Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: Dakar 2023 první zprávy
Ta pseudopuma mně osobně nepřijde horší než ty pruhy loni... Neříkám, že je hezká.
Ale Phoenixy mi fakt přijdou nejškaredší, co kdy byly. Sponzorů měly hodně vždy - ale v té trikolóře se mně osobně taky vždy líbily a přišly mi jako jedny z nejhezčích kamionů celkově. Teď, když už, tak ten Kazarkův mi přijde hezčí než Valtrův...
Ale mně se taky víc líbila loňská Královna než letošní, takže jsou třeba moje názory ojedinělé.
Ale Phoenixy mi fakt přijdou nejškaredší, co kdy byly. Sponzorů měly hodně vždy - ale v té trikolóře se mně osobně taky vždy líbily a přišly mi jako jedny z nejhezčích kamionů celkově. Teď, když už, tak ten Kazarkův mi přijde hezčí než Valtrův...
Ale mně se taky víc líbila loňská Královna než letošní, takže jsou třeba moje názory ojedinělé.
Re: Dakar 2023 první zprávy
Tak to je pecka ! Teď akorát, aby byly v současném autě použitelné...
Dnes ráno v 7:52 byl krátký rozhovor s MM na Radiožurnálu. Přesný odkaz mi nešel udělat.
Mluvil i mechanik a říkal, že se snažili přesunout nějakou váhu na zadek, že se to osvědčilo...
Dnes ráno v 7:52 byl krátký rozhovor s MM na Radiožurnálu. Přesný odkaz mi nešel udělat.
Mluvil i mechanik a říkal, že se snažili přesunout nějakou váhu na zadek, že se to osvědčilo...
Naposledy upravil(a) mirasat dne ned lis 27, 2022 11:23 am, celkem upraveno 1 x.
Re: Dakar 2023 první zprávy
Zrovna jsem to video viděl a šel to napsat. Prst sice tajemnej se slovy fialový pumpičky, ale všichni jsme hned poznali o co jde. Já se jenom bojim že 2 dny nebudou stačit na to, aby si řekli jo tohle nám "hned" sedlo jak prdel na hrnec líp než to, co tak dlouho ladíme a šli s tím riskovat Dakar 23. No snad to bude spíš naopak nebo obdobný a konečne se rozhodnou pro fialový pumpičky.
Re: Dakar 2023 první zprávy
To je ten problém s nakopáváním zadku, co řeší celý rok. Přijde mi to asi jako když člověk spadne do žumpy, plave sem a tam a hledá, kde to zrovna nejmíň smrdí. Ovšem vylézt nemůže.
Když postavili Andreje, tak prodloužili rozvor (požili stejný podvozek jako pro "Lochnesku") a přesunuli hmotnost (rezervy uprostřed) ke středu auta pravděpodobně kvůli snížení podélného momentu.
Jenže se ukázalo, že tlumiče FRT jaksi není možné naladit tak, aby to fungovalo. Když se tlumiče změkčí ekvivalentně k hmotnosti, tak to nevydrží a roztrhnou se a když se naladí tak, aby vydržely, tak je zadek moc tvrdý a nakopává. Což koneckonců všichni několikrát viděli.
Nabízejí se dvě řešení. První je komplexní a sice trochu pozdě ale udělal ho Prokop přechodem na ty fialové tlumiče z Holandska. Druhé je řešení u MMT ve stylu když nejde Mohamed k hoře musí hora k Mohamedovi.
Jak u Andreje, tak u Jendy a Čendy přesunuli zase všechno dozadu, čímž dotížili zadek tak, aby příliš tvrdé tlumiče měly dostatek hmoty k tlumení a začaly fungovat. Další vlivy tohoto řešení na celkové chování auta se už doladí jezdecky.
Když postavili Andreje, tak prodloužili rozvor (požili stejný podvozek jako pro "Lochnesku") a přesunuli hmotnost (rezervy uprostřed) ke středu auta pravděpodobně kvůli snížení podélného momentu.
Jenže se ukázalo, že tlumiče FRT jaksi není možné naladit tak, aby to fungovalo. Když se tlumiče změkčí ekvivalentně k hmotnosti, tak to nevydrží a roztrhnou se a když se naladí tak, aby vydržely, tak je zadek moc tvrdý a nakopává. Což koneckonců všichni několikrát viděli.
Nabízejí se dvě řešení. První je komplexní a sice trochu pozdě ale udělal ho Prokop přechodem na ty fialové tlumiče z Holandska. Druhé je řešení u MMT ve stylu když nejde Mohamed k hoře musí hora k Mohamedovi.
Jak u Andreje, tak u Jendy a Čendy přesunuli zase všechno dozadu, čímž dotížili zadek tak, aby příliš tvrdé tlumiče měly dostatek hmoty k tlumení a začaly fungovat. Další vlivy tohoto řešení na celkové chování auta se už doladí jezdecky.
Filip Nikl
Re: Dakar 2023 první zprávy
Několikrát se zmiňovalo, že Dakar bude o dvě etapy delší. Nakonec bude MP rád, že mají sebou více sad čehokoliv. I kdyby rychlo test úplně nevyšel, určitě bude snaha fialky zkusit aspoň v nějaké etapě....
Hm, tak Čenda má barevně vodorovně dělenou masku chladiče. Spodek černá, nahoře oranžová. Logo MM technology šlo do červené. Nad světly přibyl světlemodrý ornament z linek a modré linky nad blatníkem jsou dvě.
Hm, tak Čenda má barevně vodorovně dělenou masku chladiče. Spodek černá, nahoře oranžová. Logo MM technology šlo do červené. Nad světly přibyl světlemodrý ornament z linek a modré linky nad blatníkem jsou dvě.
Re: Dakar 2023 první zprávy
Jj, maji to zase o fous hezci...
Re: Dakar 2023 první zprávy
To je zajímavé s tou váhou na zadek auta u Macíků, já myslel že žádný problém s nakopáváním zadku v žádným případě neexistuje, všechno jsou to jenom pomluvy a závist, protože maj nejlepší podvozek co kdy na Dakaru jel .
Re: Dakar 2023 první zprávy
"Holátko" Tomáše Tomečka jede servisovat vysavače do Dakaru
Zdroj FCB TT na odkaze: https://www.facebook.com/TomasTomecekTatra
Zdroj FCB TT na odkaze: https://www.facebook.com/TomasTomecekTatra
Re: Dakar 2023 první zprávy
moc nechápu u Prokopa ty tvary na autě (respektive chápu, ale takhle?), jak dlouho si myslí, že mu to tam v etapě zůstane? hlavně teda ten zadek?
Re: Dakar 2023 první zprávy
Snaha odhodit pytel vzduchu za autem je asi jasná. Je to kompromis naroubovaný na stávající auto. Jel s tím ostrý dlouhý závod, takže ozkoušeno je.
Větší průser vidím v tom, že ev. nedoveze do cíle loga partnerů, vylepených na boudě z důvodu její ztráty, než obnovení aero ztrát...
Větší průser vidím v tom, že ev. nedoveze do cíle loga partnerů, vylepených na boudě z důvodu její ztráty, než obnovení aero ztrát...
Re: Dakar 2023 první zprávy
tady je důvod
https://www.facebook.com/prokopmartinof ... 626801322/
Ozkoušené v Maroku,zjevně to drží....
https://www.facebook.com/prokopmartinof ... 626801322/
Ozkoušené v Maroku,zjevně to drží....
Re: Dakar 2023 první zprávy
Z hlediska pevnosti a uchyceni bude ten aerodynamicky kryt podobny jako vyklopny zadek u bugyn, ktery byva vcetne bocnic, nebo jako vyklopne pevne bocnice/zada u nakladaku. Ulezeni bude dimenzovane tak aby to za ostre jizdy neupadlo a kdyz se s tim prasti nebo se to otoci pres strechu tak upadla cast krytu je nejmensi problem bez ktereho se da jet a v bivaku bud nasadi nahradni kus ktery si vezou a nebo ho tam ani davay nemusi a pojedou v lonske uprave.
Z hlediska ztraty prostoru pro sponzory maji bez krytu cca stejnou plochu jako lono kde vzadu nemely reklamu skoro zadnou.
Podle fotek to vypada ze pod tim krytem je jeste prilepena konstrukce ktera nejspis soucasne plni roli vyztuhy, stredove opery o ram a vedeni vzduchu od chladicu. S pevnosti samotneho krytu by tedy problem byt taky nemusel
Z hlediska ztraty prostoru pro sponzory maji bez krytu cca stejnou plochu jako lono kde vzadu nemely reklamu skoro zadnou.
Podle fotek to vypada ze pod tim krytem je jeste prilepena konstrukce ktera nejspis soucasne plni roli vyztuhy, stredove opery o ram a vedeni vzduchu od chladicu. S pevnosti samotneho krytu by tedy problem byt taky nemusel
Re: Dakar 2023 první zprávy
Aleš volně přeloženo:
Nová pravidla pro kamiony nejsou ještě nyní....Pro příští rok (DKR24) asi budeme muset udělat kompletně novou stavbu, abychom jim vyhověli.
Martin Macík:
Čenda postaven podle nových pravidel...
Nová pravidla pro kamiony nejsou ještě nyní....Pro příští rok (DKR24) asi budeme muset udělat kompletně novou stavbu, abychom jim vyhověli.
Martin Macík:
Čenda postaven podle nových pravidel...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 42 hostů