Moderátoři: Leoš H, Olda, martin_100, Hynek, mc.cvok

Odpovědět
red.bill
Příspěvky: 179
Registrován: sob dub 12, 2014 6:55 pm
Bydliště: Mrklov

Re: V3S

Příspěvek

Malůvku netřeba, potřebuješ 3cesťák kterým budeš přepínat tlakovou větev, tím pojede buď ruka nebo sklopka. Zpátečky přijdou zpátky do nádrže, žádná složitost...

To elektrický čerpadlo je stejně k ničemu, nebude stavěný na trvalý běh, takže nemůžeš vyřadit mechanický... u těhlech verků mi ani nikdy nechybělo, pokud ti padá nafta tak si pořádně oprav celý vedení pal. soustavy.
ned dub 10, 2022 8:49 am

peter gasparovic
Příspěvky: 4344
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Re: V3S

Příspěvek

Red. Bill-opýtam sa úplne blbo, ale k čomu 3cestak na prepínanie??? V kabíne cez tiahlo zapnem čerpadlo u nohy , čerpadlo sa točí, nič sa nedeje. U pravej ruky mam tiahlo priamo na majler, dám ho hore, korba sa vyklapa, dám do do 2/3 korba sa zastaví, dám ho dole, korba ide dole.
Takže počítam, ze pokiaľ nebudem manipulovať s ovládaním korby, pôjde my ruka, bez toho aby sa to hadalo, alebo sa pletiem??
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
ned dub 10, 2022 10:18 am

red.bill
Příspěvky: 179
Registrován: sob dub 12, 2014 6:55 pm
Bydliště: Mrklov

Re: V3S

Příspěvek

To se pleteš, protože pokud korba stojí zvednutá nebo jí sklápíš a máš puštěný čerpadlo tak olej z rozvaděče proudí volně zpátky do nádrže = nemáš tlak = nepůjde ti ani ruka. Musel bys ty rozvaděče zapojit do serie(výstup z jednoho na vstup do druhýho) a tady je problém, že normální rozvaděč na to nejde použít(dřív nebo později z něj začne kolem ovládání valit olej). Na tohle potřebuješ rozvaděč s tlakově zatižitelným výstupem = složitý, drahý atd... Už nevím jak přesně vypadá ten ventil co ovládá sklápění(jestli by šel nahradit právě tím spešl jednosekčním rozvaděčem, ale je to spousty bastlení s vypínánim v koncový poloze, předělat hadice atd...) Jak je řešeno sklápění u M1 a M2 netuším už vůbec. Ten 3 cesťák je nejjednodušší cesta(minimum úprav), oboje současně stejně nikdy nepoužíváš, ruku ovladáš z venčí tak s přepínáním není problém. Pustíš si tlak jen do jednoho, podle toho co chceš ovládat... Ještě by to šlo řešit přes dělič průtoku místo toho 3cesťáku ale zase drahý, navíc si rozdělíš průtok třeba půl na půl = oboje bude pomalý, nebo použiješ jiný poměr a pak bude strašně pomalý jen sklápění...

Nevím jaký přesně je převod na čerpadlo u sklopky, u valníku to bylo úplně jinak.Tam byla vpodstatě převodová závislost. Abys u něj pustil čerpadlo nestačilo ho jen pákou zařadit(jako u sklopky), musel jsi vyřadit redukci a zařadit nějakou rychlost(většinou 3). Třeba ještě bude muset laborovat s čerpadlem aby ruka nějak kloudně chodila... Známý u M6 sklopky má i ruku a řešený je to právě přes 3cesťák... Řešá se tak i kontíky s rukou ale tam je třeba už přepínání elektrický...
ned dub 10, 2022 1:25 pm

peter gasparovic
Příspěvky: 4344
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Re: V3S

Příspěvek

Red.bill - diky moc, teraz už to chápem. Takže 3 cestak dat na hadicu z čerpadla, a na jednu stranu to bude ovládať ruku a na druhu stranu to bude ovladat korbu. Môžem potom hadice z prepadu ruky a korby spojiť do Tecka bez 3cestaku, alebo tam tiež musím nejaký ventil vraziť, aby sa to nehadalo?

Inak korba je ovládaná lankom, ktoré ťahá za ventil pod majlerom. Na sklápacie zapinam iba u zidle cerpadlo tiahklom a jeho pohybom do predu, akoby u navijaku.

U žeriavu to mam tak, práve ako píšeš, musí sa dat neutrál, vyradiť neutrál na prevodovke a potom sa dá kvalt - jj 3 vecsinou a zapne tiahklom čerpadlo
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
ned dub 10, 2022 4:03 pm

red.bill
Příspěvky: 179
Registrován: sob dub 12, 2014 6:55 pm
Bydliště: Mrklov

Re: V3S

Příspěvek

Ano 3cesťák přesně jak píšeš. Koukám, že jsem to napsal blbě, ne při sklápění korby ale při jejím spouštění, jde olej volně do nádrže.

Jo lanko vím, že tam je. Ale nevybavuju si, jak ten ventil vypadá. Jestli by ta vratka z něj šla tlakově zatížit. Problém by mohl nastat v momentě kdy už ten ventil bude vyběhanej a prouští. Při zatížení ruky se ti taky klidně může začít zvedat prázdná korba... Tohle všechno ten 3cesťák eliminuje. Vratky lze spojit normálně přes Tčko, tam už žádný 3cesťák netřeba. Nevím jakou ruku máš v plánu, pokud tam filtr není uvažoval bych o jeho doplnění když už se v tom šťouráš.
ned dub 10, 2022 5:00 pm

153
Příspěvky: 1024
Registrován: stř led 24, 2018 1:42 pm

Re: V3S

Příspěvek

To elektrické čerpadlo tam bylo, hlavně při provozu na benzín a vydrželo se točit klidně celý den. V zimě, když bylo -30°C, a armáda lila do nafty petrolej (za hluboké totality), tak jsi musel mít to čerpadlo zapnuté stále, jinak se to po pár set metrech zastavilo. Na benzín jsem s tím nikdy nejel a i takhle jsem s tím jel jen 2x. Ale je to už spoustu let.....
Jinak ten red.bill z "Merkloua" má pravdu, musíš tam dát ten trojcestnej kohout, jinak by mohly být problémy. Já jsem to takhle měl na kontejneru, ale ruku jsem měl, kvůli úspoře hmotnosti, na valníkovém kontejneru, který jsem natahoval, jen když byl třeba a měl jsem ji připojenou přes dvě hydraulické rychlospojky. Měl jsem tam ten trojcestný, ručně ovládaný, kohout, a hydrauliku jsem měl vytaženou za kabinu a k zadnímu závěsu, abych mohl nakládat i když byl kontejner na zemi vedle autanebo za autem.
Zapojit rozvaděč ruky a sklápění do serie určitě nejde, právě kvůli tomu netěsnění a protékání oleje kolem ovládání.
Každý ten rozvaděč má jinou geometrii a krytí řídících hran šoupátek rozvaděče. Sklopka má pozitivní krytí hran a rozvaděč ruky má negativní krytí, aby to šlo "citlivě " ovládat. Navíc tam ještě vstupuje jestli to má geometrii A, B, nebo C.
Myslím si, že V3s sklopka má čerpadlo jinde, než auto s rukou. Ruka se pohání vývodem na naviják (jako máš na jeřábu) a sklopka má na čerpadlo svůj vývod.
Originál auto s rukou mělo posunutou korbu víc dozadu, aby se mezi kabinu a korbu ta ruka vešla a rezervo to mělo vzadu za nápravou. Tak než něco začneš, tak dobře měř. Sklopka asi posunout dozadu půjde poněkud hůře. Jo, a doufám, že ta sklopka není vana.....
ned dub 10, 2022 5:53 pm

peter gasparovic
Příspěvky: 4344
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Re: V3S

Příspěvek

Obrázek


Ruku som tam už skúšal, je to Hr3001. Medzi korbou a kabínou bol držiak na kolo a kastlik, to som sundal a ruka tam pekne vošla. Preto ten predĺžení valník kvôli rezerve a bedni. Inak ruka filtere ma 2ks 👍🏻
Urobím to ako my radíte.
Takze:

Z nadrze na hydr hadica na čerpadlo, z čerpadla hadica na 3cestny ventil, jeden koniec pak na ruku, druhý na korbu. Prepad z ruky a sklopky spojím a zavedie zpatky do nadrze...
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
pon dub 11, 2022 12:12 am

H_H
Příspěvky: 2
Registrován: pát dub 15, 2022 10:05 am

Spojka

Příspěvek

Zdravím,
mám problém pravděpodobně se spojkou na V3Sce. Začla celkem naráz klouzat. Ať řadím cokoliv auto se ani nehne, jen se při přidání plynu sem tam zatřepe převodovka s motorem a současně to vydá zvuk, jako by celá spojka lítala v bloku, ale ta se při pozorování točí bez házení a kardany mají snahu sebou cukat.
Co mně přijde zvláštní, že se to stalo skoro naráz. (možná klouzala už před tím, ale jezdí s tím hlavně otec na terení redukci a pomaličku, tak to nemuselo jít poznat, jako v případě, že by lítal na 4 po silnici), ale i přesto.

Teď k dotazu:
Je možné spojku povolit těmi čtyřmi štelovacími štefty a tím nechat více zatlačit přítlačák na lamelu nebo je to hloupost?
Mezi packami a vypínacím ložiskem je vůle cca 10 mm (dle příručky má být cca 3 mm) a pedál má dlouhý mrtvý chod a odpor je cítít, až v poslední pětině dráhy (při sešlápnutí, samozřejmě i při povolení jen to je odpor v první pětině dráhy) Dílenskou příručku mám, ale tam se moc štelování spojky nevěnují.

Děkuji za reakce.
Honza
sob dub 23, 2022 9:05 am

red.bill
Příspěvky: 179
Registrován: sob dub 12, 2014 6:55 pm
Bydliště: Mrklov

Re: V3S

Příspěvek

Když nejsou packy opřený o ložisko tak si štelováním spojky nijak nepomůžeš... Buď je totál sjetá lamela ale spíš si myslím, že se utrh unašeč z lamely... bylo trojí provedení buď natvrdo nytovaný, nebo odpružený buď pérama či gumama... podle pamětníků ty odpružený lamely stály za prd... ať je to jak chce budeš muset vylákat převodovku ven...
sob dub 23, 2022 9:41 am

H_H
Příspěvky: 2
Registrován: pát dub 15, 2022 10:05 am

Re: V3S

Příspěvek

Tak jsem s tím štělování neuspěl. Ty čtyři štefty s packama jsou povolený = přítlačák musí sedět plnou silou pružin na setrvačníku motoru, ale spojka stále klouže.
Taky mě napadlo, že se v lamele vytrhnul ten střed, ale zas si říkám, že by to dělalo víc hluku. Každopádně už je to jedno. Jediná cesta je rozborka.

Nějaký tip na dílnu kde by to udělali? Jsem od Drahany (okres Prostějov) Jako asi mě s tím, každej pošle do k čertu.... Dílny JZD v okolí, už jsem zkoušel, ale bohužel ta starší generace se na to dívá z nebe, tak už se není ani koho zeptat.

Tak prosím nějaký tipy na co si dát pozor atd. Prohledal jsem internet, nějaký fotky na Rajčeti, jinak nic. Přijde mi ta spojka podobná jak na TK 14 (malotraktor), tam jsem měnil, tak nějaký středící trn a základ funkce je mi mlhavě znám.

V servisním návodě je to shrnuté v deseti bodech dost stroze.

Neví někdo z Vás přibližnou váhu té převodovky? Jak moc povolit ty přední silembloky motoru, aby motor šel trochu dolů?
Ještě navíc mám verzi S1 a musím nějak zvednout korbu....což bez spojení motor-převodovka taky nepůjde úplně hladce.
Díky za reakce.
ned dub 24, 2022 9:09 pm

peter gasparovic
Příspěvky: 4344
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Re: V3S

Příspěvek

Ahoj. Korbu zdvíhaj žeriavom. Daj páku na sklapanie aby bol otvorený ventil a pomaličky za predok zdvihaj.
Na ráme za kabínou sú 4 sroby, tie vytoc, držia prevodovku, motor podlož zdvihakom, tak aby si mohol plynule zdvíhať a spúšťať. Kardany preč, odpoj čerpadlo pre sklapanie (hadice), vytoc sroby kolo fremy a prevodovka by mala ísť von. Ideálne ju povesit na hák žeriavu a tak ťahať
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
pon dub 25, 2022 10:52 am

Michi
Příspěvky: 1242
Registrován: čtv kvě 07, 2009 7:05 pm
Bydliště: Rousínov (Vyškov)

Re: V3S

Příspěvek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
úte kvě 10, 2022 7:40 pm

peter gasparovic
Příspěvky: 4344
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Re: V3S

Příspěvek

Red. Bill - prosím ta, na v3s čerpadlo olej z nadrze na ruke ťahá vrchom, ci spodkom?
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
úte kvě 10, 2022 11:56 pm

red.bill
Příspěvky: 179
Registrován: sob dub 12, 2014 6:55 pm
Bydliště: Mrklov

Re: V3S

Příspěvek

To se mě na moc ptáš, tak dalece jsem ruku nikdy nezkoumal, jen jsem s ní občas "pohnul"... Tipnul bych si, že sání bude dole samospádem...
stř kvě 11, 2022 4:58 pm

peter gasparovic
Příspěvky: 4344
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Re: V3S

Příspěvek

Práve že nieje. Dole je iba vypúšťak. Inak nič. Vraj trubka do nadrze, hadicu zaliať až k čerpadlu a zapojiť na systém.
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
stř kvě 11, 2022 7:38 pm

Odpovědět

Zpět na „PRAGA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti