Pokec o AETRu, profesních průkazech, pravidlech, zákonech, apod.

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
posa
Příspěvky: 504
Registrován: ned bře 21, 2010 8:40 pm
Bydliště: u KH

Příspěvek

Gizmo: to psal beden v příspěvku na demnou, moje odpověd je pod tím
Jirkaa: oni ti netolerují 15 hodin "výkonu" , ale zkrácený denní odpočinek na 9 hodin
a jinak zde je přesná odpověd od TACHA http://www.liaz.cz/forum/viewtopic.php? ... &start=330
čtv dub 12, 2012 8:15 pm

Jirkaa
Příspěvky: 321
Registrován: ned říj 30, 2011 4:52 pm

posa

Příspěvek

No jasný. Já to spíš myslel tak, že můžu jet 10h (ne v kuse pro rejpaly) a pak 5 hod. nakládat a jít pauzovat 9 hod. a němec ani rakušák či polák mi nemůže říct nic
čtv dub 12, 2012 8:46 pm

Uživatelský avatar
strejda Marek
Příspěvky: 118
Registrován: pon říj 04, 2010 3:25 pm
Bydliště: Plzeň

Příspěvek

sibr napsal:

Kód: Vybrat vše

 Takzvaný 15 hodinový výkon podle 561 je jedna věc a 15 hodinová směna podle bezpečnostních a dalších předpisů, nebo zákonů je věc druhá. V česku i jinde se často stává že se 15 tolerují, ale může se vám stát v německu, nebo i jinde, že vám oznámí ať si patnáctky děláte doma a opálkujou vás. Jak si v takovém případě budete obhajovat svojí "pravdu" je věc druhá. Pořád platí, že rozumného a odpočatého řidiče většinou policajti nechají být. Chytráka s kruhama pod očima, si někteří rádi vychutnají. Hold, každý svého štěstí strůjcem.

S tím lze souhlasit, stejně jako v zahraničí ani v ČR není tolerována 15 hodinová směna (i když sibr tvrdí opak). Nejenže je to proti předpisům a jsou za to dost vysoké sankce (mnohdy v řádu desetitisíců), ale ani samotní řidiči takto nedělají.
Pokud některý řidič tvrdí opak (že je to běžné), neříká pravdu. Pouze papouškuje něco co má z doslechu (co si při různých setkáních navymýšlí jeho kolegové někde u piva nebo na benzince - je docela zábavné poslouchat řidiče na odst. parkovištích apod. co si navymýšlí za hlouposti a nepravdy). Na 100% to ten dotyčný řidič nikdy sám osobně nedělal (15 hod. výkonu nebo směny). Byl by sám proti sobě (nejenže by vědomě riskoval únavu, ale co je pro mnohé řidiče horší, riskoval by peníze z kapsy).

A pokud kdokoli ukáže jakýkoliv údaj, že to tak "opravdu" ujel (data z karty, vozidla či kolečko nebo i stazku) tak já říkám, blbost.
Jednak se v těch datech vždy ukáže chvilka, kde si mohl vyměnit volant s jiným řidičem (kolik z vás s sebou vozí na černo kamarády, manželky, děti apod.?) anebo blbě obsluhoval tachograf, špatně zapsal stazku.
Jinými slovy prostě manipuluje se záznamy i informacemi, aby "byl důležitější" a aby vytřískal víc peněz ze svého šéfa. Nikdy žádný dopravce nenaplánoval takovou cestu, aby musel jet řidič sám po tak dlouhou dobu. O tom jsem skálopevně přesvědčen.

proč to tedy je? Zčásti je to chyba dopravce (neznalost legislativy, neochota či slabá vůle ji prosadit ve svém podnikání) a z části je to hloupost samotných řidičů (neznalost obsluhy tachografu, úmysl obrat zaměstnavatele, nepravdivě zapsané údaje ve stazce z jakéhokoli důvodu - nejčastěji asi, proto, že byl někde namol a musel dohnat dojezd do cíle, nebo proto, že chce víc peněz, to ví ten kdo to tak dělá, vím o mnoha řidičích) stačí si jen podívat do dat, srovnat plány tras kudy je dispečeři poslali, ověřit si "kolony", a výsledek? X km najetých mimo určenou trasu, nepochopitelné stání v místě kde už vůz neměl dle předpokladu a plánu co dělat atd.).

Nemá cenu se tu dál rozepisovat o detailech a praktikách, sami je znáte lépe.
Variam semper dant otia mentem.
Nečinnost vždy vyvolává nestálé myšlenky
úte dub 17, 2012 10:07 am

sibr
BAN
Příspěvky: 1784
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:37 pm
Bydliště: Ostrava

strejdo

Příspěvek

Nechtěl jsem tvrdit, že je u nás 15 tolerována oficiálně. Taky jsem někomu odpověděl, že za to může dostat pokutu i u nás. Spíše jsem měl na mysli, že naši příslušníci asi neumí počítat přes 12, protože si jich často nevšímají, nebo se k tomu staví způsobem, že to není jejich věc a neoznamují to jiným úřadům.
Dopravců, kteří plánují trasy způsobem, jeď dokud tam nedojedeš, znám mraky. Úřady, které by dopravcům v takovémto počínání zabránily, jsem zatím neviděl. A to i přes skutečnost, že to mají v popisu práce. Pokuta ještě neznamená zabránit…
Další drobné nesrovnalosti asi není třeba rozebírat. Mrkněme se spíše na podstatu problému. Když se na tohle zeptáš několika školitelů, tak ti řeknou několik výkladů, ale žádný jednoduchý nesporný a přesný závěr. Když přijde k průseru, tak jediný, kdo je opravdu citelně potrestán je řidič. Ostatní udělají mrtvého brouka a případná pokutička je daleko nižší, než zisk z porušování. Takže proč by to někdo řešil?

A řidiči? – Doplácejí na nekompetentnost nadřízených často. Tak proč ne i v tomto?

A mimo dopravu? – Zaměstnanci obchodních řetězců, některých stavebních subdodavatelů a v mnoha dalších profesích, jsou na tom podobně.

A proč taky ne. Kdo by to řešil, když oni sami jen kecají okolo a nevědí co s tím.

Nejskvělejší rada, která se tady na TF opakuje častokrát dokola nad logem Sdružení řidičů je: „rozbil bych mu hubu“ a podobná řešení. To snad mluví za vše :)
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
stř dub 18, 2012 12:11 am

jenis
Příspěvky: 61
Registrován: stř led 18, 2012 9:21 pm
Bydliště: olomouc

Příspěvek

zapeklitá otazka:
čili podle toho,co jste zde vše vyjmenovali,není možna ani dělena doba odpočinku???
rano si pěkně po kavičce začít vytvařet pracovní hodnoty,po dobrym obědě si "celkově"3hodinky provalit krkovičku,a dotvořit zbyvající hodnoty.večir si u dobreho filmu přiložit k pysku jednyho orosenyho Radka v brnění,a po krasném prožitem snu v "delce 9"hodin znovu vytvařet hodnoty.a takhle to opakovat každý den od "pondelí až soboty"
kdopak nam to ruznymy predpisy osvětlí?
kdo,ktery § nam to zakazuje
kdo,ktery § to dovoluje

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Všude je chleba o dvou kurkách...
stř dub 18, 2012 8:40 am

sibr
BAN
Příspěvky: 1784
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:37 pm
Bydliště: Ostrava

jenis

Příspěvek

Hodně slov, ale absolutní neznalost pojmů délka směny, dělená směna… Kdybys měl/a trošku páru o co jde, o mnoho tvých otázek a dohadů by bylo méně. Pak by bylo jednoduchší odpovědět. Takhle by to chtělo opsat půlku 561, podstatnou část 589, čtvrtinu ZP a mnoho úryvků z dalších předpisů.
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
stř dub 18, 2012 11:43 pm

jenis
Příspěvky: 61
Registrován: stř led 18, 2012 9:21 pm
Bydliště: olomouc

Příspěvek

sibr
zdravím tě.nejprve omluva,ja myslel,že to někoho trkne,proto jsem to takhle psal.jen jsem chtel reagovat na ten přispěvek"15 smena"se netoleruje.
nejde o to jak je to psane,ale o to co obsahuje.vetšina mladych řidiču,si myslí,že se jich to netýká,že mužou vše.pak s otevřenou pusou se divý co po nich kontrolní organy vlastně chcou.mě osobně se Tve přispěvky zamlouvají,někdy si osvěžim znalosti pro připad.........nebudem rozvadět.je velmi potěšující,že někdo se nebojí to psat dle §.to že na tebe pak někteří nadavají,co to meleš za nesmysly,NEŘEŠ!Ted by Tě ukamenovali,ale podle toho,jak naše kontrolní organy žačínají durazně provadět kontroly na silnici ve dne v noci,a tim nemyslím jen policii,budou nakonec velmi rádi,že se nekde něco dozví,a nakonec ještě poděkujou.to,že každy druhý tvrdí,"a co mam jako delat,platím hypoteku"se jim muže pěkně prodražit!nakonec,každý stat ma jiné §,jiné postihy.jedině 561 je 561.samozřejmě jina peněžní relace.Tudíš každý strujce svého štěstí.
Všude je chleba o dvou kurkách...
čtv dub 19, 2012 7:38 am

sibr
BAN
Příspěvky: 1784
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:37 pm
Bydliště: Ostrava

jenis

Příspěvek

Díky za kompliment. Do mailu, mi něco podobného občas přijde, ale rovnou na forum má mnoho lidí ještě strach to napsat. To víš, češi stále věří, že když budou jednat rovně a neohýbat dostatečně hřbet, tak je vyhodí z práce a ještě jim zařídí, aby nikde jinde práci nesehnali. Oni asi ti šéfové se siláckýma kecama, uplatí úplně všechny soudce a pak si za volanty nasedají sami a budou jezdit s více návěsama jako u protinožců :)
A že ti jiní mají blbé kecy to fakt neřeším. Většina z nich stejně vědí že píšu jak to opravdu je a že jsou ty nároky vymahatelné. Jenže nechtějí, aby se to dozvěděli řidiči, tak plácají ty báchorky upředené z neúplných paragrafů a chybných výkladů.
Není divu. Strach a nevědomost je skvělý výchovný prostředek. Já taky dětem neprozradil, že Mikuláš a čert nejsou a že je to sousedka s bratrancem :wink:
No a že by mi časem někdo děkoval, na to taky nečekám. Ti co chtějí a přijdou pro radu, děkují už dnes. Ti poslední nepoděkují nikdy. A taky nikdy neuvěří, že pracovní podmínky co budou za pár let normální i u jejich firmy, jsou pro některé normální už dnes, pro další již brzy... Protože zákony není třeba měnit. Jen je znát a ctít. Nikdo nikoho přemlouvat ani vodit za ručičku nebude. Prostě na každého přijde řada až na to sám profesně a lidsky dozraje.
„Tudíž každý strůjce svého štěstí“ :idea:
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
čtv dub 19, 2012 10:25 pm

Uživatelský avatar
roadtrain
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 10567
Registrován: sob črc 04, 2009 3:51 pm
Bydliště: CZ-Slezsko-Slaskie

Příspěvek

Síbře já ti děkuji.
pořád je jednodušší si pročíst co píšeš než to hledat po netu či v knihách.
někdy se člověk i zasměje,takže je příjemné zjištění že člověk se přiučí a zároven pobaví.
Steinkohle kipper Orientexpress
.................
Bonzáky je třeba spacifikovat,bohužel rozbít ciferník jim nelze,takže je třeba odstřihnout je od zdroje informací.
pát dub 20, 2012 5:59 am

Uživatelský avatar
strejda Marek
Příspěvky: 118
Registrován: pon říj 04, 2010 3:25 pm
Bydliště: Plzeň

Příspěvek

sibr

tvou myšlenku: Kdo by to řešil, když oni sami jen kecají okolo a nevědí co s tím.
bych si dovolil poupravit:
Kdo by to řešil, když oni sami jen kecají okolo a nechtějí s tím nic dělat. Je pro ně vhodnější říkat: "ONI za to můžou..." nebo: Nikdo se mně nezastane..." než hledat nápravu nejprve u sebe.

Netvrdím, že se nenajdou nepoctivci v řadách podnikatelů, zaměstnavteleů, úředníků, politiků, ale vždy je to člověk. Kadý byl nějak vychován, každý se nějak uvelebil na tomto světě, každý má svůj život ve svých rukách. Pokud kodokoli nadává na svůj osud, jen zastírá svou lenost a lže si do vlastní kapsy. každů může učitit změnu k lepšímu. Stačí se rozhodnout a jít k cíli (kam chce dojít).
Může třeba změnit profesi, může vyměnit manželku, může se odstěhovat do jiných krajů... je jen na něm pro co se rozhodne. Dokonce může i přistoupit k použití hrubé síly, ovšem vždy si musí uvědomit, že aby se měl dotyčný lépe musí také proto něco obětovat (pěknou, ale hysterickou fůrii, která ho domy bije; svobodu, protože někomu rozbil hubu; čas, protože chodí do práce a dře na děti, které jsou již ve věku, že by se dokázali o sebe postarat, ale ty raději odírají své rodiče...)

Ne nemůže za to doba. Dobu dělají lidé, ne rotace zeměkoule nebo působení Měsíce.
Variam semper dant otia mentem.
Nečinnost vždy vyvolává nestálé myšlenky
čtv kvě 10, 2012 11:16 am

mavrucco
Příspěvky: 6
Registrován: ned srp 29, 2010 12:21 pm
Bydliště: Havířov

Příspěvek

Tak zkusíme trochu té matematiky. Bavíme se o 24. hodinových plovoucích dnech. Pro úplné tupce jako jsem já, začínám v Pondělí 00,00 hod. Udělám 13hod výkon a začínám pauzu ve 13.00hod. Rozhodl jsem se udělat 9hod pauzu. Končím tuto pauzu ve 22.00hod. Vše je správně a vyjíždím. Jenže do 00.00.hod mám 2 hod výkon, který spadá do mého prvního 24. hodinového plovoucího dne. Takže 13+9+2=24 (13+2=15+9=24) Takže kde jsme?
sob kvě 12, 2012 10:27 am

posa
Příspěvky: 504
Registrován: ned bře 21, 2010 8:40 pm
Bydliště: u KH

Příspěvek

Plovoucí den není vázán na kalendářní, může být např. od 3:00 do 3:00, ale může být i kratší v tvém případě od 00:00 do 22:00.
V 22:00 jsi ukončil předchozí plovoucí den a začal novou směnu a plovoucí den, který ti končí max. v 22:00 nasledujícího dne, ale opět může skončit i dřív.
Ty 2 hodiny 22:00 - 24:00 se ti počitají již do nové směny.
sob kvě 12, 2012 10:55 am

Uživatelský avatar
drezy
Příspěvky: 311
Registrován: sob bře 17, 2007 4:24 pm
Bydliště: Rožmitál

Příspěvek

A proč by nemněla být tolerována 15 hodin šichta?kdyz uděláš 9 hodin pauzu tak jak je to povolený tak nevidim zadnej problem,.já jí mam 3x týdně a nikdy to nikomu pri kontrole nevadilo
sob kvě 12, 2012 4:16 pm

Penguin
Příspěvky: 151
Registrován: ned říj 26, 2008 8:28 pm
Bydliště: Mariánské Lázně

Příspěvek

Kurňa - to je teda matematika - nedávno plovoucí týden - teď den,až mi začnou plavat i hodiny,nějak se mi z toho dělá zle... No nic - seru na volant,najdu maturitní vysvědčení a jdu se učit na přijímačky na vysokou,jinak to fakt nedam... Ono se řekne - řidič... :D
ned kvě 13, 2012 12:23 am

rendos
Příspěvky: 414
Registrován: úte říj 25, 2011 1:12 pm
Bydliště: Kyjovsko

Příspěvek

Tak přiznám se že maturitu mám,AETR jsem četl,výraz plovoucí den bych ještě chápal ale podle mě je den chápán jako časové období 24h počínající libovolnou hodinou v libovolný den na rozdíl od výrazu "týden" který je jasně definován jako doba od pondělí 0.00h do neděle 24h.
Tím chci jen říct že podle toho jak to chápu já není možné jet od 0.00 do 10.45,pak třeba do 21.45 odpočívat ,ukončit směnu a začít znovu další "plovoucí den" .
Ale můžu se mýlit ,jsem začátečník.... :wacko:
ned kvě 13, 2012 10:02 pm

Odpovědět

Zpět na „Legislativní témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů