Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Mykesh

Uživatelský avatar
JURA13
Příspěvky: 141
Registrován: čtv dub 01, 2010 8:40 am

IVECO v provoze MKD ČSAD

Příspěvek

Koncem 80-let bylo Motokovem dovezeno 10. kusů tahačů IVECO TurboStar 190.36 pro potřeby mezinárodní kamionové dopravy. Vozy byly zařazeny v ČSAD KNV Praha n.p. na provoze Hořovice.
Nemáte někdo nějaké dobové foto nebo informace o jejich osudu ? Spolu s Mercedesem to byla jedna ze značek, mimo Volvo a Renault, dovezených před rokem 1989 pro MKD.

Obrázek Obrázek
sob čer 12, 2010 9:18 pm

Uživatelský avatar
Samer
Příspěvky: 2171
Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
Bydliště: Hamry nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Juro, ta první fotka, to je originál nebo fotomontáž?
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
pon čer 14, 2010 9:49 pm

Uživatelský avatar
JURA13
Příspěvky: 141
Registrován: čtv dub 01, 2010 8:40 am

Příspěvek

Máš postřeh, je to fotomontáž abych rozpoutal diskusi. Ale byly všechny tyto IVECa 6x4 nebo tam bylo i 4x2 provedení ?

Obrázek
pon čer 14, 2010 10:39 pm

LaPe
Příspěvky: 77
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:02 pm

Příspěvek

Co já jsem viděl,tak to byli ne 6X4,ale 6X2,poslední osa zvedací...jen si bohužel nepamatuju,jestli to bylo na měchách nebo na pérech,ale vzhledem k tomu že Poláky(PEKAS) i Maďařy(HUNGAROCAMION) jsem viděl na pérech(zvedačka kombinace péro/měch) bych tipoval stejný systém i u těch ČSAD........ :think:
Naposledy upravil(a) LaPe dne úte čer 15, 2010 3:40 pm, celkem upraveno 1 x.
úte čer 15, 2010 3:38 pm

Uživatelský avatar
Juraj
Příspěvky: 1729
Registrován: stř bře 01, 2006 6:32 pm
Bydliště: Slovakia

Příspěvek

Ci boli verzie 4x2, to netusim, ale na 100% boli vsetky 6x2.
úte čer 15, 2010 3:40 pm

Astran
Příspěvky: 239
Registrován: ned dub 22, 2007 10:26 am
Bydliště: Cheb

Příspěvek

Fotka krom té z toho kalendáře jak je nahoře asi není.Jedině v nějaké soukromé sbírce.Co tak pamatuju,tak původně došli bez těch modrých pruhů čistě bílé.Uplně ty samé a ve stejné době měli tenkrát i Bulhaři v jejich Somatu Sofia.
Bohužel ani těch nikde moc k vidění není.
Stejně jako informací a fotek o Ivecu v Hořovicích bude asi o Mercedesech v Ostravě,ale to je zas na jiné vlákno :roll: :roll:

ObrázekObrázek
sob čer 19, 2010 1:07 pm

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 10887
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Příspěvek

V Hořovicích jsem potkával TurboStar jak tahá sklopku, že by pozůstatek z ČSAD?
BES - běs
sob čer 19, 2010 1:36 pm

Uživatelský avatar
JURA13
Příspěvky: 141
Registrován: čtv dub 01, 2010 8:40 am

Příspěvek

Z východního bloku měli stejnou specifikaci tahače 6x2 i v ruském Sovtransavto a polské PEKAES.

Obrázek Obrázek

Maďarský HUNGAROCAMION a východoněmecký DEUTRANS měli tahače jen 4x2, v provedení 6x2 byly Iveco TurboStar valníky.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
sob čer 19, 2010 2:31 pm

LaPe
Příspěvky: 77
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:02 pm

Příspěvek

Ty jo Juro,než jsem stačil postahovat fotky,tak jsi mně předběhl :D ......je docela možný,že to soudruzi plávitě objednávali v rámci RVHP.....chtěl jsem napsat,že jediný podnik z RVHP kde jsem je neviděl byl Deutrans a ejhle......v NDR IVECO taky jezdilo..... :D

To Pavel: No jestli to byla 6X2 se zvedačkou,tak asi na 99,9 % určitě........
Naposledy upravil(a) LaPe dne sob čer 19, 2010 4:30 pm, celkem upraveno 4 x.
sob čer 19, 2010 4:18 pm

Uživatelský avatar
Frenky
Quattro
Příspěvky: 1248
Registrován: ned dub 19, 2009 2:00 pm
Bydliště: Někde..

Příspěvek

Jestli by jste někdo chtěl,tak sem mužu hodit nějaký screeny z Auf Achse,tam měli taky Turbostara
Neuděláš nic...
Obrázek
sob čer 19, 2010 4:19 pm

Uživatelský avatar
JURA13
Příspěvky: 141
Registrován: čtv dub 01, 2010 8:40 am

Příspěvek

LaPe - ta spolupráce v rámci socialistického bloku určitě byla, jenom Deutrans a Hungarcamion byly o pár délek ( hodně ) vpředu.

Deutrans měl v provozu i valníky 4x2 s velkoobjemovými vleky nebo nábytkářskými skříněmi.

Obrázek Obrázek

Taky měly jediný kus- těžký tahač IVECO-Magirus 220-38, který měl být nasazovám na relaci Rakousko, ale rok 89 ho odstavil na vedlejší kolej.

Obrázek
sob čer 19, 2010 5:06 pm

chomyz
Příspěvky: 518
Registrován: stř pro 27, 2006 3:18 pm

Příspěvek

Mohu se zeptati, proč mají ty ČSAD Turbostary označení 190.36, tedy jako dvouosé, když jsou to tříosáky? Ta náprava je dodělávaná nebo tehdy Iveco na ty označení tak nehrálo? Nebo je to jen "tuzing" boudy?:-)
pát pro 31, 2010 8:31 am

HomoFaber
Příspěvky: 383
Registrován: sob led 24, 2009 10:18 pm

Příspěvek

chomyz: to je najskor preto, ze tie tahace vysli z fabriky ako 4x2, 19t, 360hp. Tretiu napravu pridala externa firma, ako bolo v Taliansku dlho zvykom.
V knihe "Iveco Story" sa pise, ze vlastne 6x6 (a 4x4) ponukalo Iveco od r. 1977 a na dopyt nemeckeho trhu od r. 1978 aj 6x2 a 6x4: tahac "220 6x2C" so sunutou zdvihatelnou 2. napravou a podvozok "240 6x2P" s vlecenou zdvihatelnou 3. napravou s jednomontazou kolies. Obidva modely mali vzadu vzduchove pruzenie. V Nemecku vtedy platil limit max celkovej hmotnosti pre 2-napr. auto 16t, tak ako v GB, na rozdiel od F, B, E kde to bolo 19t.
Vtedy sa tento modelovy rad este nevolal TurboStar, to prislo az v r.1981. Odkedy boli v ponuke 6x2 s vlecenou 3. napravou som sa nedocital, ale asi az od druhej pol. 80.r. lebo sa spomina, ze vsetky podvozky boli unifikovane v r. 1985 a od r. 1987-89 boli v ponuke aj 6x2 s riadenou sunutou alebo vlecenou napravou.
Ale origo a upravy existovali vedla seba zopar rokov, kym sa zjednotili europske predpisy a cela ponuka Iveca.
ned led 09, 2011 10:03 am

LaPe
Příspěvky: 77
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:02 pm

Příspěvek

Tahle konkrétní auta pro ČSAD jsou z roku 1988,protože když je dovezli do Hořovic nová,byl jsem tam buď v druháku na letní praxi,nebo ve třeťáku,takže léto/podzim 1988 bych řekl....pamatuju si,že svítilo slunce a oni se leskli jak blázen,do té doby jsem na vlastní oči fungl novej západní kamiom neviděl........ :D
ned led 09, 2011 6:27 pm

JiRaY
Příspěvky: 3064
Registrován: sob led 10, 2009 10:22 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Sakra,jak mohli přidat třetí nápravu na dvouosý podvozek?Vždyť ten origo rám není dost dlouhý aby se mu tam vešly 3 nápravy a ještě to umělo zatáčet:-)
To teda čumím jak blízen leda snad že by nějak laborovali s rámem,aby tam ty 3 nápravy dostali...
Pražské dodávkář a návěsář

Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master

Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu :-)
pon led 10, 2011 8:32 am

Odpovědět

Zpět na „IVECO“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti