Můžete mi poradit s popisem ovladacích panelů na návěsech nebo přívěsech?Pokud máte nějaké foto a můžete popsat je to nejlepší. Co jde na tom panelu vše ovládat?zvedání nápravy, vyfouknutí měchů, zablokování brzd.
Dneska mají všechny přívěsy a návěsy ovladací panely nebo už to dnes není a vše je dálkově olvadáno s auta?stačí jen připojit k autu.
Je rozdíl v označení v závěsu určeném pro tandem nebo běžný přívěs?asi krom výšky závěsu a průměru čepu je to stejné?
díky
Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: ned zář 11, 2011 9:27 pm
- Bydliště: Slezsko (CZ-PL)
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: ned zář 11, 2011 9:27 pm
- Bydliště: Slezsko (CZ-PL)
Jakmile odpojíte návěs a uteče vzduch tak je návěs zabržděn, nebo jak je bez vzduchu uplně tak je nebrždeny a je třeba ho zabrzdit ručně a to na ovladacim panelu červenym ovladačem nebo kdo má ještě po starému ručně zatahnout lanka?
jak se to dělá nejčastěji?pokud necháte samostatný návěs tak jej podklinujete nebo povythnete ovladaci tlačítko parkovaci brzdy či kombinaci obojiho?
kde je nejčastěji umístěn ovladací panel?před zadní nápravou na levé straně vleku nebo včele přívěsu o oje?
jak se to dělá nejčastěji?pokud necháte samostatný návěs tak jej podklinujete nebo povythnete ovladaci tlačítko parkovaci brzdy či kombinaci obojiho?
kde je nejčastěji umístěn ovladací panel?před zadní nápravou na levé straně vleku nebo včele přívěsu o oje?
- Gepas
- Příspěvky: 3381
- Registrován: pát črc 03, 2009 10:54 pm
- Bydliště: skoro Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
panel je umístěn většinou v levém zadním rohu za třetí nápravou, a nebo taky z pravé strany u kliky zvedání noh...
jinak to zabržďování používám při odpojování návěsu, zabrzdím červenym "tlačítkem" (myslim, že červenym), odjistim čep, popojedu metr, a pak teprve odpojuji hadice od auta k návěsu, je tam víc místa a člověk se tolik neušpiní...
jinak to zabržďování používám při odpojování návěsu, zabrzdím červenym "tlačítkem" (myslim, že červenym), odjistim čep, popojedu metr, a pak teprve odpojuji hadice od auta k návěsu, je tam víc místa a člověk se tolik neušpiní...
Gepasovo - aneb toulky mladého začátečníka po naší oblíbené domovině....
http://www.gepasovo.cz
http://www.gepasovo.cz
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11911
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
Aloislukas
nedělám vůbec nic ---zastavim vytahnu packy odjistim točnu ,vlezu nahoru-eletriku a napřed červená pak žlutá hadice odpojim a je aut. zabržděný....zmíněný ventily se dají použít "na místě" např při opravách, přetažení bez přívodu vzduch a pod. jednou za čas s nima zavexluju aby nezatuhli to je vše....
pokud je bez vzduchu či vzduch ujde -je to zabržděný v každám případě pružinama ve válcích
pokud je bez vzduchu či vzduch ujde -je to zabržděný v každám případě pružinama ve válcích
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: ned zář 11, 2011 9:27 pm
- Bydliště: Slezsko (CZ-PL)
Pokud není připojen tlak do přívodní hadice (červená) musí zareagovat brzdy (vytržení z vozidla apod.). Naopak tlak v ovládací hadici (žlutá) aktivuje brzdy. Když odpojíš hadice, zůstane tlak v zásobníku a zabrzdí brzdy. Tím černým tlačítkem ho přepustíš do "přívodní hadice" a dojde k odbrždění. Pak to můžeš přetáhnout třeba vysokozdvihem nebo můžeš dělat na brzdách. Brzdové válce jsou dvojčinné, mají brzdový válec a pružinu. Když ti úplně ujde vzduch (ze zásobníku a nemáš přívod), tak ujde vzduch z protiválce pružin a pružiny to přitlačí do brzdící polohy - parkovací a nouzová brzda. Stejný efekt má červené tlačítko i když máš vzduch...
Černé tlačítko se vrací do jízdní polohy automaticky po připojení vzduchu vozidla. Červené nikoliv...
Znám to z vleku je to stejný, proto to má všechno červenou, žlutou hadici a červené, černé tlačítko...
A pak je tam spousta variant toho okolo. Zvedání/spouštění návěsu - elektricky/vzduchem, zvedání náprav, zvedání střechy a já nevím co ještě...
Černé tlačítko se vrací do jízdní polohy automaticky po připojení vzduchu vozidla. Červené nikoliv...
Znám to z vleku je to stejný, proto to má všechno červenou, žlutou hadici a červené, černé tlačítko...
A pak je tam spousta variant toho okolo. Zvedání/spouštění návěsu - elektricky/vzduchem, zvedání náprav, zvedání střechy a já nevím co ještě...
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11911
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
Michi
díky,,,
Aloislukas.... tak, jak píše Michi.... máš návěs a návěs... někde drží vzduch tejden a u některýho 2 hodiny např, odstaví se a pošle se mechanik ...vyměň desky na nějaký ose... a auto je fuč někde a tahat se se vzduchem ..práce navíc a pod, mechanik sundá kolo vše si připraví udělá konflíkem psssst a vymění desky seřídí-udělá pssst knoflíkem a finýto.... nebo vezme "něco" aby to strčil do dílny, jak říká Michi
--------------------------------
jinej příklad z praxe ...v D (nejmenovaný servis autorizovaný) odstavim courák a jedu nakládat s valníkem.... mechanikovi říkám : fouká pravej zadní válec ve směru jízdy...ok... přijedu za 3 hodky..mechanik usměv -hlásí ok nic nefoukalo... kouknu pod courák -závity čerstvý-vidim, že to měl dole zapřahnu , nafoukám zkusim a pssst -jdu za mechanikem --hele funí to furt---mechanik -nemožné měl sem ho dole na- dílně ..... ptám se jakej máte na dílně tlak ve vzduchu??? mechanik 8,8 atm --říkám na autě je 12 a je -12 pod nulou.... mechanik jde -poslouchá hada--hm válec nemám zastav se zítra po osmý bude novej -brbe se na hlavě a přizná hm tlak no---- to nemyslím jako , že mechanik byl špatnej, ale prostě jsou momenty kdy člověku "uteče" kravina.... stává se ....
--------------------------------
Aloislukas.... tak, jak píše Michi.... máš návěs a návěs... někde drží vzduch tejden a u některýho 2 hodiny např, odstaví se a pošle se mechanik ...vyměň desky na nějaký ose... a auto je fuč někde a tahat se se vzduchem ..práce navíc a pod, mechanik sundá kolo vše si připraví udělá konflíkem psssst a vymění desky seřídí-udělá pssst knoflíkem a finýto.... nebo vezme "něco" aby to strčil do dílny, jak říká Michi
--------------------------------
jinej příklad z praxe ...v D (nejmenovaný servis autorizovaný) odstavim courák a jedu nakládat s valníkem.... mechanikovi říkám : fouká pravej zadní válec ve směru jízdy...ok... přijedu za 3 hodky..mechanik usměv -hlásí ok nic nefoukalo... kouknu pod courák -závity čerstvý-vidim, že to měl dole zapřahnu , nafoukám zkusim a pssst -jdu za mechanikem --hele funí to furt---mechanik -nemožné měl sem ho dole na- dílně ..... ptám se jakej máte na dílně tlak ve vzduchu??? mechanik 8,8 atm --říkám na autě je 12 a je -12 pod nulou.... mechanik jde -poslouchá hada--hm válec nemám zastav se zítra po osmý bude novej -brbe se na hlavě a přizná hm tlak no---- to nemyslím jako , že mechanik byl špatnej, ale prostě jsou momenty kdy člověku "uteče" kravina.... stává se ....
--------------------------------
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů