Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: ned lis 29, 2009 5:26 pm
- Bydliště: LANŠKROUN
- Kontaktovat uživatele:
Sněhová fréza ZIL 131
Tento výkoný krasavec je plně funkční a s neuvěřitelně nízkou spotřebou..... V letošní zimě vyfrézoval z cela zavátou silnici č. 11 z Jablonného nad Orlicí až na Suchý vrch a zpět (22km) za 6 hodin.
Více na http://www.dota.cz/index.php?p=24
Více na http://www.dota.cz/index.php?p=24
V roce 97 jsem sloužil na letišti v Pardubicích. V zimě už nešel sníh pluhovat ani odfouknout fukarem tak Plavec natožil zila. V tom čumáku je jenom bufík. Motor vzadu. Za kabinou baterie 4x 180Ah pak motor (pokud mě nekecal tak měl být motor z tanku 19l obsah) a na konec chladič přez celý zadní čelo. Označení je zil D-470. Výkon 650t sněhu za hodinu. Ten zvuk při nastartování. Škoda že mě to nepujčil, možná bych přeoral celý Pardubice. Ale ten zvuk když jde do tahu http://www.youtube.com/watch?v=SxPy46zC7MY
Vrky, tank T55 měl taky 4 baterie, ale motor měl objem 38,8 litru. (Matně vzpomínám, jezdil jsem s tím před 32 lety)
Hodil jsem komentář pod videem do překladače, a vypadlo toto
originál je 6 válcový motor s 19 obrněnými jednotkami-litr zdvihového objemu a 240 hp pro jízdu a ventilátorem disky jsou k dispozici ... přední pod kapotou je obvykle jen diesel topení ... V rozbředlém sněhu kontrastu sněhu a stále ještě původní Ural benziner V8 pod kapotou, zatímco mele vlastní V12 Kombi Gange bylo!
Domýšlím se, že by to mohlo být takto:
Na snímku je model s 6ti válcovým tankovým motorem objemu 19 litrů,a výkonem 240 koní pro jízdu a ventilátor. Pod přední kapotou je naftové topení. Oproti tomu v rozbředlém sněhu je pod kapotou původní bezinák V8, zatímco na korbě pro frézu V12. Tolik moje chabé znalosti němčiny.
Hodil jsem komentář pod videem do překladače, a vypadlo toto
originál je 6 válcový motor s 19 obrněnými jednotkami-litr zdvihového objemu a 240 hp pro jízdu a ventilátorem disky jsou k dispozici ... přední pod kapotou je obvykle jen diesel topení ... V rozbředlém sněhu kontrastu sněhu a stále ještě původní Ural benziner V8 pod kapotou, zatímco mele vlastní V12 Kombi Gange bylo!
Domýšlím se, že by to mohlo být takto:
Na snímku je model s 6ti válcovým tankovým motorem objemu 19 litrů,a výkonem 240 koní pro jízdu a ventilátor. Pod přední kapotou je naftové topení. Oproti tomu v rozbředlém sněhu je pod kapotou původní bezinák V8, zatímco na korbě pro frézu V12. Tolik moje chabé znalosti němčiny.
Naposledy upravil(a) kruji dne pon zář 03, 2012 10:54 pm, celkem upraveno 2 x.
Lesu zmar!
- Hanys
- RC-TRUCKER
- Příspěvky: 467
- Registrován: čtv bře 23, 2006 11:32 pm
- Bydliště: Kósek na sever vod Brna
- Kontaktovat uživatele:
ZIL-157
Tady je popis frézy na podvozku ZIL-157, nástavba stejná:
http://www.brdm2.estranky.cz/fotoalbum/ ... eza-d-470/
Kruji: nespouští se motor v tanku i pomocí stlačeného vzduchu?
http://www.brdm2.estranky.cz/fotoalbum/ ... eza-d-470/
Kruji: nespouští se motor v tanku i pomocí stlačeného vzduchu?
Hanys tu stránku jsem taky studoval, ale popis pod videem je ještě zajímavější.
Jinak T55 měl jako hlavní startér vzduch, tlak 150 atm. Elektrický startér byl pouze záložní. Při bojovém výjezdu ve velkých mrazech, (bez předehřevu), se nastřikoval etér, a používaly se oba startéry současně. Do provozního deníku se pak připisovalo asi 200 motohodin proběhu.
Jinak T55 měl jako hlavní startér vzduch, tlak 150 atm. Elektrický startér byl pouze záložní. Při bojovém výjezdu ve velkých mrazech, (bez předehřevu), se nastřikoval etér, a používaly se oba startéry současně. Do provozního deníku se pak připisovalo asi 200 motohodin proběhu.
Lesu zmar!
Sněhová fréza ZIL-131
V ATM byla monografie D-470 dřívějšího provedení, na šasy Zil-157 s půlkou motoru V-2 použivaného např.v tancích T-34
Vzduch se používá hlavně pro jeho neměnný tlak v systému (pokud se zavře lahev) a aby v případě vody ve valcích nezničil motor.
Za normálních okolností se muselo předehřívat, /mám dojem od5°C/ (pokud baterie měli nějakou kapacitu) a startovat opět vzduchem, kdo zažil bojovou pohotovost v zimě, pak ví že podle mrazu se musela udržovat teplota motoru, to zn. že při -20 se co hodinu šlo startovat a nechat zahřát na cca 15-20min (na výjezdní teplotu cca 40°C na motoru). Kdo jezdil s tankem a měl ho přidělenýho tak ví že baterie se spíš jenom nosili do akustanice na servis a zpátky. Jenom k tomu eteru, nevím jakých letech ste kdo sloužil, ale u nás nešel ani nafasovat na V3S a ke všemu si nedokážu vybavit kam bych jej vstřikoval...
Za normálních okolností se muselo předehřívat, /mám dojem od5°C/ (pokud baterie měli nějakou kapacitu) a startovat opět vzduchem, kdo zažil bojovou pohotovost v zimě, pak ví že podle mrazu se musela udržovat teplota motoru, to zn. že při -20 se co hodinu šlo startovat a nechat zahřát na cca 15-20min (na výjezdní teplotu cca 40°C na motoru). Kdo jezdil s tankem a měl ho přidělenýho tak ví že baterie se spíš jenom nosili do akustanice na servis a zpátky. Jenom k tomu eteru, nevím jakých letech ste kdo sloužil, ale u nás nešel ani nafasovat na V3S a ke všemu si nedokážu vybavit kam bych jej vstřikoval...
- zdenekjihlava
- Příspěvky: 1567
- Registrován: sob zář 04, 2010 10:53 am
- Bydliště: jihlava
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11911
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
kruji+zdenekjihlava
já na vojně eterem startoval pravidelně , je fakt , že je to kat pro motor, ale tenkrát to v podstatě bylo jedno......, jinak Zdenku ta pumpička není na přisávání, ale na vstřikování...v sání byli 2 rozprašovací trysky....když bylo -20 a tatra nebo v3s dostala 2 ampule,a mělo to dobrý baterky ...tak po rachotu palice , jako když s ní mlátíš do kolejnice se rozběhlo všechno ...a kdyby to někdo chtěl dneska vyzkoušet, tak ještě litr origo čssr eteru made in komunist mám..
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: pát lis 16, 2012 8:37 pm
- Bydliště: ČR
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: pát lis 16, 2012 8:37 pm
- Bydliště: ČR
Zpět na „Ostatní technika - Traktory, bagry, nadměrná přeprava...“
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 hostů