Pokec na veškerá témata, včetně ne-truckerských debat (Vaření, muzika, zážitky z cest, fotky....)

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
Mareczek
Příspěvky: 424
Registrován: čtv úno 18, 2016 9:27 am
Bydliště: Karviná

Re: Krafárna - OTčka,pokec

Příspěvek

stř říj 05, 2022 7:23 am

Krocan
Příspěvky: 850
Registrován: pon pro 14, 2009 11:15 am
Bydliště: EU-Kopidlno

Aukro

Příspěvek

Čiao osazenstvo. Chci se, prosím, zeptat, zda se vám načítá portál AUKRO. Mě Aukro na počítači od včerejška zamrzá, tak chci zjistit, zda je chyba na mé straně, či na jejich.
Odpověď na základní otázku je: !mínus 7 miliard! :bomb:
sob říj 08, 2022 12:39 pm

vašík
Příspěvky: 139
Registrován: stř úno 25, 2009 9:31 pm
Bydliště: kousek od Jaroměře

Re: Krafárna - OTčka,pokec

Příspěvek

Funguje dobře.
Tak jsem vyměnil volant za důchod :hvizd:
sob říj 08, 2022 1:28 pm

sof
Příspěvky: 3886
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

Re: Krafárna - OTčka,pokec

Příspěvek

V kamiónovej preprave urobíme to čo Uber s taxíkmi, hovorí šéf slovenského Sygicu

Sygic sa preslávil navigačnou aplikáciou do smartfónov, ktorá doteraz patrí medzi najsťahovanejšie vo svojom segmente. Dnes sa chystá transformovať kamiónovú dopravu, hovorí riaditeľ slovenskej firmy Martin Strigač.

Sygic sa do povedomia verejnosti dostal koncom prvej dekády nášho storočia ako firma, ktorá sa podieľala na revolúcii v mobilných navigáciách určených pre bežného užívateľa. Vo svojich začiatkoch v roku 2004 však firma predávala navigácie hlavne iným firmám. Ich služba bola výnimočná v tom, že sa ľahko vedela prispôsobiť rôznym operačným systémom, čím sa odlíšili od konkurentov, ako TomTom a Garmin. Väčšinu Sygicu od roku 2019 vlastní spoločnosť Eurowag, orientovaná na fintechové riešenia v doprave.

„Chceme urobiť niečo podobné tomu, čo urobil Uber v taxi biznise,“ hovorí Strigač o ambíciách firmy v kamiónovej doprave. Systém, na ktorom pracujú, má výrazne uľahčiť objednávanie prepravy a znížiť tlak na manažment prepravných spoločností.

V kamiónovej preprave sa dnes často stáva, že ťahač za sebou cestou z vykládky vezie len prázdny náves. Kamióny tak najazdia množstvo prázdnych kilometrov a vytvoria zbytočné emisie. Nový systém by mal pomôcť vyťažiť kamióny omnoho efektívnejšie.

Strigač, ktorý v roku 2018 prebral vedenie firmy po jej zakladateľovi Michalovi Štenclovi, v rozhovore hovorí:

ako konkrétne má vyzerať „uberizácia“ kamiónovej prepravy;
ako výsledky Sygicu ovplyvnila pandémia;
ako sa firme darí v biznise s navigáciami pre cestovateľov a prečo prešli od doživotných licencií k systému predplatného;
aké pokroky robí Sygic v predaji navigácií automobilkám

Sygic bol jednou z prvých firiem, ktoré vytvorili offline navigáciu do smartfónov. Keby ste mali urobiť podobný technologický krok vpred dnes, čo by to znamenalo?
Sygic bol jednou z prvých navigácií, ktoré vôbec fungovali na smartfónoch. Bol tu aj TomTom, ale ten fungoval slabo. Podobných inovácií bolo v našej histórii viac.

Do budúcna pracujeme na „uberizácii“ kamiónovej dopravy, čo je oveľa komplexnejší problém ako dostať navigáciu na nový operačný systém. Máme oveľa väčšie ambície uspieť tam aj so skupinou a priniesť niečo, čo sa ešte nikomu nepodarilo. Až 70 percent kamiónových firiem v Európe vlastní do desať kamiónov. Sú to malé rodinné podniky, ktoré majú veľmi sťažené podmienky rastu v podnikaní, pretože prostredie, v ktorom pracujú, je veľmi komplexné – od rôznych lokálnych legislatív, ktoré využívajú výnimky z celoeurópskych pravidiel, až po rôzne byrokratické záležitosti, ktoré musia riešiť.

Automatizácia a digitalizácia do tohto odvetvia ešte úplne nedorazila. Prirovnal by som to k bankám pred dvadsiatimi rokmi. Dnes sa už nikto nezamýšľa nad tým, že máme v mobile internetbanking. Prvé internetbankingy na webe ani nevyzerali veľmi dobre, ale banky ich postupne zveľaďovali. Dnes sa už zo smartbankingu stáva kanál, ktorým banky pridávajú hodnotu svojim produktom a ktorý im ponúka možnosť predávať cezeň dodatočné služby. Čoraz viac vidíme, že rôzne finančné inštitúcie tam pridávajú funkcie spojené s mobilitou a podobne. Toto všetko v segmente kamiónovej dopravy ešte len príde.

Ako sa váš plán riešenia podobá Uberu?
Chceme urobiť niečo podobné tomu, čo urobil Uber v taxi biznise. Taxi firmy fungovali tak, že ste si cez telefón objednali taxík, na dispečingu vám našli šoféra, ktorý je najbližšie, a potom vám oznámili, že po vás niekto príde. Celé to bolo riadené informačnými systémami, ale aj ľudskou silou na báze telefónov.

Uber namiesto toho, aby sa snažil vylepšovať callcentrum či prinášal nový informačný systém pre tých dispečerov, navigáciu šoférom a podobne, priniesol jednoduchú aplikáciu ako pre vodiča, tak aj pre zákazníka a umožnil jazdiť komukoľvek. Na pozadí je robustný IT systém, ktorý má za sebou umelú inteligenciu, ale to už ten spotrebiteľ nemusí vidieť. A či sú tam aj manuálne operácie, alebo automatizované, je pre tých, ktorí systém používajú, skryté.

Aká je tam paralela s kamiónovou prepravou?
Ten priemysel je oveľa komplikovanejší, ale zase len niekto potrebuje prepraviť. Takisto ako sa človek potrebuje prepraviť z bodu A do bodu B, rovnako aj ten, kto potrebuje previezť napríklad cukor, ho potrebuje prepraviť len medzi dvoma miestami – napríklad z výrobne do veľkoskladu – a objednáva si prepravu.

Každá prepravná firma chce byť vyťažená, keďže si lízinguje auto a zamestnáva vodiča. Zároveň sa chce správať racionálne a znížiť svoje emisie. Preto je podstatné, aby kamióny nechodili prázdne. Často sa totiž stáva, že je dlhodobo zazmluvnená doprava jedným smerom, ale vyťažovanie cestou naspäť sa obchoduje na spotovom trhu ad hoc. No a málokedy sa dá urobiť z rovnakého miesta vykládka aj nakládka. Preto aj keď kamión neprejde celú cestu späť naprázdno, stále môže urobiť stovky kilometrov zbytočne a vytvárať emisie.

Aký systém navrhujete?
Riešime balans medzi dopytom a ponukou, ale aj používateľské prostredie systému, ktorý by uľahčil objednávanie prepravy a uľavil aj manažmentu prepravných spoločností. Zjednodušene povedané, pripoj svoj kamión do systému a jazdi. Služba vodičovi povie, kadiaľ má ísť, kam má ísť na vykládku, a keď dovezie tovar v dohodnutom termíne, dostane peniaze. Šofér má svoju slobodu.

-----------------------
https://e.dennikn.sk/3051607/v-kamionov ... /?ref=list

článok je platený, preto ho kopírujem... Pokračuje ešte ďalej, ale už sa my to nechce kopírovať a tie posledné dve vety, ktoré som podčiarkol hovoria o všetkom. Veď časom uvidíme, ako im to dopadne. Ja tú snahu a uberizáciu nákladnej dopravy chválim, je to dobrá vec- pre Ukrajincov, Ázijcov, Arabov atď.. Onedlho už nikto iný (a normálny) náklady po ceste prepravovať nebude.

P.S. rád by som vedel, ako chcú vyriešiť navigáciu v dopravne zaostalých krajinách ako je SR a ČR. Pre nákladné autá neprejazdné mosty...
stř říj 12, 2022 9:23 pm

Uživatelský avatar
zdenekjihlava
Příspěvky: 1566
Registrován: sob zář 04, 2010 10:53 am
Bydliště: jihlava

Re: Krafárna - OTčka,pokec

Příspěvek

To už tady taky bylo. Takový nápad je teoreticky dobrý. V praxi vidím několik problémů. Ne všechny firmy jsou seriózní takže je lepší jet 200 km po prázdnu a naložit pro zákazníka který platí. A taky jsou domluvené přepravy které se jezdí i když jsou tam delší přejezdy. Nebo třeba z Anglie se vyplatí jet po prázdnu než řešit celní a jiné formality. Ale třeba to profi odborníci v kanceláři vědí lépe než já u volantu.
Zijte dlouho a blaze.
čtv říj 13, 2022 6:28 pm

Krocan
Příspěvky: 850
Registrován: pon pro 14, 2009 11:15 am
Bydliště: EU-Kopidlno

Uber Cargo

Příspěvek

Mě nejvíce pobavilo to mnohoslubné...a vodič má svoju slobodu...to bych si tipoval, že na vodiča budě delegované právo, ale aj povinnosť, po vyložení odparkovať do maximálno dvoch kilometrov od vykládky, pokial nepríde nová obednávka. Samozrejme, pokuty za chýbne parkovanie pôjdu za šoférom...
Odpověď na základní otázku je: !mínus 7 miliard! :bomb:
pát říj 14, 2022 2:59 am

sof
Příspěvky: 3886
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

Re: Krafárna - OTčka,pokec

Příspěvek

Robil som to pre jedného známeho, ktorý sa chystá autom do Škandinávie a chcel vedieť aktuálne ceny, sú z minulého týždňa. Prepočítal som to aj na české koruny.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
stř lis 02, 2022 9:23 pm

jose rabano
Příspěvky: 7515
Registrován: ned pro 02, 2018 8:31 am

Re: Krafárna - OTčka,pokec

Příspěvek

Má poslední návštěva tohoto idolu na život skončila dorezanou plachtou jako z Íránu tak už tam nejedu.Ve tři ráno troubil Polák vedle bo je viděl ty hovada co rabují kamiony ale policajt co má budovu naproti to přece řešit nebude.
ned lis 06, 2022 11:10 am

DriverBrno
Příspěvky: 3408
Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
Bydliště: Brno

Re: Krafárna - OTčka,pokec

Příspěvek

dnes by slavila Eliška Junková narozeniny - 122 let :clap:

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... avosti_lsv

dovede si někdo představit, že by dnes nějaká Češka vyhrála Grand Prix? Česko dnes umí max.proslavit pašeračka kokainu nebo jiná ku*va.
stř lis 16, 2022 8:40 pm

Uživatelský avatar
Adjunkt
Příspěvky: 1491
Registrován: úte led 11, 2011 7:56 am
Bydliště: Děčín

Re: Krafárna - OTčka,pokec

Příspěvek

Já myslím, že máme slušný motoristický závodnice i dnes. Na GP to asi není, ale to není jen talentem. Je to drahý jak ...
čtv lis 17, 2022 6:04 pm

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 10887
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Re: Krafárna - OTčka,pokec

Příspěvek

Adjunkt: například autocross
BES - běs
čtv lis 17, 2022 6:12 pm

sof
Příspěvky: 3886
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

Re: Krafárna - OTčka,pokec

Příspěvek

v poslednom Svět motorů je článok o kontrolách emisii nákladných áut. Dokážu ich zmerať na dialku, cez čuchacie autá. Článok je zaujímavý.

autá na dialkové meranie emisii. Spoľahlivo dokážu merať len ak ide nákladné auto do kopca.

Obrázek
pon lis 21, 2022 10:11 pm

Uživatelský avatar
vodic216
Příspěvky: 506
Registrován: sob lis 10, 2012 6:46 pm
Bydliště: Martin

Re: Krafárna - OTčka,pokec

Příspěvek

sof: Nákladné auto do kopca má ideálne emisie? Ja si myslím, že nie. Veď tam dupeš plný plyn ,nie? Podľa mňa má ideálne emisie, keď ide po rovinke so zohriatym motorom.
čtv pro 01, 2022 9:37 pm

Uživatelský avatar
vodic216
Příspěvky: 506
Registrován: sob lis 10, 2012 6:46 pm
Bydliště: Martin

Re: Krafárna - OTčka,pokec

Příspěvek

Pár dní dozadu som v našom meste zaregistroval jazdiť autá so zeleným brzdovým svetlom v predu. Dodávka a aj dva osobáky. Takže už sa to neskúša, a je to už schválené? Montuje sa už na všetky nové autá, alebo sa len dodatočne kúpi v obchode a namontuje?
Ďalšia vec je, či to poznajú aj chodci, či vedia čo to znamená , aby mohli správne reagovať.
čtv pro 01, 2022 9:46 pm

sof
Příspěvky: 3886
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

Re: Krafárna - OTčka,pokec

Příspěvek

vodič216- len sa to skúša, je to hovadina, ktorá bude mať nulový výsledok. Niečo ako povinné, hnusné, francúzke nálepky na kamiónoch. Phonezombies a e-cyklo-kolobežkári si nevšimnú ani celé auto, nie aby si všímali zelené svetlo, alebo samolepku na zadku nákladného auta.

https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/6 ... su-zelene/

Obrázek
------------------------------------------------------------
Včera po nakládke som sa chcel zastaviť v Lidli. Môj plán bol, že ak tam nebude žiadne nákladné auto, pôjdem na nákup. Autá tam stáli tri. Vedľa Lidlu ide paralená slepá ulica, autom sa príde na koniec, na otoče sa otočí a nákladiak sa zastaví pozdĺž krajnice blízko Lidlu. Do Lidlu sa kúsok 100-300 metrov prejde peši. Keď som videl, že tam stoja 3 kamióny a dokonca že aj do Lidlu vošiel nejaký LKW profesionál išiel som preč.

Litovský kamión, vodič zo Sovietskeho zväzu, práve sa pokúšal z Lidlu vyjsť von, do opačnej strany jednosmerky. Vyšiel by rovno do protismeru svetelnej križovatky. Do Lidlu vošiel napriek veľkej zákazovej značke pre nákladné autá, zastavila ho až výšková bariéra.
Obrázek
sob pro 17, 2022 5:23 pm

Odpovědět

Zpět na „Netechnická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů