Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
- Olda
- Timy1123
- Příspěvky: 5905
- Registrován: stř bře 01, 2006 4:37 pm
- Bydliště: Doma
- Kontaktovat uživatele:
Je to z Polska
Jmenuje se to Żubr / Tur
a jak se dočtete byla tam spolupráce s Liazem
http://www.polskie-auta.pl/stara/zubr.htm
........
W trosce o zabezpieczenie rosnącego zapotrzebowania kraju na, samochody ciężarowe dużej ładowności oraz podobnych potrzeb naszych południowych sąsiadów nawiązano współpracę z Czechosłowacją w zakresie opracowania konstrukcji i przygotowania produkcji całej rodziny samochodów ciężarowych o ładownościach 8000, 10000 i 12 000 kg. W 1962 roku zorganizowane zostało wspólne biuro konstrukcyjne. W krótkim czasie opracowano założenia, a następnie dokumentację konstrukcyjną do budowy prototypów. W Jelczańskich Zakładach Samochodowych zbudowano samochody samowyładowcze, natomiast w Libereckich Zakładach Samochodowych (LIAZ) wykonano uniwersalne samochody skrzyniowe.
W lipcu 1963 roku zakończono budowę trzech prototypowych pojazdów, które otrzymały nazwę Tur. W samochodach tych wykorzystano polskie i czechosłowackie zespoły i elementy. Samochody Tur o ładowności ok. 7500 kg miały możliwość przechylania skrzyni ładunkowej na boki i do tyłu. Współpraca polsko-czechosłowacka nie doprowadziła jednak do podjęcia produkcji tej rodziny pojazdów.
Jmenuje se to Żubr / Tur
a jak se dočtete byla tam spolupráce s Liazem
http://www.polskie-auta.pl/stara/zubr.htm
........
W trosce o zabezpieczenie rosnącego zapotrzebowania kraju na, samochody ciężarowe dużej ładowności oraz podobnych potrzeb naszych południowych sąsiadów nawiązano współpracę z Czechosłowacją w zakresie opracowania konstrukcji i przygotowania produkcji całej rodziny samochodów ciężarowych o ładownościach 8000, 10000 i 12 000 kg. W 1962 roku zorganizowane zostało wspólne biuro konstrukcyjne. W krótkim czasie opracowano założenia, a następnie dokumentację konstrukcyjną do budowy prototypów. W Jelczańskich Zakładach Samochodowych zbudowano samochody samowyładowcze, natomiast w Libereckich Zakładach Samochodowych (LIAZ) wykonano uniwersalne samochody skrzyniowe.
W lipcu 1963 roku zakończono budowę trzech prototypowych pojazdów, które otrzymały nazwę Tur. W samochodach tych wykorzystano polskie i czechosłowackie zespoły i elementy. Samochody Tur o ładowności ok. 7500 kg miały możliwość przechylania skrzyni ładunkowej na boki i do tyłu. Współpraca polsko-czechosłowacka nie doprowadziła jednak do podjęcia produkcji tej rodziny pojazdów.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
- papergeorge
- Příspěvky: 633
- Registrován: ned pro 17, 2006 8:00 pm
- Bydliště: Liberec, vlastne uz Liverpool
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti