Pokec o AETRu, profesních průkazech, pravidlech, zákonech, apod.

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
Juranes
Příspěvky: 34
Registrován: stř úno 23, 2011 2:43 pm
Bydliště: Czech Republic, Brno

Příspěvek

Ahoj Tacho1.

Chci se zeptat na takovou maličkost, možná blbost, která je všem jasná, ale já v tom jasno nemám. Dopředu se omlouvám, jestli už to tady někde je.

Mám v autě kolečkový tachograf. Řeším problém , jak to dělat, když například v pondělí vyjíždím po pauze v 5.00 hod, takže dám nové kolečko. Odjedu, co můžu a druhý den mám čas a můžu vyjet třeba až v 8.00 hod. Ale protože kolečko je na 24 hodin, musím tedy vstávat v 5.00 hod a dát nové kolečko. Potom stejně vyrazím až v 8.00 hod. Jak se to dá vyřešit, abych nemusel vstávat v 5 a dávat nové kolečko?

Díky za odpověd Juranes
stř říj 19, 2011 4:39 pm

Uživatelský avatar
Bohousek1
Příspěvky: 470
Registrován: pon črc 30, 2007 9:45 am
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Napisu to jednoduse a laicky.
Po skonceni prace kolecko vyndas a na zadni stranu dopises rucnim zaznamem do pulnoci odpocinek.
Rano prijdes k autu a nez vlozis nove prazdne kolecko, zezadu rucnim zapisem oznacis od 00,00 hod. do casu vyjeti odpocinek.
Pak vlozis a jedes.
.::: Bohousek1 :::.
http://www.sdruzeniridicu.cz/
http://www.proridice.eu/
...Ridici pro ridice...
stř říj 19, 2011 5:43 pm

meloun
Příspěvky: 422
Registrován: sob lis 13, 2010 12:40 pm
Bydliště: žamberk
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Já to dělám tak, že v pondělí vyjedu v 5hod a odpoledne dojedu ve 14:00hod a když vím že druhej den jedu třeba v 7hod tak eště v pondělí odpoledne co dojedu vyndám kolečko a ze zadu doplním pauzu od 14:00 do 5.00 a dám tam nové kolečko a následující dny to měním v 7:00hod páč vím že později nikdy nevyjedu,je to tak správně??? díky
stř říj 19, 2011 6:03 pm

Šedý Vlčák
Příspěvky: 516
Registrován: ned kvě 18, 2008 2:35 pm
Bydliště: Severní Morava

Protiskluzové podložky

Příspěvek

Tacho, mám na tebe zvláštní dotaz. :)
Četla jsem mimo jiného toto:
"Jednou ze základních podmínek používání protiskluzových podložek je jejich kvalita, která musí být doložena odpovídajícím certifikátem. V praxi to znamená, že kontrolovaný řidič musí tento certifikát předložit kontrolnímu orgánu ( musí ho tedy vozit s sebou )."
Mám to brát opravdu vážně, nebo si autor Ing. Jaroslav KREJCAR, Ph.D. dělá srandu? Už vidím, jak ho všichni máme :lol: :lol:
Děkuji za odpověď.
stř říj 19, 2011 9:29 pm

Juranes
Příspěvky: 34
Registrován: stř úno 23, 2011 2:43 pm
Bydliště: Czech Republic, Brno

Příspěvek

Bohoušku díky za vysvětlení
Juranes
stř říj 19, 2011 9:31 pm

Uživatelský avatar
Tom-Oaza
Příspěvky: 1886
Registrován: ned čer 12, 2011 12:33 pm
Bydliště: Nikol-city
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

taky sem to tak delal s koleckama, protoze sem jezdil kazdou chvilu na jinym aute
Renault Master
Peugeot boxer
Iveco Daily 35C12 2x
Lancia Kappa 2,4 TDS
stř říj 19, 2011 9:38 pm

Uživatelský avatar
TACHO.1
Příspěvky: 1734
Registrován: stř črc 29, 2009 11:50 am
Kontaktovat uživatele:

Šedý Vlčák

Příspěvek

Žádná platná legislativa zatím neukládá aby řidiči prokazovali kvalitu protiskluzových podložek certifikátem. Ze strany ing. Krejcara to beru jako doporučení. Pro kupujícího (firmu) je dobré si vyžádat certifikát od prodejce v případě koupě.
on-line poradenství pro řidiče
https://www.facebook.com/groups/939367739437323/
čtv říj 20, 2011 8:40 am

Šedý Vlčák
Příspěvky: 516
Registrován: ned kvě 18, 2008 2:35 pm
Bydliště: Severní Morava

TACHO.1

Příspěvek

Díky za vyjasnění.
čtv říj 20, 2011 2:18 pm

soulcheck
Příspěvky: 625
Registrován: čtv lis 05, 2009 4:02 pm
Bydliště: Hostim

Příspěvek

ještě k té výměně kolečka-jde to udělat i tak,že jeden den když začnu třeba v 6 ráno,večer v 18 hodin zastavím a začnu dělat pauzu,ale vím,že druhý den budu začínat až v 8 tak abych nemusel ráno na 6 vstávat tak už večer v 18 dám do tchg nové kolečko a ráno než vyrazím ho vyměním za další nové a to co tam bylo v pauze normálně vypíšu??
čtv říj 20, 2011 4:46 pm

Uživatelský avatar
TACHO.1
Příspěvky: 1734
Registrován: stř črc 29, 2009 11:50 am
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Kolečko vložené do tachografu používejte pouze na svou pracovní směnu a odpočinky doplnujte ručním záznamem. 8)
on-line poradenství pro řidiče
https://www.facebook.com/groups/939367739437323/
čtv říj 20, 2011 5:29 pm

Uživatelský avatar
Johnny_P
Příspěvky: 2092
Registrován: ned srp 09, 2009 12:56 pm
Bydliště: Kolín

Příspěvek

Já ho nechávám v tachografu 23 hodin. v mobilu mám vždy nastavenou upomínku abych ho pak nezapoměl vyměnit(jsem sklerotik :lol: )
v autě jsem po-pá a na víkend mi šéf vytiskne papír 8) :idea:
Scania R streamline Topline E6 (2015) + plachta Krone(2015) lowdeck
Mými životními vzory jsou Kentán z Montargi, Bender a Homer Simpson
čtv říj 20, 2011 6:10 pm

Prazi007
Příspěvky: 12
Registrován: pát říj 01, 2010 7:44 pm
Bydliště: Teplice

Příspěvek

Zdravim vas,mam takovy dotaz,Nechal jsem prez vikend karta v tachografu,normalne jsem v patek dal pauzu a zadal cilovou zemi,v pondeli vlezu do auta a kartu z tachografu byla venku a displeji blikala chyba (43) NEDODRZENA BEZPECNOST Question Shocked tak jsem dal kartu zpatky kdyz karta nacetla,doplnil jsem pauzu atd....tak dalsi chyba,NEUZAVRENA KARTA Rolling Eyes Co ted s tim?Jezdim porad do Francie,tak aby me tam cetnici neopalkovali,samozrejme na ten vikend mam napsanej protokol(dovolenou).Poradi nekdo?nestalo se to uz nekomu????diky
pát říj 21, 2011 12:11 pm

Uživatelský avatar
TACHO.1
Příspěvky: 1734
Registrován: stř črc 29, 2009 11:50 am
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Nejprve potvrdit tlačítko OK a chyba se uloží, pak musíš pořídit výtisk z tachografu a tuto událost napsat včetně kodu chyby.

Chyba 43 nedetekuje již dlouho kartu ve slotu 1(nebo 2), která byla v tachografu již vložena. Není uzavřená poslední relace karty.
Například po výpadku napájení nebo po opětovném připojení napájení tachograf zjistí, že v tachografu se již nenachází před výpadkem
napájení vložená karta a po vložení karty není uzamčena mechanika karet.

Jestli ti karta nadále funguje správně, tak bych to neřešil. V opačném případě se budeš muset obrátit na kalibračním středisko.

Tato závada by identifikovala i neplatnou(poškozenou) kartu řidiče ale to by se ti opětovně nenačetla a tachograf by psal vložení neplatné karty.

Za období odpočinku co jsi nechal kartu v tachografu by jsi musel pořídit výtisky z vozidla za každý kalendářní den a výtisk na události a poruchy. Ofocené je můžeš poslat do emailu. To v případě, jestli máš zájem abych se na toto podíval. Nevím jak se vyznáš ve výtiscích jestli v nich umíš číst.
on-line poradenství pro řidiče
https://www.facebook.com/groups/939367739437323/
pát říj 21, 2011 10:14 pm

Prazi007
Příspěvky: 12
Registrován: pát říj 01, 2010 7:44 pm
Bydliště: Teplice

Příspěvek

Karta uz pak dal fungovala normalne,jezdil jsem cely tyden a uz se zadna chyba neobjevila.Takze mam udelat vytisky z toho vikendu kdy se to stalo a napsat na ne jen chyba 43?a ty vytisky co ti mam poslat taky jen z toho vikendu??zatim diky moc......zitra bych zaje do prace a ty vytisky udelal a poslal.....
sob říj 22, 2011 2:50 pm

Uživatelský avatar
TACHO.1
Příspěvky: 1734
Registrován: stř črc 29, 2009 11:50 am
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Starší Siemens toto občas dělá. Při vložené kartě řidiče o půlnoci kartu vyhodí a neuzavře data. Každá událost která nastane, případně chyba řidiče nesprávným doplnění a podobně, musí být na výtisku napsaná. Nesprávně doplněný odpočinek nebo karta v tachografu v režimu práce, musí řidič opravit na správnou činnost (postýlku) na zadní straně výtisku.
on-line poradenství pro řidiče
https://www.facebook.com/groups/939367739437323/
sob říj 22, 2011 4:00 pm

Odpovědět

Zpět na „Legislativní témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů