Moderátoři: martin_100, Globe, Chomuťák, BajlachVT, tatracyber
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1744
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1744
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
Potain H30/40C - CS . Tento jeřáb je aktuálně v Praze. U nás je vlastní firma CHVP Praha. U tohoto jeřábu je použitá široká verze věže, což u tohoto typu je spíše unikátní. V samotné Francii, kde se tyto jeřáby vyrábí, lze vidět tyto jeřáby spíše na standartní úzké věži s vestavěnou ovládací kabinou. Toto řešení se širokou věží bylo navrženo speciálně pro stavbu chladicích věží pro elektrárnu Temelín, kde tyto jeřáby dosáhly pracovní výšky 180 metrů, při nutnosti použít pouze dvě stabilizační kotvení .
Naposledy upravil(a) pecco sk 400 dne pát pro 28, 2018 11:43 am, celkem upraveno 2 x.
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1744
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1744
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1744
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
Když jsem byl minulý víkend v Brně, zašel jsem se podívat i na AZ-Tower. Od mé poslední návštěvy Brna v Září byl vidět velký pokrok. Osobně se mi tato stavba líbí a doufám, že se v Brně budou nadále realizovat takovéto projekty, které jsou tam plánovány. Kéž by v zde ČR odpadly předsudky a odpor lidí vůči výškovým stavbám, aby takovýchto staveb přibývalo.
Stav v polovině Září 2012
a o 3 měsíce později, Prosinec 2012. Stavba je téměř hotova
Stav v polovině Září 2012
a o 3 měsíce později, Prosinec 2012. Stavba je téměř hotova
Naposledy upravil(a) pecco sk 400 dne pát pro 28, 2018 11:45 am, celkem upraveno 1 x.
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1744
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
Tak jsem se dnes vypravil do Prahy, podívat se na stavbu prodloužení metra A, ze stanice Veleslavín až na zastávku Vypich. Zde je nějaké to foto
Pažení přístupové štoly
Pilotové stěny s kotvením a stříkaným ( torkretovaným ) betonem
Budoucí trojlodní stanice
Stroje pro ražbu metodou NRTM ( Nová Rakouská tunelovací metoda )
Ražba pomocí metody NRTM
Přístup a transport osob a materiálu do stavební jámy Veleslavín, pomocí výtahu Stros a jeřábu Liebherr 280 EC-H pro dopravu materiálu, tybinků a odvoz rubaniny. Na 3 fotce u klece výtahu lze spatřit jednoduché bezpečnostní opatření pro tuneláře, Tzv náramkovou metodou. Každý pracovník má svůj náramek s číslem, které je přiřazeno ke jménu a profesi. Při každém sestupu do jámy a dále do tunelů si je povinnen jej vzít a naopak při opuštění jámy ( přestávka, konec směny ) jej odevzdat na místo. Tak lze kdykoliv zjistit kolik pracovníků a kde se náchází.
Pažení přístupové štoly
Pilotové stěny s kotvením a stříkaným ( torkretovaným ) betonem
Budoucí trojlodní stanice
Stroje pro ražbu metodou NRTM ( Nová Rakouská tunelovací metoda )
Ražba pomocí metody NRTM
Přístup a transport osob a materiálu do stavební jámy Veleslavín, pomocí výtahu Stros a jeřábu Liebherr 280 EC-H pro dopravu materiálu, tybinků a odvoz rubaniny. Na 3 fotce u klece výtahu lze spatřit jednoduché bezpečnostní opatření pro tuneláře, Tzv náramkovou metodou. Každý pracovník má svůj náramek s číslem, které je přiřazeno ke jménu a profesi. Při každém sestupu do jámy a dále do tunelů si je povinnen jej vzít a naopak při opuštění jámy ( přestávka, konec směny ) jej odevzdat na místo. Tak lze kdykoliv zjistit kolik pracovníků a kde se náchází.
Naposledy upravil(a) pecco sk 400 dne pát led 25, 2013 7:33 pm, celkem upraveno 1 x.
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
- tomaszvolen
- Příspěvky: 64
- Registrován: úte led 08, 2013 8:25 pm
- Bydliště: Zvolen
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1744
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
Část 2
Stavební jáma E2 Veleslavín.
Tybinky pro montáž ostění při ražbě TBM pomocí razicích štítů
Ražba metodou NRTM při pohledu z druhé strany tunelu
Pracovní montážní plošina
Zapažená stavební jáma
Dočasné pažení v tunelu při betonářských pracích u prostupů
Finální betonový podklad připravený pro montáž kolejového svršku
Stavební jáma E2 Veleslavín.
Tybinky pro montáž ostění při ražbě TBM pomocí razicích štítů
Ražba metodou NRTM při pohledu z druhé strany tunelu
Pracovní montážní plošina
Zapažená stavební jáma
Dočasné pažení v tunelu při betonářských pracích u prostupů
Finální betonový podklad připravený pro montáž kolejového svršku
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1744
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
tomaszvolen díky v tunelech není nic strašného, určitě to stojí za shlédnutí naživo. Snad jedině delší část již hotového ostění smontonaného z tybinků působí zatím monotoně a mohla by někomu přovodit menší klaustrofobii , ale to je jen můj názor. Měl jsem možnost se do těchto míst podívat ještě ve stádiu hrubé ražby a je to znatelný rozdíl
Část 3
Provádění hydroizolace před betonáží finálního sekundárním ostění
Železářské práce na sekundárním ostění
Pracovní plošiny s bedněním pro provádění izolace, železářských, tesařských a betonářských prací na finálním ostění
Detaily a betonářská pumpa pro dopravu betonu do bednění finálního ostění
Pohled na budoucí eskalátor a stanici Petřiny
Tunel před a po usazení tybinků
Ražba přístupové štoly metodou NRTM a propojovací část
Občas je v tunelu trochu vlhko a sem tam se objeví malý pramínek Dočasná štola Markéta, po skončení stavby bude zasypána
Přístupová štola Markéta, pohled na stavbu vlastního tunelu
Zařízení pro ražbu NRTM ve štole Markéta
Přívod pracovních médií, energií a vzduchu na pracoviště uvnitř tunelů
Přístup do štoly Markéta a nezbytná socha Svaté Barborky, patronky tunelářů u vchodu do podzemí
Stavební dvůr u štoly
Část 3
Provádění hydroizolace před betonáží finálního sekundárním ostění
Železářské práce na sekundárním ostění
Pracovní plošiny s bedněním pro provádění izolace, železářských, tesařských a betonářských prací na finálním ostění
Detaily a betonářská pumpa pro dopravu betonu do bednění finálního ostění
Pohled na budoucí eskalátor a stanici Petřiny
Tunel před a po usazení tybinků
Ražba přístupové štoly metodou NRTM a propojovací část
Občas je v tunelu trochu vlhko a sem tam se objeví malý pramínek Dočasná štola Markéta, po skončení stavby bude zasypána
Přístupová štola Markéta, pohled na stavbu vlastního tunelu
Zařízení pro ražbu NRTM ve štole Markéta
Přívod pracovních médií, energií a vzduchu na pracoviště uvnitř tunelů
Přístup do štoly Markéta a nezbytná socha Svaté Barborky, patronky tunelářů u vchodu do podzemí
Stavební dvůr u štoly
Naposledy upravil(a) pecco sk 400 dne pát led 25, 2013 7:34 pm, celkem upraveno 1 x.
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1744
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
-
- wordkop
- Příspěvky: 214
- Registrován: úte úno 01, 2011 12:43 pm
- Bydliště: Praha
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1744
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
Lukáš Mar1k? díky a pokud bude někdy příležitost, tak doporučuji si ten čas udělat. Zabere to tak 1-2 hodiny, ale je to žážitek. Byl jsem tam už dříve, když jsem tam střídal kolegu na jeřábu, to se ještě běžela ražba štíty, ale rád se tam podívám znovu. V úseku výstavby prodloužení metra A asi už den otevřených dveří nebude, nebot se brzi začne montovat kolejový svršek a lidé by se tam asi přizabily.
Ale ještě mám nějaké fotky ze stavby Tunelů Blanka a z nového Trojského mostu, tak to sem také časem dám. Jen fotky trochu upravím a roztřídím.
Ale ještě mám nějaké fotky ze stavby Tunelů Blanka a z nového Trojského mostu, tak to sem také časem dám. Jen fotky trochu upravím a roztřídím.
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
Zdar Pecco,
koukám na tvoje super fotky, jsou hodně zajímavé A celé je to takové netradiční, můžeme nahlídnout pod pokličku věcem, ke kterým se normální smrtelník asi nikdy nedostane..takže za mě díky!
Jen jsem se chtěl ještě zeptat, jak v praxi funguje to bednění o kterém jsi psal dříve, viz. tvoje fotky s tímto popisem: "Pilotové stěny s kotvením a stříkaným ( torkretovaným ) betonem" - sledoval jsem to na pár stavbách v Olomouci (např. polyfunkční dům Namiro - mám to kousek za domem a nebo i stavba nové čtvrti - Šantovka), jde mi o to k čemu tam slouží ty ocelové tyče, které se asi navrtají do terénu a pak se na ně upevňují ty traverzy..nebo jak to celé vlastně funguje?? Nejsem stavař (ani nic technického - mám obchodku), tak sorry jestli se ptám úplně blbě
Jen jsem se chtěl ještě zeptat, jak v praxi funguje to bednění o kterém jsi psal dříve, viz. tvoje fotky s tímto popisem: "Pilotové stěny s kotvením a stříkaným ( torkretovaným ) betonem" - sledoval jsem to na pár stavbách v Olomouci (např. polyfunkční dům Namiro - mám to kousek za domem a nebo i stavba nové čtvrti - Šantovka), jde mi o to k čemu tam slouží ty ocelové tyče, které se asi navrtají do terénu a pak se na ně upevňují ty traverzy..nebo jak to celé vlastně funguje?? Nejsem stavař (ani nic technického - mám obchodku), tak sorry jestli se ptám úplně blbě
Renault Master '07 2,5 dCi 120k - bejvávalo
Teď Sprinter 2013 313 a vše co je zrovna na dvoře k dispozici
..čím větší auto, tím víc práce je po vás vyžadováno.. (takže u mě spokojenost)
#JáTaky
Teď Sprinter 2013 313 a vše co je zrovna na dvoře k dispozici
..čím větší auto, tím víc práce je po vás vyžadováno.. (takže u mě spokojenost)
#JáTaky
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1744
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
Voody79: prvně děkuji za chválu
A k tvému dotazu: Tyče jenž vyčnívají z pilotové stěny, jsou kotvy, které jsou navrtané ( přes stěnu, pilotu ) do okolního terénu a zabranují zhroucení pilotové stěny do stavební jámy. Provedení je takové, že do vyvrtaného otvoru se zasune tyčovina, což je nejčastěji běžná betonářská výztuž, někdy se používají též napínací lana a zainjektují se cementovou či chemickou injektáží. V hotové ochranné stěně stavebního výkopu se ukotvení provádí v místě převázky ( vodorovný betonový ztužující pás ) a nebo se použijí traverzy jako je výše na fotkách.
Zde je podobná debata k tomuto problému:
http://www.liaz.cz/forum/viewtopic.php?t=6034&start=915
A k tvému dotazu: Tyče jenž vyčnívají z pilotové stěny, jsou kotvy, které jsou navrtané ( přes stěnu, pilotu ) do okolního terénu a zabranují zhroucení pilotové stěny do stavební jámy. Provedení je takové, že do vyvrtaného otvoru se zasune tyčovina, což je nejčastěji běžná betonářská výztuž, někdy se používají též napínací lana a zainjektují se cementovou či chemickou injektáží. V hotové ochranné stěně stavebního výkopu se ukotvení provádí v místě převázky ( vodorovný betonový ztužující pás ) a nebo se použijí traverzy jako je výše na fotkách.
Zde je podobná debata k tomuto problému:
http://www.liaz.cz/forum/viewtopic.php?t=6034&start=915
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 2 hosti