Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Ojetina vs. nové auto
Ahoj,
Máme u nás ve firmě docela silné dilema. rovnou přiznám, ze ani jeden se nemůžeme nazvat expertem na techniku kamionu. jen prostě základ, většinu z roční praxe ježdění na sólu 14t.
Během toho roku toho italského flákače dnes jíž po čtvrté vezla odtahovka. Nehledě na to, ze není týden co neřešíme ze se něco po*** a snažíme se to opravit. Hold co čekat od ojetiny za cca 300tis a 407tis nájezd (při koupi 340). Proste furt se do toho sypou prachy.
Proto s kolegou i šéfem chceme koupit jiný a dumáme, jestli má vůbec cenu kupovat ojetinu, protože se mi zda podle nabídek, ze mají bud vysoký nájezd nebo se to cenově nevyplatí oproti novému autu od dealera a mít i jistotu nějaké záruky atd
Samozřejmě šéf argumentuje, ze je lepší ušetřit, ze funglovka je dráha (buisnisess jede, peníze by na lízačku byly) atp atp. a ze když máme jen jedno velké auto tak to nemá cenu
Představa je SÓLO, ideálně tandemový TAHAČ s nastavbou s celkovou hm. 26t.
Nabídky bazaru za 3 roky starý auta s najezdem do 500k se pohybují od 1.2mil, nebo za starší auta s najezdem max 650k se pod 700tis korun nic nenajde a stejně se to za chvíli začne sypat.
Nový auto nevim přesně kolik stojí (auto+nadstavba) jen mám odhad.
Vyplatí se to víc ( i kvůli benefitum od značek)? a potřeboval bych vědět jestli to tak opravdu je a popr. i argumenty pro šéfa
Díky moc!
Máme u nás ve firmě docela silné dilema. rovnou přiznám, ze ani jeden se nemůžeme nazvat expertem na techniku kamionu. jen prostě základ, většinu z roční praxe ježdění na sólu 14t.
Během toho roku toho italského flákače dnes jíž po čtvrté vezla odtahovka. Nehledě na to, ze není týden co neřešíme ze se něco po*** a snažíme se to opravit. Hold co čekat od ojetiny za cca 300tis a 407tis nájezd (při koupi 340). Proste furt se do toho sypou prachy.
Proto s kolegou i šéfem chceme koupit jiný a dumáme, jestli má vůbec cenu kupovat ojetinu, protože se mi zda podle nabídek, ze mají bud vysoký nájezd nebo se to cenově nevyplatí oproti novému autu od dealera a mít i jistotu nějaké záruky atd
Samozřejmě šéf argumentuje, ze je lepší ušetřit, ze funglovka je dráha (buisnisess jede, peníze by na lízačku byly) atp atp. a ze když máme jen jedno velké auto tak to nemá cenu
Představa je SÓLO, ideálně tandemový TAHAČ s nastavbou s celkovou hm. 26t.
Nabídky bazaru za 3 roky starý auta s najezdem do 500k se pohybují od 1.2mil, nebo za starší auta s najezdem max 650k se pod 700tis korun nic nenajde a stejně se to za chvíli začne sypat.
Nový auto nevim přesně kolik stojí (auto+nadstavba) jen mám odhad.
Vyplatí se to víc ( i kvůli benefitum od značek)? a potřeboval bych vědět jestli to tak opravdu je a popr. i argumenty pro šéfa
Díky moc!
• Truck: DAF XF105.410 FAR 26t SÓLO • ADR • CZ->PL •
- ATW service
- Příspěvky: 924
- Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
- Bydliště: King's town
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ojetina vs. nové auto
Na to, jak se auto sype, má největší vliv sám uživatel, resp. to, jak se "stará"... I Iveco má spoustu spokojených majitelů...
Jestli nové nebo ojeté je otázka. Možná mám přísné hledisko, ale auto na sebe musí vydělat ideálně během 1-2 roků, max. do 3 let, ale to už je skoro moc. Podle toho, kolik takové auto vydělává, volím ojetinu nebo nové.
S novými i ojetými auty začíná prý být trochu problém. Co mám zprávy, tak slušná jetá auta kvapem ubývají a na nová se čeká 6-12 měsíců. Řešením by u nového bylo vzít nějakou skladovku...
Jinak pro info - takové nové 26t tažné sólo s valníkem a plachtou se nejspíš do 100 tis. € nevleze...
Jestli nové nebo ojeté je otázka. Možná mám přísné hledisko, ale auto na sebe musí vydělat ideálně během 1-2 roků, max. do 3 let, ale to už je skoro moc. Podle toho, kolik takové auto vydělává, volím ojetinu nebo nové.
S novými i ojetými auty začíná prý být trochu problém. Co mám zprávy, tak slušná jetá auta kvapem ubývají a na nová se čeká 6-12 měsíců. Řešením by u nového bylo vzít nějakou skladovku...
Jinak pro info - takové nové 26t tažné sólo s valníkem a plachtou se nejspíš do 100 tis. € nevleze...
- M.Z.
- Příspěvky: 2144
- Registrován: ned kvě 15, 2011 12:36 pm
- Bydliště: Čeladná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ojetina vs. nové auto
Pokud byznys jede, vůbec bych o ojetině neuvažoval a souhlasím s ATW, že by si na sebe mělo vydělat do 3.let. Byť nepřímo, formou např. lepších zakázek, díky poskytnuté službě navíc atd.
R490
Nooteboom OSDS 48-03
hoonring.cz
F-150 ROUSH
KTM X-BOW
Nooteboom OSDS 48-03
hoonring.cz
F-150 ROUSH
KTM X-BOW
-
- Příspěvky: 3408
- Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
- Bydliště: Brno
Re: Ojetina vs. nové auto
jak to myslíte "vydělat" ? Během té doby musím z něčeho existovat, a je tam plno jiných nákladů...
..já nad tím uvažuji přes amortizaci, např. takto : DAF LF ročně do amortizace 100 tis. a po 5-ti letech bych měl dostat 1/2 pořizovací ceny.
Nebo jinak..funglovka za 2,6 mil Kč, za pět let ho můžu prodat za 800 tis.Kč max.(??), tzn. měsíčně musím s výdělku upsat 60 x 30 tis Kč.
..já nad tím uvažuji přes amortizaci, např. takto : DAF LF ročně do amortizace 100 tis. a po 5-ti letech bych měl dostat 1/2 pořizovací ceny.
Nebo jinak..funglovka za 2,6 mil Kč, za pět let ho můžu prodat za 800 tis.Kč max.(??), tzn. měsíčně musím s výdělku upsat 60 x 30 tis Kč.
-
- Příspěvky: 7527
- Registrován: ned pro 02, 2018 8:31 am
Re: Ojetina vs. nové auto
Tezka otazka.jsem jen mezikus.ne majitel.mam letite fh500e6.800+najeto.pocitove,jezdim si stim sam,me pripada,ze to auto je v top kondici.nesere se ted,vsechny kokokotiny mam pomene,celkem to jede a ani extra nezere.podle me to ted dela ciste prachy to auto.je splacene,od pohledu zachovale.takova ojetina ma cenu zlata si myslim a je hloupost ji prodavat.mame x novych fh,4baterie,a to je tragedie celkove.
- M.Z.
- Příspěvky: 2144
- Registrován: ned kvě 15, 2011 12:36 pm
- Bydliště: Čeladná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ojetina vs. nové auto
Však vo tom to je, aler tu ojetinu sis udělal sám. Při nákupu do toho nevlezeš a pak se jeden nestačí divit, že prodělá boty. Za mě, pokud jsou děngy, tak nové se zárukou a nechat klidně dlouho. Já už tu naší Skanču drtím 7.rok a stejně jsme museli už měnit turbínu, kvůli konstrukčnímu zmetku ovládání el. regulace. Scania to má za kilo, sehnal jsem za polovic.
R490
Nooteboom OSDS 48-03
hoonring.cz
F-150 ROUSH
KTM X-BOW
Nooteboom OSDS 48-03
hoonring.cz
F-150 ROUSH
KTM X-BOW
-
- Příspěvky: 7527
- Registrován: ned pro 02, 2018 8:31 am
Re: Ojetina vs. nové auto
Vsak jasne.pokud neco funguje nechat si to.az se to sere fest pryc stim.tu jsou auta co maji tri roky a zavad jak na Temelinu.a taky jeden chlap v tom sedi.auto se bud povede,nebo nepovede.to je cele.proto se napr.nekdo zbavuje relativni lestenky za par korun
-
- Příspěvky: 3408
- Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
- Bydliště: Brno
Re: Ojetina vs. nové auto
ono asi taky bude platit, že čím víc cingrlátek v podobě různých elektronických asistentů, tím víc to bude ojebané po materiálové stránce, není účel, aby se ti vrtěla klikovka 1,5 mil. km, když už bys měl mít po 5-ti letech další generaci vychytávek...co mi říkal jeden zásobovač náhr. dílů, tak už vozí písty atd. i na "značky" po 200 tis. Km nájezdu.
Re: Ojetina vs. nové auto
Mam na Xf taky spoustu "cingrlatek" a vy.rala se vodni pumpa a prasknul synchron, takze cista mechanika...
Re: Ojetina vs. nové auto
Upřímně jsem nečekal tolik reakci
Koupili jsme Iveco za 300k při 340tkm, teď má 407tkm a už se do nej nasolilo skoro půlka nákupní ceny, takže díky za potvrzení mého dojmu, ze záruka na fungl je proste výhoda jak svině.
Nevěděl by z Vás někdo náhodou orientačně cenu toho 26t tandem sóla s valnikem (klidně bez plachty, vozime plyny)? Znacka je na vás
Koupili jsme Iveco za 300k při 340tkm, teď má 407tkm a už se do nej nasolilo skoro půlka nákupní ceny, takže díky za potvrzení mého dojmu, ze záruka na fungl je proste výhoda jak svině.
Nevěděl by z Vás někdo náhodou orientačně cenu toho 26t tandem sóla s valnikem (klidně bez plachty, vozime plyny)? Znacka je na vás
• Truck: DAF XF105.410 FAR 26t SÓLO • ADR • CZ->PL •
-
- Příspěvky: 7527
- Registrován: ned pro 02, 2018 8:31 am
Re: Ojetina vs. nové auto
No jenze nove se sere taky.nekdy vice nez ojete.s volvem budes prvni dva roky jezdit do servisu co mesic.jedina vyhoda ze to jakoby neplatis.karta gold taky moc neresi,priplacis.a sam si ani olej dolit nemuzes,tzn servis a puldne v riti.
- ATW service
- Příspěvky: 924
- Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
- Bydliště: King's town
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ojetina vs. nové auto
Pokud to bude jen obyč. valník 6x2 se silnějším motorem do soupravy 40t, tak do 70 tis. € se nejspíš bez nástavby nevleze. Tipuji 75-90 tis. € dle výbavy. Nejlevněji by mohl vyjít DAF CF nebo skladovka předchozího typu MAN TGS/TGX, ostatní mají nové modely s "novými" cenami. Záruka i s mobilním servisem na 1 rok a záruka na hnací ústrojí na 3 roky bývá u prodejců standardem. Obojí se dá za příplatek prodloužit/rozšířit...
Ruku nebo Moffett nepotřebujete?
Co se na tom Ivecu všechno podělalo, že to bylo během 70 tis. km za rok 4x na odtahovce? Předpokládám, že ty odtahy stály možná až půlku z investovaných 150000 do oprav...
Ruku nebo Moffett nepotřebujete?
Co se na tom Ivecu všechno podělalo, že to bylo během 70 tis. km za rok 4x na odtahovce? Předpokládám, že ty odtahy stály možná až půlku z investovaných 150000 do oprav...
Re: Ojetina vs. nové auto
.
Naposledy upravil(a) 153 dne pon črc 25, 2022 11:56 am, celkem upraveno 1 x.
- ATW service
- Příspěvky: 924
- Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
- Bydliště: King's town
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ojetina vs. nové auto
153: Byl bych při zemi. Jestli půjdou do nového, bude to socka, šéf na to bude tlačit...
Ty ceny, co sem házím, odhaduji ze stavu na přelomu 20/21, kdy jsem poptával sólo 18t 4x2 se spací kabinou, docela vybavené, ale motor malý pěti/šestiválec, tzn. do 9L. Tehdy mi říkali v MB (Actros) 85000,-; ve Volvu (FM) +10000€ oproti předchozímu modelu, výroba květen 21; Man (TGX) +10-15 tis.€ oproti staršímu typu, výroba nabíhala; ze Scanie se raděj vůbec neozvali a neumí delší rozvor než 6350mm, pro mojí aplikaci málo; Renault a Iveco jsem neoslovoval, také neumí požadovanou specifikaci; nakonec zase DAF (fakt nedělám reklamu ), dodací doba podvozku byla 3 měsíce, teď prý 10...
dnly bude mít výběr jednodušší, ale čekačky jsou na pytel. Jak jsem psal, leda skladovku, pokud ještě jsou...
Ty ceny, co sem házím, odhaduji ze stavu na přelomu 20/21, kdy jsem poptával sólo 18t 4x2 se spací kabinou, docela vybavené, ale motor malý pěti/šestiválec, tzn. do 9L. Tehdy mi říkali v MB (Actros) 85000,-; ve Volvu (FM) +10000€ oproti předchozímu modelu, výroba květen 21; Man (TGX) +10-15 tis.€ oproti staršímu typu, výroba nabíhala; ze Scanie se raděj vůbec neozvali a neumí delší rozvor než 6350mm, pro mojí aplikaci málo; Renault a Iveco jsem neoslovoval, také neumí požadovanou specifikaci; nakonec zase DAF (fakt nedělám reklamu ), dodací doba podvozku byla 3 měsíce, teď prý 10...
dnly bude mít výběr jednodušší, ale čekačky jsou na pytel. Jak jsem psal, leda skladovku, pokud ještě jsou...
Re: Ojetina vs. nové auto
.
Naposledy upravil(a) 153 dne pon črc 25, 2022 11:55 am, celkem upraveno 1 x.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 68 hostů