Od čtyřkolek, přes kombajny po jeřáby apod.:-)

Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine

Odpovědět
Jindřich Kysilka
Příspěvky: 1
Registrován: ned lis 29, 2009 5:26 pm
Bydliště: LANŠKROUN
Kontaktovat uživatele:

Sněhová fréza ZIL 131

Příspěvek

Tento výkoný krasavec je plně funkční a s neuvěřitelně nízkou spotřebou..... V letošní zimě vyfrézoval z cela zavátou silnici č. 11 z Jablonného nad Orlicí až na Suchý vrch a zpět (22km) za 6 hodin.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Více na http://www.dota.cz/index.php?p=24
úte čer 19, 2012 5:29 pm

rublek
Příspěvky: 36
Registrován: pát dub 11, 2008 11:00 pm
Bydliště: Jihlava

Příspěvek

krása,je super že to v týhle době ješte někdo udržuje,musí to dát asi docela práci,díly a tak
čtv čer 28, 2012 11:17 am

Modelář
Příspěvky: 126
Registrován: ned dub 04, 2010 1:40 pm
Bydliště: Němčičky 237

zil-131

Příspěvek

Lepší jak novej... Jen měl být oranžovej nebo zelenej..
sob čer 30, 2012 7:52 am

vrky
Příspěvky: 251
Registrován: pon říj 20, 2008 6:19 pm
Bydliště: Rudník pod Black Mount

Příspěvek

V roce 97 jsem sloužil na letišti v Pardubicích. V zimě už nešel sníh pluhovat ani odfouknout fukarem tak Plavec natožil zila. V tom čumáku je jenom bufík. Motor vzadu. Za kabinou baterie 4x 180Ah pak motor (pokud mě nekecal tak měl být motor z tanku 19l obsah) a na konec chladič přez celý zadní čelo. Označení je zil D-470. Výkon 650t sněhu za hodinu. Ten zvuk při nastartování. Škoda že mě to nepujčil, možná bych přeoral celý Pardubice. Ale ten zvuk když jde do tahu http://www.youtube.com/watch?v=SxPy46zC7MY
pon zář 03, 2012 10:00 pm

kruji
Příspěvky: 2440
Registrován: sob pro 05, 2009 10:55 am
Bydliště: hodonin

Příspěvek

Vrky, tank T55 měl taky 4 baterie, ale motor měl objem 38,8 litru. (Matně vzpomínám, jezdil jsem s tím před 32 lety)
Hodil jsem komentář pod videem do překladače, a vypadlo toto
originál je 6 válcový motor s 19 obrněnými jednotkami-litr zdvihového objemu a 240 hp pro jízdu a ventilátorem disky jsou k dispozici ... přední pod kapotou je obvykle jen diesel topení ... V rozbředlém sněhu kontrastu sněhu a stále ještě původní Ural benziner V8 pod kapotou, zatímco mele vlastní V12 Kombi Gange bylo!
Domýšlím se, že by to mohlo být takto:
Na snímku je model s 6ti válcovým tankovým motorem objemu 19 litrů,a výkonem 240 koní pro jízdu a ventilátor. Pod přední kapotou je naftové topení. Oproti tomu v rozbředlém sněhu je pod kapotou původní bezinák V8, zatímco na korbě pro frézu V12. Tolik moje chabé znalosti němčiny.
Naposledy upravil(a) kruji dne pon zář 03, 2012 10:54 pm, celkem upraveno 2 x.
Lesu zmar!
pon zář 03, 2012 10:11 pm

Uživatelský avatar
Hanys
RC-TRUCKER
Příspěvky: 467
Registrován: čtv bře 23, 2006 11:32 pm
Bydliště: Kósek na sever vod Brna
Kontaktovat uživatele:

ZIL-157

Příspěvek

Tady je popis frézy na podvozku ZIL-157, nástavba stejná:
http://www.brdm2.estranky.cz/fotoalbum/ ... eza-d-470/

Kruji: nespouští se motor v tanku i pomocí stlačeného vzduchu?
pon zář 03, 2012 10:35 pm

kruji
Příspěvky: 2440
Registrován: sob pro 05, 2009 10:55 am
Bydliště: hodonin

Příspěvek

Hanys tu stránku jsem taky studoval, ale popis pod videem je ještě zajímavější.
Jinak T55 měl jako hlavní startér vzduch, tlak 150 atm. Elektrický startér byl pouze záložní. Při bojovém výjezdu ve velkých mrazech, (bez předehřevu), se nastřikoval etér, a používaly se oba startéry současně. Do provozního deníku se pak připisovalo asi 200 motohodin proběhu.
Lesu zmar!
pon zář 03, 2012 11:00 pm

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Příspěvek

Ten motor v D-470 je přesně polovina motoru V-55 z tanku T55. Kdysi k tomuto zajímavému stroji vyšla zajímavá monografie v časopisu ATM... Pod kapotou by krom bufíka měly být ještě převodovky pro pojezd i pohon frézy.
pon zář 03, 2012 11:16 pm

Modelář
Příspěvky: 126
Registrován: ned dub 04, 2010 1:40 pm
Bydliště: Němčičky 237

Sněhová fréza ZIL-131

Příspěvek

V ATM byla monografie D-470 dřívějšího provedení, na šasy Zil-157 s půlkou motoru V-2 použivaného např.v tancích T-34
čtv zář 27, 2012 3:46 pm

pazza
Příspěvky: 115
Registrován: stř dub 15, 2009 2:12 pm

Příspěvek

Vzduch se používá hlavně pro jeho neměnný tlak v systému (pokud se zavře lahev) a aby v případě vody ve valcích nezničil motor.
Za normálních okolností se muselo předehřívat, /mám dojem od5°C/ (pokud baterie měli nějakou kapacitu) a startovat opět vzduchem, kdo zažil bojovou pohotovost v zimě, pak ví že podle mrazu se musela udržovat teplota motoru, to zn. že při -20 se co hodinu šlo startovat a nechat zahřát na cca 15-20min (na výjezdní teplotu cca 40°C na motoru). Kdo jezdil s tankem a měl ho přidělenýho tak ví že baterie se spíš jenom nosili do akustanice na servis a zpátky. Jenom k tomu eteru, nevím jakých letech ste kdo sloužil, ale u nás nešel ani nafasovat na V3S a ke všemu si nedokážu vybavit kam bych jej vstřikoval...
čtv zář 27, 2012 8:01 pm

Uživatelský avatar
zdenekjihlava
Příspěvky: 1567
Registrován: sob zář 04, 2010 10:53 am
Bydliště: jihlava

Příspěvek

K tomu eteru.vsechny voj auta meli na pristrojovce takovou pumpicku na prisavani eteru do sani pro startovani pri ostrem poplachu ale nikdy jsem to vevidel v cinnosti a pro motor v3s by to asi byla posledni kapka :P
pát zář 28, 2012 8:55 am

kruji
Příspěvky: 2440
Registrován: sob pro 05, 2009 10:55 am
Bydliště: hodonin

Příspěvek

K tomu etéru. Po vojně jsem začínal u lesů na V3S. Dostávali jsme i vojenské vyřazené uloženky, nastříknutí etéru jsem několikrát viděl. Byly to brutální výbuchy, ale motor to přežil. Ampule do tanku měli stejný tvar, přibližně i průměr, byly ale cca 3X delší.
Lesu zmar!
pát zář 28, 2012 8:06 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11911
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

kruji+zdenekjihlava

Příspěvek

já na vojně eterem startoval pravidelně :D :D :D , je fakt , že je to kat pro motor, ale tenkrát to v podstatě bylo jedno......, jinak Zdenku ta pumpička není na přisávání, ale na vstřikování...v sání byli 2 rozprašovací trysky....když bylo -20 a tatra nebo v3s dostala 2 ampule,a mělo to dobrý baterky ...tak po rachotu palice , jako když s ní mlátíš do kolejnice se rozběhlo všechno :D :roll: ...a kdyby to někdo chtěl dneska vyzkoušet, tak ještě litr origo čssr eteru made in komunist mám.. :wink: :lol: :lol: :lol:
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
pát zář 28, 2012 8:23 pm

stanik1984
Příspěvky: 19
Registrován: pát lis 16, 2012 8:37 pm
Bydliště: ČR

Příspěvek

presne tak... pumpička je umístěná v kabině a je napojená na sací potrubí... dá se tam bombička, pomocí takového bodce se napíchne a pumpičkou se dostane do sání... tatra to má za kabinou... dneska už se to nepoužívá...

jinak ten ZIL je docela rachot, když to nakopnou... :-)
stř lis 21, 2012 11:51 am

stanik1984
Příspěvky: 19
Registrován: pát lis 16, 2012 8:37 pm
Bydliště: ČR

Příspěvek

stř lis 21, 2012 11:53 am

Odpovědět

Zpět na „Ostatní technika - Traktory, bagry, nadměrná přeprava...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 hostů