Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
je to krám ,o který se doteď NIKDO nestaral ....až jsem radši sám něco začal ze své vůle ,ale mít 2kusy 815y na krku bez kanálu a zázemí je trochu oříšek navíc u soukromníka...druhá na silnici 815 už je strojovna ,když tam byly konečně provedené provozní investice za 130 tis.sice jsem je urgoval v květnu 2014 a provedly se v únoru 2015 .......ale to nezměním
Je to navíc pro lom ,kde mají akurát všichni do pr...e díru a jsou to kamenící,jak jsem už nadhodil ,sjetý gumy prázdný kola ,jezdění bez špér ,bez mazání, permanentně stroj bez údržby ,bez olejů ,vše na krev,děravý výfuk ...až by člověk zaplakal.
Tatra to je poslání ne práce ....a ti kamenící- 2ka v krvi je standart.
Jsem už musel zjednat pořádek,když jsem znova po zimě nastoupil a dovím se ,že je to zase nepojízdný ...protože ...nedofoklé duše,uthané šlauchy,prasklé trubky s naftou ,domr...nádrž a schody od šutrů,vzduchové trubky s dírama....
nechali mi to tak jako překvapení a starej se ......
Na opravy nikdo,jen plnou hubu keců ,a ještě naštěstí většina je to proti mě poloviční,muší váhy ....
a zklidnětě emoce pánové ,protože i já mám osobák z 89 roku ,4x4 na hydraulickým podvozku se špérama.Než jsem s tím začal,byl to šrot na vyhození s cenou železa ....teď s tím na sněhu trápím zánovní káry a tahám je z pangejtů
Vím ,o čem to je ,řídit 815ku ,nedávno jsem se zapomněl,že nesedím v osobáku a letím s tím skoro 110 po okresce.....až jsem se lekl
jsem odkojený na MIXu Euro 2 a vojenské 8x8 ...a už pomalu nebudu tak mladej
Je to navíc pro lom ,kde mají akurát všichni do pr...e díru a jsou to kamenící,jak jsem už nadhodil ,sjetý gumy prázdný kola ,jezdění bez špér ,bez mazání, permanentně stroj bez údržby ,bez olejů ,vše na krev,děravý výfuk ...až by člověk zaplakal.
Tatra to je poslání ne práce ....a ti kamenící- 2ka v krvi je standart.
Jsem už musel zjednat pořádek,když jsem znova po zimě nastoupil a dovím se ,že je to zase nepojízdný ...protože ...nedofoklé duše,uthané šlauchy,prasklé trubky s naftou ,domr...nádrž a schody od šutrů,vzduchové trubky s dírama....
nechali mi to tak jako překvapení a starej se ......
Na opravy nikdo,jen plnou hubu keců ,a ještě naštěstí většina je to proti mě poloviční,muší váhy ....
a zklidnětě emoce pánové ,protože i já mám osobák z 89 roku ,4x4 na hydraulickým podvozku se špérama.Než jsem s tím začal,byl to šrot na vyhození s cenou železa ....teď s tím na sněhu trápím zánovní káry a tahám je z pangejtů
Vím ,o čem to je ,řídit 815ku ,nedávno jsem se zapomněl,že nesedím v osobáku a letím s tím skoro 110 po okresce.....až jsem se lekl
jsem odkojený na MIXu Euro 2 a vojenské 8x8 ...a už pomalu nebudu tak mladej
elicar
Von ten ventyl co zavřeš tou páčkou stejně nezavřeš uplně,on stejně pouští dál menší část prutoku.Je to tak dělaný,jinak by přestala mazat.Mužeš omezit chlazení jen snížením přístupu vzduchu do vrtule-proto na autě se dávala na masku dečka.Mužeš ještě sehnat starej chladič,vykuchat ho a nechat jen tu spodní plotnu a obalovou krabici.Na ty dva otvory v plotně zezhora navaříš dvě šroubení a propojíš to učkem z meděný trubky,nebo jen tlakovou hydraulickou hadicí.Tu obalovou krabici na bocích vybavíš nějakou hustou mřížkou,sejtem na otvor dovnitř k válcům-aby ti snadno neutíkal tlak chladicího vzduchu od vrtule.Tu krabici heftneš zpátky k tý spodní plotně a namontuješ zpět.Já to tak měl na 148.V zimě jen měděný U,v létě jsem místo něj připojil hadice k externímu chladiči oleje.Ty šroubení a trubka by měli mít světlost aspon 8-10mm!!!Ne aby te napadlo to zablindovat uplně-zadřeš motor.Jinak můžeš kvuli teplotě taky upravit výfuk,víc přepážek,zmenšit průměr výdechový trubky.
TTN
Von ten ventyl co zavřeš tou páčkou stejně nezavřeš uplně,on stejně pouští dál menší část prutoku.Je to tak dělaný,jinak by přestala mazat.Mužeš omezit chlazení jen snížením přístupu vzduchu do vrtule-proto na autě se dávala na masku dečka.Mužeš ještě sehnat starej chladič,vykuchat ho a nechat jen tu spodní plotnu a obalovou krabici.Na ty dva otvory v plotně zezhora navaříš dvě šroubení a propojíš to učkem z meděný trubky,nebo jen tlakovou hydraulickou hadicí.Tu obalovou krabici na bocích vybavíš nějakou hustou mřížkou,sejtem na otvor dovnitř k válcům-aby ti snadno neutíkal tlak chladicího vzduchu od vrtule.Tu krabici heftneš zpátky k tý spodní plotně a namontuješ zpět.Já to tak měl na 148.V zimě jen měděný U,v létě jsem místo něj připojil hadice k externímu chladiči oleje.Ty šroubení a trubka by měli mít světlost aspon 8-10mm!!!Ne aby te napadlo to zablindovat uplně-zadřeš motor.Jinak můžeš kvuli teplotě taky upravit výfuk,víc přepážek,zmenšit průměr výdechový trubky.
TTN
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
tak jsem pohledal http://rudlaa.blog.cz/1310/tatra-138 tady se o tom termostatu píše kapalinka bez regulace nemá smysl a popírá to logiku
Nevím : řadu 138/148 si moc nepamatuju jezdil jsem s tím před 31 léty a to jen první rok vojny, pak jsem si jel do Poličky pro 815ctku. Ten článek se mi nepozdává, protože z KŘK mám zafixováno : 138 má na pohonu hydrospojku protože je to převod značně do rychla a zejména při startu a zhasínání docházelo u prototypů díky škubavému pohybu klikovky k ukroucení hřídele ventilátoru, s tím že hydrospojka je po nastartování motoru na sucho a plynule se rozběhne až po nástupu tlaku mazání, s tím že na volnoběh kdy není nutno chladit se využívá momentálně nízkého tlaku v mazání, a vrtule se točí pomalu jen třením ložisek v hydrospojce, po zvýšení otáček se hydrospojka sepne a jede na plno furt (pokud tohle autor článku považuje za termostat, tak pravdu moc nemá, poněvadž po nastartování studeného motoru je tlak v mazání vysoký a sepne ventilátor na plno i když je to nepotřebné) jen mi nejde do hlavy, když si nemůžu vzpomenout kde jsem včera položil klíče od auta, jak si tohle můžu pamatovat, tak to ber s rezervou
Já myslím že to funguje jako tlumič rázů, a hlavně jako viskózní spojka. Nevím jak u Tatry, ale bývá to závislé na teplotě oleje. (S teplotou se mění viskozita)
Před cca 16ti lety jsem jezdil s MB typ NG. začal se hřát, nahlédl jsem a vrtule se netočila. V manuálu jsem našel řešení na nouzový dojezd. (Zašrouboval se jeden šroubek a vrtule se točila natvrdo s klikovkou.) Nebyl čas na řádnou opravu viskospojky, takže cca za 2 měsíce se vrtule utrhla a zničila chladič. Na klice byla přes gumový mezikus, ale na ty rázy to nestačilo.
Před cca 16ti lety jsem jezdil s MB typ NG. začal se hřát, nahlédl jsem a vrtule se netočila. V manuálu jsem našel řešení na nouzový dojezd. (Zašrouboval se jeden šroubek a vrtule se točila natvrdo s klikovkou.) Nebyl čas na řádnou opravu viskospojky, takže cca za 2 měsíce se vrtule utrhla a zničila chladič. Na klice byla přes gumový mezikus, ale na ty rázy to nestačilo.
Naposledy upravil(a) kruji dne ned kvě 10, 2015 8:24 pm, celkem upraveno 1 x.
Lesu zmar!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti