Moderátoři: Olda, cuisine, BajlachVT
LGV Class 2 driver je to same co HGV class 2 driver? Práce?
Ahoj všichni,
rád bych se vás tady zeptal na pár maličkostí, už jsem tady toho dost našel, ale pár věcí mi není jasných. Je mi 28, po vejšce, řidičák C, T, jsem dělal skoro 10 let zpět na vojně(Liaz, V3S a tatra osmikolka)... od té doby jsem nejezdil. A zajímal by mne váš názor, přemýšlím, že bych to zkusil jako řidič v UK(dá se do toho hravě dostat?) osobákem toho najezdím hodně...
1) A zajímal by mne postup, jsem v UK(NIN i bankovní účet mám):
- zajdu na DVLA vyměnit český za anglický(vypíšu formulář D2)
- dostanu do 14 dní ten anglický
- zajistím si digitální tacho kartu
- a s tím vším obíhám zaměstnavatele(+ nějaký vymyšlený a dobře napsaný reference)
2) Na netu jsem vyčetl, že český řidičák DVLA zašle do čech a tam ho skartují. Proč mi ho nenechaj, je škoda nemít český řidičák ne?
3) Jakým způsobem se dá zajistit digitální tacho karta v anglii a jak v čechách, který postup radíte, na získání této karty?
4)LGV Class 2 driver je to same co HGV class 2 driver? Jsem z toho jelen, protože na netu jsem našel nějakou tabulku a mám z ní chaos. Když mám teď v řidičáku, komplet A,B,C,T, v anglickém jazyce to budou jaké skupiny?
5) Myslíte si, že se vyplatí zkusit tuto práci?
6) Mohli by jste mi z vlastních zkušeností prozradit, kolik si vydělá řidič s oprávněním C(bez E) v UK. Zajímá mne oblast Londýna a okolí(zamlouvá se mi systém zdejšího uživatele Fatal_Netware(dělá od po-pá, každý den doma a víkendy off). Jak moc reálné je najít práci s tímto systémem jízd.
Předem díky moc za odpovědi,
a jestli všechny ty informace, jsou někde tady, tak se omlouvám, nenašel jsem je.
Ještě jednou díkas
ahoj Ross
rád bych se vás tady zeptal na pár maličkostí, už jsem tady toho dost našel, ale pár věcí mi není jasných. Je mi 28, po vejšce, řidičák C, T, jsem dělal skoro 10 let zpět na vojně(Liaz, V3S a tatra osmikolka)... od té doby jsem nejezdil. A zajímal by mne váš názor, přemýšlím, že bych to zkusil jako řidič v UK(dá se do toho hravě dostat?) osobákem toho najezdím hodně...
1) A zajímal by mne postup, jsem v UK(NIN i bankovní účet mám):
- zajdu na DVLA vyměnit český za anglický(vypíšu formulář D2)
- dostanu do 14 dní ten anglický
- zajistím si digitální tacho kartu
- a s tím vším obíhám zaměstnavatele(+ nějaký vymyšlený a dobře napsaný reference)
2) Na netu jsem vyčetl, že český řidičák DVLA zašle do čech a tam ho skartují. Proč mi ho nenechaj, je škoda nemít český řidičák ne?
3) Jakým způsobem se dá zajistit digitální tacho karta v anglii a jak v čechách, který postup radíte, na získání této karty?
4)LGV Class 2 driver je to same co HGV class 2 driver? Jsem z toho jelen, protože na netu jsem našel nějakou tabulku a mám z ní chaos. Když mám teď v řidičáku, komplet A,B,C,T, v anglickém jazyce to budou jaké skupiny?
5) Myslíte si, že se vyplatí zkusit tuto práci?
6) Mohli by jste mi z vlastních zkušeností prozradit, kolik si vydělá řidič s oprávněním C(bez E) v UK. Zajímá mne oblast Londýna a okolí(zamlouvá se mi systém zdejšího uživatele Fatal_Netware(dělá od po-pá, každý den doma a víkendy off). Jak moc reálné je najít práci s tímto systémem jízd.
Předem díky moc za odpovědi,
a jestli všechny ty informace, jsou někde tady, tak se omlouvám, nenašel jsem je.
Ještě jednou díkas
ahoj Ross
Cusek , mno v zakladu tam najdes vse co potrebujes , sikovne stranky jen opravim , ridicak uz je o neco drazzi a potrebujes potvrzeni jeste od osoby ktera zije v Uk vice jak 2 roky , nevim za jakym ucelem , jestli te zna ze nejsi podvodnik ci co ... jinak ridicak i digi karta jsou vyrizene v poho za par tydnu , cz ridicak berou pze UK ho plne nahradi a plati vsude po EU ... To navraceni doma funguje , byl jsem prekvapeny ba dokonce neocekaval ze by u nas na mestskem urade byl a vono fakt ze jooo
Praci si myslim ze v londyne a okoli snad sezenes , nevim jak jsou na tom platove class 2 , ale o moc min snad ne , takze pokud budes se zakladem nekde na 1500£ plus overtime a eventuelne nights out mimochodem maji divne resene diety , ne za den ale za noc jak jsem psal , tudiz normalni tyden dostanes 4x misto 5x a pohybuje se to kolem 20-25£ ...
Tak stastny lov a dolet
Praci si myslim ze v londyne a okoli snad sezenes , nevim jak jsou na tom platove class 2 , ale o moc min snad ne , takze pokud budes se zakladem nekde na 1500£ plus overtime a eventuelne nights out mimochodem maji divne resene diety , ne za den ale za noc jak jsem psal , tudiz normalni tyden dostanes 4x misto 5x a pohybuje se to kolem 20-25£ ...
Tak stastny lov a dolet
Tak to nevim pane , to by jsi musel jezdit jedine pres agenturu , kde jsou zvykli na to ze se jim lidi stridaji ... ano z jedne strany bude zajem jako stridac za lidi ktere budou na dovolenych , ale z druhe , v srpnu to vzdycky trochu umre ... musel bys mit kontakt na nekoho kdo te zna a rekl by ano potrebuju te tehdy a tehdy , pokud bys sel k cizim teprve zjistovat , mno nevim nevim , bez toho abys mel vyrizene NiN , Home office , ucet , nemluve o angl ridicaku , event digi karte ... pokud to tak chapu ze nic vyrizene nemas ... a proc jen na prazdniny ? kolik ti je ?
diky za odpovedi draci
diky za odpovedi draci, tak to je fajn, ze ridicak dostanu z5 doma na magistratu, sice kdo vi, do kdy si ho musim vyzvednout, aby ho neskartovali....... No jinak kolem tech 2.000 £ by to i s dietama mohlo dat mesicne, ze jo? Po nejaky dobe se zvysi? Nebo to je tak max. co se da vydelat?
K těm odkazům co jsem tady napsal, mohu napsat jen toto: nejsem autorem, jen u toho posledního ( slovníku ) jsem zajišťoval autorská práva, aby se mohl zveřejnit na JIPových stránkách. Ale to hlavní, ty odkazy to vystihují to docela dobře. Přesto existuje i forma, že si spoustu dokladů včetně bankovního účtu zařídíte později, vše je na Vás. Někteří včetně mě jsme tady začínaly na ČR řidičáky a ČR DIGI tachokarty a měnily jsme je až časem. Při výměně řidičáku je důležité si nechat vystavit potvrzení od DVLA, že je řidičák u nich, jinak jste 14 dni bez řidičáku a nemůžete jezdit. S potvrzením od DVLA můžete prokázat při silniční kontrole, kde je Váš řidičský průkaz.
Nechápu co řešíte, že přijdete o ČR řidičský průkaz, když existuje možnost nahlášení ztráty řidičského průkazu a získání nového. Přesto musím upozornit držení dvou řidičských průkazů, taktéž DIGI tachokarty je nezákonné.
Přesto všechno si myslím, že nejdůležitější než to vše co jsem napsal v prvních dvou odstavcích, je důležitější sehnat práci. Bez práce je Vám to všechno k ničemu. Jen okrajově, ze všech států na celém světě je nejhůře ekonomickou krizí zasažena na prvním místě USA a na druhém Anglie úsudek si z toho udělejte sami.
K výši platu co tady probíráte: vše záleží na Vás, jaké si domluvíte platové podmínky. Osobně znám řidiče, kteří berou méně než jsou průměry a dokonce u některých případů si kladu otázku jestli bych za tolik jezdil. Takže jakou výplatu si domluvíte takovou budete mít.
Nechápu co řešíte, že přijdete o ČR řidičský průkaz, když existuje možnost nahlášení ztráty řidičského průkazu a získání nového. Přesto musím upozornit držení dvou řidičských průkazů, taktéž DIGI tachokarty je nezákonné.
Přesto všechno si myslím, že nejdůležitější než to vše co jsem napsal v prvních dvou odstavcích, je důležitější sehnat práci. Bez práce je Vám to všechno k ničemu. Jen okrajově, ze všech států na celém světě je nejhůře ekonomickou krizí zasažena na prvním místě USA a na druhém Anglie úsudek si z toho udělejte sami.
K výši platu co tady probíráte: vše záleží na Vás, jaké si domluvíte platové podmínky. Osobně znám řidiče, kteří berou méně než jsou průměry a dokonce u některých případů si kladu otázku jestli bych za tolik jezdil. Takže jakou výplatu si domluvíte takovou budete mít.
V tom pripade je to opravdu jak psal Fatal trochu obtizne , pod 25 let nezamestnaji jen tak nekoho , ta dispecerka je naka znama nebo jsi jen dostal na nekoho cislo ?
Fatal: vsak jsem psal ze sikovne stranky , apropo potvrzeni ti vydaji na dvla automaticky a i tak muzes jezdit bez ridicaku jelikoz si te checknou v databazi . V UK neni povinnost vozit dokumenty u sebe ...
Nikdo neresi vraceni ridicaku ale kolega se jen ptal , tak jsem odpovedel . Mimochodem nahlasit ze jsem prisel o cz ridicak a pani mi na urade nechapave rekne jooo vsak ho mate u nas ?
Proc asi je anglie a irsko na prednich prickach ? Pri krizi se kazda firma diva kde snizit naklady , a jak jsme byli svedky , hodne prace '' nam '' berou evropske firmy , pze anglani delaji v pomeru za draho , ale proto jsme tu prisli
Fatal: vsak jsem psal ze sikovne stranky , apropo potvrzeni ti vydaji na dvla automaticky a i tak muzes jezdit bez ridicaku jelikoz si te checknou v databazi . V UK neni povinnost vozit dokumenty u sebe ...
Nikdo neresi vraceni ridicaku ale kolega se jen ptal , tak jsem odpovedel . Mimochodem nahlasit ze jsem prisel o cz ridicak a pani mi na urade nechapave rekne jooo vsak ho mate u nas ?
Proc asi je anglie a irsko na prednich prickach ? Pri krizi se kazda firma diva kde snizit naklady , a jak jsme byli svedky , hodne prace '' nam '' berou evropske firmy , pze anglani delaji v pomeru za draho , ale proto jsme tu prisli
Práce řidiče pro Agenturu ( Agentury ) řidič na volné noze
Tak jak si lidé pronajímají auta, tak se dají také pronajímat řidiči. Některé firmy, ať už malé či velké, mají určitý počet zaměstnaných řidičů a zbytek si pronajímají u Agentur, které pronajímají řidiče.
Jak to vypadá v praxi. Já jsem se zaregistroval u jedné Agentury ( no ono spíš jsem se zaregistroval asi u pěti Agentur ). A dělám teď pro jednu Agenturu ostatním Agenturám jsem se omluvil a slíbil jsem jim že se jim ozvu až budu potřebovat práci. Vyplnil jsem formulář a zaslal na patřičný úřad a stal jsem se self-employ ( obdoba OSVČ v ČR ).
Agentura mi zavolá např.: zítra potřebujeme řidiče v tolik a tolik tam a tam s takovou kvalifikací. Můžeš?
Já: ( tedy když můžu ): Za kolik? A následně ano beru to budu tam, nebo neberu to.
Následně se na dané adrese objevím v daný čas a ohlásím se kontaktní osobě. Ta mi předá už nachystaný denní plán ( alternativně první štreku a zbytek si zavoláme ), dostanu papíry, nebo místo kde si je vyzvednu, dostanu klíče a jdu najít auto. Až najdu auto, tak ho zkontroluji vyplním formulář o závadách a když je auto v pořádku vyrazím hledat návěs. Když není auto v pořádku nahlásím to v kanceláři a buď to opraví nebo dostanu přidělené automaticky jiné auto, které před jízdou samozřejmě zkontroluji.
Až najdu návěs připojím a jedu podle plánu a podle toho co se ode mě očekává. Na konci šichty vyplním formuláře. Doplním naftu do auta. Vše zaparkuji tam kde má být. Sbalím svých pár švestek a udělám drobný pořádek v autě. Odevzdám klíče papíry a jedu domů.
Každou neděli pošlu Agentuře email pro koho jsem pracoval a odkdy do kdy. Na začátku, když jsem to neposílal emailem tak mi volali vždy v tu nejnevhodnější dobu a ověřovali si kde a kdy a pro koho jsem jezdil tak proto jim to posílám emailem. Následující pátek v 7 ráno mi pošle můj účetní sms, kolik mi poslal na účet. A v sobotu ráno mám doma faktury kde je přesně rozepsáno od koho a kolik, kde si přesně mohu zkontrolovat jestli je vše tak jak má být a jak jsme se domluvili.
Průběžně posílám mému účetnímu doklady a formuláře o výdajích co jsem měl ( cestování, oblečení, hotely, a jiné náklady ) a on to zpracuje někdy začátkem roku do přiznání.
Začátkem roku proto, protože daňový rok v Anglii není shodný s kalendářním rokem. Sám si to přesně nepamatuji kdy je konec daňového roku.
Samozřejmě Agentura a účetní si z mých zisků, také strhávají určitou část peněz. Jinak by to nefungovalo
A ještě jsem zapomněl jednu důležitou věc. U spousty firem, než pro ně mohu jezdi, musím projít přijímacím řízením. Začátek přijímacího řízení je test, jestli že ho udělám, tak následují jízdy a potom se rozhodnou jestli ANO či NE. Někde je to ještě doplněno o testy na drogy a alkohol. V případě kladné odpovědi, jsem zaregistrován v jejich databázi a mohu pro ně jezdit přes Agenturu.
Kdyby byli nějaké dotazy klidně piště.
Jak to vypadá v praxi. Já jsem se zaregistroval u jedné Agentury ( no ono spíš jsem se zaregistroval asi u pěti Agentur ). A dělám teď pro jednu Agenturu ostatním Agenturám jsem se omluvil a slíbil jsem jim že se jim ozvu až budu potřebovat práci. Vyplnil jsem formulář a zaslal na patřičný úřad a stal jsem se self-employ ( obdoba OSVČ v ČR ).
Agentura mi zavolá např.: zítra potřebujeme řidiče v tolik a tolik tam a tam s takovou kvalifikací. Můžeš?
Já: ( tedy když můžu ): Za kolik? A následně ano beru to budu tam, nebo neberu to.
Následně se na dané adrese objevím v daný čas a ohlásím se kontaktní osobě. Ta mi předá už nachystaný denní plán ( alternativně první štreku a zbytek si zavoláme ), dostanu papíry, nebo místo kde si je vyzvednu, dostanu klíče a jdu najít auto. Až najdu auto, tak ho zkontroluji vyplním formulář o závadách a když je auto v pořádku vyrazím hledat návěs. Když není auto v pořádku nahlásím to v kanceláři a buď to opraví nebo dostanu přidělené automaticky jiné auto, které před jízdou samozřejmě zkontroluji.
Až najdu návěs připojím a jedu podle plánu a podle toho co se ode mě očekává. Na konci šichty vyplním formuláře. Doplním naftu do auta. Vše zaparkuji tam kde má být. Sbalím svých pár švestek a udělám drobný pořádek v autě. Odevzdám klíče papíry a jedu domů.
Každou neděli pošlu Agentuře email pro koho jsem pracoval a odkdy do kdy. Na začátku, když jsem to neposílal emailem tak mi volali vždy v tu nejnevhodnější dobu a ověřovali si kde a kdy a pro koho jsem jezdil tak proto jim to posílám emailem. Následující pátek v 7 ráno mi pošle můj účetní sms, kolik mi poslal na účet. A v sobotu ráno mám doma faktury kde je přesně rozepsáno od koho a kolik, kde si přesně mohu zkontrolovat jestli je vše tak jak má být a jak jsme se domluvili.
Průběžně posílám mému účetnímu doklady a formuláře o výdajích co jsem měl ( cestování, oblečení, hotely, a jiné náklady ) a on to zpracuje někdy začátkem roku do přiznání.
Začátkem roku proto, protože daňový rok v Anglii není shodný s kalendářním rokem. Sám si to přesně nepamatuji kdy je konec daňového roku.
Samozřejmě Agentura a účetní si z mých zisků, také strhávají určitou část peněz. Jinak by to nefungovalo
A ještě jsem zapomněl jednu důležitou věc. U spousty firem, než pro ně mohu jezdi, musím projít přijímacím řízením. Začátek přijímacího řízení je test, jestli že ho udělám, tak následují jízdy a potom se rozhodnou jestli ANO či NE. Někde je to ještě doplněno o testy na drogy a alkohol. V případě kladné odpovědi, jsem zaregistrován v jejich databázi a mohu pro ně jezdit přes Agenturu.
Kdyby byli nějaké dotazy klidně piště.
Pro r.-
Rade s tím daňovým rokem to je jinak. V Anglii totiž začíná a končí daňový rok někde v okolí března nebo začátkem dubna ( přesně si to nepamatuji, musel bych otevřít doklady ) zatím co v ČR daňový rok začíná 1.ledna a končí 31.prosince. Samotnému mi to komplikuje trochu život, protože podávám každoročně daňové přiznání v ČR z mých příjmů v ČR a do daňového přiznání musím zahrnout i příjmy ze zahraničí ( v mém případě je jednoznačné, že příjmy ze zahraničí převažují ), ale jde o to, že příjmy ze zahraničí, včetně daní co jsem odvedl v Anglii musím napasovat na daňový rok v ČR a musím je uvést v daňovém přiznání v ČR. Probíral jsem to s mou daňovou poradkyní v ČR a nakonec jsem vymyslel metodu, jak to rozpočítat. Aby to sedělo dle ČR legislativy. Někdy Ti to vysvětlím osobně
Rade s tím daňovým rokem to je jinak. V Anglii totiž začíná a končí daňový rok někde v okolí března nebo začátkem dubna ( přesně si to nepamatuji, musel bych otevřít doklady ) zatím co v ČR daňový rok začíná 1.ledna a končí 31.prosince. Samotnému mi to komplikuje trochu život, protože podávám každoročně daňové přiznání v ČR z mých příjmů v ČR a do daňového přiznání musím zahrnout i příjmy ze zahraničí ( v mém případě je jednoznačné, že příjmy ze zahraničí převažují ), ale jde o to, že příjmy ze zahraničí, včetně daní co jsem odvedl v Anglii musím napasovat na daňový rok v ČR a musím je uvést v daňovém přiznání v ČR. Probíral jsem to s mou daňovou poradkyní v ČR a nakonec jsem vymyslel metodu, jak to rozpočítat. Aby to sedělo dle ČR legislativy. Někdy Ti to vysvětlím osobně
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů