Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Pro AAROO: Zdar, mělo by to být tak, že pokud řídíš vozidlo nad 3,5t ( v německu nad 2,8t ) a toto vozidlo je přihlášeno na právnickou osobu ( firemní auto ) měl bys mít tachograf a 28 kotoučků a za chybějící kotoučky ( víkendy, dovolená, nemoc atd.) bys měl mít ten evropský formulář o neřízení. Slyšel jsem o tom, že to někde řeší tím, že ti napíšou papír, že jsi nový řidič. Chlapík z Wermachtu by ti totiž těžko dokazoval, že nejsi řidič od dané firmy. Jinak pokud jezdíš do ciziny můžeš mít ten český, protože i v cizině ho mají ve stejném provedení a proto je také číslovaný, aby bez možného překladu policajt věděl, že pod daným číslem je vždy to samé ať je to německy, česky a nebo španělsky. Pokud nemám úplnou pravdu, tak mě opravta. Díky
-
- Příspěvky: 4115
- Registrován: úte led 23, 2007 4:37 pm
- Bydliště: Budilov
- Kontaktovat uživatele:
žlutá kolečka platí v ČR je to na stránkách ministerstav dopravy už jsem to sem dával stokrát
Aktuální stav:
a) Ve vnitrostátní dopravě: Již z výše citované vyhlášky vyplývá, že ČR povinné používání jednotného potvrzení nezavedla, na území ČR tedy neustále platí, že forma potvrzení pro řidiče není nijak dána. Kontrolní orgány by proto měli uznávat i např. tzv. žlutá kolečka, samozřejmě za předpokladu, že jsou vyplněna správně a obsahují všechny potřebné údaje.
b) V mezinárodní dopravě: Dopravci se nyní v EU potýkají s neuznáváním žlutých koleček. Uznání nebo neuznání žlutého kolečka (v jehož neprospěch je i fakt, že neexistuje žádná závazná úprava týkající se žlutých koleček, způsob vyplnění je výhradně na rozhodnutí dopravce) je pouze na konkrétním kontrolním pracovníkovi, kontrolor jakékoliv jiné potvrzení než potvrzení jednotné může, ale i nemusí uznat. Uznat musí pouze správně a úplně vyplněné jednotné potvrzení. Navíc, některé státy EU zavedly jednotné potvrzení jako povinné, proto by dopravci při jízdách do těchto států měli používat výhradně toto potvrzení. Tabulku s výčtem států, ve kterých je používání potvrzení povinné si můžete stáhnout zde.
Aktuální stav:
a) Ve vnitrostátní dopravě: Již z výše citované vyhlášky vyplývá, že ČR povinné používání jednotného potvrzení nezavedla, na území ČR tedy neustále platí, že forma potvrzení pro řidiče není nijak dána. Kontrolní orgány by proto měli uznávat i např. tzv. žlutá kolečka, samozřejmě za předpokladu, že jsou vyplněna správně a obsahují všechny potřebné údaje.
b) V mezinárodní dopravě: Dopravci se nyní v EU potýkají s neuznáváním žlutých koleček. Uznání nebo neuznání žlutého kolečka (v jehož neprospěch je i fakt, že neexistuje žádná závazná úprava týkající se žlutých koleček, způsob vyplnění je výhradně na rozhodnutí dopravce) je pouze na konkrétním kontrolním pracovníkovi, kontrolor jakékoliv jiné potvrzení než potvrzení jednotné může, ale i nemusí uznat. Uznat musí pouze správně a úplně vyplněné jednotné potvrzení. Navíc, některé státy EU zavedly jednotné potvrzení jako povinné, proto by dopravci při jízdách do těchto států měli používat výhradně toto potvrzení. Tabulku s výčtem států, ve kterých je používání potvrzení povinné si můžete stáhnout zde.
www.proridice.eu, www.sdruzeniridicu.cz ....řidiči pro sebe
CB10(7) Martin-Háje
original pražskej pepik s botama od hnoje.....t.č trvale u hnoje
CB10(7) Martin-Háje
original pražskej pepik s botama od hnoje.....t.č trvale u hnoje
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 21 hostů