Ombre 80: hoď do placu nějákou australskou firmu se sídlem v ČR, bude jich mraky.
Problém je, že v Austrálii stejně tak jako na Zélandu nebo třeba v Kanadě je ten, že potřebuješ pracovní vízum a k tomu potřebuješ místní řidičský průkaz a firmu, který tě zaměstná, problém je, že v daný zemi nemáš pracovní historii, tudíž reference, které každý slušný zaměstnavatel požaduje a jak si tě má vyzkoušet, když nemáš pracovní vízum, za které on se nezaručí, protože tě nezná a tak dokola. V Kanadě a na Zélandu je to trochu lepší, tam má Česko Working Holiday víza, ta bývají po otevření kvóty kolem 1 200míst pro každou zemi do hodiny pryč.
Mně osobně se nejlepší cesta do Austrálie jeví studium(angličtiny) a přitom můžeš pracovat 20 hodin týdně a pokusit se nálezt zaměstnavatele atd. Těžko říct, zda li to úsilí má význam, protože ty hodiny co strávíš za volantem jsou extrémní a log book je z papíru a ten snese všechno, na long haul bych viděl 80-90 hodin týdně jako normál, i na Zélandu se firmy snaží abys najezdil plných 70týdně a kolik hodin jezdí soukromí dopravci sami na sebe, těžko odhadnout.
Další věc je, že důlní průmysl, není co býval, takže si troufnu říct, že problémy s nedostatkem lidí nejsou, na Zélandu poptávka po řidičích je stále obstojná, ale průměrná životnost evropských řidičů není příliš vysoká,říká se kolem 3 měsíců, já osobně znám dalšíchí 5 lidí včetně sebe a všichni už jsou jinde, sorry za OT.
Problém je, že v Austrálii stejně tak jako na Zélandu nebo třeba v Kanadě je ten, že potřebuješ pracovní vízum a k tomu potřebuješ místní řidičský průkaz a firmu, který tě zaměstná, problém je, že v daný zemi nemáš pracovní historii, tudíž reference, které každý slušný zaměstnavatel požaduje a jak si tě má vyzkoušet, když nemáš pracovní vízum, za které on se nezaručí, protože tě nezná a tak dokola. V Kanadě a na Zélandu je to trochu lepší, tam má Česko Working Holiday víza, ta bývají po otevření kvóty kolem 1 200míst pro každou zemi do hodiny pryč.
Mně osobně se nejlepší cesta do Austrálie jeví studium(angličtiny) a přitom můžeš pracovat 20 hodin týdně a pokusit se nálezt zaměstnavatele atd. Těžko říct, zda li to úsilí má význam, protože ty hodiny co strávíš za volantem jsou extrémní a log book je z papíru a ten snese všechno, na long haul bych viděl 80-90 hodin týdně jako normál, i na Zélandu se firmy snaží abys najezdil plných 70týdně a kolik hodin jezdí soukromí dopravci sami na sebe, těžko odhadnout.
Další věc je, že důlní průmysl, není co býval, takže si troufnu říct, že problémy s nedostatkem lidí nejsou, na Zélandu poptávka po řidičích je stále obstojná, ale průměrná životnost evropských řidičů není příliš vysoká,říká se kolem 3 měsíců, já osobně znám dalšíchí 5 lidí včetně sebe a všichni už jsou jinde, sorry za OT.
Googlil jsem to a žádnou agenturu v Česku, co shání do Aussie jsem nenašel, takže mně to přijde jako zdroj parkoviště nebo JPP. Jsem na skok v Sydney, zbude li čas a chuť(já tu práci nehledám), zkusím něco zjistit, tohle jediný jsem našel na Googlu k zaměstnávání řidičů ze zahraničí, v podstatě by všechny nedostatky,pokud jsou(odbory tvrdí, že ne) měli pokrýt řidiči z Británie nebo Zélandu, viz odkazy. V podstatě to připomíná situaci v Česku, kde Česmad(v Austrálii ATA) tvrdí, že nejsou lidi a sdružení řidičů nebo jednotlivci a oboru znalí(v Austrálii odbory) říkají,lidi by byli, ale podmínky jsou tak špatné, že se nikdo nehrne.
http://www.abc.net.au/news/2014-01-06/t ... rs/5186884
http://www.fullyloaded.com.au/industry- ... rivers-ata
Ale pokud mrknete na inzeráty, potávka po řidičích je velká, ostatně to v Česku taky.
Odkaz na diskuzi, chvílema OT http://www.topix.com/forum/world/austra ... 040SHGF/p2
http://www.abc.net.au/news/2014-01-06/t ... rs/5186884
http://www.fullyloaded.com.au/industry- ... rivers-ata
Ale pokud mrknete na inzeráty, potávka po řidičích je velká, ostatně to v Česku taky.
Odkaz na diskuzi, chvílema OT http://www.topix.com/forum/world/austra ... 040SHGF/p2
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host