Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
Autojeřáby na podvozcích Tatra
Dobrý den,
vůz mám doma cca mesíc a předtím jsem ještě žádnou Tatru nevlastnil. Auto jsem koupil v celkem dobrém stavu, ale chtěl bych to pořádně doladit a rád bych se zeptal na doporučení zkušenějších, kde by se dali sehnat nějaké náhradní díly nejlépe v Královéhradeckém kraji, popř. okolí Prahy? Potřebuju např. párádní 2 houkačky z kapoty, krytku na pojistky, krytku na osvětlení kabiny, zabezpečovací kolík proti otevření kapoty, neškodila by nepomačkaná maska chladiče, v nástavbě mi chybí u indikátoru přetížení popisky, ale to si nejpíš nakonec vyrobím sám a nalepím to tam.. do budoucna určitě tlumič výfuku apod..
A myslíte, že odhaduju žlutou barvu, která se používá na jeřáby, správně na RAL1023 nebo si to každý natře žlutou kterou zrovna sežene?
vůz mám doma cca mesíc a předtím jsem ještě žádnou Tatru nevlastnil. Auto jsem koupil v celkem dobrém stavu, ale chtěl bych to pořádně doladit a rád bych se zeptal na doporučení zkušenějších, kde by se dali sehnat nějaké náhradní díly nejlépe v Královéhradeckém kraji, popř. okolí Prahy? Potřebuju např. párádní 2 houkačky z kapoty, krytku na pojistky, krytku na osvětlení kabiny, zabezpečovací kolík proti otevření kapoty, neškodila by nepomačkaná maska chladiče, v nástavbě mi chybí u indikátoru přetížení popisky, ale to si nejpíš nakonec vyrobím sám a nalepím to tam.. do budoucna určitě tlumič výfuku apod..
A myslíte, že odhaduju žlutou barvu, která se používá na jeřáby, správně na RAL1023 nebo si to každý natře žlutou kterou zrovna sežene?
Naposledy upravil(a) JenDiZ dne pon bře 21, 2011 7:32 pm, celkem upraveno 2 x.
-
- Příspěvky: 41
- Registrován: pát říj 15, 2010 10:09 pm
- Bydliště: jižní Morava
Tak zasílám pár foto o průběhu renovace. Normy ČSN na GO nemám a nezajímají mě. Děláme to podle sebe a pro sebe, to je nejlepší norma. Motor je měněnej z uloženky, kabina včetně kapoty a blatníků taky (a není prohnilej spodní lem kapoty, HURÁÁ:) ), i tak je na kabině spousta klempříiny. Poctivě to všechno vyvařujeme a vystříkáváme dutiny zinkovou barvou a pak voskem. V lednu nás čeká nová elektrika celé nádstavby. A pak se uvidí. A teď pár fotek průběhu:
Oleje
Mám opět celkem základní dotazy a to na oleje, jaké používáte pro motor T148? Já jsem teď doléval M6AD, na stránkách Mopasu jsem se dočetl, že by se měl dávat M6 ADS II+, tak se radši ptám
Další dotaz je na olej, jaký dávate do okruhu jeřábu? V návodu je napsaný OL-N2, který nemůžu nikde najít, takže předpokládám, že se názvy během času změnily.. co jsem našel nejvíce podobné je: OLN 32, je to správně nebo se vám osvědčilo něco úplně jiného?
To nabocklish: Až si moje T148 AD 20 něco vydělá, rád bych ji taky komplet zrenovoval.. je to moc pěkný stroj, když je jako nový.. ať se daří renovace!
Další dotaz je na olej, jaký dávate do okruhu jeřábu? V návodu je napsaný OL-N2, který nemůžu nikde najít, takže předpokládám, že se názvy během času změnily.. co jsem našel nejvíce podobné je: OLN 32, je to správně nebo se vám osvědčilo něco úplně jiného?
To nabocklish: Až si moje T148 AD 20 něco vydělá, rád bych ji taky komplet zrenovoval.. je to moc pěkný stroj, když je jako nový.. ať se daří renovace!
-
- Příspěvky: 41
- Registrován: pát říj 15, 2010 10:09 pm
- Bydliště: jižní Morava
Já myslím, že v těch olejích žádnou velkou vědu hledat nemusíš, hlavně, aby tam nějaký byl.
Dříve jsme taky pužívali M6AD, nyní jsme přešli na M7ADSIII. Problém, který jsem u tatrovek řešil - konkrétně u 815 s motorem V12 biturbo, která občas tahá podvalník - byla teplota oleje, který se uměl vyšplhat do závratných výšin. Při vysokých teplotách se i u M7ADSIII ztrácí jeho viskozita a tím i schopnost mazat. To platí nejen v tu danou chvíli, ale když už je jednou "uvařený" tak i nadále. Do tohoto stroje tedy používáme Madit TIRMAN, který by tyto teploty měl snášet. Byl zkoušený speciálně na Tatrovkách, kde údajně obstál velice dobře.
Na dolévání hydrauliky dlouhodobě používáme největší klasiku OT-HP3 bez jakýchkoliv problémů, ať už na čerpadlech nebo na manžetách pístnic.
Dříve jsme taky pužívali M6AD, nyní jsme přešli na M7ADSIII. Problém, který jsem u tatrovek řešil - konkrétně u 815 s motorem V12 biturbo, která občas tahá podvalník - byla teplota oleje, který se uměl vyšplhat do závratných výšin. Při vysokých teplotách se i u M7ADSIII ztrácí jeho viskozita a tím i schopnost mazat. To platí nejen v tu danou chvíli, ale když už je jednou "uvařený" tak i nadále. Do tohoto stroje tedy používáme Madit TIRMAN, který by tyto teploty měl snášet. Byl zkoušený speciálně na Tatrovkách, kde údajně obstál velice dobře.
Na dolévání hydrauliky dlouhodobě používáme největší klasiku OT-HP3 bez jakýchkoliv problémů, ať už na čerpadlech nebo na manžetách pístnic.
Neřešil jste náhodou někdo u T148 AD20 zamrzání pístku od táhla ovládání lana? Když mrzne tak je to zamrzlé tak, že nelze s pákou ani pohnout. Zatím používám první radu, kterou jsem při optání získal a to je nahřátí plynovým hořákem, jenže mi to nepřijde jako ideální řešení. Další varianta je samozřejmě kompletně vyměnit hydralický olej a vysušit důkladně rozvody, ale než budu dělat toto drama zaslechl jsem, že se rozdělovač dá snad někde navrtat malým vrtáčkem, aby voda mohla odtékat. Nevíte o tomto způsobu někdo něco podrobnějšího nebo je to blbost?
To mě taky hnedka napadlo, ale radši se ptám jestli někdo zkušenější neporadí, jak to řešil.. Chci mít jistotu, že je nutná výměna oleje než se do toho pustím. Jen je mi záhadou proč nezamrzají i ostatní páky, ale zamrzne vždy jen ta od lana a zbytek normálně funguje.. I když je zamrzlá páka od lana, lze zvedat i vysouvat rameno a hýbat s otočem..
Tak jsem to radši ještě vyfotil a označil jsem tam místo, který si myslím, že je ta krytka. Je to správná myšlenka nebo je to někde jinde?
http://postimage.org/image/lxny2bc4/
http://postimage.org/image/lxny2bc4/
Ještě bych se chtěl zeptat na další problém. Při teleskopování pod zhruba 30° se mi nechce vyložník zasouvat, když mu přidám plný plyn tak se sice rozleze, ale jako šnek. Musím výložník nejprve zvednout nad 30° a potom se zasune úplně v pohodě. Je potřeba jen někde pořádně promazat kluzátka nebo bude potřeba odborné opravy nebo je možná chyba ještě někde v hydraulice?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 3 hosti