Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: Africa Eco Race 2022
Safra, Tom se asi zakopal.
Snad to nebude nic vážnějšího.
Edit 16:45: Už valí dál...
Snad to nebude nic vážnějšího.
Edit 16:45: Už valí dál...
Re: Africa Eco Race 2022
už zas stojí
Re: Africa Eco Race 2022
od cca 18:50 TT zase v pohybu.
Tak snad už to bez problémů dojede...
Tak snad už to bez problémů dojede...
Re: Africa Eco Race 2022
Tak dnes nakonec 10. místo, celkově je TT 6.
-
- Příspěvky: 124
- Registrován: pát bře 18, 2016 1:28 am
- Bydliště: Praha 4
- Kontaktovat uživatele:
Re: Africa Eco Race 2022
Nemohl jsem Tomášovi vzít telefon, takže čekám, až se ozve znovu. Holt na cestě do Dakaru není položený červený koberec
Re: Africa Eco Race 2022
Tomáš Tomeček po dojezdu etapy prý "trochu bručel", tak ho pls po teflonu pozdravte
zde video bručícího TT
Africa Eco Race 2022: Tom Racing Tomeček - stage 7 - YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=rxW_xmEvR7U
zde video bručícího TT
Africa Eco Race 2022: Tom Racing Tomeček - stage 7 - YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=rxW_xmEvR7U
-
- Příspěvky: 124
- Registrován: pát bře 18, 2016 1:28 am
- Bydliště: Praha 4
- Kontaktovat uživatele:
Re: Africa Eco Race 2022
Telefony s Tomášem z Mauritánie jsou letos očistec, strašně špatně se navzájem slyšíme, ozvěny, výpadky, chrochtání... rozhovory hluchého s blbým Zajímavé je, že s lidmi z jiných týmů se slyšíme lépe. Něco jsem odposlechl, snad rozuměl a už to sepisuji. Dneska se teda až historicky nedařilo, to vám řeknu. Ale vzkazy radši vyřídím, až bude čistější linka
-
- Příspěvky: 124
- Registrován: pát bře 18, 2016 1:28 am
- Bydliště: Praha 4
- Kontaktovat uživatele:
Re: Africa Eco Race 2022
Pro zajímavost - italský Mercedes a spousta motorek dnes zřejmě přespí v dunách, jsou na jednom místě mezi CP2 a CP3. Osobně jsem zvědav, jak se k tomu pořadatelé postaví vzhledem k 10. etapě.
Re: Africa Eco Race 2022
Samozřejmě také zdravím a pevně věřím, že letošní porci komplikací si už vybral a dál už to bude jen pohodová jízda.
Re: Africa Eco Race 2022
1. motorky na WP1, takže se asi startuje normálně.
Re: Africa Eco Race 2022
Z Facebooku Tomáše Tomečka, aneb když se historicky nedaří:
Tomečkova závodní Tatra 815 je plně mechanické vozidlo, jaké se ještě takzvaně opravuje kladivem a majzlíkem. Zatím jedinkrát se stalo, že si Tomáš Tomeček na trati neporadil. Když praskla spojková hřídel. Teď by si poradil i s ní. Už vozí náhradní i tento za normálních okolností nezničitelný, neukroutitelný díl. Třeba taková porucha na olejovém čerpadle nemusí být nic zásadního. „Asi po hodině v dunách mi sjela hadice z čerpadla, to už se mi dříve stalo. Olej stříkal na motor, bylo to nepříjemné, ale nic neřešitelného,“ přibližuje Tomeček první problém na trati osmé etapy. „Stačí hadici nasadit zpět a utáhnout. Ale všechno ztěžovalo horko, nedalo se na to sáhnout. Taky jsem stál v kopci. Musel jsem vyjet na dunu a sjet na protidunu. Pak se mi to podařilo opravit a pokračoval jsem dál.“ Jenže, ne dlouho. Podle Iritracku jsme věděli, že o něco málo později stavěl ještě jednou. A byla to mnohem delší zastávka.
To už je i výrazně zajímavější příběh. Trochu za to může navigace, která je v Africe jiná než třeba na Dakar Rally, kde se jednoduše jede z bodu do bodu a v etapě jich musí závodníci nasbírat třeba sto. „Snažil jsem se dostat do určeného GPS pointu a vzal jsem to přes šot,“ vypráví Tomáš Tomeček. „Šot v Africe znamená vyschlé jezero, tvrdou půdu. Jenže teď pod ní bylo bahno a já tam zapadl. Tak moc, jak se mi to dávno nestalo. Jedeme tady v závodě už jen dva kamiony. Na trati není nikdo, kdo by vás vytáhl. Věděl jsem, že si musím poradit sám.“ Byl to moment, kdy se dokonale hodily všechny nasbírané zkušenosti za léta provozování sběrných kamionů balai.
S baléčkem je na trati posádka také sama a musí si poradit bez další pomoci. No jo, jenže posádka. Jak moc se v takovou chvíli i zkušený Captain Solo v kabině začne cítit osamělý! „Vyndal jsem z Tatry všechno, co jsem mohl. A použil jsem, co se dalo,“ popisuje Tomeček. „Tatru jsem zvedl, lopatou pod ni podházel písek. Po patnácti letech jsem na korbě vyhrabal vyjížděcí plechy a dal je před přední kola. Vzadu jsem použil vaky. A podařilo se, vyjel jsem! Ovšem další hodinu jsem pak všechno zase uklízel dovnitř.“ Do cíle se dosud pátý jezdec průběžného pořadí dostal na desátém místě s více než čtyřhodinovou ztrátou. V celkovém pořadí klesl o jednu pozici.
zdroj: FCB TT
Tomečkova závodní Tatra 815 je plně mechanické vozidlo, jaké se ještě takzvaně opravuje kladivem a majzlíkem. Zatím jedinkrát se stalo, že si Tomáš Tomeček na trati neporadil. Když praskla spojková hřídel. Teď by si poradil i s ní. Už vozí náhradní i tento za normálních okolností nezničitelný, neukroutitelný díl. Třeba taková porucha na olejovém čerpadle nemusí být nic zásadního. „Asi po hodině v dunách mi sjela hadice z čerpadla, to už se mi dříve stalo. Olej stříkal na motor, bylo to nepříjemné, ale nic neřešitelného,“ přibližuje Tomeček první problém na trati osmé etapy. „Stačí hadici nasadit zpět a utáhnout. Ale všechno ztěžovalo horko, nedalo se na to sáhnout. Taky jsem stál v kopci. Musel jsem vyjet na dunu a sjet na protidunu. Pak se mi to podařilo opravit a pokračoval jsem dál.“ Jenže, ne dlouho. Podle Iritracku jsme věděli, že o něco málo později stavěl ještě jednou. A byla to mnohem delší zastávka.
To už je i výrazně zajímavější příběh. Trochu za to může navigace, která je v Africe jiná než třeba na Dakar Rally, kde se jednoduše jede z bodu do bodu a v etapě jich musí závodníci nasbírat třeba sto. „Snažil jsem se dostat do určeného GPS pointu a vzal jsem to přes šot,“ vypráví Tomáš Tomeček. „Šot v Africe znamená vyschlé jezero, tvrdou půdu. Jenže teď pod ní bylo bahno a já tam zapadl. Tak moc, jak se mi to dávno nestalo. Jedeme tady v závodě už jen dva kamiony. Na trati není nikdo, kdo by vás vytáhl. Věděl jsem, že si musím poradit sám.“ Byl to moment, kdy se dokonale hodily všechny nasbírané zkušenosti za léta provozování sběrných kamionů balai.
S baléčkem je na trati posádka také sama a musí si poradit bez další pomoci. No jo, jenže posádka. Jak moc se v takovou chvíli i zkušený Captain Solo v kabině začne cítit osamělý! „Vyndal jsem z Tatry všechno, co jsem mohl. A použil jsem, co se dalo,“ popisuje Tomeček. „Tatru jsem zvedl, lopatou pod ni podházel písek. Po patnácti letech jsem na korbě vyhrabal vyjížděcí plechy a dal je před přední kola. Vzadu jsem použil vaky. A podařilo se, vyjel jsem! Ovšem další hodinu jsem pak všechno zase uklízel dovnitř.“ Do cíle se dosud pátý jezdec průběžného pořadí dostal na desátém místě s více než čtyřhodinovou ztrátou. V celkovém pořadí klesl o jednu pozici.
zdroj: FCB TT
Naposledy upravil(a) jsafra dne sob říj 29, 2022 7:03 pm, celkem upraveno 3 x.
Re: Africa Eco Race 2022
někdy se daří, někdy se nedaří
Africa Eco Race 2022: Tom Racing Tomeček - stage 8 - YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=yINv7NE0Fuw
zdroj: Youtube.com
Africa Eco Race 2022: Tom Racing Tomeček - stage 8 - YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=yINv7NE0Fuw
zdroj: Youtube.com
Naposledy upravil(a) jsafra dne pát říj 28, 2022 6:46 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: Africa Eco Race 2022
V kabině křičím radostí i nadávám jako havíř, přiznává Tomeček
..to bych chtěl slyšet, bo to bude jeden cyp za druhým
zdroj: FCB TT a Motosport Revue
..to bych chtěl slyšet, bo to bude jeden cyp za druhým
zdroj: FCB TT a Motosport Revue
Naposledy upravil(a) jsafra dne pát říj 28, 2022 6:53 pm, celkem upraveno 3 x.
Re: Africa Eco Race 2022
Zrovinka teď je těch cypů asi dost, na trackingu je 0 km/h
Re: Africa Eco Race 2022
vytáhne zapadlíky, vyčůrá se a frčí dál...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 hostů