Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: Dakarská hospoda
Přesně tak. Automatická převodovka (myšleno převodovka s hydrodynamickým měničem momentu) se plánovala u ledasčeho už dávno. Viz. třeba Puma, kde byl důvodem neužití i pozdní termín dodání. Jinak řekněme v "novodobé" historii jsem tento nápad zaznamenal u Lopíků (Milana Holáně) při návrhu prvního Jamalu. Ale rovněž zůstalo je u nápadu. Opravdu první s automatickou převodovkou přišel Ginaf.
První rok to byla standardní převodovka se spojkou ovšem v robotické verzi, což nefungovalo vůbec. Druhý rok použili automat Alison, ovšem pravděpodobně v sériové verzi, kdy auto jen hučelo a nejelo.
Funkční řešení připravil až Mario Kress, kde se mělo údajně jednat o upravenou verzi převodovky ZF používanou dříve v okruhových kamionech. Tak nějak paralelně s tím se objevil upravený automat Alison (pravděpodobně přímo od výrobce) přímo pro Dakar, kde iniciátorem byl údajně DeRooy. Do dvou let si to pak koupili úplně všichni.
První rok to byla standardní převodovka se spojkou ovšem v robotické verzi, což nefungovalo vůbec. Druhý rok použili automat Alison, ovšem pravděpodobně v sériové verzi, kdy auto jen hučelo a nejelo.
Funkční řešení připravil až Mario Kress, kde se mělo údajně jednat o upravenou verzi převodovky ZF používanou dříve v okruhových kamionech. Tak nějak paralelně s tím se objevil upravený automat Alison (pravděpodobně přímo od výrobce) přímo pro Dakar, kde iniciátorem byl údajně DeRooy. Do dvou let si to pak koupili úplně všichni.
Filip Nikl
Re: Dakarská hospoda
Já mam letos poprvé automat v autě a na co si nezvyknu je ta pomalá odezva plynu po šlápnutí. Je to takhle i u závoďáku, že musíte šlapat o vteřinu dřív?
Re: Dakarská hospoda
Smil: A co v tom máš za automat? Automaticky řazenou normální převodovku, nebo hydrodynamický měnič? Měnič nemá prodlevu.
Re: Dakarská hospoda
Menic ma tiez odozvu, ale je to skor tym ze ma vacsinou zaradenu vyssiu rychlost a potrebuje si pred zrychlenim podradit
Re: Dakarská hospoda
U závoďáku to je tak, jak si to tým udělá. Někdo má řazení odladěné lépe, někdo hůře. Dost lidí do toho stejně ještě navíc hrabe ručně. S automatem u osobáku, nebo u běžného kamionu se to nedá moc srovnávat.
Filip Nikl
Re: Dakarská hospoda
Nemůže pronájem Cursoru u MM souviset s tím, kolik změn se událo v sestavě De Rooye navzdory původním očekáváním? (Stacey, Genugten, Villagra...) Má někdo přehled o tom kolik aut mělo jet celkem původně? A jak nově postavených?
Mám tím na mysli, že pokud FRT "na poslední chvíli" vypadl klient (De Rooy vysmlouval, že oproti původnímu předpokladu si zapůjčí méně motorů), tak to mohl být pádný argument pro zapůjčení motoru MM. Přeci jen lepší platící klient než motor na skladu... Má někdo představu kdy MM hlásil, že je na Karlovi něco nového a jestli to nějak ladí s postupnými změnami v teamu De Rooy?
Mám tím na mysli, že pokud FRT "na poslední chvíli" vypadl klient (De Rooy vysmlouval, že oproti původnímu předpokladu si zapůjčí méně motorů), tak to mohl být pádný argument pro zapůjčení motoru MM. Přeci jen lepší platící klient než motor na skladu... Má někdo představu kdy MM hlásil, že je na Karlovi něco nového a jestli to nějak ladí s postupnými změnami v teamu De Rooy?
Re: Dakarská hospoda
Hm to si nemyslím. Podle mě to prostě byl další krok v cestě za tovární podporou od Iveca. Oni neustále tvrdí, že to neřeší, že Iveco je shoda náhod, ale není to tak. Ten záměr tam je od začátku. Je to krásně vidět, jak pomalu postupují - doprvodné kamiony, tovární motor.
Osobně bych tipoval, že přes české zastoupení se dostali k motorářům a prostě se dohodli za nějakých podmínek. Ono když v tom Švýcarsku dělají několik motorů pro DeRooye a kdoví kolik motorů pro okruhové tahače a já nevim ještě co, tak jeden motor pro Macíky, zas takový problém nebude. O motoru jsem prvně zaznamenal informaci po návratu z Maroka. Ve videu, kde Martin oznámil, že pojede s Karlem řekl, že Karel možná bude mít nové srdce, když se vše povede.
Osobně bych tipoval, že přes české zastoupení se dostali k motorářům a prostě se dohodli za nějakých podmínek. Ono když v tom Švýcarsku dělají několik motorů pro DeRooye a kdoví kolik motorů pro okruhové tahače a já nevim ještě co, tak jeden motor pro Macíky, zas takový problém nebude. O motoru jsem prvně zaznamenal informaci po návratu z Maroka. Ve videu, kde Martin oznámil, že pojede s Karlem řekl, že Karel možná bude mít nové srdce, když se vše povede.
Filip Nikl
Re: Dakarská hospoda
A Karel ma nove srdce, jenže se neco nepovedlo...
Re: Dakarská hospoda
O několik týdnů později byl motor namontován a šup na trajekt...Takže test minimální.
Samozřejmě, že ten motor mohl být v Karlovi déle, ale to je vlastně jedno. Důležité je, že přícinu nouzaku nedokážou odstranit na místě.
Samozřejmě, že ten motor mohl být v Karlovi déle, ale to je vlastně jedno. Důležité je, že přícinu nouzaku nedokážou odstranit na místě.
Re: Dakarská hospoda
No a vzhledem k tomu, že auta zůstávají na místě před dalším závodem, tak ten motor budou měnit kde? A nebo to ani nebude potřeba... Ale těžko pojedou další závod s motorem v nouzáku.
Re: Dakarská hospoda
UZ dnes hovoril že výkon motora v podstate naspäť a na časoch je poznať že ak aj nejaké koníky chýbajú, určite ich nebude chýbať veľa
Re: Dakarská hospoda
tam se pisou s.acky normalne...
Re: Dakarská hospoda
Venca R:
Asi tak https://www.youtube.com/watch?v=fti2l5d-_0U
Asi tak https://www.youtube.com/watch?v=fti2l5d-_0U
Re: Dakarská hospoda
Mám takovou jednu obecnější otázku. Jak je to s tím, když někdo někomu jede rychlou asistenci (např. druhý kamion v týmu), případně, když jede jako doprovodný kamion pro více aut (např. Tomáš Tomeček) a jeho týmový kolegové jedou různě před ním a on by jim potom měl pomáhat. Kdyť přece mohou různé posádky volit různou trasu a potom je ten jejich doprovod ani nemusí potkat ne? Nebo snad existuje nějaká možnost, jak se s nimi spojit, aby je našli? Občas se mi zdá, že je najdou třeba i dost mimo trasu ... Předem díky za odpovědi
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 hostů