Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine
Timy: No to taky nevim zas by se o dost zmenšil prostor na korbu.
Adamova Tatra je vskutku povedený stroj. Kabina Terna, servo na rámu, předělaný řazení, kola 16 na 20, motor tam nemá už V12 ale V8 turbo s mezichladičem. Je to znát, předek se hodně odlehčil a přibyli i koně (tipuju výkon okolo 400 koní). Akorát V8 nemá takovej zátah od spoda jako měla V12 - musí se víc točit. Což teda někdy byl docela problém. No s těma pravidlama bych to viděl na přísloví "Kde neni žalobce, neni soudce".
Jinak bych si dovolil dost nesouhlasit s tomasem 148 o dodržování pravidel. Právě ta jeho 148 je vybavená turbem což moc sériové zrovna neni (ale je to celkem běžná úprava tak budiž). Jinak ostatní stroje (Ural, 813 a 815 TP, 815 6x6 VVN) jsou naprosto sériové bez jakýchkoliv úprav.
Adamova Tatra je vskutku povedený stroj. Kabina Terna, servo na rámu, předělaný řazení, kola 16 na 20, motor tam nemá už V12 ale V8 turbo s mezichladičem. Je to znát, předek se hodně odlehčil a přibyli i koně (tipuju výkon okolo 400 koní). Akorát V8 nemá takovej zátah od spoda jako měla V12 - musí se víc točit. Což teda někdy byl docela problém. No s těma pravidlama bych to viděl na přísloví "Kde neni žalobce, neni soudce".
Jinak bych si dovolil dost nesouhlasit s tomasem 148 o dodržování pravidel. Právě ta jeho 148 je vybavená turbem což moc sériové zrovna neni (ale je to celkem běžná úprava tak budiž). Jinak ostatní stroje (Ural, 813 a 815 TP, 815 6x6 VVN) jsou naprosto sériové bez jakýchkoliv úprav.
Filip Nikl
No jo tak to by se ti zase zvětšil rozvor a zmenšil přechodovej úhel. To si nevybereš. No tak ono V8 se 400 koňma je na trial dostatečně výkonná a o hodně lehčí než V12.
V12 by mohla jít na tuning a putovat do Dakarky tam jsou koně potřeba. Aby byla konkurenceschopná třeba i na Baja podnicích tak je potřeba přes 600 koní a zátah "od spoda" to se z V8 co tam má nevyždíme. Sice to pak trochu víc padá na předek ale brutální zrychlení nesrovnatelný s V8 to bohatě vynahradí. Ovšem to je pouhá teorie
V12 by mohla jít na tuning a putovat do Dakarky tam jsou koně potřeba. Aby byla konkurenceschopná třeba i na Baja podnicích tak je potřeba přes 600 koní a zátah "od spoda" to se z V8 co tam má nevyždíme. Sice to pak trochu víc padá na předek ale brutální zrychlení nesrovnatelný s V8 to bohatě vynahradí. Ovšem to je pouhá teorie
Filip Nikl
Hanys: Otázka je, kolik by toho ty nápravy bez redukcí vydržely.
Jinak tady je krátký článek o technice a plánech Adama Staňka:
Třikrát stříbrný Staněk hlásí v nové sezoně útok na zlato
Valašská truck trialová posádka Staněk – Vlk se vrhá do nové sezony s nejvyššími cíli
Zděchov – Nová trucktrialová sezona je tady. Horké želízko v ohni mezi soutěžícími budeme mít i letos v Adamovi Staňkovi ze Zděchova, který se opět chystá zaútočit na příčky nejvyšší.
Loňskou sezonu domácího truck trialového mistrovství zakončil Adam Staněk s navigátorem Martinem Vlkem a Tatrou 815 6x6 VVN na druhém místě ve třídě S4. Tohoto výsledku dosáhl Adam již potřetí v řadě za sebou. Mistrovský titul mu unikl pokaždé doslova o chloupek.
Zdravé naštvání a několik dobrých nápadů přimělo zděchovského jezdce k razantnímu kroku. Závodní tatra prošla výraznými změnami a zároveň odtučňovací kůrou. "Krátce po skončení loňské sezony jsem začal zbrojit na letošní závody. Nejdůležitější změny na autě se týkají hlavně nové kabiny, osmiválcového motoru a celkového zkrácení tatry o více jak půl metru. Navíc půjdu do závodů i se zcela novým řízením, které jsem si nechal dělat na zakázku v Německu. Veškeré úpravy, které jsou na Tatře provedené, jdou ruku v ruce i s váhou. Vůz je v této chvíli lehčí zhruba o jednu tunu," prozradil trumf do letošní sezony AdamStaněk.
Zkrácení vozidla a nové řízení má za cíl lepší manévrovatelnost v náročném terénu. Výměna dvanáctiválcového motoru za osmiválcový pak zvyšuje výkon vozidla. Adam pečlivě skládal jeden komponent ke druhému. "Auto je lehké, je zde poznat zvýšený výkon motoru a velmi dobře se ovládá. První dojmy z vozu jsou výborné," uvedl Staněk. Na přetřes po technice přišel také kalendář. V letošním roce by měl Adam Staněk společně s Martinem Vlkem usedat do dvou závodních speciálů. Kromě Tatry 815 6x6 VVN, určené pro truck trialové závody, to bude i její mladší sestřička Tatra 815 4x4 Dakar. "Startovat bych chtěl jak v klasickém truck trialu, tak i v rychlostních soutěžích. V letošní sezoně domácího truck trialového mistrovství je v kalendáři zaznamenáno šest soutěží. Kromě českých soutěží bych se rád podíval inaněmecké závody, kde bych měl podle předpokladů vyrazit ke třem podnikům. Počítáme také například s brněnskou výstavou nákladních aut a příslušenství Autotec, s několika předváděcími akcemi a také Rally Beskydy, což je sraz vozidel značky Tatra," odhalil sportovní kalendář valašský jezdec.
Adam Staněk podřídil stavbě nového auta a přípravě na sezonu úplně vše. Zdali byly přípravy na letošní sezonu provedeny důkladně a na nic se nezapomnělo, ukáže až samotná sezona, která v domácím mistrovství zahrnuje celkem šest podniků. "Cíle jsou pro nás jenom ty nejvyšší. Třikrát po sobě jsme dosáhli na post vicemistra republiky a titul nám utekl vždy o pověstný chloupek. Proto jsme připraveni bojovat o příčky nejvyšší. Věřím, že nové auto nám k tomu pomůže," nastínil cíle do letošní sezony Adam Staněk.
Zdroj: Valašský deník, 19.4.2012, str. 17, autor Miroslav Vebr
Jinak tady je krátký článek o technice a plánech Adama Staňka:
Třikrát stříbrný Staněk hlásí v nové sezoně útok na zlato
Valašská truck trialová posádka Staněk – Vlk se vrhá do nové sezony s nejvyššími cíli
Zděchov – Nová trucktrialová sezona je tady. Horké želízko v ohni mezi soutěžícími budeme mít i letos v Adamovi Staňkovi ze Zděchova, který se opět chystá zaútočit na příčky nejvyšší.
Loňskou sezonu domácího truck trialového mistrovství zakončil Adam Staněk s navigátorem Martinem Vlkem a Tatrou 815 6x6 VVN na druhém místě ve třídě S4. Tohoto výsledku dosáhl Adam již potřetí v řadě za sebou. Mistrovský titul mu unikl pokaždé doslova o chloupek.
Zdravé naštvání a několik dobrých nápadů přimělo zděchovského jezdce k razantnímu kroku. Závodní tatra prošla výraznými změnami a zároveň odtučňovací kůrou. "Krátce po skončení loňské sezony jsem začal zbrojit na letošní závody. Nejdůležitější změny na autě se týkají hlavně nové kabiny, osmiválcového motoru a celkového zkrácení tatry o více jak půl metru. Navíc půjdu do závodů i se zcela novým řízením, které jsem si nechal dělat na zakázku v Německu. Veškeré úpravy, které jsou na Tatře provedené, jdou ruku v ruce i s váhou. Vůz je v této chvíli lehčí zhruba o jednu tunu," prozradil trumf do letošní sezony AdamStaněk.
Zkrácení vozidla a nové řízení má za cíl lepší manévrovatelnost v náročném terénu. Výměna dvanáctiválcového motoru za osmiválcový pak zvyšuje výkon vozidla. Adam pečlivě skládal jeden komponent ke druhému. "Auto je lehké, je zde poznat zvýšený výkon motoru a velmi dobře se ovládá. První dojmy z vozu jsou výborné," uvedl Staněk. Na přetřes po technice přišel také kalendář. V letošním roce by měl Adam Staněk společně s Martinem Vlkem usedat do dvou závodních speciálů. Kromě Tatry 815 6x6 VVN, určené pro truck trialové závody, to bude i její mladší sestřička Tatra 815 4x4 Dakar. "Startovat bych chtěl jak v klasickém truck trialu, tak i v rychlostních soutěžích. V letošní sezoně domácího truck trialového mistrovství je v kalendáři zaznamenáno šest soutěží. Kromě českých soutěží bych se rád podíval inaněmecké závody, kde bych měl podle předpokladů vyrazit ke třem podnikům. Počítáme také například s brněnskou výstavou nákladních aut a příslušenství Autotec, s několika předváděcími akcemi a také Rally Beskydy, což je sraz vozidel značky Tatra," odhalil sportovní kalendář valašský jezdec.
Adam Staněk podřídil stavbě nového auta a přípravě na sezonu úplně vše. Zdali byly přípravy na letošní sezonu provedeny důkladně a na nic se nezapomnělo, ukáže až samotná sezona, která v domácím mistrovství zahrnuje celkem šest podniků. "Cíle jsou pro nás jenom ty nejvyšší. Třikrát po sobě jsme dosáhli na post vicemistra republiky a titul nám utekl vždy o pověstný chloupek. Proto jsme připraveni bojovat o příčky nejvyšší. Věřím, že nové auto nám k tomu pomůže," nastínil cíle do letošní sezony Adam Staněk.
Zdroj: Valašský deník, 19.4.2012, str. 17, autor Miroslav Vebr
Hanys: No to by nebylo špatný. Nejlepší by to bylo vyrobit asi z Tatry 8x8 E2, protože originál podvozků moc neni takže by to byla škoda a pak by se těžko sháněl. Nebo by to eště šlo z civilní 815 8x8 co měla balony a V12 ale těch taky moc neni. O nápravy bych asi strach neměl, si myslim, že by nebyl problém. Akorát ty taktiky by se tam nevešly kvůli menšímu rozvoru zadních náprav. Musely by se použít 14R20 což by trošku zhoršilo průjezdnost, ale třeba by to vubec nevadilo.
No Adam si věří, v Milovicích to bylo vidět, tak uvidíme jak mu to pujde.
No Adam si věří, v Milovicích to bylo vidět, tak uvidíme jak mu to pujde.
Filip Nikl
- Hanys
- RC-TRUCKER
- Příspěvky: 467
- Registrován: čtv bře 23, 2006 11:32 pm
- Bydliště: Kósek na sever vod Brna
- Kontaktovat uživatele:
S4
Spíš mi šlo o tu sériovost, kdy na VVN je posazená terrno kabina, na což by mohl někdo poukázat, pokud se mu nebude dařit a naopak Staňkům ano.
Jako možná varianta sériové 8x8 s kabinou nad kolem, kdy nápravy a věřím, že i rozvor zadních náprav, by se dal upravit tak, aby tam byly redukce i spolu s taktikama. Ale to je jen otázka peněz a taky možností, co se dá kde sehnat.
Nevyfotil jste někdo to předělaný řízení u Staňků?
Jako možná varianta sériové 8x8 s kabinou nad kolem, kdy nápravy a věřím, že i rozvor zadních náprav, by se dal upravit tak, aby tam byly redukce i spolu s taktikama. Ale to je jen otázka peněz a taky možností, co se dá kde sehnat.
Nevyfotil jste někdo to předělaný řízení u Staňků?
Hanys
5.1.9. Vybavení silnějším motorem od výrobce, který tyto motory pro tento typ vozidel nabízí je možné. Motor musí být možno vestavět bez podstatných změn na rámu, nebo nástavbě vozidla. Sériová poloha vestavby motoru nesmí být změněna. Účastník musí předložit všechny doklady o změnách a jejich přípustnosti.
5.1.16. Body zavěšení čepů, tlumičů, řízení atd. nesmí být změněny. Rám nesmí být zkrácen než po nejpřednější bod kabiny řidiče – kabinu motoru a až před první příčný nosník. Zadní část rámu vozidla smí být zkrácena až po první příčný nosník za nejzažším bodem závěsu kol na poslední nápravě. Závěsné body pro čepy, tlumiče atd. nesmí být měněny.
Toto jsou 2 body, které jsou sporné. Žádný šoupáni kabin, měnění náprav, měnění rozvoru, měnění motoru, úpravy rámu (kromě části za poslední nápravou - tedy zadního převisu). No pak zavisí jak to kdo pochopí. Jestli třeba převaření 2 držáků motoru je podstatní změna rámu? Nakonec to dycky skončí u toho (pokud to někdo řeší), že se přijde s papírem ano to a to někde vyjelo a je to podle pravidel a závisí na komisaři jestli to pustí do závodu nebo ne. A tak to je i třeba na Dakaru nebo SWR.
Řízení je vidět třeba zde: http://machal69.rajce.idnes.cz/milovice_2012/
5.1.16. Body zavěšení čepů, tlumičů, řízení atd. nesmí být změněny. Rám nesmí být zkrácen než po nejpřednější bod kabiny řidiče – kabinu motoru a až před první příčný nosník. Zadní část rámu vozidla smí být zkrácena až po první příčný nosník za nejzažším bodem závěsu kol na poslední nápravě. Závěsné body pro čepy, tlumiče atd. nesmí být měněny.
Toto jsou 2 body, které jsou sporné. Žádný šoupáni kabin, měnění náprav, měnění rozvoru, měnění motoru, úpravy rámu (kromě části za poslední nápravou - tedy zadního převisu). No pak zavisí jak to kdo pochopí. Jestli třeba převaření 2 držáků motoru je podstatní změna rámu? Nakonec to dycky skončí u toho (pokud to někdo řeší), že se přijde s papírem ano to a to někde vyjelo a je to podle pravidel a závisí na komisaři jestli to pustí do závodu nebo ne. A tak to je i třeba na Dakaru nebo SWR.
Řízení je vidět třeba zde: http://machal69.rajce.idnes.cz/milovice_2012/
Filip Nikl
Pár momentek z Kunštátu...A ještě jedna smutná zpráva pro fanoušky Vrbického:včera měl nějaký ťukáneček a skončil ve špitále na pozorování.Údajně naštíplý krční obratle,ale v úterý by ho měli pustit.Bohužel letos už jezdit nebude.
http://2i.cz/857cc1eb38
http://2i.cz/48a11c36e5
http://2i.cz/2ec77a5083
http://2i.cz/e20bb69c4f
http://2i.cz/c02994be6d
http://2i.cz/a64ff2d80b
http://2i.cz/846dd0fa29
http://2i.cz/7ce55872a1
http://2i.cz/5ec77a5083
http://2i.cz/857cc1eb38
http://2i.cz/48a11c36e5
http://2i.cz/2ec77a5083
http://2i.cz/e20bb69c4f
http://2i.cz/c02994be6d
http://2i.cz/a64ff2d80b
http://2i.cz/846dd0fa29
http://2i.cz/7ce55872a1
http://2i.cz/5ec77a5083
Černuc - pro mě asi letos poslední závod, Kladno termínově nedávám
https://picasaweb.google.com/1112675999 ... rialCernuc
http://www.youtube.com/watch?v=L1CMnMA8M5U
http://www.youtube.com/watch?v=V_7vYmENJjI
https://picasaweb.google.com/1112675999 ... rialCernuc
http://www.youtube.com/watch?v=L1CMnMA8M5U
http://www.youtube.com/watch?v=V_7vYmENJjI
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů