
Filip Nikl
ned říj 02, 2022 6:06 pm

Cursor86
Příspěvky: 402
Registrován: sob led 12, 2019 10:45 am

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Přesně jak říkáš Filipe. Jsou věci na které prostá logika nestačí a jak do toho vstoupí ega, tak přes to nejede vlak.
Když měl Macík tři roky motor o kterém nevěděl, tak mu to nestačilo a všude u "sousedů viděl jablka červenější". Teď ho to stojí víc peněz, práce a starostí... ale asi to tak má rád, tak proč mu bránit?
K podvozku se nebudu vyjadřovat... páteře jim stále drží a prostě to tak mají rádi.
Prokop je totéž. Může mít na co ukáže prstem, ale asi by ho to nebavilo. Tak se nejdřív střelí do nohy a pak jde běžet maraton. Bohužel si myslím, že příběhu o aerodynamice i věří, ale zase je pěkné, že si našli zástupný problém na který můžou všechno svést. Příběh o motoru se pěkně poslouchá, ale už ne od někoho, kdo se střelil do nohy a stěžuje si na boty. Přeplňovaný motor ať už zážehový, nebo vznětový je na Dakaru dlouho. To že továrny nebudou chtít dál vyvíjet jiné motory bylo jisté taky dlouho dopředu. Teď je na scéně minimálně hybridizace, takže už má nejvyšší čas směřovat tam. Osobních aut jezdí víc než kamionů, takže když Macík může za rok postavit dvě auta, tak musí hold Prokop postavit víc osobních a prodávat do světa. Proč to neřeší třeba ve spolupráci se Zapletalem? Možná opět tří písmenkový problém.
ned říj 02, 2022 10:15 pm

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů