Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, -Ondra-

Odpovědět
Mechoš
Příspěvky: 200
Registrován: čtv úno 04, 2010 4:57 pm

Re: TGL 12.220 vs 12.250

Příspěvek

Označení podvozku BB - list.péra - list.péra, BL - list.péra - měchy, BLS list. péra - měchy (tahač)
úte črc 17, 2018 6:33 pm

david
Hlavní admin
Příspěvky: 5752
Registrován: úte úno 28, 2006 8:41 am
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: TGL 12.220 vs 12.250

Příspěvek

Ano čtyřválec 220tka má dvě turba.

Důležité na kvalifikovanou odpověď je vědět, kolik to auto bude vozit. Pokud víc, tak raději šestiválec 250k, z důvodu větší životnosti a s rostoucím zatížením i stejná či menší spotřeba než s 220k. Ale pokud bude vozit lehký věci (a zpátky prázdnej) a pokud bude vhodná a pěkná 220tka za dobrou cenu, tak bych se toho úplně nebál. Nicméně větší životnost bude mít šestiválec.
čtv črc 19, 2018 7:24 pm

david
Hlavní admin
Příspěvky: 5752
Registrován: úte úno 28, 2006 8:41 am
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: MAN TGL

Příspěvek

Jo a jakej vlek by to mohlo/mělo časem tahat? Jednoosý tandem? Se spodním závěsem? Nebo horním (horní závěs zkracuje možnou ložnou plochu).
čtv črc 19, 2018 7:27 pm

vanhouten
Příspěvky: 4
Registrován: čtv srp 31, 2017 10:04 am

Re: MAN TGL

Příspěvek

díky za odpověď.

Jelikož si zboží vozíme pro sebe a auto samo na sebe nevydělává přímo, tak u nás bude jezdit fakt dlouho. Z toho důvodu chceme ať je co nejspolehlivější, i proto bysme raději brali ten 6ti val. Co se týče váhy, tak to je hodně individuální. Veze to tolik, kolik toho lidi objednají :-) Někdy jsou 3 palety po 200 kg (na to máme Iveco Dailinu s plachtou), někdy máme i 25 palet po 350 kg/ks :-) , takže i z toho důvodu chceme raději ten 6val. Vlek to snad nebude tahat nikdy (pevně v to věříme :-) ). Na těch pár dní v roce, kdy by ho bylo potřeba, může řidič otočit trasu na 2x (vlek by víceméně krom vánoční sezony stál na place).
pát črc 20, 2018 2:23 pm

Uživatelský avatar
fahrer
Příspěvky: 661
Registrován: ned čer 08, 2008 1:51 pm

Re: MAN TGL

Příspěvek

Ty dlouhy kusy 20 a 22 palet jsem videl hlavne ve Francii a obcas Italii.
pát črc 20, 2018 4:00 pm

vanhouten
Příspěvky: 4
Registrován: čtv srp 31, 2017 10:04 am

Re: MAN TGL

Příspěvek

to už je trochu z ruky. V německu se taky dají sehnat a je tam i nějaký výběr. Pár kusů jsem našel i v holandu.
pát črc 20, 2018 4:21 pm

kaviscz
Příspěvky: 1
Registrován: sob lis 08, 2014 6:27 pm
Bydliště: Horní Benešov

MAN TGL 10.180 zkušenosti

Příspěvek

Zdravím pánové,
mám možnost koupit TGL 10.180 , Je v tom 4-válec D0834, euro5. Nejezdíte s tím někdo? Zajímá mě spolehlivost motoru, náklady , spotřeba , co můžu čekat že se podělá, na co se mám při koupi podívat apod. Doteď jezdím na DAFu 45 se šestiválcem a nějak se mi do toho 4hrnku nechce...
Děkuji.
čtv zář 20, 2018 1:02 pm

Zrzek19.33TBV
Příspěvky: 233
Registrován: stř kvě 02, 2018 1:05 pm

Re: MAN TGL

Příspěvek

Na firmě máme 3x12.240 skříň na 24 palet bez čela. Nosnost 5,2t, spotřeba okolo 20 na 100 na dálkách. Jen ty manévrovací schopnosti jsou horší. Kde se otočí autobus nebo návěs má m problémy. Vstřiky tak 300tkm auta mají jen běžnou údržbu, ale vcelku drží. To 8.180 je něco jinýho věčně řeším nějaký problémy s čidlama na cokoliv. Asi opravdu kus od kusu.
ned zář 23, 2018 10:50 am

gonzales
Příspěvky: 1031
Registrován: pát úno 20, 2009 7:35 am
Kontaktovat uživatele:

Re: MAN TGL

Příspěvek

SMOLO Hydraulics s.r.o. - Autorizovaný dealer HMF, více informací o nás naleznete na www.nastavbytrinec.cz nebo www.hmf.cz či na facebooku: SMOLO Hydraulics
pát dub 05, 2019 10:03 pm

Uživatelský avatar
chameleon
Příspěvky: 111
Registrován: sob pro 29, 2012 10:59 pm
Bydliště: Vysočina

Re: MAN TGL

Příspěvek

Nyní jezdím s MANem 12.220 - čtyřválec a automat (6ti rychlostní) korba 2,45x8 Na vejšku má auto 4m, takže celkem nářez. Střídám to s druhým co je o 5 let novější a je 6válec, kratší skříň s čelem a 8 manuál. Docela zajímavé sednout z jednoho do druhého... Jezdil jsem před 12 rokama s LIAZ 100, 110, 150 a 300, občas Tatra 148 a 815 a podobné střepy té doby a nyní si chrochtám.....
úte črc 16, 2019 7:46 pm

Uživatelský avatar
vodic216
Příspěvky: 505
Registrován: sob lis 10, 2012 6:46 pm
Bydliště: Martin

Re: MAN TGL

Příspěvek

Obrázek Obrázek
čtv zář 05, 2019 10:48 pm

shakimb66
Příspěvky: 2
Registrován: ned črc 14, 2019 11:16 pm

MAN TGL

Příspěvek

kod 3779 Tlak rozdelovace.Unik v dusledku vyrovnani mnozstvi,prilis vysoky
udela to jen po prazdnu,vetsinou z kopce s motorovkou,a nebo obcas po rozjeti po pauze
Kde hledat,co opravit,pripadne vymenit?
dekuji za odpoved
sob říj 12, 2019 5:12 pm

electro460
Příspěvky: 65
Registrován: pát kvě 11, 2018 9:05 pm
Bydliště: Morava

Re: MAN TGL

Příspěvek

1.zkušebně vyměnit davkovaci ventil na čerpadle
2.netěsnost vstřikovaču
3.tlakovy ventil (DBV)
Osobně bych to tipnul na některou trysku ale bez testu vstřikovaču to nejde.
sob říj 12, 2019 8:46 pm

Uživatelský avatar
chameleon
Příspěvky: 111
Registrován: sob pro 29, 2012 10:59 pm
Bydliště: Vysočina

Re: MAN TGL

Příspěvek

Tak dnes vlajková loď MAN 12.220 prošel bez ztráty kytičky technickou, jen se vyměnila žárovka mlhovky, osvětlení RZ a jedna pouička na boudě.... Vše napohodu.

https://gloriet77.rajce.idnes.cz/Vozovy_park...../
pát pro 06, 2019 8:02 pm

Uživatelský avatar
Luďa
Příspěvky: 1426
Registrován: sob říj 31, 2009 10:24 pm
Bydliště: Nížkov (ZR) - Brno

Re: MAN TGL

Příspěvek

Trošku oživým téma.
Mergla mám v servisu, tak sem dostal zanovního MANa jako nahradku.
Rok 2009 (MAN) proti 2016 (MB), manuál vs automat, 700 000 vs 300 000 km 180PS vs 230PS a hlavně celková 8,8 vs 15 tun.
Ale to pohodlí v MANu. Kam se Mergl hrabě. Rozsah a možnosti nastavení. Z MB mě bolej záda a radši nic.

Obrázek
Obrázek. Obrázek. Obrázek

A brzo po ránu
Obrázek. Obrázek. Obrázek. Obrázek. Obrázek. Obrázek. Obrázek
Když se potíš u polívky - jsi zdravý.
Když se potíš u acylpyrinu - jsi nemocný.
Když se potíš u sexu - jsi starý.
Když se potíš u práce - jsi blbý
úte led 18, 2022 9:06 pm

Odpovědět

Zpět na „MAN“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů