Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe

Astran
Příspěvky: 239
Registrován: ned dub 22, 2007 10:26 am
Bydliště: Cheb

Mercedes SK ve službách ČSAD

Příspěvek

V roce 1974 vzalo ČSAD KNV Praha a Hungarocamion do zkušebního provozu soupravy M.B. NG1419 GLZ Ackerman-Fruehauf a o rok později několik tříosých tahačů s návěsy Trailor.
ned črc 04, 2010 12:58 pm

Astran
Příspěvky: 239
Registrován: ned dub 22, 2007 10:26 am
Bydliště: Cheb

Příspěvek

ObrázekObrázek
ned črc 04, 2010 1:01 pm

Astran
Příspěvky: 239
Registrován: ned dub 22, 2007 10:26 am
Bydliště: Cheb

Příspěvek

ObrázekObrázek
ned črc 04, 2010 1:15 pm

Astran
Příspěvky: 239
Registrován: ned dub 22, 2007 10:26 am
Bydliště: Cheb

Příspěvek

ObrázekObrázek
ned črc 04, 2010 1:18 pm

Uživatelský avatar
Samer
Příspěvky: 2171
Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
Bydliště: Hamry nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Přihodím jen pro doplnění odkazy z našeho webu:

http://www.liaznavzdy.cz/images/csad/036.jpg

http://www.liaznavzdy.cz/images/csad/037.jpg

http://www.liaznavzdy.cz/images/csad/038.jpg

Tam je zasadni predevsim snimek, ktery dokazuje, ze GLZ jezdil s klasickym logem CSAD na dverich.
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
ned črc 04, 2010 8:21 pm

Astran
Příspěvky: 239
Registrován: ned dub 22, 2007 10:26 am
Bydliště: Cheb

Příspěvek

Díky za reakci.Mě by ale zajímala ta souprava s tím logem Čsad spíš z jiného pohledu.Tyhle obrázky a ta fotka s logem na dveřích není totéž auto.
Ta Hungarocamion byla bílo zelená.Ta naše měla být bílo,žluto oranžová,ale bez těch nápisů Ackerman.......Tyhle obrázky jsou z časopisu Automobil,ale jiné fotky jsem bohužel nikdy nezahlédl,což mě celkem mrzí.
Ty tahače byli obsazeni do filmu Pumpaři od Zlaté podkovy kde jsou vidět v akci,jinak dobových obrázků taky asi moc není.Měl jsem něco slíbené,ale bohužel.
ned črc 04, 2010 10:37 pm

Uživatelský avatar
JURA13
Příspěvky: 141
Registrován: čtv dub 01, 2010 8:40 am

Příspěvek

Velkoobjemová souprava Ackerman-Freuhauf GLZ ( Grossraum Lastzug ) vznikla jako prototyp v roce 1979 realizací patentového řešení krátkého spojení vleku v soupravě, které prodlužovalo užitečnou ložnou plochu až o 900 mm. Toto řešení bylo chráněno německým patentem - viz : http://www.patent-de.com/pdf/DE2808209C2.pdf
Pro představu dobový prospekt :

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Celkem se vyrobilo 11 kusů těchto souprav na podvozcích Mercedes Benz. Jednu z nich zakoupil i HUNGAROCAMION, ale byla na silnějším podvozku MB 1626 2/2 KH a lišlila se od ostatních použitím dvojmontáže na zadní nápravě vleku :

Obrázek Obrázek

V Československu byl zapůjčen ke zkouškám první tovární prototyp MB 1419 2/2 KHZ v barevném provedení bílo-oranžová - viz ilustrační obrázek modelu prototypu :

Obrázek

Vozy z této série byly převážně v provozu v Německu a dodnes jich většina existuje i když třeba přestavěné na obytné.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
[ur
Naposledy upravil(a) JURA13 dne úte črc 06, 2010 12:41 am, celkem upraveno 3 x.
pon črc 05, 2010 9:42 pm

Uživatelský avatar
JURA13
Příspěvky: 141
Registrován: čtv dub 01, 2010 8:40 am

Příspěvek

Vozy MERCEDES BENZ v provoze ČSAD byly typu 2232 LS v uspořádání náprav 6x4. Jedno méně kvalitní foto s návěsem Tranders :

Obrázek
pon črc 05, 2010 9:50 pm

Uživatelský avatar
petersen
Příspěvky: 942
Registrován: stř bře 15, 2006 6:44 pm
Bydliště: praha

Příspěvek

Jestli mohu také přispět ...

jako kluk jsem bydlel v Prosecké ulici na Praze 9 proti baráku jsme měli benzinku a přes pole velký areál Klíčovských garáží :wink: ..

Souprava GLZ se tam pohybovala poměrně často a dlouho byla oranžovo - bílá a ten nápis GLZ na boku vozu měla :roll: Poměrně často byla také ke spatření v Holešovicích kde byl taktéž areál Čsad ..

Byla sice zapůjčená ale udajně se spátky do německa nevrátila bohužel co se s ní stalo nikdo neví ... zkrátka jednoho dne zmizela .

Jinak co se týče filmu já bych řekl že pro ten učel ten nápis byl pouze překryt folií .. :wink: aby se nedělala nevhodná reklama či aby to nebylo vzato jako propaganda
stř črc 07, 2010 7:31 pm

Uživatelský avatar
Samer
Příspěvky: 2171
Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
Bydliště: Hamry nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Děkuju, Peťo.
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
stř črc 07, 2010 10:54 pm

Uživatelský avatar
JURA13
Příspěvky: 141
Registrován: čtv dub 01, 2010 8:40 am

Příspěvek

Souprava GLZ byla na Klíčově ve zkouškách v roce 1982. Při zahájení měla najeto cca 40. tis km. Jak to nakonec dopadlo by mne taky zajímalo, ale údajně bylo vyhodnoceno, že z hlediska ekonomického není přínosem desetiprocentní navýšení přepravní kapacity v protikladu k pořizovacím nákladům, omezené využitelnosti daného uspořádání, složitosti spojovacího zařízení a celkové vyšší vlastní hmotnosti soupravy s přihlédnutím na dlouhodobou životnost a náklady oprav v provozu.

Obrázek Obrázek
stř črc 07, 2010 11:29 pm

Uživatelský avatar
petersen
Příspěvky: 942
Registrován: stř bře 15, 2006 6:44 pm
Bydliště: praha

Příspěvek

:wink: jojo ve zkouškách v roce 1982 jenže já tam tu proklatou soupravu zahlídl ještě někdy na začátku roku 1987 ... to vím moc dobře ten rok jsem totiž končil základku :oops:

Jinak nějaké výsledky to nakonec přinést muselo neb se nakonec nakoupily velkokapacitní soupravy Renault ... :wink:
čtv črc 08, 2010 8:30 am

Uživatelský avatar
JURA13
Příspěvky: 141
Registrován: čtv dub 01, 2010 8:40 am

Příspěvek

Výslednky hodnocení se vztahovaly ke konkrétní soupravě GLZ. Jinak nástup velkokapacitních souprav s krátkým spojením byl trendem 80. let, který nešlo nevidět.
Renaulty vzešly z výběrového řízení Motokovu kvůli nízké pořizovací ceně a až do konce 80 let ,,vedly" v dovozu techniky pro MKD. Většina těchto velkoobjemových souprav byly valníkového provedení, pár skříňových se používalo k přepravám např. konfekce, tzv. ,,ramínkáři"a jiného lehkého, objemného zboží.
Souprava MERCEDES GLZ v Maďarsku měla ještě v roce 1988 zkušební čísla, viděl jsem ji na prezentaci vozového parku Hungarocamionu při závodech trucků na Hungaroringu.
Maďaři nakupovali soupravy s krátkým spojením i na podvozcích Mercedes, ale už ve standartnějším provedení s dlouhou kabinou bez nadstardantních aerodynamických prvků.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
čtv črc 08, 2010 9:23 am

Astran
Příspěvky: 239
Registrován: ned dub 22, 2007 10:26 am
Bydliště: Cheb

Příspěvek

Díky za vyčerpávající odpovědi.
Maďarský Hungarocamion byl co se týče vozového parku hodně pokrokokový i když ty velkoobjemové vleky za ty další MB neměli až tak s krátkým spojením a hlavně soupravou GLS nic moc společného.Byl to klasický závěs s klasickou ojí,jen na ní byl schod pro srovnání výšky auta a vleku.

ObrázekObrázek
čtv črc 08, 2010 7:55 pm

Astran
Příspěvky: 239
Registrován: ned dub 22, 2007 10:26 am
Bydliště: Cheb

Příspěvek

Tady ještě jeden pohled z dobového prospektu Hungarocamion.

Obrázek Obrázek
čtv črc 08, 2010 7:57 pm

Odpovědět

Zpět na „MERCEDES - BENZ“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti