Stránka 213 z 215

Re: řada 300

Napsal: pát led 07, 2022 10:01 am
od red.bill
Jak už psal kolega to jsou spínače na kotrolky tlaku. Je víc druhů podle tlaku při kterém rozpínají, některé i spínají... Ještě by to mohl dělat spínač neutrálu, protože řady to přeřazuje pouze když je řadička v neutrálu(jak přesně to tam je udělaný ale nevím). Dokud řadu nepřeřadí, měla by být páka blokována, stejně jako by měla být blokována zpátečka ve velký řadě. Jak přesně to funguje by ti ale řekl Michi. Ještě mě tak napadlo mluvíme o pragovácký převodovce, ne o ZF? Ikdyž ZFka, co jsem potkal, měly "bouchačku", řady jsi řadil vychýlením řadičky do boků. Ale mohly to být nějaký překopy z něčeho...

Re: řada 300

Napsal: úte bře 29, 2022 7:32 pm
od Michal(zetor)
Tak se na vás zase obracím o pomoc. Začal mu týct olej z koncáku na zadní nápravě tím velikým guferem. Tak jsme to rozdělali dali nová ložiska (to zadní nejde sundat) takže se muselo rozříznout. Dalo se nové gufero, nové ložiska a rovnou obložení. Sesadili sme to a po 50 km jízdy zase olej šel ven, celý kolo od oleje zevnitř. Tak jsme to znovu rozdělali a přišli jsme na to že jsme při montáži asi poškodili gufero. Je to debilně udělaný ta těžká náboj s ložiskem a guferem se tam teda blbě dává.
Takže zase rozřiznout ložisko (to nové) Dát nové gufero a ložisko. Ted sme si pozvali víc lidí aby dva drželi tu těžkou náboj, další jí středil do roviny a další bouchal aby tam vlezlo to zadní ložisko. Hrozná práce.
No nic a ted to teče zas. Prostě to nechápu proč se ten olej zas tlačí ven.
Nemáte s tím někdo zkušenost co děláme špatně? Dělali jsme tohle poprvé.
A ještě jak je řešená náplň v nápravě to je jedna hladina koncáky a diferák? Děkuji

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: řada 300

Napsal: stř bře 30, 2022 8:37 pm
od Melda
Předpokládám, že u těchto novějších nábojů Madara je těsnění provedené stejným způsobem jako u nábojů starších, kde byl problém v rozměru průměru kotouče v replice po kterém jezdil břit gufera. Kotouč je těsněn na čepu O kroužkem a je na něm nasunut docela na těsno. Já kupoval kotouče na po třetí, byly menší na průměru i 1,5 mm. Jestli je to utěsněno jinak, tak nemůžu sloužit. Ten kotouč je vidět vzadu na čepu.

Obrázek

Re: řada 300

Napsal: čtv bře 31, 2022 7:59 pm
od Michi
Já to dělal před rokem a půl a popravdě jsem to tam dával sám. Máš tam správné gufero? Nemyslím stejné jako tam bylo, ale správné? Já tam měl podle katalogu jiné... Jak dlouho to jezdilo před tím než to začalo téct?

Obrázek Obrázek Obrázek

Re: řada 300

Napsal: čtv bře 31, 2022 8:04 pm
od Michi
Myslím že mám ještě jedno někde skované, protože jsem bral pro sichr jedno záložní. Zítra se zkusím podívat na rozměr...
Jo a diferak má svou náplň a koncák taky, ale nápravou je to propojené. Plní i vypouští se každé zvlášť.
Přemýšlím nad tím ložiskem. Já s ním nic dělat nemusel...

Re: řada 300

Napsal: čtv bře 31, 2022 8:15 pm
od Michi
Já vím proč všechno fotím...
Co tam máš ty?
Obrázek

Re: řada 300

Napsal: čtv bře 31, 2022 11:16 pm
od Michal(zetor)
Kluci děkuji za reakce. Gufero tam bylo a dáváme 160x190x15 GP (Si)
No předtím to bylo taky pochcané, ale měl tam malo oleje tak proto asi tolik neházela. Jinak k tomu plnění takže když natočím vypouštěcí zátku víka reduktoru uplně dolů tak ta nálevací (je zároveň kontrolní)? Je cca v prostřed nápravy, tím pádek je jedna rovina hladiny oleje koncáky a diferák ok?
K tomu ložisku....srazit se musí protože gufero nepřeleze přez to ložisko. A to ložisko tam drží kurva hodně....pokaždé ho musíme rozbít (rozříznout)
Jinak neměnili jsme jedině ten plech s tím kroužkem co po něm chodí břit gufera a tam je cítít drážka....tak jedině že by to dělalo tohle jinak už nevím. Ted to budem rozdělávat po třetí.....
Hele a když tam s tím najíždíš ložisko to zadní máš položené v misce v náboji( koncáku jo?) za ním natlučené gufero zároveň s nábou a nasouváš to na hřídel jak ti to jde? Suvně ne co? My musíme tlouct jinak to tam nejde.

Re: řada 300

Napsal: čtv bře 31, 2022 11:20 pm
od Michal(zetor)
Nemáme k tomu ani katalog nic takže to stojí za prd....

Re: řada 300

Napsal: pát dub 01, 2022 7:53 pm
od Michi
No já mám právě gufero 155, není to ta chyba? Zkoušel si ho nasadit? Měl jsem koncák na repas a pán mě přesvědčoval, že tam patří jiné gufero...
Já jsem asi ložisko stáhnul, nejsem si úplně jistý. Ale určitě jsem ho nedevastoval. Potom jsem narazil vnější kroužek do koncáku i s guferem a normálně jsem to nasadil na nápravu. Potom jsem to postupně dotahoval a protáčel, aby si to sedlo. Dělal jsem to sám...
Olej vypusť jak z koncáků, tak z diferáku. Do koncáků zpátky cca 2x 2,5l a diferák cca 6l (máš tam kontrolní šroub u zavěšení zátěžáku).

Re: řada 300

Napsal: pát dub 01, 2022 7:57 pm
od Michi
viewtopic.php?p=749180#p749180
Ty máš nápravu jako já že? Ona je totiž trochu jiná. Byl to asi poslední model a neudělali jich moc. Pozná se to podle těch prohlubní u šroubů. Všichni mě přesvědčovali, že je to stejný uvnitř. Ale jen vypadá stejně, jiné je to v ložiskách a guferu...

Re: řada 300

Napsal: pát dub 01, 2022 8:01 pm
od Michi
A jestli ti to ložisko jde tak ztuha, tak si vem šmirgl a lehce tu hřídel ošmirgluj, aby tam šlo lechce naklepnout...

Re: řada 300

Napsal: pát dub 01, 2022 10:52 pm
od Michal(zetor)
Ano podle fotek máme stejný nápravy. A podle katalogu co se dívali v prodejně ND by tam mělo být tohle gufero 160x190x15. Ale asi to tak bude protože ten kroužek po kterým těsní to gufero tak má 160 mm průměr. Akorát že v něm je vydřená rýha. Tak ted sme koupili novej ten kroužek s tím plechem. Tak snad už to musí bejt dobrý jinak nevím.
Jo to ložisko nám tam nejde moc dobře to zadní právě. Drží tam neuvěřitelně. Podařilo se nám ho cca 1 cm odrazit od dorazu pomocí majzliků, ale pak už se nebylo kde opřít a dal to nešlo. Tak jsme upravili 3 packový stahovak (prodloužili ho) ale ten to prostě na tu délku nestáhl a kroutil se celej. Takže sme ložisko rozřezali.
Tím smirkem sme to brali, ale asi málo ještě to zkusím poleštit no.

Re: řada 300

Napsal: sob dub 02, 2022 6:45 am
od Michi
Podívej se nahoře na nápravě (teď nevím jestli vlevo nebo vpravo) z vnitřní strany u pera je odvzdušnění. Takový zašroubovaný cca 3cm dlouhý kus a navrchu by měla být gumová krytka. Zkus jestli je průchozí. Ještě by se ti mohla tlakovat náprava a to gufero může být nejslabší místo

Re: řada 300

Napsal: sob dub 02, 2022 2:39 pm
od Michi
Odvzdušnění je vlevo pod perem

Obrázek Obrázek Obrázek

Re: řada 300

Napsal: pon dub 04, 2022 11:57 am
od Michal(zetor)
Dekuji za obrazky katalogu. Na odvzdusnovak kouknem. A prosim te vsimi jsme si ze kazda pakna brzdova je trosku jina. Ma to tak byt nevis? Jedna je jakoby delsi a jedna kratsi. Myslim ten zobak co jde do esicka brzdoveho klice. Jestli to tak ma byt tsk ktera ma byt nahore a ktera dole? Dekuji