Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
-
- Příspěvky: 2347
- Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am
Bylo to na prezentační akci pro novináře nebo hosty, ve sněhu, s vítězným dakarským autem. Stalo se to po skoku, asi se udeřil o volnt nebo se mu zvrtlo řízení a udeřila ho příčka volantu. Ještě se fotili a pak už mu volali sanitku, v nemocnici zjistili, že jde o zlomeninu horšího charakteru a šel rovnou na operaci. Po ní už se bude zotavovat doma a čeká ho nějaká státnická akce, už si nepamatuju jaká...
"Přečumákování" bych se rozhodně neobával v nejbližších letech... Ikdyž já bych to viděl rád do budoucna, je to návrat ke klasice. A proč třeba nezažít éru kapotek? Dávám tomu zelenou! Ovšem teprve se ukáže, zda-li je to opravdu revoluční řešení, které posune techniku zase o kousek dál... Jinak vstup továrního týmu vítám, uvidíme, jak se to bude vyvíjet. Přeci jen to asi bude chtít určitý čas.
Ten Zetros nevypadá špatně http://www.youtube.com/watch?v=UGtqbwYwAUI
trojcípá mafie na Dakaru? To se zřejmě dočkáme "neuvěřitelných" výkonů.
V roce 1990 bojoval jezdec Liazu, František Vojtíšek, v EP tahačů o titul mistra Evropy. V jednom ze závodů jel po rovině rychlostí 159 km/h a začal ho předjíždět Axel Hegmann jedoucí s polotovárním Mercedesem. Na konci závodu byl Vojtíšek diskvalifikován za údajné překročení maximální povolené rychlosti, právě v momentě, kdy ho předjížděl Hegmann. Nejtragikomičtější na celé té historii je, že Hegmann diskvalifikován nebyl, přesto že zákonitě musel jet vyšší rychlostí než Vojtíšek, jinak by ho přece nepředjel... Tak to jen na ukázku, jak dokáží páni od Mercedesu měnit fyzikální zákony. Mluvit o tom co se dělo v sezonách 1997, 1998 a 1999, kdy o titul bojovali Lenz (Mercedes), Vojtíšek (Liaz) a Koloc (Praga, Sisu) mi přijde trochu zbytečné a zdlouhavé... Jen pro nastínění: naši jezdci v případě, že v některém ze závodů v těchto sezonách ohrožovali pozici Lenze, byli diskvalifikováni pro nadměrnou kouřivost motoru, pro překračování maximální povolené rychlosti, pro nesprávnou hmotnost vozu, pro nebezpečnou jízdu atd.
Tak se těším až Mercedes vyrukuje s podobnou taktikou na Dakaru. Na Kamazy budeme ještě vzpomínat v dobrém.
V roce 1990 bojoval jezdec Liazu, František Vojtíšek, v EP tahačů o titul mistra Evropy. V jednom ze závodů jel po rovině rychlostí 159 km/h a začal ho předjíždět Axel Hegmann jedoucí s polotovárním Mercedesem. Na konci závodu byl Vojtíšek diskvalifikován za údajné překročení maximální povolené rychlosti, právě v momentě, kdy ho předjížděl Hegmann. Nejtragikomičtější na celé té historii je, že Hegmann diskvalifikován nebyl, přesto že zákonitě musel jet vyšší rychlostí než Vojtíšek, jinak by ho přece nepředjel... Tak to jen na ukázku, jak dokáží páni od Mercedesu měnit fyzikální zákony. Mluvit o tom co se dělo v sezonách 1997, 1998 a 1999, kdy o titul bojovali Lenz (Mercedes), Vojtíšek (Liaz) a Koloc (Praga, Sisu) mi přijde trochu zbytečné a zdlouhavé... Jen pro nastínění: naši jezdci v případě, že v některém ze závodů v těchto sezonách ohrožovali pozici Lenze, byli diskvalifikováni pro nadměrnou kouřivost motoru, pro překračování maximální povolené rychlosti, pro nesprávnou hmotnost vozu, pro nebezpečnou jízdu atd.
Tak se těším až Mercedes vyrukuje s podobnou taktikou na Dakaru. Na Kamazy budeme ještě vzpomínat v dobrém.
!LIAZ 4life!
-
- Příspěvky: 2347
- Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am
Nemaloval bych čerta na zeď, Mercedes je možnou hudbou budoucnosti a kdopak ví, co bude za dva roky, co se komu podaří a nepodaří. V té době byl vliv továren na dění v truck racingu dost přímý, ale neuváděl bych ho jako příklad. Ono to tak bylo po interpretaci českými účastníky, kteří se rádi stavějí do role obětních beránků, čímž nezpochybňuju to, že se tam za nitě asi tahalo. Ale nebyli jsme u toho a dakar 2013 bude až za dva roky. O Kolocovi bych raději v téhle souvislosti vůbec nemluvil -- vývoj dalších událostí ukázal celkem jasně. Bavil jsem se o tom případu s lidmi, kteří se v truck racingu pohybovali tou dobou -- na to jeho technické řešení byl 6 cm silný fascikl důkazních dokumentů. Metody, jakými Koloc vládl, zacházely opravdu za hranice, i když musím uznat, že měl obrovský smysl pro nacházení nových vizí a výzev a jejich dosahování. I přesto obrovsky obdivuju Buggyru i tah na branku s jakou ji svého času Koloc někam dovedl i to, jak si Buggyra dneska počíná a vystupuje, zajímavý marketingový koncept, a nutno říci, že fungující. Ale všeho dosahovat za každou cenu, to se nemá. Ať je v tom Mercedes nebo kdokoli jiný. Myslím si, že poměry v truck racingu jsou dnes zdravější, o těch zákulisních tazích už neslyšíme, továrny jsou z tohovíceméně venku, byť MAN jistě má svoje zájmy, Renault taky, ale kdo nějaké nemá. Takže Mercedesem se zabývejme, až někdo něco postaví, do té doby bude fůra jiných kohoutů...
V současné době bych se soustředil na nová vozidla z českých dílen, protože se snad blíží čas jejich slavnostního odhalení... Jak to vůbec vypadá u Svoboďáků a u LTT? Nebylo by možná od věci zkusit napsat článek o stavbě auta, co to vůbec obnáší, jak se postupuje, jaké technologie se využívají, zajímavosti apod. Jistě by to potěšilo nejednoho dakarského příznivce a zpestřilo by to webové informace...
-
- Příspěvky: 2347
- Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am
Nejednoho dakarského příznivce, možná dokonce pět nebo osm, by to potěšilo, ale jak není informován nikdo, nejsem ani já. I já mám sdělení, že se "s novinkami ozveme". takže se necháme překvapit... rád si počkám, když to bude stát za to a myslím, že českých kamionů nových nebo významně inovovaných letos bude opravdu nadstandardně hodně, v Holandsku snad ještě více... Podle mého názoru druhý kvartál napoví, protože všichni raději zalezli do svých dílen a horečně repasují a staví, protože Silk Way se jede o dva měsíce dřív... Takže kdo bude moci, bude se snažit koncem dubna a v květnu už jezdit. Možná i proto se všichni soustředí na práci samotnou, ono mediálně to te´d není období, kdy by se těm autům někdo nějak extra věnoval, to snad až v září...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů