Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe

Uživatelský avatar
JURA13
Příspěvky: 141
Registrován: čtv dub 01, 2010 8:40 am

Příspěvek

Obrázek

Souprava GLZ z roku 1982, valníkové provedení a modernizovaným zjednodušeným krátkým spojením AF IV. Běžně dodávané vozy již postrádaly typické aerodynamické prvky designu Luigi Colaniho z kterých zůstal jen spodní spojler i integrovanými stupačkami a typická maska. Původní spací nástavba Topsleeper u prvních kusů byla terčem kritiky pro nedostatečnou izolaci, špatné větrání a vytápění a obtížný vstup do spacího prostoru včetně jeho nedostatečné velikosti. Proto bylo časté i použití prodloužené sériové kabiny za cenu ztráty delšího ložného prostoru.
čtv črc 08, 2010 9:05 pm

Astran
Příspěvky: 239
Registrován: ned dub 22, 2007 10:26 am
Bydliště: Cheb

Příspěvek

Nedá mi to nenapsat,že se ani nedivím,že se to nějak masově nechytlo.
Už na pohled to vě mě vzbuzuje takovej nějakej odpor :? :? :? :?
čtv črc 08, 2010 9:26 pm

Uživatelský avatar
JURA13
Příspěvky: 141
Registrován: čtv dub 01, 2010 8:40 am

Příspěvek

O GLZ toho víme dost mimo informace jak skončilo to zkušební v ČSAD.
Ani s fotkama řady NG ( Neue Generation ) v provozu ČSAD to není moc slavné, tak aspoň pár foto spřátelených dopravců z bývalého východního bloku :

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Sovětský SOVTRANSAVTO - Bulharský SOMAT - Maďarský VOLÁN - Východoněmecký DEUTRANS
čtv črc 08, 2010 9:50 pm

Astran
Příspěvky: 239
Registrován: ned dub 22, 2007 10:26 am
Bydliště: Cheb

Příspěvek

Víc se toho zjistit asi nepodaří.Ty tahače jezdily 3 ve Frýdku-Místku d.z.703.Jeden z nich,nebo to co z něho zbylo je údajně pořád funkční.
Měl by být přestříkán na žluto a sloužit na natahování aut a návěsů na dílnu.Kdyby byl někdo z okolí,třeba bychom zas byli o kousek chytřejší.

Obrázek Obrázek

Držáky to v každém případě byli.Sovtransavto s tím bylo k vidění ještě nedávno a někde v Rusku na vnitru to ještě určitě maká.
čtv črc 08, 2010 10:23 pm

Uživatelský avatar
petersen
Příspěvky: 942
Registrován: stř bře 15, 2006 6:44 pm
Bydliště: praha

Příspěvek

to : Astran -

Iveco od Hungarocamionu má pouze klasický "Jumbo" přívěs se standartním spojením , Některé Mercedesy však krátké spojení mělo avšak systém " Transmaximal " od Kassbohreru

To : Jura -

Chtěl jsem se zeptat ten prospekt od Ackermanu ten je tvůj ? a nebo se někde na internetu poflakuje ten můj co jsem pro někoho skenoval ?? :lol:
pát črc 09, 2010 6:53 am

Uživatelský avatar
Samer
Příspěvky: 2171
Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
Bydliště: Hamry nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Kluci, na tom tahači z Frýdku už pracuju. Po neděli se tam snad zastavím, Mám telefonicky potrzené, že to auto tam je, ovšem prý jde o dvounápravový tahač a nevím ještě jak se v podniku objevil. Mám ovšem odkaz na dva bývalé řidiče, kteří v podniku ještě pracují a měli s tím autem jezdit, takže po neděli se snad dozvíme víc.
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
pát črc 09, 2010 8:17 am

HomoFaber
Příspěvky: 383
Registrován: sob led 24, 2009 10:18 pm

Příspěvek

pani, a nechceli by ste dat dokopy taku knizocku "vozidla csad"?

inac ste mi sposobili maly problem, neviem ci ten model MB NG co mam prichystany mam postavit ako sovtransavto (povodny plan) alebo csad...

jedna technicka: tieto mercedesy su NG a nie SK, rada SK prisla po NG. Na prvy pohlad sa daju odlisit podla bocnych okien: NG ma medzi trojuholnikom a oknom "schod", SK ich ma v jednej linke sikmo hore. Kabina L bola dlha, S kratka a M nieco medzi, s odkladacim priestorom za sedackami.

pozn. na okraj:
- MB NG 6x4 malo (a mozno stale ma) CSAD specialtransport Ostrava, ci prisli spolu s tymito standardnymi tahacmi alebo skor/neskor netusim,
- velkoobjemove privesy Hungarocamionu boli Kassbohrer, original alebo licencia Budamobil. Tiez mali velkoobjemove navesy, s lomenym ramom, to boli (myslim) tiez Kassbohrer.
- este k tym velkoobjemovym supravam, v CSAD tiez boli renaulty R310 (nie 340) kratka kabina, spacia buda na streche, valnikova nastavba a tandem prives Fruehauf
pát črc 09, 2010 10:34 am

Uživatelský avatar
Samer
Příspěvky: 2171
Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
Bydliště: Hamry nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Nosreti maji NG, ale TITAN a jsou to 6x6, nikoli 6x4. A jsou to tezkotonazni nabusenci...chladice za kabinou, WSK spojka a tak dal. Bylo jich vic (tusim 4? jsou vsechny zdokumentovane), pak u Nosreti jezdily dva, ted uz jezdi nejspis jen jeden a druhy je udajne odstaven na ND. Tyhle auta nemaji ale s NGcky z MKD nic spolecneho (co se dovozu a pusobeni v csad tyce, snad jen to ze jsou tez predrevolucni).

R310?? Tandem??? Predrevolucni???
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
pát črc 09, 2010 11:56 am

HomoFaber
Příspěvky: 383
Registrován: sob led 24, 2009 10:18 pm

Příspěvek

pardon, vypravam nezmysly (je piatok)

ten renault nebol R310 ale R330, ci bol dovezeny pred velkym treskom alebo po nom to neviem... a teraz som si uz ani neni isty ci bol v csad :oops:
foto som dal do prisl temy, aj tak tu zachvilu pride volaky admin pindat :D
http://www.liaz.cz/forum/viewtopic.php?p=237450#237450

pozrel som aj tie ostravacke ng a vidim, ze su ine... ale kabinu maju rovnaku :D
pát črc 09, 2010 3:19 pm

Uživatelský avatar
JURA13
Příspěvky: 141
Registrován: čtv dub 01, 2010 8:40 am

Příspěvek

petersen - prospekt Ackermanna je stažen cca. před rokem z německého serveru

do fóra - jak vypadá kabina tahače NG ( vyráběno od 1974 ), které byly v ČSAD s má ji i Nosreti Titan.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
pát črc 09, 2010 5:23 pm

Uživatelský avatar
JURA13
Příspěvky: 141
Registrován: čtv dub 01, 2010 8:40 am

Příspěvek

petersen - ještě k přívěsům Hungarocamionu za Mercedesy NG - máš pravdu, byl to systém krátkého spojení Transmaximal a vleky Kassbohrer

HomoFaber - návěsy jumbo Hungarocamionu byly taky Kassbohrer, ale Budamobil vyráběl jiný typ vleků a dělal i jumba.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
pát črc 09, 2010 6:20 pm

Uživatelský avatar
petersen
Příspěvky: 942
Registrován: stř bře 15, 2006 6:44 pm
Bydliště: praha

Příspěvek

ta souprava R330 s tandemovým přívěsem rozhodně byla přitažena až dávno po revoluci některým soukromníkem :wink:

Ohledně Budamobilu ten vyráběl některé vleky v licenci jednoho z německých výrobců .. bud to byl Ackerman nebo Kassbohrer :roll: bohužel tak nějak se před lety při stěhování stratil šanon s adresamy a v něm od jednoho z těchto výrobců byl kontakt na Budamobil .. :cry:
Co vím stopro že Jugoslávská Goša byla uvedena právě v adresáři Ackermann Fruehauf :lol:
sob črc 10, 2010 1:56 am

Uživatelský avatar
Samer
Příspěvky: 2171
Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
Bydliště: Hamry nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Kluci, ja jsem se do toho Frydku nedostal, ale zkusim to vytelefonovat a mohl bych si tamtim smerem udelat vylet jeste v patek. Nerad, ale nafotit si jednu, udajne nehezky, pocuchanou Xenu... :cry: (nastesti jsou skody jen na technice, nikoli na lidech).
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
stř črc 14, 2010 7:16 am

Uživatelský avatar
JURA13
Příspěvky: 141
Registrován: čtv dub 01, 2010 8:40 am

Příspěvek

Když tady tak probíráme řadu NG tak jsem narazil na německých stránkách na zajímavé foto, které sice nesouvisí s ČSAD, ale má společné něco s českým výrobkem PRAGA.
Nebyl k tomu žádný popis, ale tipoval bych to na ex-Bundeswehr 4x4 Mercedes typ 1017, ale s vojenskou skříní z Pragy V3S !! Zřejmé ,, samo-domo "

Obrázek
ned črc 18, 2010 8:11 pm

škubanek
Příspěvky: 310
Registrován: úte zář 01, 2009 12:03 am
Bydliště: Beřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

mně osobně se to líby a klidně bych to bral mít doma :D
ned črc 18, 2010 11:43 pm

Odpovědět

Zpět na „MERCEDES - BENZ“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti