Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu
https://auto.idnes.cz/tatrabus-tatra-01 ... tomoto_fdv
Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: Osudy českých dakarských automobilů
Nazdar páni s kolegom rozmýšľame nad postavením repliky dakarskej Liazky , ale zohnať správny rázvor podvozku s dlhou kabínou je asi nemožné ,
Do úvahy pripadá 151 Agro (predĺžený rázvor) ešte sa sem tam nejaká nájde na nete , skrátiť rám posunúť nápravu a hodiť tam dlhu kabínu
Alebo je nejaká schodnejšia cesta ?
Do úvahy pripadá 151 Agro (predĺžený rázvor) ešte sa sem tam nejaká nájde na nete , skrátiť rám posunúť nápravu a hodiť tam dlhu kabínu
Alebo je nejaká schodnejšia cesta ?
Re: Osudy českých dakarských automobilů
Zdravím všechny, jsem ostuda, ale konečně se mi podařilo úvodní příspěvek aktualizovat až k Dakaru 1996. Rokem 2003 a dále asi již pokračovat nebudu, neboť historie účasti Martina Macíka a dalších je dostatečně známá. Stejně tak po vydání knihy Tatra v hlavní roli nemá smysl řešit Tatrovky, protože bych toho určitě nedal dohromady více než Radomír Smolka. Takže bych se pokusil dát dohromady další osudy Liazů, neboť několik jich existuje dodnes, ale uvidím, jak moc relevantních informací se dopátrám. Samozřejmě uvítám Vaše další postřehy.
Re: Osudy českých dakarských automobilů
tak třeba sem, taky je to osud
https://www.facebook.com/AlesLopraisDak ... 811530222/
Zajímavé, že existuje Loprais driver academy
https://www.facebook.com/AlesLopraisDak ... 811530222/
Zajímavé, že existuje Loprais driver academy
Re: Osudy českých dakarských automobilů
Narazil jsem na nějakou databázi starších homologací FIA (odkaz na konci příspěvku), konkrétně na 3 Liazy pro dálkové soutěže. Zaujala mne homologace číslo 4018 - jako typ 111.154D je zde homologováno auto, které jelo původně Dakar 1992 a jeho tovární označení bylo 231.154D (posádka Vonšovský-Záleský-Fanta). Následně se tento vůz účastnil Mistrovství Evropy v Truck-trialu 1992 (posádky Filip-Brzobohatý a Vonšovský-Záleský) , pak bylo zřejmě osazeno nástavbou, kterou má na homologačních fotkách a jelo pravděpodobně jako pořadatelský vůz na Rally Faraonů 1992, načež bylo v tomto stavu tedy nafoceno pro účely homologace. Během roku 1993 byla na toto auto vrácena "závodní" nástavba a na Rally Faraonů 1993 s ním posádka Vonšovský-Záleský-Frodl obsadila 6. místo.
https://historicdb.fia.com/cars/grid/fi ... /liaz-3375
https://historicdb.fia.com/cars/grid/fi ... /liaz-3375
!LIAZ 4life!
-
- Příspěvky: 2347
- Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am
Re: Osudy českých dakarských automobilů
Jezdím okolo ní na chalupu a z chalupy. Je v Královegradeckém kraji na silnici ze Smiřic do Bohuslavic, v obci jménem....moment mrknu na mapu...ano je to Králova Lhota, stojí u silnice č. 308. Původ vozu však neznám.
Re: Osudy českých dakarských automobilů
Našel jsem toto a dál nevím Je tam plno fotek z Afriky https://www.facebook.com/profile.php?id=100057704947775
Re: Osudy českých dakarských automobilů
TATRA patrila rakusanovi Petrovi Hinterreiterovi...pravdepodobne je to jedna z byvalych "marakesiek" (?). Kupil ju niekedy okolo rokov 92/93 a robil s nou servis pre tovarensky team KTM v jeho prvych rokoch. Startoval s nou aj na Dakare 96 (ale len ako mimosutazna asistencia - cislo 509) - foto vo Vratilovej knihe na s. 226.
Re: Osudy českých dakarských automobilů
Super, díky za info Marko
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host