Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe

Odpovědět
IgorM
Příspěvky: 2
Registrován: pát čer 17, 2016 12:32 pm
Bydliště: Brno

Atego vykon

Příspěvek

Dobrý deň páni
Prosím o radu od skúsenejších užívateľov, otec ide do firmy kupovať pravdepodobne Atego 12-14 tonu (možne ešte MAM TGL) rok výroby okolo 2004 a moja otázka znie trochu všeobecne, vždy sú na výber v podstate dva motory 1218(12170) má objem 4.3l a výkonnejšie verzie 1222 (1223, 12250...) majú už 6 valcom a 6.8 litra (alebo tak) to platí aj u iných značiek, otec chce sa chce orientovať skôr na 1218 vraj má menšiu spotrebu, mne sa ale viac pozdáva už verzia 1222 aj kvôli životnosti...
Auto bude v podstate stále jazdiť plne naložené (možno aj viac...), časom možno aj potiahne menší príves, moja otázka znie, má podľa Vás verzia s tým menším motorom (12180) dosť výkonu na bežné jazdenie pre 12 tonové auto, albo sa skôr orientovať na šestvalcovu verziu? DAkujem za všetky odpovede

P.S. ak to tu už niekde bolo rozoberané tak sa ospravedlnujem za spamovanie
sob čer 18, 2016 7:25 pm

JiRaY
Příspěvky: 3064
Registrován: sob led 10, 2009 10:22 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Pokud chcete tahat vlek,tak rozhodně šestiválec,ten čtyřválec stačí tak tak na samotné auto,není to mnoho koní,a mercedesí motory nepatří mezi rychlíky :wink:
Pražské dodávkář a návěsář

Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master

Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu :-)
ned čer 19, 2016 4:51 pm

IgorM
Příspěvky: 2
Registrován: pát čer 17, 2016 12:32 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek

ok ďakujem za odpoveď
pon čer 20, 2016 1:46 pm

Der Sankte
Příspěvky: 767
Registrován: pon úno 04, 2013 9:57 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Atego 1228 máme na firmě, je to tuším 03, nebo 04 rok. Sice už má "jen" kolem 800 tkm, ale motoricky a komfortem jízdy je na tom daleko hůře než můj MAN M2000 který má najeto 1 475 tkm. Jediná záchrana u toho Atega je převodovka s půlkama, jinak by si v kopcích ani neškrtlo. Sem tam se něco vy...e, ale jede pořád, to je fakt. Spotřeba se pohybuje, pokud vím +- 22, ale zase je to mrazák a jezdí hodně i po Praze. Jestli bude jezdit plný a ještě s vlekem, tak bych do slabší verze nešel.

Taková zajímavost...šéfovo Atego 2628 má pokud se nepletu naprosto totožný motor i převodovku jako to Atego 1228...tedy tragédie a možnost v každém lehčím kopci pročítat ranní tisk
pon čer 20, 2016 8:14 pm

Flendrs
Příspěvky: 77
Registrován: úte kvě 24, 2011 9:36 am
Bydliště: Vyškov

Příspěvek

V bývalé firmě jsme měli asi 10 Ateg různých typů a motorizací. Dokonce i tahač 1323 + dvojosák Koegel.
Motor 180 koní do 12 tunového auta rozhodně nebrat, na vlek zapomeň. To bude trápení.
Motor 220 koní ( 4 válec ) je lepší varianta, je tam asi 100kg úspora hmotnosti oproti 6 válci 230 (240) koní a spotřeba asi o 2 litry menší.
Motor 280 ( 290 ) koní je na solo 12 tun fakt luxus, jede jako tank. S vlekem ( měli jsem 10 tun ) se dynamika sníží, spotřeba soupravy byla 23-24 na 100km
pon čer 20, 2016 10:41 pm

Odpovědět

Zpět na „MERCEDES - BENZ“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti