Pokec o AETRu, profesních průkazech, pravidlech, zákonech, apod.

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

kwk
Příspěvky: 6
Registrován: pon črc 06, 2020 11:08 am

Švýcarsko a problematika clení

Příspěvek

Zdravím,

chci se Vás zeptat, zda byste mi mohl někdo ochotný vysvětlit stručně pár věcí:

Přeprava z např: SK, HU do CH
Bude mi vystaven tranzitní doklad, jak poznám, zda stačí pouze ukázat tranzitní doklad na celnici a projet - tzn. mohu projet přes jakýkoliv hraniční přechod?
Kdy naopak poznám, že musím na spedici a pak na celnici?
Slyšel jsem o tranzitních dokladech t1, t2, samotném T, a pak o "Eu-čku".
Mám v tom zmatek, dokázal by mi někdo trpělivý vysvětlit?
Absolutně nemám zkušenost s ježděním do CH, ale pouze po vnitru CZ.

Děkuji vám a mějte se.
ned říj 25, 2020 7:08 pm

didi
Příspěvky: 1624
Registrován: ned úno 22, 2015 8:51 pm
Bydliště: morava

Re: Švýcarsko a problematika clení

Příspěvek

Zkusím ti poradit, nebyl jsem ve sweizu už pár let, ale snad se nic nezměnilo. Naložiš tedy v Maďarsku a buď ti dají celní papír přímo na nakládce nebo tě pošlou zaclit na celnici. Pokud by ti dali T1 tak na švýcarských hranicích jdeš k okýnku tranzit první D pak CH no a jedeš na určenou vnitro celnici kde jdeš na spedici a tam tě vyclí. Spíš na 99% dostaneš papír EU, stím dojedeš na švýcarské hranice. Zajdeš na spedici, tam ti vystaví papíry pro celníky, první jdeš k Němci pak Švýcar pak spedice zpět a válíš na vykládku. I tu T1, ale můžeš vyclivat na hranicích. Pro tebe je důležité název spedice která tě vyclí a kde.!!!Nezapomeň na dálnici.
ned říj 25, 2020 7:34 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11897
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Re: Švýcarsko a problematika clení

Příspěvek

tak především....čím pojedeš .... dál odesílatel, či spedice většinou mají smluvní spedici na CH hranicích, která je odbavuje ...to by Ti měli vše říct-napsat..je to součást dispa, to že budeš mít téčko ještě neznamená, že můžeš jet ...většina dovozu si nechávají CH firmy rovnou proclít "propapírovat" rovnou na čáře......
takže vyrazíš , dojedeš na čáru ....na všech je parkoviště a vyřídíš si spedici , nebo se zeptáš prostě ...oni ti poradí co máš dělat a kam jít (ale měl bys to mít v dispu) a hlavně !!!!! mýto ...potřebuješ malej TP ..teď nevím jestli eurolicenci a jakou emisní normu má auto ..už přesně nevím.... vyřídíš si čipovou kartu , která je na to konkretní tvoje auto a SPZ ..až jí budeš mít , musíš do automatu ji zaregistrovat do systemu, že vjíždíš do CH ...vyjede Ti papír , který potom jeho jednu kopii odevzdáš na celnici i se zaplacenýma najetýma km po CH na celnici při výjezdu , případně u okýnka ....
takže:
-napsat si stav km + vzít sebou doklady
- spedice-papíry...
- čip karta na auto a mýto
-registrace vjezdu do CH
-papíry od spedice a fííííí (samozřejmě vždy za celníkem!!!! )
nazpátek pokud po prázdnu :
-parkoviště -napsat stav km
-automat -zaplatit mýto
-ch celník -zkontroluje platbu mýta a dá štempl někdy je to u okýnka že nevylejzáš ...záleží na konkretní hranici
myto -automat bere všechny možný karty v pohodě...
- !!!!! nesnaž se fixlovat najetý km po CH !!!!!! piš to poctivě radši jeden připiš ..... nestojí to za to při případný kontrole :wink:

snad sem nic nezapomněl ....snad někdo doplní ..už sem tam nebyl víc jak rok
-a fííí
---------------------------

jo ještě taková celkem "nepodstatná věc" od 22-05 je zákaz po CH a zavřený hranice , a na čáře večer málokdy zaparkuješ, tak s tím počítej ... na Basel skoro vůbec , Thaygen hodně špatně ..záleží kudy Tě pošlou ...počítej že když jedeš prvně tak to kolečko obnáší někdy i 3 hodky , než zjistíš co a jak,,, než se vůbec dostaneš na parkoviště a pod .... papíry jsou většinou do hoďky.... :wink:
Naposledy upravil(a) martin440 dne ned říj 25, 2020 7:59 pm, celkem upraveno 4 x.
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
ned říj 25, 2020 7:47 pm

didi
Příspěvky: 1624
Registrován: ned úno 22, 2015 8:51 pm
Bydliště: morava

Re: Švýcarsko a problematika clení

Příspěvek

No spisovatel nebudu, napsal jsi to excelentně.👍
ned říj 25, 2020 7:50 pm

sof
Příspěvky: 3874
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

Re: Švýcarsko a problematika clení

Příspěvek

Na vybavenie ID karty (mýto) treba aj veľký technický preukaz. Stačí kópia.

Kúpa mýta v automate je jednoduchá, je to po Česky. Ale treba si pri zadávaní údajov dávať pozor. Pozor na hmotnosť auta. Nezáleží či ste naložený, alebo prázdny, v automate vždy zadávate maximálnu hmotnosť auta podľa techničáku. U nás s tým malo dosť šoférov problém, cez Švajčiarsko tranzitovali naprázdno a do mýtneho automatu zadali menšiu váhu auta, než maximálnu. A to bolo zle.

Pri výjazde zo Švajčiarska treba dávať pozor na tabule, aby vás gps nepriviedlo na výjazd pre osobné autá. Tam nieje mýto pre kamióny. Môže sa vám stať, že zo Švajčiarska vyjdete bez zaplatenia mýta a to je veľký problém. U nás sa to tiež pár šoférom stalo.
ned říj 25, 2020 11:02 pm

wckr
Příspěvky: 1019
Registrován: čtv čer 01, 2017 6:47 pm
Bydliště: Šumperk

Re: Švýcarsko a problematika clení

Příspěvek

S tou váhou. ID kartu mu uděla svycarsky celník. Podle technicaku. A na automat pak zadava jen 40t a víc.... vzdy i kdyz je prazdny, jak pise sof. Je dobre se nesplest s km... napsat presne pri vjezdu. Pri vyjezdu (pri vjezdu nikdy) se muzou 2km odecist, ale nikdy jsem to nedělal... 50kc, firma nekrachne. Pri vyjezdu napises na ten papirek aktualní stav km, podepises dole a dojdes k svycarskymu celnikovi a on to orazí a jeden si nechá a druhej vrati. Je tam i kolonka na váhu, nekdy sem ji vyplnil a nekdy ne.
Spis je dobre dělat celní papíry na kladivka, někde to kontrolují... není dobre mit tam treba hodinu jen pauzu... Ja tam davam na par minut i kladiva (ale i tak udělam pauzu) a mam od nich pokoj.

Jinak hlavně klid, a připadně ti někdo poradí, bud čech nebo polák. Ja radím skro vzdy kdyz vidím jak tam někdo lítá jak cigán v kukuřici :D

Každa čara do CH je svym zpusobem original, snad vsude je to trochu odlišne.... ale když to dokažou ti neandrtálci co sedí dnes za volantama....proč bys to nedokazal ty
pon říj 26, 2020 8:44 am

jose rabano
Příspěvky: 7510
Registrován: ned pro 02, 2018 8:31 am

Re: Švýcarsko a problematika clení

Příspěvek

Jak pise kolega naposled.kazdy prechod je unikat.velkych je tak pet,ale jsou i mikro.ty jsem taky objevil.dojedes v 15h pod balkon,svycar jde domu bo mu padla a ty stojis do 8h rana tam.ale to je extrem.Tcko doklad mas kdyz tranzitujes.jak proclivas na care a vezes to do svajcu,nemas ho,proclis a jedes slozit.parkovani tam je slabota,ani zony moc neresi.pokud muzu radit,sundej vyzdobu,notas atp.police,antiradar,kameru.neni problem tam nechat 700€jen za otevreny notas,ze v tom mas navi nikoho nezajima.problem je i s vyskou,par cm a platis.je to zvlastni zeme,maji sve zakony a svou hlavu.zeme to je bohata a kazda pokuta je pro tebe likvidacni temer.
pon říj 26, 2020 7:55 pm

Uživatelský avatar
4215
Příspěvky: 4462
Registrován: ned lis 02, 2008 9:32 pm

Re: Švýcarsko a problematika clení

Příspěvek

Zda mohu taky přidat radu, na nakládce se ptej, nestyď se, neb když vyclíváš na hranicích, tak tam je hafo špedic a můžeš tam taky strávit půl dne než se dovíš tu pravou.
Nevím čím pojedeš, zda starým autem, tak už ta karta LSVA-RPLP-TTPCP na auto mohla být vydána a nějaký dobrák ji ztratil, tak počítej, že vydání nové stojí myslím 20 euro. Nová je grátis, ale musíš zjistit u kterého okénka ji vydávají. Myslím že i změna RZ je grátis, jen ti přepíše fixou novou RZ a upraví údaje v systému.
Jak někdo psal, tak každá cesta je originál, ale systém je stejný. Hlavně když nevíš, tak se ptát a ptát.
I starý vlk udělá chybu. Nedávno jsem jel přes Au. Na nakládcemi řekli že T čko mám na celnici. Jak hrdina jsem přijel na Au a frrr do pruhu pro Téčka, cesty nebylo zpět. Tak jsem si dal asi 3krát cestu přes most, než jsem pochopil systém, neb je doba elektronická a papíry ani nemusíš vidět. V jednom okénku CH zoll mi náklad zaclil, v druhém okénku CH zoll otevřel T, a za mostem v Lustenau mi v okénku A zoll Tčko ukončil a vyclil.
A teď mě s tou souvislostí napadla faktická: Když jedeš na EU doklad, přes Lustenau-Au, nebo St. Margarethen,tak se vyclívá na terminálu v Dorbirnu. Je dobré sledovat značky, nespoléhat na GPS.
Naposledy upravil(a) 4215 dne čtv říj 29, 2020 4:20 pm, celkem upraveno 1 x.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
čtv říj 29, 2020 4:15 pm

Uživatelský avatar
4215
Příspěvky: 4462
Registrován: ned lis 02, 2008 9:32 pm

Re: Švýcarsko a problematika clení

Příspěvek

Jo a ještě mě napadla poznámka. Svýcarsko není v EU, tak i když máš neomezený tarif, tak minuta hovoru stojí 36Kč, přijímáš hovory za 18Kč SMS stojí 9,60Kč, internet, to je sebevražda, to už ani nevím, takže nespoléhej na přítele na telefonu.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
čtv říj 29, 2020 4:18 pm

Uživatelský avatar
4215
Příspěvky: 4462
Registrován: ned lis 02, 2008 9:32 pm

Re: Švýcarsko a problematika clení

Příspěvek

A jak psal Martin440: Nesnaž se fixovat s kilometrama piš to poctivě, když zapomeneš radši se vrať a napiš si to. V okénku ti podá kamerku a zkontroluje stav na Tachografu a na papíře. Nejsou blbí, když vidí velký nebo malý rozdíl.
Jednou jsem měl přepravu, že jsem objel celé Svýcarsko, přes Basel, přes jih a vyjížděl jsem na ST. Margarethe. Když viděl ty kilometry, tak jsem šel do kanclu na podrobnou kontrolu, kde pod lupou mi zkontroloval každou čárku.(jezdil jsem tenkrát s kolečkovým autem :D lepší s analogovým tachografem)
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
čtv říj 29, 2020 4:30 pm

Uživatelský avatar
4215
Příspěvky: 4462
Registrován: ned lis 02, 2008 9:32 pm

Re: Švýcarsko a problematika clení

Příspěvek

Na výšku jsou háklivý na Basel, 4 metry a dobře to poznají na konstrukci, hlavně u Schmitzu. Už jsem tam byl nesčetně krát na hofu na kontrole výšky. Jednou jsem i snižoval(zaplať pán Bůh bez fin. ocenění) Někdy tolerovali i 4,06m, podle celníka.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
čtv říj 29, 2020 4:34 pm

Uživatelský avatar
4215
Příspěvky: 4462
Registrován: ned lis 02, 2008 9:32 pm

Re: Švýcarsko a problematika clení

Příspěvek

Závěrem ode mne, na každou novou cestu do CH se dobře připrav. I já to dělám, tzn: Podívej kam jedeš, zda a kde se dá parkovat,co budeš mít za celní papíry, neb CH je hezké, ale malé. A jak psal Jožin: Jsou háklivý na vše co nemá za oknem být.(Ty pokuty jsou likvidační :D :D :D )
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
čtv říj 29, 2020 4:40 pm

Prouza88
Příspěvky: 6739
Registrován: pon bře 30, 2009 3:29 pm
Bydliště: Znojmo

Re: Švýcarsko a problematika clení

Příspěvek

Já tam něco najezdil ale už je to let a změn bude plno..
Kluci už ti to shrnuli, třeba Como ještě vyplňuješ jejich papír a prázdnej jezdíš jinudy a Lichtenštajni sou za jejich hranicama taky kdybys jel spodem Rakouska, pak sou přechody, třeba Widnau kde maut nekoupíš, jen je tam schránka kam to hodíš když jedeš ven prázdnej, jinak tam nic není, oni maj elektronický Švícaři a na Au se taky házelo do schránky..
Malý přechody nedělaj od 5-22, Tčko tranzit ti tam orazí vždy ale..
Bacha na radary maj je tak na 85km/h a nepředjížděj kde nemáš..
Vodafone měl Švícary v Roamingu zóna 1 takže volals zadarmo i tam, jak doma.. a bacha na váhu a ať máš auto a tacho tip ťop :idea:

Až to tam poznáš neuděláš na čáře ani 15m pauzu, s clením hoďku, experti sou tam 3hodiny a sou tam fronty ráno jak sviňa
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
čtv říj 29, 2020 4:49 pm

Uživatelský avatar
4215
Příspěvky: 4462
Registrován: ned lis 02, 2008 9:32 pm

Re: Švýcarsko a problematika clení

Příspěvek

to Prouza88:Kreuzlingen dělá od 6-17.30hod. Spedice do 16.30hod v sobotu od 8.00-12.00hod Tak já Vodafone nemám, mluvím za O2 a T-Mobil. To Widnau vynech, to je pro místní :D :D :D Na Au je taky schránka, ale jistota je mít razítko a je to otázka 3 minut, když zaparkuješ.
Jo a Como, to je kapitola sama pro sebe. Prázdný a tolik kilometrů jsem ještě nenachodil.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
čtv říj 29, 2020 4:58 pm

wckr
Příspěvky: 1019
Registrován: čtv čer 01, 2017 6:47 pm
Bydliště: Šumperk

Re: Švýcarsko a problematika clení

Příspěvek

Jezdil jsem tam každej tyden a mam svycarsko docela rád. Jsem asi jedinej na firmě kdo tam jede bez kecu (někdo tam ani nepojede).
Nebudu tu rozepisovat vyšku vozidla, poličky v kabině, bambulky apod. Byt to tam nemá, tečka. My jsme měli vetsinu navesu 3,90 a byl klid. Na Thayngenu sem zažil řidičku němku, Kterou napoprve upozornil švycar na otevřenej notas za oknem. Za dvě minuty se vratil a dal jí 700CHF... bo ho pipka ani nezavřela :D

Jinak 4250 nemyslíš Wolfurt? Tam se jezdí na spedice. Jinak navigace pro LKW tě nepustí ani pres Margaretu ani pres Lustenau... musi clověk pouzivat hlavu a podívat se kudy má jet. Bo navigace tam má vsude zakaz LKW apod.

Na Lustenau sjedes z dalnice sjezd 23, kruhac doprava, kruhac doleva, jedes furt rovně, na kruhaci rovně a pak doleva pres most... ale když někdo cumi jen na sipku v navi tak to muze byt tři minuty jizdy ve stresu. Na spedici na Lustenau dělala i češka, venku stalval osobak na CZ cislech, nevim jestli tam jeste je.

Na margaretu jedeš přes Hard a Fussach. Za mostem na Tčku doleva a pak doprava podel kolejí, ulice Altfeldstrasse, a dojedes na parkoviste na Margaretě. Chtějí tam poplatek za to že seš na soukromem placu. I když pujdeš jen udělat dalnici, tak to chtěji zaplatit. Ten plac je soukromej. Driv davali některe spedice papir a nemusel si platit, ted uz nedaji nic a zaplatit to musis. U vyjezdu to chce celnik vidět. Na mostě, primo na čare je plac pro asi 4 autobusy, ale byl a myslím že i je tam zakaz pro LKW, zaleží jak seš "ofrclej"

Na Konstanz jedes furt po hlavní, nemas kde spatně uhnout a dojedes az na čaru na parking.

Na Waldshut dojedeš po hlavní silnici č.34. Celnice je dobře značená značkama kam máš jet. Vjezd na parkovistě je na ulici Georg-Wittig Strasse. První parkoviste je na noc placené a beznadějně zarvané. Skrz to první parkovistě projedeš na druhé, které je celní. Dostaneš na vjezdu listek, ten ti orazí spedice i celnik a pak jej při vyjezdu daš do okynka celnikovi, ten ho odpipne a pak ho hodíš za mostem do schranky. Když stojíš na prvním parkovisti tak ti "laufkartu" uděla bud spedice nebo celník. Už si nevybavuju, protože ja jezdím vždy na celní parking. Protože když mi řekne že to chce vidět, tak sem u něj na kotrolu za minutu. Z toho druhyho mi to potrvá i hodinu. A nechceš ho nasrat :D Už asi tři roky tahají auta co jedou do CH vrchem přes prumyslovku aby nestali na kruhači.... většina poloblbů jede stejně rovně a pak stojí kruháč nasračku, protože na něj dojedou i LKW co jedou z CH a potřebují na celnici. Když jedeš přechodem Koblenz-Waldshut z CH do D a potrebujes na celnici/spedici tak za mostem si zastavíš (sou tam dvě mista) a dojdes si pro cervenej listek (laufkartu) kterej das celnikum pri vjezdu a vyjezdu z parkoviste. A vicemeně od Aarau až na Waldshut přes Brugg neni kde zaparkovat, pokud neznas nejake misto u firmy... takže se nikde nehrnout když mam hodinu jizdy nebo vykonu.

Basel z D do CH je snadnej, jen hodinovy kolony. Opacnym směrem to obcas tahají přes "město"... ale byva to znacene. Sjedes jak je vyznacene, dojedes na provizorní betonplochu (stahují zde i auta na měření výšky) kde dostaneš listek a pak se vraciš podle značek zpatky na velky parking na čáře. Tam dáš tomu navigátorovi ten listek a on tě pošle dál na parking. Pokud maji značene že musíš přes to první "parkovistě" a ty dojedeš rovnou na to druhe (hlavní celní) bez toho listku, tak tě otočí a dáš si to znovu. Dělají to aby nestala kolona na dalnici, ale někdy mi o prijde zbytečné. Osobně se Baselu vyhýbám, když jedu do Ch a radši poškemrám že pojedem jinou čárou.
Vedle Baselu je Rheinfelden, malej přechod, i nějaka spedice tam je, pohodička.

Thayngen je z CH do D v pohodě, nebyvají velke kolony, vždy sem dojel až na parkovistě a zaparkoval. Ale z D do CH to stojí občas už v tunelu na A81....byva to na dlouho.

O mini přechodech se rozepisovat nebudu, tam jezdí jen místní, já a Jožin :lol:

Radary na dalnici kamiony nijak neberou, vetšina jezdí 90. V obci předpisově 50. Spedice dělají někde od 4:30 a celnici od 5:00, ale muže se to lišit čara od čary +- hodina

Když potřebuješ razitko do CMR žes to vyclil tak celníci (nevím proč) se svyma razitkama dost šetří. Někdy ho ani do CMR dát nechce a dá ho na papír, se kterym jdes zpatky na spedici a spedice ti dá razítko do CMR zes to proclil. Ten papir s celním razitkem ti vezmou pri vyjezdu. Naposledy mi nechtěla dat razitko do CMR proto ze sem měl v CMR napsano 30palet a váha, ale nebylo tam co vezu. Dopsal jsem že stavební folie a razitko mi dala. Příjemná slečna :) Vetšinou chodím k ženským.... nechce se jim ven ti kontrolovat naklad, hlavně po ránu, když je venku kosa :D

Jinak ten přístup jak firem tak spedic se hodně přizpusobil "kvalitě" řidičů LKW. Pokud nemas v papirech problem tak to obejdeš i se zalepenou hubou.


Jak sem doma s nohou v gypsu tak se se nějak rozepsal :D
čtv říj 29, 2020 5:39 pm

Odpovědět

Zpět na „Legislativní témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 10 hostů