Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine
Ty si to moc maluješ. Jen ta ZF mě zabrala dost času. Když si tak vzpomenu - sundat korbu(nebylo v dílně dost místa na sklopení), vyhodit převodovku, vyhodit lamelu, opravit všechno co se odkrylo okolo převodovky včetně elektra, nasadit ZF, zjistil jsem že napasujou držáky převodovky takže pro druhý, převrtat je v rámu, kardan jinak dlouhej - nechat upravit, jiný unašeč na dif, spínač čerpadla tam byl (naštěstí), ale měl jiný drážkování než starý, zjistit drážkování a typ čerpadla, sehnat čerpadlo předělat sání a výtlak hydrauliky, dodělat elektriku (snímač neutrálu, zpátečky-byl jinak, snímač zapnutí čerpadla)... Suma sumárum když pominu že jsem čekal na čerpadlo a podobný proluky tak cca 4-5 dní (celkem 14 dní)
Nějak to však dopadne, auto mě nevydělává, tak může stát jak dlouho chce. Pořád je něco, takže na to tolik času v kuse nebude. Ale nebojím se toho
Nový rámečky jsou na cestě, a jeden 6ti místnej mi zbyde, tak jsem vyřízl díru do tý plastový "přihrádky" pod deskou a vsadil jej tam, takže o další vypínače bude postaráno. Přesunu tam zapínání čerpadla a budou tam nově vypínače na ovládání elektroventilů na hydrauliku sklápění.
Ještě pořeším nákup pár kontrolek, na desce jedna přibude, kdyby náhodou šla jiná převodovka, ať mám sign. i na řady. Elektriku přístrojů mám rozpletenou povyměňovanou a ještě k ní přidám dráty od nových vypínačů a po nastříkání panelů vše vracím.
Nový rámečky jsou na cestě, a jeden 6ti místnej mi zbyde, tak jsem vyřízl díru do tý plastový "přihrádky" pod deskou a vsadil jej tam, takže o další vypínače bude postaráno. Přesunu tam zapínání čerpadla a budou tam nově vypínače na ovládání elektroventilů na hydrauliku sklápění.
Ještě pořeším nákup pár kontrolek, na desce jedna přibude, kdyby náhodou šla jiná převodovka, ať mám sign. i na řady. Elektriku přístrojů mám rozpletenou povyměňovanou a ještě k ní přidám dráty od nových vypínačů a po nastříkání panelů vše vracím.
Tak z www.gamakladno.cz mi dorazily rámečky (jsou jednokusé, ne děléné jako stavebnice co je v autech, ta je tam teda taky..), vypínače a pár symbolů, a z www.adip.cz stylová pojistková skříňka jako originál, několik relátek, a konektory na kabeláž, kterou trochu ještě vylepším a rozšířím.
Dorazily fastony a kleště na ně, tak jsem dodělal elektriku k přístrojovce. Do volnejch polí v konektorech jsem natáhl všemožný dráty pro všechny svoje chujoviny co mě napadly, natáhl jsem novej svazek skrz palubku do toho plastovýho kastlíku kde bude sdružený všechno ke sklápění nástavby.
Praktická informace - do originálních konektorů jsou zapotřebí fastony 5.4mm a sehnal jsem je jen tam kde ty konektory, tj v www.AGIP.cz. Fastony 6.3 kterejch mám několik stovek - nejlevnějc jsem je sehnal na www.BMshop.eu se tam narvat nedaj. Naopak jsou potřeba do konektorů k vypínačům, ty už 6.3 jsou.
Praktická informace - do originálních konektorů jsou zapotřebí fastony 5.4mm a sehnal jsem je jen tam kde ty konektory, tj v www.AGIP.cz. Fastony 6.3 kterejch mám několik stovek - nejlevnějc jsem je sehnal na www.BMshop.eu se tam narvat nedaj. Naopak jsou potřeba do konektorů k vypínačům, ty už 6.3 jsou.
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
DwPeter - Kua chlape, skoda ze si tak daleko Hned by som ta pytal na opravu elektriky na bagru.... Ja o elektrike akurat viem ze sa plati a ze kope Jo a vymenit zarovku tiez viem Inak elektrika na aute je pre mna spanielska dedina.. Nahodou na Karlovarsko nejazdis?? Alebo nechces si urobit vylet a prist??
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
V KV jsem kupoval tu Liazku, hezká krajina. Mám takový tušení, že až si pojedu pro bagr, taky bude z druhý strany země Jako všechno, nic není ve Znojmě když to potřebuju.
Elektrika v Liazce je jednoduchá, dráty nemizí v žádných krabičkách, dají se vysledovat od pojistky až nakonec. Škoda že se aspoň v mojí palubce nehraje na barvy, nedá se spolehnout na to kudy vede živá atd.. Třeba v JEEPech podle barvy vim na co je a kam vede, každej je jinej a podle servisáku a konektorů se daj pěkně hledat. V LIAZu to prostě natáhli jak to leželo a běželo.
To je jedna z věcí na Liazkách pěkná, jsou jednoduchý. I ABS když fabricky dodělávaly, tak je všechno bokem, a je to dobře rozpoznatelný že to jsou jiný dráty, klidně by se dalo jednoduše vyházet Na novým autě, nebo cizím by jedna věc bez druhý nešla.
Elektrika v Liazce je jednoduchá, dráty nemizí v žádných krabičkách, dají se vysledovat od pojistky až nakonec. Škoda že se aspoň v mojí palubce nehraje na barvy, nedá se spolehnout na to kudy vede živá atd.. Třeba v JEEPech podle barvy vim na co je a kam vede, každej je jinej a podle servisáku a konektorů se daj pěkně hledat. V LIAZu to prostě natáhli jak to leželo a běželo.
To je jedna z věcí na Liazkách pěkná, jsou jednoduchý. I ABS když fabricky dodělávaly, tak je všechno bokem, a je to dobře rozpoznatelný že to jsou jiný dráty, klidně by se dalo jednoduše vyházet Na novým autě, nebo cizím by jedna věc bez druhý nešla.
Ještě mě nedorazily všechny potřebné součástky, tak se věnuju jiným věcem, prozatím jsem umístil podsvětlenou zásuvku zapalovače, nechtěl jsem dělat díru k vypínačům, vypadalo by to přeplácaně.
a dokončil polovinu kabeláže od pojistkový části, kam jsem protáhl všemožný dráty, který pak přijdou do třetí pojistkovky a na relátka. Ještě mě čeká část u volantu a průchod kabinou ven.
a dokončil polovinu kabeláže od pojistkový části, kam jsem protáhl všemožný dráty, který pak přijdou do třetí pojistkovky a na relátka. Ještě mě čeká část u volantu a průchod kabinou ven.
Tak elektriku v kabině mám za sebou, na horní poličku sloupkama vytažený nový vedení pro světla na rampu, majáky, 12V pro rádio, CB, a dvojlinky natažený zase dolů ke dvežím, zakončený konektrorama.
V pojistkovým kastlíku přibyla třetí pojistková skříňka a dvě relátka, jedno na světla na střeše a druhý na majáky. Ovládání buď obě dvě věci nezávisle na sobě vypínačema na panelu, nebo po zapnutí jednoho dalšího vypínače páčkou pod volantem, tj při světelný houkačce blikne střecha a majáky, a při dálkovejch s hlavníma světlama bude svítit i rampa. Ještě přibyl spínač couvací signalizace. Napájení pujde ze spětného světla, a kostra se připne přes vypínač v kabině, abych zbytečně nedělal bordel v noci u baráku.
Jediný zádrhel se vyskytl se symboly do vypínačů, český výrobce HLF všechny má, ale prodá od každýho min. 10ks, x7kč, a to se mi moc nechce, tak uvidim.
V pojistkovým kastlíku přibyla třetí pojistková skříňka a dvě relátka, jedno na světla na střeše a druhý na majáky. Ovládání buď obě dvě věci nezávisle na sobě vypínačema na panelu, nebo po zapnutí jednoho dalšího vypínače páčkou pod volantem, tj při světelný houkačce blikne střecha a majáky, a při dálkovejch s hlavníma světlama bude svítit i rampa. Ještě přibyl spínač couvací signalizace. Napájení pujde ze spětného světla, a kostra se připne přes vypínač v kabině, abych zbytečně nedělal bordel v noci u baráku.
Jediný zádrhel se vyskytl se symboly do vypínačů, český výrobce HLF všechny má, ale prodá od každýho min. 10ks, x7kč, a to se mi moc nechce, tak uvidim.
Vyšetřil jsem trochu času, a nastříkal pár věcí do palubovky ať na mě nečumí orezlý a oprejskaný místa, na topení vyměnil prasklý drát, takže už nebudu muset otevírat masku, a pak skompletoval po kompletním vyčištění všeho přístrojové desky. Ještě musim koupit nové hadičky na ostřikovače dokud mám v palubce díru na výměnu, a můžu desku skompletovat.
Trošku jsem si pohrál s ukazateli teploty a paliva, jsou že škodovky, 120cítky, akorát upravený na 24V.
Trošku jsem si pohrál s ukazateli teploty a paliva, jsou že škodovky, 120cítky, akorát upravený na 24V.
Máš to pěkně udělaný, radost pohledět. Kamarád má ROSSy Viza a dvě přístrojovky ho také "čekají", tak mu napíšu ať sem nakoukne na fotky. Co se týče těch kolíbkových přepínačů, ty původní na fotkách vypadají, že jsou od Helly. Ale HLF Hejnice se uvádí jako náhrada Helly a není divu, že jako výrobce to dodává po minimálním počtu 10ks. Zkus EVV-MORAVIA v Kroměříži, ti mají věcí do elektriky hodně a to na náklaďáky, osobáky, traktory, atd. a spínače HLF Hejnice vedou také. Spínač a symbol musí být od jednoho výrobce, protože i když vypadají stejně, buďto tam nejdou zaklapnout nebo tam nedrží (asi úkos nebo nějaký jiný rozdíl ve výrobě). Na Tatrách jsou spínače SWF a ty jsou ještě trochu jiné (v místě, kde se mačkají, mají drážkování). Telefon do EVV mám v práci, ale mají poměrně pěkné internetové stránky.
Ano, máte auto LIAZ, ale jaký je tam motor? Cummins, Perkins nebo Caterpillar?.......Kdepak, auto LIAZ, motor taky LIAZ!
už s EVV jednám, aspoň teda doufám, že pán co mi volal byl od nich ta čekám až se ozve. Zkusil jsem ty symboly co už mám od HLF a jdou dobře, a držej, možná trožku těsnějc, ale dobrý. Teď pro změnu čekám na hadičku do ostřikovačů zrovna měli v mototechně vyprodanou, tak až ve středu, to už bude všechno. Nad ROSSem jsem přemejšlel taky, ale v době kdy jsem auto chtěl, tak žádnej nebyl. Dneska vím aspoň o dvou a jeden dokonce kontejner ale už měnit nebudu. Další náklaďák pak někdy bude 3 náprava.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 45 hostů