Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe

Odpovědět
Vario612
Příspěvky: 282
Registrován: pon lis 03, 2008 7:45 pm
Bydliště: Lom bei Brüx

Příspěvek

jasny no to je normální že člověk nestíhá já taky ne furt seš v jednom kole....
Iveco Eurocargo je už jen na fotce teď jedině Sprinter !
pon zář 07, 2009 8:33 pm

fiiloo
Příspěvky: 45
Registrován: úte kvě 26, 2009 9:18 am
Bydliště: Myjava SK

Příspěvek

Ahoj no som tu po dlhej dobe , Vario frci jako ma , len mi tecie servo okolo osky ako uz ide rameno na tyc :( je nejaka firma na opravu ? lebo co som si zistoval repas je v strasnych cenach :((


inak to nasanie oleja bol problem sposobeny predchadzajucim uzivatelom :(( kedze bolo moc oleja a zaliaty bol vyvod v motore kadial malo turbo masavat :( toto mam uz odstranene :))
A turbo je OK mal som ho vonku .


teda ak by mi niekto vedel poradit servis na to moje servo je tam oska obodrata :(
:?
pon pro 21, 2009 10:09 am

JiRaY
Příspěvky: 3064
Registrován: sob led 10, 2009 10:22 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

No,tak máme teďka libovej problém.Nežhaví.

Do -5ti ten motor v pohodě chytne sám o sobě,ale jak je pod -5,tak medvěda jen zbytečně trápím ,páč nežhaví.Princip žhavení je následující,
naše 814 má žhavičku v sání,typu "hořák,rozžhaví se tyčka,ventil otevře naftu,a při startování se podtlakem v sání nacucne nafta,od ní blafne hořák,a už se žhaví.

Přišel jsem na několik poznatků
Automat je odpojený,žhaví se čudlíkem,proud na svíčku jde,svíčka je funkční,měněná,problém je v tom,že přívod nafty je suchý,za palivovým filtrem je schovaný elektroventil,co otvírá naftu od palivovýho filtru do žhavičky.

Po proměření kontaktů jsem zjistil,že do štekru k elventilu nejde žáden proud,proto neotevře naftu,a žhavička žhaví naprázdno,což takovémuhle motoru nestačí.

A teďka,nevíte někdo,nebo nemáte někdo schéma žhavení na tohle auto?Potřeboval bych zjistit,jak to má vlastně fungovat,protože trápit to v těchhle ´mrazech bez žhavení není nic pro mně.Dík
Pražské dodávkář a návěsář

Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master

Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu :-)
úte pro 22, 2009 10:55 pm

JiRaY
Příspěvky: 3064
Registrován: sob led 10, 2009 10:22 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

No,tak odpovím si sám,dnes opraveno.Spočívá to v následovném-origo je tam jakýsi žhavící automat,který někdo vypojil,a proto mám na palubce čudel,a kontrolka nechodí.

Žhavička je kostřená do sání,kostru má dobrou,boční široký konektor stačí nechat nezapojený.Nahoře vede drát s očkem,a nafta.

Zjistil jsem cucnutím velkou injekční stříkačkou,že naftu něco blokuje.
Po delším oblejzání motoru jsem zjistil že hadička vede od naftového filtru za něj,za ním je schovaný elektroventil,o kterém jsem nevěděl,nebyl vidět.No,a na něj jde dvoupinový konektor,jedno je kostra,druhé spínané +,které tam nebylo.

Co s tím,po delší úvaze jsem s připravil asi metr drátu,na jeden konec jsem dal očko,a přes osmičku matku jsem očko přitáhl na vršek žhavičky,původním svazkem jsem vedl nový drát až ke konektoru,tam jsem odcvikl bývalé +,a napojil jsem tam spínané + ze žhavičky,takže po zmáčknutí čudlu začne žhavit svíčka,a otevře elektroventil,musí se držet žhavení,a zastartovat,podtlak v sání si cucne nafty,ta chytne na svíčce,a voilá,auto naskočí.

Ještě jeden poznatek,když jsem připojil + od svíčky na stávající(mrtvý) + od toho automatu,tak se na palubce rozsvítilo žhavení,ale měl jsem obavy,aby tomu zpětný proud nějak neublížil,třeba že by mi v palubce chytlo nějaké relátko,takže jsem to takhle obešel,a je to skoro jako z výroby :wink: časem možná dodělám ještě od žhavícího čudlu přívod + na kontrolku,aby mi svítila :D
Pražské dodávkář a návěsář

Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master

Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu :-)
úte led 05, 2010 8:56 pm

Vario612
Příspěvky: 282
Registrován: pon lis 03, 2008 7:45 pm
Bydliště: Lom bei Brüx

Příspěvek

Zdravím fiiloo a JiRaY ,

fiiloo:
tak to je dobře že frčí jak má a co jak si spokojenej jak to jezdí naložený? já jsem koupil Iveco Eurocargo už v srpnu tak jsem přesedal do něčeho jiného a Iveco maká jako fík..

JiRaY:
já jsem byl na jednom Sprinteru a tomu zase nesvítilo žhavení na palubní desce a majitel povídal že počítá do deseti a potom žhaví . tak jsem to projel a Sprinter stál za prd , přijel jsem stim k pumpě kde čekal majitel auto jsem chcípl a pán už neodjel počítal do deseti a pořád nic a já jsem si v klidu odjel domů.

Hele chtěl bych se tě zeptat , my máme taky 814 to co máš ty ale ten 6ti válec 6.0Litru. tam jak spínáš klíček na nastartování tak to nefunguje takže jsme to rozebrali a udělali tak že startujeme na šroubovák ale ne přes spínací skříňku ale tam je nějakej přepoj a přes ten startujeme nevíš o nějakých N.D. asi by jsme potřebovali novou spínací skříňku ne ale nikde to nemaj.
Iveco Eurocargo je už jen na fotce teď jedině Sprinter !
stř led 06, 2010 8:43 am

JiRaY
Příspěvky: 3064
Registrován: sob led 10, 2009 10:22 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Mno,to ti řeknu,že teda fakt nevím,tyhle auta už na vrakáčích nejsou.My jsme jezdíli do Přišimas,ale tam už medvědy nákladní nemají.

Hele,proč startujete šroubovákem-není jednodušší to obejít,a na prasáka si dát třeba do nějaké záslepky napravo od volantu třeba spínačku z Avie A 15(30),malý stříbrný váleček,vejde se všude,je dvoupolohový-zapalování,a start,a pak to spínat přes relátko na původní kabeláž?Na 100 procent to jde.

A nebo pokud je ta původní spínačka alespoň polofunkční a jenom nestartuje,tak bych to udělal tak,že bych tam vrznul do palubky knoflík třeba z liány jako má na žhavení,opět přes relátko,a startoval tímhle,určitě je to lepší než někde jiskřit šroubovákem,,to bych se bál,že mi to někde prskne a zahoří :D

Na starém Fiatu panda jsme to měli obejité následovně:Spínačka byla jen pro okrasu,dosloužila,takže vlevo pod volantem byl našroubovaný tahový spínač z Avie,ten se vytáhl,a zapnulo se zapalování,a nad ním byl právě ten žhavící čudel,ten se zmáčkl,a tím se nastartovalo,chcípalo se zacvaknutím spínače :lol:
U 814ky se chcípá na podlaze,takže stačí jen nějaký spínač na zapalování do polohy na kontrolky,a pak čudel,mělo by to jít odpojit u spínačky,a natáhnout dráty nahoru a a relátka.


P.S:Hoď sem někdy foto té vaší 814,moc jich už nejezdí,a potěší mně každá další :wink:
Pražské dodávkář a návěsář

Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master

Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu :-)
stř led 06, 2010 8:05 pm

Vario612
Příspěvky: 282
Registrován: pon lis 03, 2008 7:45 pm
Bydliště: Lom bei Brüx

Příspěvek

jo problém už je vyřešen vyměnili jsme ji z jiné 814cky a foto ti sem hodím až budu mít doma net opět. Hoď sem foto taky tvej tvojí 814cky.
Iveco Eurocargo je už jen na fotce teď jedině Sprinter !
ned led 10, 2010 5:52 pm

fiiloo
Příspěvky: 45
Registrován: úte kvě 26, 2009 9:18 am
Bydliště: Myjava SK

Příspěvek

No yo frci jako ma len servo musim dat zgeneralkovat alebo niekde zohnat druhe , kvapka :(( :? :? :?
úte led 12, 2010 3:18 pm

Uživatelský avatar
jankriz100
Příspěvky: 77
Registrován: stř led 07, 2009 9:10 pm
Kontaktovat uživatele:

MB Ruthman

Příspěvek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
stř úno 10, 2010 11:00 pm

JiRaY
Příspěvky: 3064
Registrován: sob led 10, 2009 10:22 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

:shock: Toto je neuvěřitelný stroj,vídávám dodnes staré SKčka,ale že tohle dělali i v LK,to je pro mně novinka :wink:
Pražské dodávkář a návěsář

Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master

Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu :-)
sob úno 13, 2010 9:36 pm

krišot
Příspěvky: 3
Registrován: úte srp 17, 2010 1:32 pm
Bydliště: trutnov

Příspěvek

zdar chlapi už půl roku jezdím s variem 815D a je to trhač akorát je škoda že my šéfik nepovolil jet na truck fest do HK tam bych vyzkoušel sprinty a baj vočko si myslím že nějaký iveco nebo atego :lol: by si neškrtali je to super vozidlo ale pořád musím dolaďovat drobnosti
úte srp 31, 2010 12:55 pm

cuisine
Příspěvky: 4179
Registrován: stř bře 08, 2006 9:26 pm

Příspěvek

já jsem teď měl možnost se svézt s tímhle :
Obrázek

a pak s G 461 worker ... asi dva největší pamětníci v současné nabídce mercedesu ... ale obě auta mě totálně dostala tím jak se už xx let dělají pořád stejně .... obě navíc v automatu .. fakt paráda ..
stř zář 01, 2010 6:13 pm

krišot
Příspěvky: 3
Registrován: úte srp 17, 2010 1:32 pm
Bydliště: trutnov

Příspěvek

čus tady jsem vám vyfotil moji 815. mám na vás dotas jezdím sní teprve půl roku takže ještě jí po technický stránce neznám tak dobře ale jelikož my z ventilace lítak ruznej bordel typu les tak jsem hledal pilovej filtr a po dvouch hodinách jsem dospěl k názoru že tam ani není nevíte kde je nebo jak jste vyřešili lítání bordelu z ventilace??
Obrázek
čtv zář 02, 2010 12:24 pm

cuisine
Příspěvky: 4179
Registrován: stř bře 08, 2006 9:26 pm

Příspěvek

Obrázek IAA Hannover .. krasavec
pát říj 01, 2010 4:35 pm

JiRaY
Příspěvky: 3064
Registrován: sob led 10, 2009 10:22 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

není tam žádnej pylovej filtr,lítání bordelu se děje u všech starejch mercedesů,hlavně ze středních ofuků,já to vyřešil tak že jsem otevřel všechny ofuky a pustil ventilátor na plný kule,když to takhle budeš dělat tejden,jednou dvakrát denně tak bordel vyletí a bude čisto
Pražské dodávkář a návěsář

Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master

Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu :-)
pát říj 01, 2010 9:05 pm

Odpovědět

Zpět na „MERCEDES - BENZ“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host