Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Odpovědět
Uživatelský avatar
KUBO-SK
Příspěvky: 1357
Registrován: čtv dub 17, 2008 5:47 pm
Bydliště: Slovakia
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Tie jamaly od Tatratrans su nádherne kúsky :wub: funguje ta firma este?,??
pon říj 31, 2011 9:33 pm

peter gasparovic
Příspěvky: 4523
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Příspěvek

Kubo - myslim ze firma este funguje ale uz je to bieda... :roll:
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
úte lis 01, 2011 8:29 am

Schreiber Tomas
Příspěvky: 418
Registrován: sob bře 08, 2008 11:57 am
Bydliště: Chodov u K.V.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

To tady zase motor šééél šééél až odešééél :D
Obrázek
úte lis 01, 2011 2:45 pm

TATRA8X8
Příspěvky: 6888
Registrován: úte pro 01, 2009 9:53 pm
Bydliště: CZ

Příspěvek

"..né ve vězení jsem nebyl,já to dostal podmíněně skrz traktor....."
pát lis 04, 2011 11:06 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Tatra 163 Jamal SK4 6x4 (vyrobeno asi 8 ks) po necelých 6-ti letech provozu a ujetých asi 200.000 km, cca. 18.000 mth ...

Obrázek Obrázek Obrázek
Tatra + MAN = Superstroj!
sob pro 10, 2011 5:20 pm

Uživatelský avatar
Mikki
Příspěvky: 809
Registrován: ned říj 21, 2007 2:57 pm
Bydliště: Predajná, Stredné Slovensko

Příspěvek

Nejaké stručné zhodnotenie...fakty, dojmy?
Točivý moment náš každodenný daj nám dnes, ako na diaľnici tak aj v teréne...
sob pro 10, 2011 6:11 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

No pokud se jedná o Jamal 6x4, tak pro naše podmínky stačí, jezdíme po tvrdém, takže přední náhon chybí jenom když se jezdí v bahně na kalech (párkrát za rok) a při sněhově kalamitě v zimě (cesty vyhrne buldozer a pak posypou auta 6x6, pak už není problém). Co se týče spotřeby je to asi o 1 L/100 km oproti Tatře 6x6, auto hůř zatáčí než 6x6 (má vykuchané přední polonápravy a hřídel dopředu = u plně naloženého auta je na přední nápravě zatížení jenom něco kolem 6,6 t). Pokud jde o opravy víc odchází svod - předek mu neodlehčí a náboje zadních náprav (ložiska, ozubení). Hlavním důvodem proč jsme ho v roce 2006 kupovali byla cena, asi o 700 tis. Kč levnější než Jamal SK4 6x6, takže jsme mohli 3 ks Jamalů 6x4 místo 2 ks Jamalů 6x6 a za tu dobu provozu to udělalo stejnou práci jako ty 6x6, takže obecně spokojenost. Motor, převodovka, skoro bez poruch, u sklápění v zimě zamrzá lanko sklápění, v kabině je oproti Jamalu 6x6 méně čalounění = je tam větší hluk. To je tak asi vše, příští rok je snad vyměníme za nové stroje.
Tatra + MAN = Superstroj!
ned pro 11, 2011 8:16 am

Nalim
Příspěvky: 340
Registrován: pon pro 08, 2008 7:51 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Začátek filmu je skvělou reklamou na Jamaly
http://www.youtube.com/watch?v=uCDUcXWdhJU

( pro fandy techniky i podzemí, ve všech podobách, stojí za zhlédnutí celá série dokumentů Podzemní Čechy s Václavem Cílkem )
úte pro 13, 2011 8:30 pm

mirazapletal
Příspěvky: 4562
Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

Safky: A půjdete znova do jamalů a nebo do něčeho jiného? mě osobně by zajímala výhodnost jamalů oproti jiným Tatrám, mě se jamaly líbí, kdybych něl stavební dopravu a vynášela, rozhodně bych do něj šel ale přiznávám, že důvod by byl prostě jen mít kapotovaný vůz :-)
úte pro 13, 2011 8:49 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Jamal - zkusím to rozdělit na výhody a nevýhody:
Nejdříve výhody:
- velmi mnoho místa v kabině (rovná podlaha), vejdou se tam i 4 lidi
- lehké řazení (dlouhá šaltpáka)
- velmi pohodlný podvozek (řidič sedí až za přední nápravou, min. frekvence kmitů, podobně jako T148 ...)
- kapotové provedení - image firmy (i když některým lidem se Jamal vzhledově nelíbí)
- pokud se něco porouchá na silnici, řidič se dokáže ohřát v kabině během opravy, (platí hlavně pro Sibiř)
- kvůli rozložení váhy na nápravy se snad ani nedá přetížit přední nápravu = nepraskají torzky, netrpí přední náboje ...
- pokud dojde k nehodě na předek, skoro vždy se mění přední nárazník, kabota, ale kabina řidič a kabina jsou OK
- velmi rychle zvedá/spouští korbu
- pro řidiče větší bezpečnost u nehody, sedí dál od místa vzniku poškození vozidla
- pohodlný nástup do kabiny
Nevýhody:
- má delší rozvor než TerrNo1 tzn. Jamal má větší poloměry otáčení, větší délku
- horší přístup na opravy (spojka, topení a klima ...)
- hůře prodejný jako ojetina (těžký, jen S1, nejde do soupravy ...)
- vhodný pro provoz hlavně mimo silnice, na silniční provoz je moc těžký
- přetížené zadní nápravy, praskají listová péra, trpí náboje zadních náprav
- hůře zatáčí na mokru/sněhu/ledu, protože je nedotížená přední náprava
- vysoká boční nakládací výška, smykový nakladač UNC (Bobek) ho nenaloží
- špatně dostupná rezerva z boku vozidla Tatra, nejde povolit
P.S.: Včera jsme vyhráli v aukci toho žlutého předváděcího Jamala SK4 s Norgrenem, takže asi poslední "nový" Jamal u nás na firmě, pak to vidím na Phoenixe. :wink:
Tatra + MAN = Superstroj!
úte pro 13, 2011 9:29 pm

bazilisak
Příspěvky: 2454
Registrován: čtv úno 14, 2008 8:45 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Safky : není ale pravda , že pokud spovnáváš SK4 s těžkým pérováním a 33 tun celkovou , musíš srovnávat s S 24 , která má stejný rozvor jako Jamal ? tudíž stejně zatáčí na ledu , stejný poloměry zatáčení ... atd atd atd .........
úte pro 13, 2011 9:59 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Pane kolego pěkně se pletete, SK4 rozvor 3700+1320 mm, S24 rozvor 3440+1320 mm :idea: :!:
http://partners.tatra.cz/exter_pr/vp/ne ... 0&jazyk=CZ
http://partners.tatra.cz/exter_pr/vp/ne ... 9&jazyk=CZ
No a ty poloměry co jsou v technických listech jsou úplné blbosti (Jamal = 18,4 m má menší než TerrNo1 = 20,0 m!).
Jamala jsme vážil minulý týden s celkovou hmotností 35 tun (o 2 t přetížený), rovnoměrně naložený, na předku 7,1 t
TerrNo1 s celkovou 35 tun, na předku 8,6 t, proto to dobře zatáčí i na ledu ...
Tatra + MAN = Superstroj!
úte pro 13, 2011 10:16 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Tak to by měl být náš nový Jamal, 1. s Norgrenem, zajímavé je, že je tam 14-ti stupňová převodovka, ale se slabým motorem 280 kW, to jsem zvědavý jak to pojede :?: Ještě dotaz, nevíte jak je na Tatře s Norgrenem řešen pohon čerpadla (je tam pořád zařazeno L nebo H v převodovce?). Menší problém jsem přece jen objevil, Jamal je na pneu 13 R 22,5 a my jezdíme v jenom na 315/80 R 22,5, tak musím vymyslet na jaké auto dát ty gumy (asi na Tedoma 6x4).

Obrázek Obrázek Obrázek
Tatra + MAN = Superstroj!
čtv pro 15, 2011 5:52 pm

bazilisak
Příspěvky: 2454
Registrován: čtv úno 14, 2008 8:45 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Safky : to , co mě přijde naprosto neochopitelné , to že Tatra vyráběla auta pouze se silným motorem a čtrnáctikvaltem a nebo se slabým motorem a desetikvaltem se konečně změnilo a je možné použít slabý motor a čtrnáctikvalt .
Ono , nač je silnému motoru moc kvaltů ? K ničemu .
Ale slabý motor potřebuje pro zachování dynamiky jemněji odstupnované převodování ........
Pozdě , ale přece ..........

Pomocný pohon ( sklápění ) nemá na Norgren a převodovku vliv . Tudíž pokud ho zapneš na malou půlku , je na malé půlce . Pokud na velkou , tak to jde přes velkou .
Naposledy upravil(a) bazilisak dne čtv pro 15, 2011 6:07 pm, celkem upraveno 1 x.
čtv pro 15, 2011 6:02 pm

Uživatelský avatar
jarek148
Příspěvky: 1126
Registrován: sob led 16, 2010 5:44 pm
Bydliště: Herálec (ZR)

Příspěvek

Krásnej Jamal ta barva mu sluší :inlove:
čtv pro 15, 2011 6:05 pm

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti